Monday, April 28, 2008

အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ႔ခ်ဳပ္၏အထူးေၾကညာခ်က္ - ၇/၀၄/၀၈

မူရင္းအတိုင္းဖတ္႐ႈလိုပါက ဤေနရာကို ႏွိပ္ပါ။

အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ႔ခ်ဳပ္
အမွတ္ (၉၇/ခ)၊ အေနာက္ေရႊဂုံတိုင္လမ္း
ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕

၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ (၂၄) ရက္
၁၃၇၀ ခုႏွစ္၊ တန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ (၄) ရက္

အထူးေၾကညာခ်က္ - ၇/၀၄/၀၈
ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒမူၾကမ္းကို ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ေမလ (၁၀) ရက္ေန႔တြင္ ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပဲြ ျပဳလုပ္ေတာ့မည္ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းဖဲြ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒမူၾကမ္းတြင္လည္းေကာင္း၊ ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပဲြဥပေဒႏွင့္ နည္းဥပေဒ တို႔တြင္လည္းေကာင္း လြတ္လပ္မႈႏွင့္ တရားမွ်တမႈမ်ား ယခုကတည္းက မရွိေၾကာင္းတို႔ကို ဖတ္႐ႈေလ့လာေတြ႔ရွိရပါသည္။

၁။ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒမူၾကမ္း (၂၀၀၈ ခုႏွစ္) ၏ "ကူးေျပာင္းေရး ကာလျပဌာန္းခ်က္မ်ား" တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ျပဌာန္းထားသည္ကိုေတြ႔ ရွိရပါသည္။ ၎မွာ -

"ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပဲြတြင္ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူအားလုံး၏ ထက္၀က္ေက်ာ္ မဲေပးသည့္ ဆႏၵမဲ၏ မဲအမ်ား ျဖင့္ အတည္ျပဳ ျပဌာန္းလိုက္သည့္ ဤဖဲြ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒသည္ xxx" ဟု ေရးသားထားေသာေၾကာင့္ ယင္းဖဲြ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒမူၾကမ္းကို လြယ္ကူစြာ အတည္ျပဳႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ ခြင့္ရွိသူအားလုံး၏ ေလးပုံတပုံေက်ာ္မဲျဖင့္ လြယ္လင့္တကူ အတည္ျပဳႏိုင္ရန္ ဖန္တီးထားပါသည္။ ယင္းမူၾကမ္း၏ အခန္းအခ်ဳိ႕မွာ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားအား ျပင္ဆင္ခြင့္ကိုမူ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အားလုံး၏ (၇၅) ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္က ျပင္ဆင္ရန္ သေဘာတူလက္ခံၿပီးေနာက္ ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပဲြက်င္းပ၍ ဆႏၵမဲ ေပးပိုင္ခြင့္ ရွိသူအားလုံး၏ ထက္၀က္ေက်ာ္မဲျဖင့္သာ ျပင္ဆင္ရမည္ဟု လြယ္ကူစြာ ျပင္ဆင္ခြင့္မရေအာင္ ျပဌာန္းထားပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ျပင္ဆင္ခြင့္ကိုမူ ဆႏၵမဲ ေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူအားလုံး၏ ႏွစ္ပုံတပုံေက်ာ္မဲျဖင့္သာ ျပင္ဆင္ရမည္ဟု ခက္ခဲေအာင္ ေရးဆဲြထားပါသည္။

၂။ ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပဲြဥပေဒႏွင့္ နည္းဥပေဒတို႔မွာလည္း စံခ်ိန္စံညႊန္းမမီသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူမ်ားကို တားျမစ္ခ်က္ႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ားသတ္မွတ္ထားၿပီး ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပဲြက်င္းပေရးေကာ္မရွင္ႏွင့္ ေကာ္မရွင္အဖဲြ႔ခဲြမ်ားမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ၎တို႔၏ တာ၀န္ႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားကို ေဖာက္ဖ်က္ျခင္း၊ ေစာင့္ထိန္းလိုက္နာရမည့္ က်င့္၀တ္မ်ားကို ခ်ဳိးေဖာက္ျခင္းတို႔အတြက္ တားျမစ္ခ်က္ႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ား သတ္မွတ္ထားျခင္း လုံး၀မရွိပါ။ ဤသည္မွာ တဖက္သတ္က်လြန္းပါသည္။

၃။ မဲ႐ုံပိတ္ၿပီးသည့္အခ်ိန္တြင္ မဲ႐ုံမွဴးႏွင့္ မဲ႐ုံအဖဲြ႔၀င္မ်ားသည္ (၁၀) ဦးထက္မနည္းေသာ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ တို႔ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ဆႏၵမဲမ်ားအား ေထာက္ခံမဲ၊ ကန္႔ကြက္မဲ၊ ပယ္မဲမ်ားကိုခဲြျခား၍ ေရတြက္ျခင္းႏွင့္ စာရင္း ျပဳစုျခင္းတို႔ရွိေသာ္လည္း ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပဲြ အတြက္ အာဏာပိုင္တို႔ ယုံၾကည္စိတ္ခ်ရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖင့္ အာဏာပိုင္တို႔ စိတ္ႀကိဳက္ဖဲြ႔စည္းထားသည့္ ရပ္/ေက်း၊ ၿမိဳ႕နယ္၊ ခ႐ိုင္၊ ျပည္နယ္/တိုင္း ေကာ္မရွင္အဖဲြ႔ခဲြမ်ား တြင္ အဆင့္ဆင့္ေရာက္ရွိလာေသာ ကန္႔ကြက္မဲ၊ ေထာက္ခံမဲ၊ ပယ္မဲစာရင္းမ်ားကို စုေပါင္းစာရင္းခ်ဳပ္သည့္ အခ်ိန္၌ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ ျပည္သူလူထု ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာခြင့္မရွိပါ။ ယခုကဲ့သို႔ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိျခင္း သည္ မမွန္မကန္လုပ္ႏိုင္ေသာ အခြင့္အေရးကို ရရွိေစပါသည္။

၄။ ထို႔အျပင္ အမ်ဳိးသားညီလာခံက်င္းပေရး လုပ္ငန္းေကာ္မတီဥကၠဌ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒမူၾကမ္း ေရးဆဲြေရး ေကာ္မရွင္ ဥကၠဌ၊ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒမူၾကမ္း အတည္ ျပဳေရး ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပဲြ က်င္းပေရးေကာ္မရွင္ဥကၠဌတို႔မွာ တဦးတည္းျဖစ္ေနျပန္ပါသည္။ ဤသည္မွာ လြတ္လပ္မႈႏွင့္ တရားမွ်တမႈအတြက္ မျဖစ္သင့္မျဖစ္ထိုက္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အမ်ဳိးသားညီလာခံတြင္ ဖဲြ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒေရးဆြဲရာ၌ အေျခခံရမည့္ အေျခခံမူမ်ားႏွင့္ အေသးစိတ္ အေျခခံရမည့္မူမ်ားကို ဦးေဆာင္ ခ်မွတ္ခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသားညီလာခံ လုပ္ငန္းေကာ္မတီဥကၠဌက ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ မူၾကမ္းေရးဆဲြေရး ေကာ္မရွင္ဥကၠဌျဖစ္လာေသာအခါ၊ အမ်ဳိးသားညီလာခံတြင္ ၎ကိုယ္တိုင္ခ်မွတ္ခဲ့သည့္ အေျခခံမူမ်ားႏွင့္ အေသးစိတ္ အေျခခံရမည့္မူမ်ားအတိုင္း ယင္းဖဲြ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒမူၾကမ္းကို ေရးဆဲြခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ယခုတဖန္ ယင္းဖဲြ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒမူၾကမ္းကို အတည္ျပဳေရးအတြက္ ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပဲြ က်င္းပေရးေကာ္မရွင္ ဥကၠဌအျဖစ္ ထပ္မံတာ၀န္ယူျခင္းျဖင့္ ၎တို႔ကိုယ္တိုင္ ဦးစီးဦးေဆာင္ေရးဆဲြခဲ့ေသာ ဤမူၾကမ္းကို အတည္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံ ယူပဲြက်င္းပေရး ေကာ္မရွင္မွာ လည္း လြတ္လပ္မႈမရွိဘဲ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီက ယင္းေကာ္မရွင္အေပၚ ၾသဇာအာဏာ လုံး၀သက္ေရာက္လ်က္ ရွိပါသည္။

၅။ ယင္းဖဲြ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒမူၾကမ္းပါ အခ်က္မ်ားကိုလည္း ဆႏၵမဲေပးၾကရမည့္ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားမ်ား သိရွိႏိုင္ရန္၊ ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပျခင္း၊ ေရဒီယိုႏွင့္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားတြင္ ရွင္းျပျခင္း၊ ၿမိဳ႕ျပမွ သည္ ေက်းလက္ေဒသအထိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ခ်ျပျခင္းတို႔ မရွိပါ။ ျပည္သူအမ်ား ဖတ္႐ႈေလ့လာႏိုင္မည့္ လုံေလာက္ေသာ အခ်ိန္ရရန္ ယင္းဖဲြ႔စည္းပုံ မူၾကမ္းစာအုပ္ကုိလည္း ေစာလ်င္စြာႏွင့္ ေနရာအႏွံ႔ ေရာင္းခ်ျခင္းတို႔ ကို ယခုထိတိုင္ မျပဳလုပ္ပါ။

၆။ အစိုးရဌာန၀န္ထမ္းမ်ား၊ စက္႐ုံ အလုပ္႐ုံမွ အလုပ္သမားမ်ားသည္ ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပဲြ က်င္းပသည့္ ေန႔ရက္တြင္ မိမိတို႔ေနထိုင္ေသာ ဆႏၵခံယူပဲြေဒသမွ ေက်ာ္လြန္၍ ခရီးေ၀းသြားရန္ရွိျခင္း၊ အျခားေဒသရွိ လုပ္ငန္းခြင္မ်ားသို႔ ေရာက္ရွိေနသူမ်ားျဖစ္ျခင္းတို႔ မဟုတ္ပါဘဲလ်က္ ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပဲြ နည္းဥေပေဒမ်ား ပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို ခ်ဳိးေဖာက္၍ ယင္း၀န္ထမ္းမ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ားကို ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပဲြေန႔တြင္ မိမိတို႔ေနထိုင္ရာ ရပ္ကြက္မဲ႐ုံ၌ ဆႏၵမဲေပးခြင့္မျပဳဘဲ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္တို႔က ႀကိဳတင္ဆႏၵမဲ ရယူျခင္း ျဖင့္ ၎တို႔ထံမွ ေထာက္ခံမဲရရွိရန္ ဖိအားေပး ႀကိဳးပမ္းေနေၾကာင္းတို႔ကိုလည္း ၾကားသိေနရပါသည္။

၇။ ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပဲြက်င္းပမည့္ ဤဖဲြ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒမူၾကမ္း (၂၀၀၈ ခုႏွစ္) တြင္ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္မ်ား၊ ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးမ်ား ဆိတ္သုဥ္းေနပါလ်က္ "ဒီမိုကေရစီ ထြန္းကားေရး အေျခခံဥပေဒ အတည္ျပဳေပး" ဟုလည္းေကာင္း၊ "အေျခခံဥပေဒျဖင့္သာ ဒီမိုကေရစီရႏိုင္သည္" ဟုလည္းေကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီ ကို အာသာဆႏၵျပင္းျပစြာ လုိလားေတာင့္တေနေသာ ျပည္သူလူထုႀကီးအား အာဏာပိုင္တို႔၏ ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာမ်ားတြင္ လိမ္လည္လွည့္ဖ်ား၍ စာလုံးႀကီးမ်ားျဖင့္ ေႂကြးေၾကာ္ေနပါသည္။

၈။ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီအေနျဖင့္ ဗဟိုမွသည္ ေအာက္ေျခအထိ အာဏာပိုင္ အဖဲြ႔အစည္း အသီးသီးႏွင့္ ၎တို႔ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျပဳထားေသာ အဖဲြ႔အစည္းမ်ားအား ေျဗာင္မဲဆြယ္ စည္း႐ုံးခြင့္မ်ား ေပးထားပါသည္။ ယင္းအဖဲြ႔အစည္းမ်ားကလည္း ဖိအားေပးျခင္း၊ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္း၊ မ႐ိုးမသား ေျပာဆုိျခင္း၊ ၾသဇာအာဏာသုံးျခင္း၊ အခြင့္အေရးေပးျခင္းတို႔ျဖင့္ မဲဆြယ္ စည္း႐ုံးလ်က္ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖဲြ႔ခ်ဳပ္၏ အထူးေၾကညာခ်က္၊ ပန္ၾကားခ်က္၊ ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပဲြတြင္ သိရွိထားရ မည့္အခ်က္မ်ား စသည့္ စာရြက္စာတမ္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍

(က) ဧရာ၀တီတိုင္း၊ ေဒးဒရဲၿမိဳ႕နယ္ စည္း႐ုံးေရးအဖဲြ႔ထံမွ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္တို႔က သိမ္းဆည္းရန္ ႀကိဳးပမ္း ျခင္း၊ ယင္းၿမိဳ႔နယ္ စည္း႐ုံးေရးအဖဲြ႔၀င္ (၂) ဦးကို ေခၚယူစစ္ေဆး ေမးျမန္းျခင္း၊
(ခ) ဧရာ၀တီတိုင္း၊ ၀ါးခယ္မၿမိဳ႕နယ္ စည္း႐ုံးေရးအဖဲြ႔ထံမွသိမ္းယူၿပီးေနာက္ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္တို႔က အျပည့္အ၀ ျပန္မေပးျခင္း၊ ၿမိဳ႕နယ္ စည္း႐ုံးေရး အဖဲြ႔၀င္မ်ားကို ေခၚယူစစ္ေဆး ေမးျမန္းျခင္း၊
(ဂ) မေကြးတိုင္း ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္တိုင္း ဒလၿမိဳ႕နယ္၊ ရခိုင္ျပည္နယ္ စစ္ေတြၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ေတာင္ကုတ္ၿမိဳ႕နယ္တို႔တြင္ အဖဲြ႔ခ်ဳပ္၏ စာရြက္စာတမ္း မ်ားအား သိမ္းဆည္းျခင္း၊ အဖဲြ႔ခ်ဳပ္ အဖဲြ႔၀င္မ်ားအား ေခၚယူစစ္ေဆးေမးျမန္းျခင္း၊ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္းတို႔ ရွိေနပါသည္။

၉။ ထို႔အျပင္ ေထာက္ခံမဲေပး/မေပးကို သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္တို႔က တနည္းနည္းျဖင့္ သိေအာင္ လုပ္ႏိုင္ သည္။ ေထာက္ခံမဲမေပးပါက ေက်ာင္းသားမ်ားဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းထုတ္မည္၊ အလုပ္သမား ၀န္ထမ္းမ်ားဆိုလွ်င္ အလုပ္ျဖဳတ္မည္၊ လယ္သမား ယာသမားမ်ားကို လယ္ယာေျမသိမ္းမည္၊ ရပ္သူရြာသားမ်ားကို ဖမ္းဆီး ခ်ဳပ္ေႏွာင္မည္ စသည့္ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းမ်ားလည္း ရွိေနပါသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ နည္းမ်ဳိးစုံျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္တို႔က ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပဲြတြင္ လြတ္လပ္မႈႏွင့္ တရားမွ်တမႈမ်ား မရွိေအာင္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ လ်က္ရွိပါသည္။

မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ ျပည္သူလူထုႀကီးအေနျဖင့္ ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပဲြသည္ လွ်ဳိ႕၀ွက္ဆႏၵမဲေပးသည့္ စနစ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ယင္းနည္းဥပေဒတြင္ ကန္႔ကြက္လွ်င္ ၾကက္ေျခ ခတ္ (X) အမွတ္အသားကို ေရးျခင္းျဖင့္ မိမိ၏ ဆႏၵကို ေဖာ္ျပရမည္ဟု ျပဌာန္းထားေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ မိမိတို႔ အခြင့္အေရး ရွိသည့္အတိုင္း ေၾကာက္ရြံ႕ စိုးရိမ္ျခင္းကင္းစြာျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရးအတြက္ မဲ႐ုံသို႔ သြားၾကၿပီး ကိုယ့္ကံၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးဖို႔ ၾကက္ေျခခတ္ (X) ၍ မပ်က္မကြက္ ကန္႔ကြက္မဲေပးၾကပါစို႔ ဟု ထပ္မံ တိုက္တြန္း ႏိႈးေဆာ္လိုက္သည္။

၂၁-၄-၀၈ ေန႔တြင္ က်င္းပေသာ ဗဟုိအလုပ္အမႈေဆာင္အဖဲြ႔၏အစည္းအေ၀းဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ။

ဗဟုိအလုပ္အမႈေဆာင္အဖဲြ႔
အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ႔ခ်ဳပ္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕


Read More...

အေပၚသို႔