Thursday, August 14, 2008

ခုတ္မယ္၊ ထစ္မယ္၊ ပါးပါးလွီးမယ္

ဦးေက်ာ္သူ (ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္)

''ဟာ ... မင္းတို႕က တတ္လည္း တတ္ႏိုင္ရဲ႕သားနဲ႕၊ ပိုက္ဆံလည္းရွိသားနဲ႕ ဘာလုိ႕ ဒီနာေရးကူညီမႈအသင္းကိုမွ သြားၿပီး အကူအညီေတာင္းရတာလဲ''
''ဘာျဖစ္လို႕ ကိုယ္ပိုင္အေခါင္း (Coffin) နဲ႕ မီးမသၿဂိဳလ္တာလဲ''
စသည္ ... စသည္ စကားသံမ်ား၊ တီးတိုးသံမ်ားသည္ ကြၽန္ေတာ့္ အေဒၚဝမ္းကြဲေတာ္ သူ၏ နာေရးကိစၥတြင္ အေဒၚ၏ သားျဖစ္သူ၊ ကြၽန္ေတာ္၏ ညီဝမ္းကြဲအား သူတို႕၏ ပတ္ဝန္းက်င္ အသိုင္းအဝိုင္း တစ္ခ်ိဳ႕မွ ေျပာၾကားလိုက္ေသာ စကားရပ္မ်ားပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္၏ ညီဝမ္းကြဲမွ ကြၽန္ေတာ့္အား ျပန္လည္၍ ပူေဆြးေသာက အပူမီးမ်ားထဲမွ အားယူကာ တီးတိုး ျပန္လည္ေျပာျပ၍ ကြၽန္ေတာ္သိလိုက္ရျခင္းပင္။

ဤတြင္ ကြၽန္ေတာ့္တြင္ ရွင္းျပရန္ တာဝန္ရွိလာသည္။ ကြၽန္ေတာ့္ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္၊ ကိုယ္ပိုင္ အသိႏွင့္ ရွင္းျပသည္ထက္ ကြၽန္ေတာ္တို႕၏ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးျဖစ္ေသာ၊ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ၾကည္ညိဳ ေလးစားေသာ မႏၲေလးၿမိဳ႕၊ ျဗဟၼစုိရ္ေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ႀကီး မဟာဓမၼကထိက ဗဟုဇန ဟိတဓရ ဘဒၵႏၲတိကၡ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ယႆ သတို႕သား တရားေတာ္ထဲမွ လူမ်ား အယူသီး ပံုမ်ား၊ အစြဲႀကီးပံုမ်ား၊ တလြဲဆံပင္ေကာင္းမႈမ်ားကို ထုတ္ႏႈတ္ရွင္းျပပါမည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ဤယႆ သတို႕သား အရဟတၱဖိုလ္တည္ခန္း တရားေတာ္ကို အမ်ိဳး၊ ဘာသာ ၊ သာသနာ အတြက္ ေဟာၾကားျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ရတနာသံုးပါးကို ၾကည္ညိဳေလးစား ဦးခိုက္ၾကေသာ္လည္း ကံႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယံုၾကည္မႈ အားနည္းမႈမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားရွင္သည္ ေကာင္းတာလုပ္ ေကာင္းက်ိဳးေပးမည္၊ မေကာင္းတာလုပ္ မေကာင္းမႈမ်ား အက်ိဳးရမည္ဟူ၍ ေဟာၾကားခဲ့ေတာ္မူသည္။ မိမိ၏ ကံသာလွ်င္ မိမိ၏ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္း၊ ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာမ်ားျဖစ္သည္။ ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳး တို႕သည္ ကံတရားေပၚ၌သာ တည္ေလသည္ဟူ၍ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ေဒသနာေတာ္မ်ားရွိခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ လူအမ်ားစုသည္ နာေရးကိစၥမ်ားတြင္ အယူသီးၾကသည္။ နာေရးကိစၥေၾကာင့္ စီးပြားပ်က္တယ္၊ လူေသတတ္တယ္၊ ထိခိုက္နစ္နာမယ္၊ ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံး တတ္တယ္၊ နိမိတ္မေကာင္းမႈေတြျဖစ္ေစတယ္ ... စသည္ ... စသည္ျဖင့္ ဘိုးေဘးဘီဘင္ လက္ထက္ကတည္းက အယူသီးမႈမ်ား၊ အ႐ိုးစြဲမႈမ်ား၊ အမွားစြဲမ်ား ရွင္သန္လာခဲ့သည္။

ယေန႕ေခတ္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ အဆင္း၊ အနံ႕၊ အသံ၊ အရသာ၊ အေတြ႕အထိ ဟူေသာ အာ႐ံုငါးပါးထဲတြင္ နစ္မြန္းေနၾကကာ မိမိကိုယ္ကို မိမိတို႕ သုဘ (သို႕မဟုတ္) မဂၤလာဟု ထင္ေန ၾကသည္။ ျမင္ေနၾကသည္။ အမွန္စစ္စစ္ ရွင္သူ၊ ေသသူတို႕ အားလံုးသည္ အသုဘ (သို႕မဟုတ္) အမဂၤလာမ်ားသာ ျဖစ္ေတာ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မိမိတို႕အားလံုး ေရမခ်ိဳးဘဲႏွင့္ ရက္ေပါင္း (ႏွစ္ဆယ္) ခန္႕ ေနၾကည့္ေသာ္ မိမိတို႕ ခႏၶာမွ အပုပ္နံ႕မ်ား တေထာင္းေထာင္း ထြက္ေနေတာ့မည္။ ႐ုပ္တရား၊ နာမ္တရား အားလံုးသည္ အသုဘခ်ည္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ မည္သည့္အရာမွ တည္ျမဲမႈကို မေဆာင္ႏိုင္ေခ်။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ လူမ်ား ၉၆ ပါးေသာ ေရာဂါျဖစ္ပြားရျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေရွးယခင္ကာလ ကမၻာဦးစကာလတြင္ လိုခ်င္တပ္မက္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေသာေရာဂါ၊ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္း ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေသာ ေရာဂါ၊ အိုမင္းရင့္ေရာ္မႈေရာဂါ ဟူ၍ သံုးမ်ိဳးသာရွိခဲ့သည္ဟူ၍ ေဟာၾကား ခဲ့သည္။ ဤတြင္မွ တိရစၧာန္မ်ားကို သတ္ျဖတ္စားေသာက္ျခင္းမွ အစျပဳ၍ ေရာဂါ ၉၆ ပါးတို႕သည္ လူတို႕တြင္ ျဖစ္ေပၚလာရေတာ့သည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ လူမသာကို အိမ္ထဲသို႕၊ ရပ္ကြက္ထဲသို႕ သြင္းရာ၌ 'ခိုက္သည္' ဟူ၍ မေဟာၾကားခဲ့ပါ။ အမွန္စင္စစ္ တိရစၧာန္မသာ (ဥပမာ - ၾကက္၊ ဝက္၊ ပုရစ္...) ကို ဝမ္းဗိုက္အတြင္းသို႕ သြင္းမွသာ ခိုက္မည္ျဖစ္သည္။ ဒူလာအေညာင္းေရာဂါသည္, သည္ ၾကက္သားစားၾကည့္၊ ေသြးတိုးေရာဂါရွိလွ်င္ ဝက္သာစားၾကည့္၊ ပုရစ္စားၾကည့္လွ်င္ ေသသည္အထိ ခိုက္မည္ ျဖစ္သည္။ ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာျပတ္၍ ေသသည္အထိ ခိုက္မည္ျဖစ္သည္။ ဤတြင္ျမတ္စြာဘုရား၏ အယူႏွင့္ လူအေတာ္မ်ားမ်ား၏ အယူတို႕သည္ ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္ေနေတာ့သည္။

ဆံုးပါးသြားတဲ့ လူမသာကို အိမ္ထဲမသြင္းေကာင္းဘူး၊ အိမ္ေရွ႕က မျဖတ္ရဘူး၊ အိမ္ေပါက္ဝက မထုတ္ရဘူး ဟူ၍ အယူသီးမႈမ်ားႏွင့္ ႐ႈပ္ေထြးေနေတာ့သည္။ ရြာအျပင္ဘက္တြင္ ေသလွ်င္ ရြာထဲ မသြင္းရဘူး၊ အရပ္အျပင္ဘက္တြင္ ေသလွ်င္ အရပ္ထဲမသြင္းေကာင္းဘူး။ သြင္းလွ်င္ ရြာနာတယ္၊ အရပ္နာတယ္၊ အိမ္သူ အိမ္သားေတြ ခိုက္တယ္ဟူ၍ မည္သည့္ က်မ္းဂန္တြင္မွ မပါရွိပါ။ သို႕ေသာ္ အားလံုး, အားလံုးနီးပါး အယူသီးမႈက စိုးမိုးလႊမ္းျခံဳမႈကို ခံေနရသည္။ ဤသို႕ဆိုလွ်င္ မနက္တိုင္း , မနက္တိုင္း အိမ္ရွင္မမ်ား ေစ်းမွ အျပန္ကိုၾကည့္လိုက္ေစခ်င္သည္။ ျခင္းေတာင္းေလးႏွင့္ ေစ်းဝယ္ ၿပီး ျပန္လာသည့္အခါတြင္ ေျခေထာက္ေလး ႏွစ္ေခ်ာင္းကို ေစ်းျခင္းေတာင္းအတြင္းမွ အေပၚေပၚေအာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ားကို ေအာက္မွ ခုကာျပန္လာပံုကို ေတြ႕ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ဤေျခေထာက္ကား ၾကက္၊ ဝက္...စသည့္ တိရစၧာန္၏ ေျခေထာက္ပင္။ဤသို႕ေသာ ၾကက္၊ ဝက္၊ ဆိတ္၊ ငါး စသည့္ တိရစၧာန္မသာေပါင္းစံုတို႕ကို မိမိတို႕အိမ္တြင္းသို႕ ဂုဏ္ယူဝင့္ႂကြားစြာ သြင္းၾကသည္။ အဆံုးစြန္ဆံုး ေႁမြမသာလည္းသြင္း၊ ပုရစ္မသာလည္းသြင္း၊ ဖားမသာလည္း သြင္းၾကေတာ့သည္။ 'လူမသာေတာ့ မသြင္းဘူးတဲ့'လူေသလွ်င္ အိမ္ေနာက္ေဘးသယ္သြား၊ ၿပီးရင္ တံစက္ၿမိတ္ ေရလက္ျပန္ေရႏွင့္ ေရခ်ိဳးေပး၊ ဆပ္ျပာတိုက္၊ ေရသုတ္၊ အဝတ္အစားဝတ္ေပး၊ သနပ္ခါးလိမ္း၊ ဆံပင္ထံုးေပး၊ ႏႈတ္ခမ္းနီ၊ ပါးနီ ဆိုးေပး၊ ႏွင္းဆီပန္း ပန္ေပးႏွင့္ စသည့္ျဖင့္ ေသသြားမွ ၾကင္နာျပ၊ ဂ႐ုစိုက္ျပေနၾကေတာ့သည္။ အေလာင္းလွေအာင္ လုပ္တာတဲ့၊ ျပံဳးျပံဳးေလး ေသမွ အေလာင္းလွတာတဲ့။ ေနာက္မွ ေခါင္းကဆံပင္ကို ျဖတ္ၿပီး ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းကို တုပ္ေတာ့သည္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲ ေမးၾကည့္ေတာ့သူ႕ကို အိမ္မွာ ႏွစ္ညေတာင္ သိပ္ထားရဦးမွာတဲ့။ ေသတာေတာင္ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ခံရတဲ့ဘဝ၊ အမွန္စင္စစ္ တရားေလး ေတြ႕ၿပီး ျပံဳးျပံဳးေလးေသမွ အေလာင္းလွမည္ျဖစ္သည္။ ယခုမူ ေစ်းမွ သယ္လာေသာ တိရစၧာန္မသာမ်ားကို အိမ္ထဲသြင္း၊ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲသယ္၊ ေရေဆး၊ ဓားေသြး၊ ခုတ္ထစ္ပိုင္းျဖတ္၍ခ်က္ျပဳတ္၊ စားပြဲေပၚတင္ကာ မိသားစု ဝိုင္းဖြဲ႕ၿပီး စားေသာက္ၾကသည္ မဟုတ္ပါလား၊ အ႐ိုးကိုပင္ ႏူးေနေအာင္လုပ္ၿပီး စားၾကသည္။ ပါးစက္ထဲ ညက္ညက္ေၾကေအာင္ဝါး၊ မ်ိဳခ်၊ ဝမ္းဗိုက္ထဲသို႕ ေရာက္သြားေတာ့သည္။

ဤေနရာတြင္ လူ႕ဝမ္းဗိုက္သည္ တိရစၧာန္တို႕၏ သခ်ႋဳင္းပင္၊ လူ႕ပါးစပ္သည္ တိရစၧာန္တို႕၏ မီးသၿဂႋဳလ္စက္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ တိရစၧာန္မသာက်ေတာ့ ဝမ္းဗိုက္ထဲသို႕ ထည့္ၿပီး လူမသာ က်ေတာ့ အိမ္ထဲသို႕ပင္ အသြင္းမခံမႈတို႔သည္ အဆိုးဝါးဆံုးေသာ အယူသီးမႈ။ မိစၧာဒိ႒ိ အယူဝါဒမွ ဆင္းသက္လာမႈပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

တစ္ဖန္ လူေသ ပါးစပ္ထဲသို႕ ေငြတစ္မတ္ထည့္ျခင္းသည္ ''ကူးတို႕ခ'' ဟု ဆိုၾကျပန္သည္။ လူေသ အသက္မရွိေသာ ခႏၶာသည္ ေငြတစ္မတ္ႏွင့္ မည္သည့္ ကားကို စီး၍ရမည္နည္း။ အခ်ိဳ႕ေသာ သူတို႔က ပါးစပ္ထဲမွ ေငြတစ္မတ္ကို ႏွိဳက္ယူျပန္သည္။ Lucky ေကာင္းတယ္တဲ့၊ ေငြပြားတယ္တဲ့၊ ေနာက္ နာေရးေမာ္ေတာ္ယာဥ္လည္း ေရာက္ေရာ ေျခကမထုတ္ရဘူး၊ ေခါင္းကမထုတ္ရဘူး၊ တံခါးေဘာင္နဲ႕ မထိရဘူး၊ အိမ္နံရံနဲ႕ မထိရဘူး၊ ေလွကားက မဆင္းရဘူးႏွင့္ ''ဘူး'' မ်ား ပဲ့တင္ ထပ္လွ်င္ပင္၊ ေနာက္ေၾကးစည္ထု၊ ကနဖ်င္း ဖ်က္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေတာ့သည္။ ေရအိုးခြဲ လိုက္ျခင္းသည္ ေသသူအားအိမ္သို႕ ျပန္မလာႏိုင္ေအာင္ အိုးစားခြဲျခင္းဟု ဆိုေသာ္လည္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေပၚသို႕ တင္ေသာအခါ ေခၚမသြားရဘူး၊ ပစ္သြားၿပီလား ဟူ၍ ငိုၾကယိုၾကႏွင့္ပင္၊ အယူအစြဲ၊ အယူသီးမႈတို႕ႏွင့္ ဆန္႕က်င္ဘက္လုပ္ရပ္မ်ားပင္၊ သုႆာန္တြင္ ေဝငွသည့္ ယပ္ေတာင္၊ လက္ကမ္းစာေစာင္မွ အစ အကုန္ယူၾကသည္။ ေသသူ၏ ပုဆိုး၊ လံုခ်ည္၊ အက်ႌ၊ ခုတင္၊ ျခင္ေထာင္၊ ေမြ႕ရာမ်ားကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႕ ပို႕ျခင္းသည္ အိမ္မွာ ခိုက္မွာ စုိး၍ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။
ကန္႔လန္႔ကာ (ခန္းဆီး)ခ်ဳပ္၍ ဦး/ေဒၚ... ဘယ္သူ၏ေကာင္းမႈဟု စာတမ္းထိုးကာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း မ်က္ႏွာစာေအာက္မွာ ကုသုိလ္ရေအာင္ဆြဲေပး၊ ခ်ိတ္ေပးရန္ ေတာင္းဆို ေလွ်ာက္ထားၾကသည္။ အိမ္တြင္ခိုက္မွာ စိုး၍ ဟု ဆိုၾကသည္။ ဤသို႕ဆိုလွ်င္ ဘုန္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား၊ ဘုန္းႀကီးမ်ားက်ေတာ့ ခိုက္ခ်င္ခိုက္ပါေစဟူေသာ သေဘာမ်ားလားဟု စဥ္းစားမိျပန္သည္။ ဤကဲ့သို႕ ခိုက္မွာကို ေၾကာက္ၾကလွ်င္ ေသဆံုးသြားသူ၏ လက္စြပ္၊ လက္ေကာက္၊ ဆြဲႀကိဳး စသည္တို႕ ဘယ္မ်ား ေရာက္ကုန္ၿပီလဲ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ ခိုက္မွာစိုးလို႕ဟူ၍ ေပးပို႕လွဴဒါန္းျခင္းကို မျမင္မိေခ်။ ရပ္ကြက္ထဲတြင္ ဆံုးပါးသြားပါက နာေရးေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကို 'ဒီဘက္က မထြက္ရဘူး၊ ဟိုဘက္က ထြက္' ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳး ရပ္ကြက္တိုင္း လိုလိုတြင္ အစဥ္ၾကားရျမဲ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆို ဒီဘက္အျခမ္းက ေသသူေတြ မ်ားေနလို႕ဗ်ာ၊ ကဲ ... အဲဒါဆိုရင္ေတာ့ ဒီတစ္ခါ ဟိုဘက္ကလူေတြ ေသေစလိုတဲ့ သေဘာလားဗ်ာ၊ အကယ္၍ မ်ား ဒီဘက္ကလည္း အထြက္မခံ၊ ဟိုဘက္ကလည္း အထြက္ မခံခဲ့လွ်င္ မည္ကဲ့သို႕ သၿဂႋဳလ္မည္နည္ ဟု စဥ္းစားေစခ်င္သည္။

ဤသို႕ေသာ အစြဲအလမ္း၊ အယူသီးမႈတို႕ေၾကာင့္ ေရွးယခင္ကတည္းက ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားတြင္ 'နာေရး ကူညီမႈအသင္း' ဟူ၍ မရွိခဲ့ျခင္းပင္။
အမွန္မွာ စ်ာပန ျပခ်သည့္ အလုပ္သည္ အမွန္တကယ္ ျမင့္ျမတ္ေသာ အလုပ္ပင္ ျဖစ္သည္။ အနိမ့္က်ဆံုးေသာ ကုသုိလ္အလုပ္သည္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ျဖဴစင္ေသာ စိတ္ဓါတ္ရွိသူတို႕၏ အလုပ္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနသူတို႕အား သနားညႇာတာ ႐ိုင္းပင္းကူညီ သူတို႕ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ သူတစ္ပါး၏ ဒုကၡကိုကယ္တင္သူတို႕ အလုပ္သည္ နာေရးကူညီမႈ အသင္း၏ လုပ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဤသည္ကို ဂုဏ္မရွိေသာ အလုပ္၊ ခိုက္သည့္အလုပ္... ဟူ၍ အယူသီးၾကသည္။ သုဘရာဇာဟူ၍ ေခၚၾကသည္။ ေမးခ်င္၊ ေခၚခ်င္၊ ေဆးေဖာ္ေၾကာဖက္ပင္ မလုပ္ခ်င္ၾကေပ။ ဤသည္မွာ တရားသေဘာႏွင့္ ေဝးစြာ အယူသီးၾကျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ လူအေယာက္ ၁ဝဝ တြင္ ၉ဝ ခန္႕ရွိသည္။ ဥပမာ - အေလာင္း တစ္ေလာင္းအတြက္ ကုန္က်စရိတ္မွာ ငါးေထာင္က်ပ္ ကုန္က်မည္ဆိုလွ်င္ အေလာင္း ၂ဝ တြက္ ေငြတစ္သိန္းကုန္မည္။ တစ္ႏွင္လွ်င္ ၃၆၅ သိန္းကုန္ရမည္ျဖစ္သည္။ ဤသို႕ တစ္ႏွစ္လွ်င္ အနည္းဆံုး ၃၆၅ သိန္းဝင္မည့္ ကုမၸဏီမ်ား၊ ဖက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ား မရွိႏိုင္၊ မည္သည့္ ကုမၸဏီလုပ္ငန္းမွ ဤသို႕ မျမတ္ႏိုင္။ သို႕ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္တို႕သည္ ဤသို႕ ေျမျမႇဳပ္ခ၊ မီးသၿဂႋဳလ္ခ မ်ားယူ၍ ဘဝကို ရပ္တည္ၾကေသာ သူမ်ားမဟုတ္၊ မိမိဝမ္းတစ္ဝမ္း မိမိရွာေဖြစားေသာက္ရင္းႏွင့္ ေစတနာ့ဝန္ထမ္း အခမဲ့ကုသိုလ္ယူေနၾကသူမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႕၏ နာေရးကူညီမႈအသင္းႀကီးသည္ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာမေရြး၊ ဆင္းရဲ-ခ်မ္းသာမေရြး ခုႏွစ္ရက္ သားသမီးတို႕၏ နာေရးကိစၥအဝဝကို အခမဲ့ ကုသုိလ္ျဖစ္ လုပ္ေဆာင္ေပးေနေသာ အသင္းအဖြဲ႕ပင္ ျဖစ္သည္။
ဤကဲ့သို႕ အခမဲ့ သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေပးျခင္း၊ အခမဲ့ ကုသိုလ္ယူျခင္း၊ အခမဲ့ နာေရးကူညီျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အယူသီးမႈမ်ား၊ အစြဲမွားမႈမ်ား၊ မိစၧာဒိ႒ိ အယူဝါဒမ်ားသည္ အတားအဆီး၊ အေႏွာင့္အယွက္၊ အဟန္႕အတားမ်ား ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ထို႕ေၾကာင့္ 'လူ႔ဘံုံုထုထံုံုးစံ၊ ကဲ့ရဲ႕ဒဏ္ျဖင့္၊ ရန္မာန္ပိတ္သည္း၊ ခရီးခဲ၌၊ စိတ္ဇြဲြဲသန္သန္၊ ေနာက္မျပန္ဘဲ၊ ရဲမာန္ရဲေဆး၊ ရဲစိတ္ေမြးလ်က္၊ ရဲေသြးနီနီီ၊ စီရရီျဖင့္ ဦးတည္မပ်က္၊ ေရွ႕ွသိုို႔ဆက္ေလာ'့ ဟူေသာ မဟာဂႏၶာ႐ံု ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး (အမရပူရ)၏ ၾသဝါဒ ဆံုးမစာအရ ကြၽန္ေတာ္တို႕သည္ ကြၽန္ေတာ္တို႕၏ အေႏွာင့္အယွက္၊ အတားအဆီးမ်ားျဖစ္ေသာ အယူသီးမႈ၊ အစြဲအလန္း၊ မိစၧာဒိ႒ိ အယူဝါဒမ်ားကို ျဖဴစင္သန္႕ရွင္း ထက္ျမတ္ေသာ တရားဓမၼတည္းဟူသည့္ ဓားျဖင့္ ခုတ္တန္ခုန္၊ လွီးတန္လွီး၊ ျဖတ္တန္ျဖတ္၍ ခုႏွစ္ရက္သားသမီးတို႔၏ နာေရး (လူမႈေရး) တို႔ကို ႐ိုးေျမက်သည္အထိ ရဲစိတ္၊ ရဲမာန္ေမြးကာ ပန္းတိုင္ေရာက္သည္အထိ ေရွ႕ဆက္ ေလွ်ာက္လွမ္းေတာ့မည္ဟု သံဓိ႒ာန္ခ်မွတ္လိုက္သည္။
(ခုတ္မယ္၊ ထစ္မယ္၊ ပါးပါးလွီးမယ္။)
အားလံုးကို ေလးစားဦးၫြတ္လ်က္
ေက်ာ္သူ

Read More...

ေဘးထြက္ရလဒ္မ်ား

ေဒၚေရႊဇီးကြက္

နာေရးကူညီမႈ အသင္းႀကီးကို စတင္တည္ေထာင္စဥ္က ကြၽန္မတို႕တစ္ေတြရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ ခ်က္က လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေသဆံုးသြားလို႕ ပရိေဒဝမီးေတာက္ေလာင္ေနၾကတဲ့ က်န္ရစ္သူ နာေရးရွင္မ်ားရဲ႕ အပူကို တတ္ႏိုင္တဲ့ဘက္က ဝိုင္းဝန္းကူညီ ၿငိမ္းသတ္ေပးၾကဖို႕ပါ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ႏြယ္ငင္ တစ္စင္ပါဆိုသလို ေဘးထြက္အက်ိဳးေက်းဇူး ေတြကလည္း မနည္းပါဘူး။ ကြၽန္မ မွတ္မိသေလာက္ေျပာရရင္ ...ကြၽန္မတို႕အိမ္က အကူမိန္းကေလးကို ကိုေက်ာ္သူ႕ အိမ္က မိန္းကေလးမွန္းသိလုိက္ရတဲ့ ဆင္ေျခဖံုးရပ္ကြက္က အဘြားတစ္ေယာက္က ''သမီးရယ္ ... ေမာင္ေက်ာ္သူတို႕ကို အဘြား သိပ္ေက်းဇူးတင္တာပဲကြယ္။ သူတို႕ အသင္းႀကီးေပၚလာလို႕ အဘြားကို အဘြားသားက သူနဲ႕ အတူ လာေနဖို႕ ေခၚၿပီေလ။ အဲဒါ အခု အဘြားသားနဲ႕ သြားေနေတာ့မွာ' ဆိုေတာ့ မိန္းကေလးက နာေရးကူညီမႈအသင္းနဲ႕ အဘြားေျပာေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာနဲ႕ ဘယ္လိုမွ ဆက္စပ္လို႕မရေတာ့
''အဘြားသားနဲ႕ အဘြားသြားေနမွာ နဲ႕ ဦးေမာင္ (ေက်ာ္သူ) တို႕ အသင္းနဲ႕ ဘယ္လိုမ်ား ပတ္သက္ေနလို႕လဲ'' လို႕ျပန္ေမးရပါတယ္။
အဲဒီေတာ့မွ အဘြားက ''ေၾသာ္ ... အဘြားေလာသြားလို႕၊ ဒီလို သမီးရဲ႕ အဘြားရဲ႕သားက ေျပာတယ္၊ အေမ့ကို ကြၽန္ေတာ္ ေကြၽးထားႏိုင္ပါတယ္၊ အေမအိုတစ္ေယာက္ရဲ႕ စားစရိတ္ (ကုန္က်စရိတ္) ကဘယ္ေလာက္ရွိမွာလဲ၊ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႕ အိမ္မွာ ေနတုန္းမ်ား အေမ ဆံုးပါးသြားခဲ့ရင္ ကြၽန္ေတာ္ အဲဒီစရိတ္ ကိုေတာ့ တတ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒါကို ေတြးေၾကာက္ခဲ့လို႕ အေမ့ကို ေခၚထားခ်င္ေပးမယ့္ ေခၚမထားရဲ ခဲ့ဘူး၊ အခုေတာ့ ကိုေက်ာ္သူတို႕ အသင္းေပၚလာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ အဲဒီအတြက္ လံုးဝ ပူစရာ မလိုေတာ့လို အေမ့ကို ကြၽန္ေတာ္တို႕နဲ႕ ေနဖို႕ ေခၚတာ'' လို႕ ေျပာတယ္လို႕ ေျပာျပပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ကြၽန္မ မိတ္ေဆြတစ္ဦးရဲ႕ဘႀကီး ဝဋ္ ဒုကၡတစ္ခု ၿငိမ္းသြားတာပါ။ ကြၽန္မမိတ္ေဆြ ရဲ႕ဘႀကီးဟာ ပင္စင္စားလူပ်ိဳႀကီးတစ္ဦးပါ။ လူပ်ိဳႀကီးပီပီ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ သားသမီးကလည္းမရွိေတာ့ တူေတြ၊ တူမေတြ ကိုပဲ အားနာစြာနဲ႕ အားကိုးေနရတဲ့ ဘဝေပါ့။ သူဟာ အရပ္ထဲမွာ အသုဘ ကိစၥျဖစ္တိုင္း အသုဘသြားေမးရင္း အသုဘရွင္ေတြဆီမွာ အသုဘစရိတ္ကို စံုစမ္းေလ့ရွိပါတယ္။ စံုစမ္းရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ သူ႕ပင္စင္ စုေဆာင္း ေငြေလးနဲ႕ သူ႕ရဲ႕အသုဘစရိတ္ ေလာက္ငမႈ ရွိႏိုင္၊ မရွိႏိုင္ကို ခ်ိန္ခ်ိန္ၾကည့္ေနတာပါတဲ့။ သူ႕အတြက္ သူ႕တူ၊ တူမ ေတြ ဝန္ထုတ္ဝန္ပိုး မျဖစ္ေစလိုတဲ့ ေစတနာနဲ႕ေပါ့ေလ။ အခုေတာ့ သူ႕မွာ အဲဒီဝဋ္ ဒုကၡကၿငိမ္းသြားပါၿပီတဲ့။ နာေရးကူညီမႈအသင္းရဲ႕ ဖုန္းနံပါတ္ကိုပဲ သူ႕ေခါင္းရင္းမွာ ထင္ထင္ရွားရွားေရးထားလိုက္ၿပီတဲ့။ အဲဒီလို နာေရးကူညီမႈအသင္းရဲ႕ ဖုန္းနံပါတ္ကို ထင္သာ ျမင္သာတဲ့ ေနရာမွာ ေရးမွတ္ထားၿပီး အသုဘကိစၥအတြက္ေတာ့ အပူအပင္ကင္းစြာနဲ႕ မိမိတို႕ရဲ႕ ဘဝေနဝင္ခ်ိန္ကို စိတ္ေအးလက္ေအး ေစာင့္ဆိုင္းေနတဲ့ အဘိုးအို၊ အဘြားအိုမ်ားစြာကိုလည္း ကြၽန္မေတြ႕ၾကံဳရေပါင္း မ်ားလွပါၿပီ။
(တစ္လက္စတည္း နဲ႕ နာေရးကူညီမႈအသင္းရဲ႕ ဖုန္းနံပါတ္ဟာ ၅၇၈၁၈၄ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာရယ္၊ ေနာက္ထပ္
ဖုန္း အသစ္တစ္လံုးလည္း လာေရာက္လွဴဒါန္းသြားတယ္ ဆိုတာရယ္၊ ဖုန္းနံပါတ္ကေတာ့ ၅၆ဝ၃၃၃ ျဖစ္တယ္ဆိုတာရယ္ ကိုသတင္းေကာင္းပါးပါရေစ)။
ကြၽန္မရဲ႕ ေမြးေန႕ ဇန္နဝါရီလ(၁)ရက္ေန႕ကို ရိပ္သာတစ္ခုခုမွာ တရားအားထုတ္ရင္းနဲ႔ ျဖတ္ေက်ာ္ ခ်င္တဲ့ ဆႏၵေၾကာင့္ ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္ရဲ႕ ႏွစ္ကုန္ရက္မ်ားနဲ႕ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္ရဲ႕ ႏွစ္ဆန္းရက္ မ်ားအတြင္း ေရႊမင္ေတာရ (ပုလဲ ၿမိဳ႕သစ္)မွာ ၁ဝ ရက္ သြားေရာက္ေနထုိင္ တရားအားထုတ္ေနစဥ္ကလည္း ကြၽန္မကို ကိုေက်ာ္သူ႕ဇနီးရယ္လို႕ သိသြားၾကတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားက နာေရးကူညီမႈအသင္း လက္ကမ္းစာေစာင္မ်ား ယူလာခဲ့ဖို႕ ေတာင္းဆိုၾကပါတယ္။ တစ္ရက္မွာေတာ့ အဲဒီစာေစာင္ေလး တစ္ခုကို ကိုင္လာၿပီး ေယာဂီ အေမတစ္ဦးက ကြၽန္မကုိ ႏႈတ္ဆက္ေက်းဇူးတင္စကား ျပာလာပါတယ္။ သူဟာ ေရာဂါသည္ တစ္ဦးျဖစ္ေနလို႕ သူ႕သားသမီးေတြဟာ သူရိပ္သာ ဝင္ေနတာကို စိတ္မခ်ၾကတဲ့ သူတို႕ဟာ လက္လုပ္လက္စား မိသားစုမ်ားျဖစ္ၾကလို႕ အေမ့ ကိုလည္း ရိပ္သာမွာ အျမဲလာမၾကည့္ႏိုင္၊ ရိပ္သာမွာ အေမတစ္ခုခု ျဖစ္ခဲ့ရင္လည္း သူတို႕ထံကို ဆက္သြယ္အေၾကာင္းၾကားဖို႕ကလည္း ခက္ခဲတဲ့အတြက္ အေမ ရိပ္သာမွာ ရက္ရွည္ တရားသြား အားထုတ္တာကို ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ခြင့္မျပဳခဲ့ၾကတဲ့အေၾကာင္း၊ အခုလို နာေရးကူညီမႈ အသင္း ေပၚေပါက္လာတဲ့ေနာက္ အသင္းရဲ႕ ဖုန္းနံပါတ္ကို သြားေလရာ ရိပ္သာယူသြားၿပီး နီးစပ္ရာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားကို အဲဒီဖုန္းနံပါတ္ေလးေပးထားၿပီး အေမတစ္ခုခု ျဖစ္ခဲ့ရင္ အဲဒီအသင္းကို ဖုန္းဆက္ၿပီး အေၾကာင္းၾကားေပးပါလို႕ အကူအညီေတာင္းထားၿပီး အေမအားထုတ္ခ်င္တဲ့ ဝိပႆနာ ဘာဝနာတရားကို စိတ္တိုင္းက် အားထုတ္ခြင့္ ရေနၿပီျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ အဲဒါေၾကာင့္
ကြၽန္မတို႕ကို အရမ္းေက်းဇူးတင္ေနၿပီး အျမဲတမ္းပဲ ေမတၱာပို႕အမွ်ေပးေဝေနတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပပါတယ္။ ကြၽန္မေျပာခ်င္တာက ပရိေဒဝမီးေတာက္ေလာင္ေနတဲ့ နာေရးရွင္မ်ားရဲ႕ အပူမီးကို ၿငႇိမ္းသတ္ႏိုင္ဖို႕ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ လုပ္ငန္းႀကီးရဲ႕ ေဘးထြက္အက်ိဳး ရလဒ္ ေတြဟာ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ မ်ားျပားလွတယ္ဆိုတာကိုပါ။
လူရယ္လို႕ျဖစ္လာရင္ ေသရမွာပဲဆိုတဲ့ တရားကို ႏွလံုးသြင္းထားႏိုင္လို႕ ေသရမွာကို မေၾကာက္ ေပမယ့္ မိမိေသခဲ့ရင္ မိမိရဲ႕ က်န္ရစ္တဲ့ ဥတုဇ႐ုပ္ကလာပ္ေၾကာင့္ က်န္ရစ္သူမ်ားအတြက္ ဝန္ထုတ္ဝန္ပိုးႀကီး ျဖစ္ေနမွာကို ေၾကာင့္ၾကတတ္ၾကတဲ့ လူမ်ားအတြက္လည္း နာေရးကူညီမႈ အသင္းႀကီးဟာ လိုအပ္ေနတာ အမွန္ပါပဲ။ ေသဆံုးခါနီး လူတစ္ဦးအတြက္ မရဏ သႏၷေဇာ ေစာခ်ိန္မွာ မည္သည့္ပူပင္ေၾကာင့္ၾကမႈမွ် ဝင္ေရာက္ေႏွာင့္ယွက္ျခင္း မခံရဘဲ ေအးၿငိမ္းစြာ စုတိ စိတ္က်ႏိုင္ျခင္းသည္ ဘဝကူးေကာင္းရန္အတြက္ အလိုအပ္ဆံုး အေျခအေနတစ္ရပ္ပင္ မဟုတ္ပါလား။
ေရႊဇီးကြက္

Read More...

အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ႔ခ်ဳပ္၏ အထူးေၾကညာခ်က္ အမွတ္- ၁၉/၀၈/၀၈

Read More...

အေပၚသို႔