Sunday, November 22, 2009

NDC နဲ႔ ခြဲတမ္းျပႆနာ အပိုင္း - ၃

ဗိုလ္ထက္မင္း
စေနေန႔၊ ႏုိဝင္ဘာလ 21 ရက္ 2009

ႏုိင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ တက္ေရာက္ၾကတဲ့ သင္တန္းသား ဗုိလ္မႉးၾကီးမ်ား အေနနဲ႔ သင္တန္းမွာ တႏွစ္ပတ္လံုး နီးပါး စာအုပ္နဲ႔ မ်က္ႏွာ မခြာဝံ့ဘဲ တကုပ္ကုပ္နဲ႔ မြန္းၾကပ္စြာ ဘယ္လို ဘာသာရပ္ေတြအား သင္ယူရတယ္၊ ဘယ္လုိမ်ိဳး ေဆြးေႏြး ႏွီးေႏွာ ဖလွယ္ပြဲေတြ တက္ေရာက္ ေဆြးေႏြးရတယ္၊ ဘယ္လို စာတမ္းေတြ ျပဳစုရတယ္ ဆုိတာ ေတြကို အေသးစိတ္ ရွင္းလင္း တင္ျပသြားပါမယ္။

သိပၸံပညာ ထြန္းကားမႈေၾကာင့္ စစ္မႈအတတ္ပညာ (Military Technology) လည္း ေျပာင္းလဲ တိုးတက္ေနရာ စစ္မႈအတတ္ ပညာ တိုးတက္မႈႏွင့္ အညီ စစ္နည္းဗ်ဴဟာ၊ စစ္မဟာဗ်ဴဟာႏွင့္ စစ္အေျခခံ သေဘာ တရားမ်ားလည္း စဥ္ဆက္မျပတ္ ေျပာင္းလဲလ်က္ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေခတ္ႏွင့္အညီ ရင္ေပါင္တန္း ႏိုင္ဖုိ႔ ဗိုလ္မႉးၾကီး အဆင့္ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားအား ေလ့လာ ဆည္းပူး ေလ့က်င့္ ပြားမ်ားေနရန္ ႏုိင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္က အပိုင္း (၁၁) ပိုင္း ခြဲျခားၿပီး ပို႔ခ်ခဲ့ပါတယ္။

သင္တန္းသားမ်ားကို တဦးခ်င္းေရာ၊ အဖြဲ႔လိုက္ပါ ေဆာင္ရြက္ေစတဲ့့ လုပ္ငန္းမ်ား ရွိပါတယ္။

သင္တန္းသား တဦးခ်င္း အေနနဲ႔ ဘာသာရပ္သုံးသပ္ျခင္း (ေရးသားမႈ)၊ ဘာသာရပ္ သုံးသပ္ျခင္း (ေဟာေျပာတင္ျပမႈ)၊ ပထမ အၾကိမ္ ကိုးကားရမဲ့ စာအုပ္စာတမ္း ေလ့လာ သုံးသပ္ျခင္း၊ ဒုတိယ အၾကိမ္ ကိုးကားရမဲ့ စာအုပ္ စာတမ္းမ်ား ေလ့လာ သုံးသပ္ျခင္း၊ ေဟာေျပာ တင္ျပျခင္း (ျမန္မာဘာသာ)၊ ေဟာေျပာ တင္ျပျခင္း (အဂၤလိပ္ဘာသာ)၊ ဘဲြ႔ယူ စာတမ္း ျပဳစု တင္ျပျခင္းတို႔ ပါဝင္ပါတယ္။ အဖြဲ႔လိုက္ အေနနဲ႔ အဖဲြ႔လိုက္ ေဆြးေႏြးျခင္း၊ အဖဲြ႔ျဖင့္ ျပႆနာ အေျဖရွာျခင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပဲြ၊ စီးပြားေရးရာ ႏွီးေႏွာ ဖလွယ္ပဲြ၊ မဟာဗ်ဴဟာ ေလ့လာေရး စာတမ္း ျပဳစုျခင္း စသည္တို႔ ပါဝင္ပါတယ္။

သင္တန္းပို႔ခ်ရာမွာ အပိုင္း(၁) ျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံ့စြမ္းအားကို သတ္မွတ္ ေပးႏိုင္ေသာ အရင္းခံ အေၾကာင္းရပ္မ်ား ေခါင္းစဥ္ၾကီးမွာ (၁)ႏိုင္ငံ့ စြမ္းအား အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္၊ (၂)သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ဆိုင္ရာ အရင္းခံမ်ား၊ (၃) ႏိုင္ငံေရး ဆိုင္ရာ အရင္းခံမ်ား၊ (၄) စစ္အင္အားကို ျဖစ္ေစေသာ အရင္းခံမ်ား၊ (၅) စီးပြားေရး ဆိုင္ရာ အရင္းခံမ်ား၊ (၆)အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဆိုင္ရာ အရင္းခံမ်ား၊ (၇)လူမႈေရး ဆိုင္ရာ အရင္းခံမ်ား၊ (၈)ေခါင္းေဆာင္မႈႏွင့္ ႏိုင္ငံ ဦးေဆာင္မႈ ဆိုင္ရာ အရင္းခံမ်ား၊ (၉)သံတမန္ေရး ဆိုင္ရာ အရင္းခံမ်ား ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ငယ္မ်ား ပါဝင္ပါတယ္။

အပိုင္း (၂) ျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္၏ စီးပြားေရးအေျခခံ အေဆာက္ အအုံမ်ားကို ေလ့လာျခင္း ေခါင္းစဥ္ၾကီးမွာ (၁) စီးပြားေရး ဆိုင္ရာ အေျခခံ သေဘာတရားမ်ား၊ (၂)စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ၊ ဖြ႔ံၿဖိဳးေရး မူဝါဒႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား၊ (၃)ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ အေတြ႔ အၾကဳံမ်ား၊ (၄)ျမန္မာ ႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေတာ္ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္မႈဆိုင္ရာ ေလ့လာခ်က္မ်ား ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ငယ္တုိ႔ ပါဝင္ပါတယ္။

အပိုင္း (၃) ျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံတကာ အဖဲြ႔အစည္းမ်ား၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ ႏိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးႏွင့္ သံတမန္နည္းမ်ား ေခါင္းစဥ္ၾကီး ေအာက္မွာေတာ့ (၁)မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ႏိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရး အေျခအေန၊ (၂) ႏိုင္ငံ အခ်င္းခ်င္း အက်ိဳးတူ ပူးေပါင္း ဖဲြ႔စည္းမႈႏွင့္ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား၊ (၃)မဟာဗ်ဴဟာ လက္နက္ ေလွ်ာ့ခ်ေရးႏွင့္ ကန္႔သတ္ေရး ေဆြးေႏြးပဲြမ်ား၊ (၄)စစ္ေအးလြန္ ကာလ ကုလသမဂၢ၏ အခန္းက႑၊ (၅)ကုလသမဂၢႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ (၆)အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အလုပ္သမား အဖဲြ႔ (ILO)၊ (၇)ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရး ဆိုင္ရာ ေကာ္မတီႏွင့္ တႏွစ္အတြင္း လႈပ္ရွားမႈ၊ (၈)ေငြေၾကး ဆိုင္ရာ သီးျခား အဖဲြ႔အစည္းမ်ား၊ (၉)ႏိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရး၊ (၁ဝ)ႏိုင္ငံျခားေရး ဝါဒမ်ားကို ေလ့လာျခင္း၊ (၁၁) မ်က္ေမွာက္ ေခတ္ အမ်ိဳးသားေရး ဝါဒ၊ (၁၂)မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ႏိုင္ငံတကာ အေရးအခင္း မ်ားကို ေျဖရွင္းမႈမ်ား၊ (၁၃)ဘက္မလိုက္ လႈပ္ရွားမႈ စတင္ ေပၚေပါက္လာပုံႏွင့္ ျဖစ္ေပၚ တိုးတက္မႈမ်ား၊ (၁၄)အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ (၁၅)အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပင္လယ္ျပင္ ဥပေဒ၊ (၁၆)အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္း ဥပေဒ၊ (၁၇)အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ က်င့္သုံးမႈကို ေလ့လာျခင္း၊ (၁၈)သံတမန္ နည္းနာ (Course in Diplomacy) တုိ႔ ပါဝင္ပါတယ္။

အပိုင္း (၄) ျဖစ္တဲ့ ေခတ္သစ္စစ္ပဲြမ်ားတြင္ စစ္မႈသိပၸံႏွင့္ နည္းပညာမ်ား ေခါင္းစဥ္ၾကီး ေအာက္မွာ (၁)ေခတ္သစ္ စစ္ပဲြမ်ားတြင္ မိုင္းစစ္ဆင္ေရး သေဘာတရားမ်ား၊ (၂)ႏ်ဴကလီးယား၊ ဇီဝ၊ ဓါတု စစ္ဆင္ေရးႏွင့္ ၿခိမ္းေျခာက္ တားဆီးမႈ မဟာဗ်ဴဟာ၊ (၃)ေခတ္သစ္ စစ္ပဲြမ်ားတြင္ ဥမင္လိႈဏ္ေခါင္း စစ္ဆင္ေရး သေဘာတရားမ်ား၊ (၄)အီလက္ထေရာနစ္ စစ္ဆင္ေရး၊ (၅)စိတ္ဓါတ္ စစ္ဆင္ေရး၊(၆) ေရဒါ နည္းပညာႏွင့္ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ အတြက္ အသုံးျပဳမႈ၊ (၇) ေခတ္မီ ဆက္သြယ္ေရး နည္းပညာႏွင့္ ကြန္ယက္ ဗဟိုျပဳစစ္ပဲြ၊ (၈)ၿဂိဳလ္တု နည္းပညာႏွင့္ ေဝဟင္ အာကာသစစ္၊ (၉)ဒုံးလက္နက္ မဟာဗ်ဴဟာ၊ (၁ဝ)သတင္း အခ်က္အလက္ စစ္ဆင္ေရး၊ (၁၁)ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး အတြက္ သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာ။ (၁၂)အနာဂတ္ စစ္ေရး မဟာဗ်ဴဟာ အေပၚ လႊမ္းမိုး လ်က္ရွိေနမည့္ နည္းပညာ၏ အခန္းက႑၊ (၁၃)သိပၸံနည္းပညာ၊ သတင္းႏွင့္ အမ်ိဳးသား လုံၿခဳံေရး စတဲ့ ေခါင္းစဥ္ငယ္မ်ား ပါဝင္ပါတယ္။

အပိုင္း (၅) ျဖစ္တဲ့ စီမံခန္႔ခဲြမႈ ေခါင္းစဥ္ၾကီးေအာက္မွာ (၁) စီးပြားေရး လုပ္ငန္း စီမံခန္႔ခဲြမႈ (Business Administration) (၂)စစ္ဘက္ ဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခဲြမႈ (Defense Management System)၊ (၃)နယ္ဘက္ ဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခဲြမႈ (Public Administration or Public Management) တုိ႔ ပါဝင္ပါတယ္။

အပိုင္း (၆) ျဖစ္တဲ့ တိုက္ပဲြျဖစ္စဥ္မ်ားအေပၚ ေလ့လာသုံးသပ္ျခင္း ေခါင္းစဥ္ၾကီး ေအာက္မွာ (၁)ၾကည္း၊ ေရ၊ ေလ ပူးေပါင္း စစ္ဆင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ တိုက္ပဲြမ်ားကို ေလ့လာ သုံးသပ္ျခင္း၊ (၂) ေလေၾကာင္းစြမ္းအား အသုံးျပဳတိုက္ပဲြ ျဖစ္စဥ္မ်ား အေပၚ ေလ့လာ သုံးသပ္ျခင္း၊ (၃)ေရေၾကာင္းစြမ္းအား အသုံးျပဳ တုိက္ပဲြ ျဖစ္စဥ္မ်ား အေပၚ ေလ့လာ သုံးသပ္ျခင္း၊ (၄)ေခတ္သစ္ စစ္၏ သေဘာ သဘာဝႏွင့္ ေခတ္သစ္ စစ္ပဲြကို ရင္ဆိုင္ အံတု ေနေသာ စစ္ပဲြမ်ားကို ေလ့လာ သုံးသပ္ျခင္း၊ (၅)ကန္႔သတ္မဲ့ စစ္ဆင္မႈမ်ား၏ သေဘာ သဘာဝႏွင့္ သမား႐ိုးက် စစ္ပဲြမ်ားကို ရင္ဆိုင္ အံတုေနေသာ ၂ဝ ရာစု ေနာက္ပိုင္း ကန္႔သတ္မဲ့ စစ္ပဲြမ်ားကို ေလ့လာ သုံးသပ္ျခင္းတုိ႔ ပါဝင္ပါတယ္။

အပိုင္း (၇) ျဖစ္တဲ့ စစ္အေတြးအေခၚမ်ား၊ စစ္မဟာဗ်ဴဟာ၊ ေခတ္သစ္ စစ္ဆင္ေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရး မူဝါဒမ်ား ေခါင္းစဥ္ၾကီး ေအာက္မွာ (၁)စစ္ အေတြးအေခၚမ်ား၊ (၂)စစ္ မဟာဗ်ဴဟာမ်ား၊ (၃)ေခတ္သစ္ စစ္ဆင္ေရး၊ (၄)၂၁ ရာစု စစ္ပဲြ အသြင္အျပင္မ်ား၊ (၅)ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရး၊ (၆)ေခတ္သစ္ စစ္ပဲြႏွင့္ ျပည္သူ႔စစ္ မဟာဗ်ဴဟာ၊ (၇)ကာကြယ္ေရး မူဝါဒမ်ား ေရးဆဲြရာတြင္ စဥ္းစားရမည့္ အေျခခံမ်ား (Fundamentals of Defense Policy Documents) ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ား၏ ကာကြယ္ေရး မူဝါဒ ေရးဆဲြမႈ အေပၚ ႏိႈင္းယွဥ္ ေလ့လာခ်က္၊ (၈)အျခား ႏိုင္ငံမ်ား၏ ကာကြယ္ေရး မူဝါဒမ်ား ေရးဆဲြမႈ အေတြ႔ အၾကဳံမ်ား၊ (Development of Defense Policy-Case Studies) တုိ႔ ပါဝင္ပါတယ္။

အပိုင္း (၈) ျဖစ္တဲ့ မဟာဗ်ဴဟာအျမင္ျဖင့္ ႏိုင္ငံမ်ားကို ေလ့လာျခင္း ေခါင္းစဥ္ၾကီး ေအာက္မွာ (၁)ႏိုင္ငံမ်ား အေပၚ မဟာဗ်ဴဟာ အျမင္ျဖင့္ ေလ့လာျခင္း၊ (၂)မဟာ အင္အားၾကီး ႏိုင္ငံ၊ (၃)အင္အားၾကီး ႏိုင္ငံမ်ား၊ (၄)အလယ္အလတ္ အင္အားၾကီး ႏိုင္ငံမ်ား၊ (၅)က်န္ကမၻာ့ ႏုိင္ငံမ်ား၊(၆)အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံမ်ားတုိ႔ ပါဝင္ပါတယ္။

အပိုင္း (၉) ျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အမ်ိဳးသားေရး အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ မူဝါဒမ်ား ေခါင္းစဥ္ၾကီး ေအာက္မွာ (၁)ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ အမ်ိဳးသားေရး အက်ိဳးစီးပြား ဆိုင္ရာ အေျခခံမ်ား၊ (၂) ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ အမ်ိဳးသားေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ား၊ (၃) ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ အမ်ိဳးသားေရး အက်ိဳးစီးပြား ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ ဆိုင္ရာ အေျခခံ အခ်က္မ်ား၊ (၄)ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ျခင္းဆိုင္ရာ ေယဘုယ် အဆင့္မ်ား၊ (၅)ႏိုင္ငံေတာ္ မူဝါဒမ်ား ေဖာ္ထုတ္ ခ်မွတ္ျခင္းဆိုင္ရာ ေယဘုယ် အဆင့္မ်ား၊ (၆) ႏိုင္ငံေတာ္ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား၊ (၇)အမ်ိဳးသား ညီလာခံ က်င္းပေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ (၈)ပါတီစုံ ဒီမုိကေရစီ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပဲြ လုပ္ငန္းမ်ား၊ (၉) ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရး ေကာ္မတီ၊ (၁ဝ) မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ၊ (၁၁)သုေတသန စာတမ္း တင္သြင္းျခင္းႏွင့္ စစ္ေဆး ခံယူျခင္းတုိ႔ ပါဝင္ပါတယ္။

အပိုင္း (၁ဝ) ျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္လုံၿခဳံေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရး ေခါင္းစဥ္ၾကီး ေအာက္မွာ (၁) ႏိုင္ငံေတာ္ လုံၿခဳံေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရး ဆိုင္ရာ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ႏွင့္ အယူအဆမ်ား၊ (၂)ႏိုင္ငံေတာ္ လုံၿခဳံေရး (National Security) (၃)ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး (National Defense) တုိ႔ ပါဝင္ပါတယ္။

အပိုင္း (၁၁) ျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အနာဂတ္ အမ်ိဳးသားေရး မဟာဗ်ဴဟာကို ေလ့လာစူးစမ္း ေဖာ္ထုတ္ျခင္း ေခါင္းစဥ္ၾကီး ေအာက္မွာ (၁) တပ္မေတာ္ အၾကီးအကဲမ်ား၏ ၾသဝါဒမ်ား၊ (၂)မဟာဗ်ဴဟာ စာတမ္း၊ ျပဳစု ေရးသား တင္ျပျခင္းတုိ႔ ပါဝင္ပါတယ္။

အဆုိပါ အပိုင္း (၁၁) ပုိင္းထဲမွာ စစ္ေရးပိုင္းဆုိင္ရာ (၄) ပုိင္း၊ မူဝါဒနဲ႔ ၾသဝါဒပိုင္း ဆုိင္ရာ (၂) ပုိင္း၊ ႏိုင္ငံတကာ ေရးရာ ဆုိင္ရာ (၂) ပုိင္း၊ စီမံခန္႔ခြဲေရး ဆုိင္ရာ (၁) ပိုင္း၊ စီးပြားေရး ဆုိင္ရာ (၁) ပုိင္း၊ ႏုိင္ငံ့စြမ္းအား ဆုိင္ရာ (၁) ပိုင္း ပါဝင္ေနတာကို ျခံဳငံု ေလ့လာ သိရွိရပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ သင္တန္းသားေတြဟာ အပိုင္း (၁၁) ျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အနာဂတ္ အမ်ိဳးသားေရး မဟာဗ်ဴဟာ စာတမ္းကို ျပဳစုေရးသား တင္ျပၾကရၿပီး ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ (ၾကည္း) စစ္ဆင္ေရး ခန္းမၾကီးမွာ စစ္အာဏာရွင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီး သန္းေရႊနဲ႔ အဖြဲ႔ကို သင္တန္းသားေတြ ကိုယ္တုိင္ အသီးသီး ရွင္းလင္း တင္ျပရၿပီးေနာက္ သင္တန္း ဆင္းသြား ၾကရပါတယ္။

သင္တန္းသားေတြခမ်ာ အမွန္အတိုင္း မတင္ျပရဲၾကဘဲ လိမ္လည္ကာ မ်က္ေစ့မွိတ္ တင္ျပေနရပါတယ္။ ဥပမာ- အပိုင္း (၂) စီးပြါးေရး က႑မွာဆိုရင္ တိုးတက္မႈေတြကိုသာ သင္ၾကားျပသရျပီး အမွန္တကယ္ ကိန္းဂဏန္းမ်ား ကိုေတာ့ ဖံုးကြယ္ ေနၾကပါတယ္။ ပို႔ခ်တဲ့ ဘာသာရပ္ေတြဟာ ခက္ခဲ နက္ရိႈင္းၿပီး တခ်ိဳ ႔ ဘာသာရပ္ေတြဆုိရင္ လက္ေတြ႔ ကြင္းဆင္း ျပသမွ ဂဃဏန သိရွိနားလည္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ နည္းပညာပိုင္းနဲ႔ ပစၥည္း ကိရိယာမ်ား စံုလင္မႈ မရွိတာေၾကာင့္ လက္ေတြ႔ မျပႏုိင္ဘဲ စာေတြ႔သာ က်က္မွတ္ရလို႔ သင္တန္း သားေတြဟာ မၾကီးမငယ္နဲ႔ ႏႈတ္တိုက္ အာဂံု အလြတ္ ေဆာင္ရပါတယ္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ အဆင့္ဟာ စာေတြ႔လက္ေတြ႔ သင္ၾကားႏိုင္ဖို႔ လုိအပ္တဲ့ ေထာက္ပံ့ႏုိင္မႈ၊ ပံ့ပိုးေပးမႈ၊ လက္ေတြ႔က်က် ေလ့လာေစမႈမွာ မ်ားစြာအားနည္း လုိအပ္ေနပါတယ္။ လက္ေတြ႔ နယ္ပယ္မွာ စမ္းသပ္ ၾကည့္ခိုင္းတဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ အပတ္စဥ္ တခု ဆုိရင္ ဟုိမိန္း ဌာနခ်ဳပ္သို႔ သြားေရာက္ ေလ့လာခိုင္းၿပီး အျပန္လမ္းမွာ ရန္သူမွ ၿခံဳခို ခ်လိုက္လို႔ သင္တန္းသား ဗိုလ္မႉးၾကီးမ်ား ခမ်ာ ဘုရားစာ ရြတ္ခဲ့ ရတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ လမ္းကင္း လံုျခံဳေရး တာဝန္က်တဲ့ ဗ်ဴဟာမႉး ဗိုလ္မႉးၾကီး ဝင္းၾကည္ခမ်ာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီး သန္းေရႊရဲ ႔ ႏွိပ္ကြပ္မႈေၾကာင့္ ဦးေဆာင္ ညႊန္ၾကားေရးမႉးေတာင္ မျဖစ္လိုက္ရွာဘဲ အေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာနသို႔ ညြန္ၾကားေရးမႉး အျဖစ္နဲ႔သာ ေရာက္ရွိ သြားခဲ့ပါတယ္။

ႏိုင္ငံတကာရွိ တကၠသိုလ္မ်ားနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ရင္ မိုးနဲ႔ေျမလုိ ကြာျခားတာမို႔ အမွန္တကယ္ အရည္အေသြး ေတာက္ေျပာင္တဲ့ စစ္ေခါင္းေဆာင္ ေမြးထုတ္လာဖို႔ လိုအပ္ ေနပါေသးေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ ရပါတယ္။

ေနာက္အပိုင္းမွာေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးနဲ႔ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီး တုိ႔ရဲ ႔ အေျခအေန သံုးသပ္ခ်က္မ်ားနဲ႔ တကြ နိဂံုးခ်ဳပ္ တင္ျပသြားပါမယ္။

Ref: မဇၽၥိမ

0 comments:

အေပၚသို႔