Tuesday, June 22, 2010

ျပည္သူကို အသိဉာဏ္ဖြင့္တဲ့ လူထုႏိုင္ငံေရး

ေမာင္၀ံသ
Saturday, June 12, 2010, 7:05 (Online Popular New Journal)

‘ဆန္ျဖစ္ေစေၾကာင္း
ဖဲြကိုေထာင္းေသာ္
ပန္းေညာင္းကာမွ်
ဆန္မရသို႔ …’
(ရွင္မဟာရ႒သာရ၊ ကိုးခန္းပ်ိဳ႕)

မၾကာေသးခင္က ကြၽန္ေတာ္ ေရးခဲ့တဲ့ေဆာင္းပါးအခ်ိဳ႕မွာ အသိ ပညာဗဟုသုတ ရွာမွီးခြင့္ နည္းပါးရွာတဲ့ ေတာသူ ေတာင္သားမ်ားဟာ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ အေျခအေန၊ ကိုယ့္ လူမ်ိဳးအေျခအေန ဘာမွမသိဘဲ၊ သိေအာင္လည္း မႀကိဳး စားႏိုင္ၾကဘဲ ထမင္းနပ္မွန္ေအာင္ စားရဖို႔ပဲ လုံးပန္း ေနၾကရတဲ့အေၾကာင္း၊ သူတို႔ေတြ မ်က္စိပြင့္ နားပြင့္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မီဒီယာသမားေတြမွာ အမ်ားႀကီး တာဝန္ရွိေၾကာင္း ေရးခဲ့ပါတယ္။

သည္တုန္းမွာပဲ ဆရာတခ်ိဳ႕ကလည္း ေက်းလက္ျပည္သူေတြဟာ ခ်က္ဆိုနားခြက္က မီးေတာက္တယ္၊ ႏိုင္ငံေရး ရင့္က်က္ၿပီးသား။ ျပည္သူေတြ ဘာမွမသိဘူးလို႔ ထင္ေနသူေတြဟာ ျပည္သူေတြကို အထင္ေသးတာ ေစာ္ကား တာပဲလို႔ ေျပာလာ ၾကျပန္တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ငါမ်ား တကယ္ မွားေနသလားလို႔ ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ရတယ္ဗ်။ အဲဒီေတာ့လည္း ကြၽန္ေတာ့္ဘက္က ခိုင္မာတယ္ဆိုတာ ပိုၿပီး ယုံၾကည္လာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ထင္တာေတြ ေျပာေနတာမဟုတ္ဘူး။ ျမင္တာေတြကို ေျပာေနတာကိုး။ ကြၽန္ေတာ့္ တစ္ေယာက္တည္း အျမင္ကို ေျပာေနတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္တိုင္ ကြင္းဆင္း သြားလာၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ နည္းတူ နယ္အစုံ ေရာက္ခဲ့ သူေတြကိုပါ ေမးျမန္း စနည္းနာၿပီး ေျပာခဲ့တာပါ။

ဆိုးတာက နယ္ပယ္အေတာ္ မ်ားမ်ားမွာ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္း ေျပာလို႔ မရတာဘဲဗ်။ သတင္းဂ်ာနယ္ တခ်ိဳ႕မွာ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ အႏုပညာသည္ ေလးငါးေယာက္ေလာက္နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးလုပ္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္မဝင္စား ဘူးလို႔ ေျဖၾကသတဲ့။ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား လူမင္းကေတာ့ ျခြင္းခ်က္ျဖစ္တယ္။ ခုထိေတာ့ သူတစ္ေယာက္ပဲ ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္ဝင္စားတယ္လို႔ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာသူရွိတယ္။ သူ ယုံၾကည္ေလာက္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီ ေတြ႔ရင္ ႏိုင္ငံေရး ဝင္လုပ္မယ္လို႔ ေျပာတယ္။

ေအာင့္ႏိုင္ရမယ္၊ ေစာင့္ႏိုင္ရမယ္

ရွာမွရွားတဲ့ႏိုင္ငံေရးသမားလို႔ ကြၽန္ေတာ္ ရည္ၫႊန္းေရးသားခဲ့တဲ့ သခင္ဝတင္က ၁၉၈၈ မွာ ကြၽန္ေတာ္ ႏိုင္ငံေရး နယ္ထဲ ဝင္ေတာ့ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေမးတယ္။

”ေမာင္ဝံသ ဘာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးထဲ ဝင္သလဲ၊ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳး အတြက္ လုပ္ခ်င္လို႔ပါလို႔ ေျဖမွာပဲ မဟုတ္လား။ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးအတြက္ ရာခိုင္ႏႈန္း ဘယ္ေလာက္၊ ကိုယ့္အက်ိဳး အတြက္ ရာခိုင္ႏႈန္း ဘယ္ေလာက္ ခ်ိန္ဆၾကည့္၊ ကိုယ့္ဘာသာ အေျဖထုတ္၊ ကိုယ့္ဘာသာ အမွတ္ေပး။ ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္း ျဖစ္ခ်င္ရင္ ေအာင့္ႏိုင္ရမယ္၊ ေစာင့္ႏိုင္ရမယ္ကြဲ႕” အဘ သခင္ဝတင္ အဲသလို ေျပာခဲ့တုန္းက မွန္တာေျပာရရင္ ကြၽန္ေတာ္ အေတာ္ေလး ေအာင့္သည္း ေအာင့္သက္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကြၽန္ေတာ္က မိမိကိုယ္မိမိ ခုခံကာကြယ္တဲ့ အေနနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ႏိုင္ငံေရးနယ္ထဲ ဝင္ၿပီး ကိုယ္က်ိဳးရွာဖို႔ စိတ္ကူးပင္ မရွိေၾကာင္း သကၤာ ရွင္းခဲ့ပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္မွာကို မိမိရဲ႕ ႀကီးပြားရာ ႀကီးပြားေၾကာင္း လမ္းစကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးထဲ ဝင္ခဲ့တယ္ဆိုတာ အဘကို ကြၽန္ေတာ္ ရွင္းျပေတာ့ေက်နပ္ သြားပုံရပါတယ္။ သူကိုယ္တိုင္ကလည္း ဝန္ႀကီးရာထူး စိတ္ႀကိဳက္ေနရာကို အခ်ိန္မေရြး ယူလို႔ရတဲ့ ဆိုရွယ္လစ္ ပါတီ ထိပ္ပိုင္း ေခါင္းေဆာင္ဘဝက ေက်ာခိုင္း ထြက္လာခဲ့သူ ျဖစ္ေလေတာ့ ရာထူး မမက္ဘဲ စြန္႔လႊတ္ဝံ့သူကို တန္ဖိုး ထားဟန္ တူပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ဟာ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သတင္းစာတိုက္ မွာ ယာယီ ဒုတိယ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ ေနပါတယ္။ အသက္က ၄၄ ႏွစ္ပဲ ရွိေသးတယ္။ ေနာက္တက္လမ္းေတြ အမ်ားႀကီးေပါ့။ အဲဒီေခတ္က ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမွာ အလုပ္လုပ္တဲ့ သတင္းစာ သမားေတြအဖို႔ ပင္စင္မသြားခင္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ျဖစ္သြားရင္ပဲ ဘဝမွာ ျပည့္စုံလွၿပီလို႔ ယူဆၾကရတာကိုး။ ေနာင္ႏွစ္ အေတာ္ေလး ၾကာသြားၿပီး အလွဴတစ္ခုမွာ အဲ ဒီတုန္းက ျပန္ ၾကားေရး ဒုဝန္ႀကီးအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့ ဦးတိုက္စိုး(ဆင္ေပါင္ဝဲ) နဲ႔ ေတြ႔ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ကို ရာထူး တိုးေပးဖို႔ သူလက္မွတ္ထိုးၿပီးၿပီ၊ ဝန္ႀကီး (ဦးေအာင္ေက်ာ္ျမင့္) လက္မွတ္ထိုး ဖို႔ပဲ က်န္ေတာ့တဲ့ အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္ ျပႆနာျဖစ္တာလို႔ ေရွး ေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ ျပန္ေျပာပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ၿပံဳးၿပီး နားေထာင္ေန လိုက္ပါတယ္။ ခုထိလည္း ေနာင္တ မရပါဘူး။

ပါလီမန္ရဲ႕ အျပင္မွာ

အဘသခင္ဝတင္က သူတို႔ ေခတ္(ဒုတိယကမၻာစစ္ မတိုင္မီ ကစ၍) ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရး ေလာကမွာ အ႐ိုးစြဲေနတဲ့ အယူအဆ အခ်ိဳ႕ကို ‘ဒို႔ဘာျဖစ္ေနၾကသလဲ’ စာအုပ္မွာ အတည့္အလင္း ေဝဖန္ခဲ့ပါတယ္။

‘ဗမာျပည္ႏုိင္ငံေရး ေလာက၌ ႏုိင္ငံေရး ဆရာႀကီးမ်ားတို႔သည္ ၄င္းတို႔၏ ေနာက္လိုက္မ်ားကို သင္ၾကား ၾကရာ၌ ႏုိင္ငံေရး ဆုိတာ ေရြးေကာက္ပြဲကို ဝင္ရတယ္၊ အမတ္လုပ္ရတယ္၊ လႊတ္ေတာ္တြင္ အမတ္အမ်ားဆံုး ရေသာအဖြဲ႔က အစိုးရဖြဲ႔ၿပီး တုိင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ရတယ္။ ဤကဲ့သို႔ တစ္နည္းထဲပင္ သင္သြားၾကသည္ဟု ယူဆပါသည္။ ထင္ပါသည္။ ပါလီမန္၏ အျပင္တြင္ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ရေသာ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားကို အသိဥာဏ္ေပးေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ လူမႈဆက္ဆံေရး၊ တိုးတက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား စနစ္ ေျပာင္းလႊဲေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ လယ္သမားအေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ အလုပ္သမား အေရး လုပ္ငန္းမ်ားတို႔ကို မိမိတို႔၏ ေနာက္လိုက္ ႏုိင္ငံေရး ေပါက္စမ်ားအား သင္ၾကား၍ မေပးၾကဟု ထင္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္၏ ေတြးေတာခ်က္မ်ား မွန္ေကာင္းမွန္ပါမည္။ ယေန႔ တုိင္ေအာင္ပင္ ႏုိင္ငံ ေရးသမား အခ်ဳိ႕ႏွင့္ တိုင္းသူျပည္သား အခ်ဳိ႕တို႔ သည္ အမတ္မ်ား၊ ဝန္ႀကီးမ်ားကိုမွ ႏုိင္ငံေရး တုိင္းေရး ျပည္ေရးကို ရြက္ေဆာင္ ေနသူမ်ားဟု ၄င္းတို႔စိတ္တြင္ ေအာက္ေမ့ ေနၾကသည္။ အထင္ႀကီး ေနၾကသည္။ ဓနရွင္စနစ္၊ အရင္း ရွင္စနစ္၊ နယ္ခ်ဲ႕စနစ္ တို႔ကို ေတာ္လွန္ ခ်င္ၾကတာထက္၊ အမတ္ လုပ္ခ်င္ၾကတာက ပိုကဲေနသည္ဟု ထင္ပါသည္။ ဤအခ်က္မ်ားကို သက္ေသခံသည္ကား ယေန႔ျမန္မာျပည္ အရပ္ရပ္တြင္ ရွိေသာ ႏုိင္ငံေရး သမားဆိုသူမ်ားသည္ လာမည့္ေရြး ေကာက္ပြဲႀကီး၌ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကရန္ တစ္မတ္ႏွင့္ ႏွစ္မတ္ လုေနၾကသည္ ဟု သိရပါသည္။ မျဖစ္ရေသး ေသာသူကလည္း တစ္လွည့္တစ္ခါစီ ျဖစ္ခ်င္သည္။ အမတ္ျဖစ္ၿပီး သူမ်ားကလည္း ေနာက္တစ္ခါ ထပ္၍ ျဖစ္ခ်င္ ၾကသည္။ ဆက္၍ ေတြးျပန္သည္။

ဘုရားအေလာင္းမ်ား သတိရပါသည္။ ဘုရားအေလာင္းမ်ားသည္ ပါရမီ ျဖည့္ၾကပါသည္။ ဘုရား ျဖစ္ခ်င္လို႔လား၊ သတၱဝါေတြ ကယ္ခ်င္လို႔လား၊ အဘယ္ ေစတနာက စပါသလဲ၊ ကယ္ခ်င္တာက ပထမ၊ ဘုရားျဖစ္ဖို႔ က ဒုတိယ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆပါသည္။ ကယ္ခ်င္၍ ဘုရားျဖစ္ရန္ ပါရမီ ျဖည့္ရပါသည္။ ဘုရား အရမ္း ျဖစ္ခ်င္၍ ေအာင့္သည္း ေအာင့္သက္ႏွင့္ ပါရမီကို ျဖည့္ရျခင္း မဟုတ္ဟု ယူဆပါသည္။ ဤနမူနာမ်ားကို ယူ၍ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ေနာက္လိုက္ တပည့္မ်ားကို သင္ၾကား သင့္သည္ဟု ယူဆပါသည္။’ (သခင္ ဝတင္၊ ဒို႔ဘာျဖစ္ေနၾကသလဲ၊ စာ ၁၂-၁၃)

ေတာင္ပုလု ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ စကား

အဘသခင္ဝတင္ရဲ႕ ဤအယူအဆကို အားျဖည့္ ေထာက္ခံတဲ့ သည္ဘက္ေခတ္ အျမင္တစ္ရပ္ကို အေတြးအျမင္ စာေစာင္ တစ္ခုမွာ တင္ျပထားတာ ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ မိတၴီလာ တကၠသိုလ္ရဲ႕ လက္ရွိ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာ ေမာင္သင္းေရးတဲ့ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္မွာ ‘ျပည္သူကို အသိဥာဏ္ ဖြင့္တဲ့ လူထု ႏိုင္ငံေရး’ အေၾကာင္း ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ရွင္းျပထားပါတယ္။ (အေတြးအျမင္၊ ၂၁၅၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂ဝ၁ဝ)

ေဒါက္တာေမာင္သင္း ေဆာင္းပါးမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၃၅ ႏွစ္ေလာက္က လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာရွိသူ ပုဂၢိဳလ္တစ္ ေယာက္က ေတာင္ပုလု ဆရာေတာ္ ႀကီးကို လိုအပ္တာ မိန္႔ၾကားပါလို႔ ေလွ်ာက္ထားေတာ့ ဆရာေတာ္ ႀကီးက “ကူႏိုင္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ တုိ႔နယ္သားေတြ စ႐ိုက္ ၾကမ္းၾကတယ္ကဲြ႔၊ အဲဒီလို ၾကမ္းတမ္းၾကတာဟာ ပညာမတတ္လို႔၊ ၿပီးေတာ့လည္း ဆံုးမတတ္တဲ့ ပညာတတ္ေတြ နည္းေနေသးလို႔၊ ပညာတတ္ရင္၊ ပညာတတ္ေတြေပါရင္ ၾကမ္းတမ္းမႈ ကင္းၾကၿပီး ယဥ္ေက်းၾကမွာ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ တို႔အရပ္မွာ ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းေလး ဖြင့္ႏိုင္ေအာင္ေတာ့ ကူေပးပါ” ဆိုတဲ့ အခ်က္ရယ္၊ “တို႔အရပ္ ေရရွားတာမို႔ ေရတြင္း တူးႏိုင္ရင္ တူးေပးခဲ့ပါ” ဆိုတဲ့ အခ်က္ရယ္ ေတာင္းဆို လိုက္သတဲ့။

လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာရွိတဲ့ ဒကာႀကီးရဲ႕ေက်းဇူးနဲ႔ သဲေတာဝမ္းတြင္း နယ္က ေတာင္ပုလု ေက်ာင္းအနီး က ပင္းတလဲ တဲစုရြာမွာ အထက္ တန္းေက်ာင္း ျဖစ္လာတယ္။ အဲသလိုနဲ႔ ပညာတတ္သူေတြ မ်ားလာတဲ့အခါ လူေတြလည္း ၾကမ္းတမ္းတဲ့စ႐ိုက္ ကင္းလာ ၾကတယ္တဲ့။

ျပည္သူေတြ အသိညဏ္ျမင့္မွ

ေဒါက္တာေမာင္သင္းက ခုလို ေကာက္ခ်က္ဆြဲပါတယ္။

‘ပညာတတ္တဲ့ ျပည္သူေတြ ေပါမ်ားလာရင္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတို႔ တိုးတက္ ဖံြ႔ၿဖိဳးမႈတို႔ ဆိုတာ ‘ကြၽဲကူး ေရပါ’ ဆိုသလို သူ႔အလိုလို ပါၿပီးသားပါ။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ပညာျပည့္ဝတဲ့ ျပည္သူဆိုတာ အစြန္းေရာက္မႈေတြ တစ္ယူသန္မႈ ပယ္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ ဖံြ႔ၿဖိဳးမႈကို ျမတ္ႏိုး ၾကသူေတြ ျဖစ္လို႔ပါပဲ။ အဲဒီအလုပ္ကို ဘယ္သူမွ ခိုင္းစရာမလိုဘဲ ကိုယ့္ အသိကိုယ္စီနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ၾကမွာပါ။ ေရျမင့္မွ ၾကာတင့္တာမို႔ ျပည္သူေတြ အသိဥာဏ္ျမင့္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ သာယာ မႈ၊ ဖံြ႔ၿဖိဳးမႈ၊ တိုးတက္မႈေတြနဲ႔ ျပည့္စံုၿပီး ႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ိဳးလည္း ကမၻာ့အလယ္ တင့္တယ္ႏိုင္မွာပါ’ တဲ့။

ေဒါက္တာ ေမာင္သင္းက သူ႔ရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္ဆရာႀကီး ေဒါက္တာ ေက်ာ္စိုး (ဟားဗတ္ ေရႊတံဆိပ္ဆုရွင္) ရဲ႕ အဆုံး အမေတြကို ကိုးကား တင္ျပ သြားတာလည္း အလြန္မွ မွတ္သားဖြယ္ ေကာင္းလွပါတယ္။

ႏိုင္ငံေရးလုပ္ခ်င္တယ္ ဆိုတာ

တစ္ေန႔ညေနမွာေတာ့ အဘက လွည္းတန္းမွာရိွတဲ့ စားေသာက္ဆိုင္ ေခၚၿပီး ေမးပါတယ္။ “မင္းႏိုင္ငံေရးကို စိတ္ဝင္စားတုန္း ပဲလား” တဲ့၊ ကြၽန္ေတာ္က “ဟုတ္ကဲ့” လုိ႔ ေျဖေတာ့ အဘက ႏိုင္ငံေရး လုပ္ခ်င္တယ္ ဆိုတာ ျပည္သူ ေတြရဲ႕ ဘဝတိုးတက္ဖို႔၊ ႏိုင္ငံဖံြ႔ၿဖိဳးဖို႔ လုပ္ခ်င္တာ မဟုတ္လားလို႔ ထပ္ေမးပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ က “ဟုတ္ပါတယ္” လို႔ ျပန္ေျဖေတာ့” ႏိုင္ငံဖံြ႔ၿဖိဳးဖို႔၊ ျပည္သူ တိုးတက္ဖို႔ လုပ္မယ္ ဆိုရင္ လူေတြကို အရင္ဆံုး ပညာမ်က္စိပြင့္၊ ပညာနား ပြင့္ေအာင္ လုပ္ေပးရမယ္။ လူေတြကို ပညာ ျပည့္ဝေအာင္ အရင္လုပ္ရမယ္။ ဖံြ႔ၿဖိဳးမႈ၊ တိုးတက္မႈ ဆိုတာ လူေတြရဲ႕ အရည္အေသြး တက္လာမွျဖစ္မွာ။ အရည္အေသြး နိမ့္တဲ့ လူေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံ ဖံြ႔ၿဖိဳး ဖို႔တိုးတက္ဖို႔ မလြယ္ဘူး။ မင္း ၾကည့္ေလ။ တို႔ဆီကို စစ္အတြင္းက လာတဲ့ ဂ်ပန္ေတြ ကို ျမန္မာေတြက ငပုတဲ့၊ အ႐ိုင္း အစုိင္းတဲ့။ အခု တျခားစီပဲ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ဆိုတာ ကြၽန္းပင္လည္း မေပါက္။ ေရနံလည္းမရိွ။ ေက်ာက္သံပတၱျမား နတၴိ။ သဘာဝ အရင္းအျမစ္ ဆင္းရဲတဲ့ ႏိုင္ငံပါ။ အဲဒီငပုေတြ တိုးတက္ ေနလိုက္ၾကတာ ကမၻာ့ထိပ္ ေရာက္ေနၿပီ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ‘သဘာဝ အရင္းအျမစ္ ဆင္းရဲေပမယ့္ ပညာတတ္တဲ့ သူေတြ ေပါၾကြယ္ဝလို႔’ ကြ။ လူေတြ ပညာတတ္လာရင္ တိုးတက္ ေအာင္လုပ္တတ္တာပဲ” (ကြၽန္ေတာ္တို႔ စကားေျပာေနတဲ့ အခ်ိန္က ၁၉၇၈ ခုႏွစ္၊ ဆရာႀကီး ဂ်ပန္မွာ ဧည့္ပါ ေမာကၡ တစ္ႏွစ္လုပ္ၿပီး ျပန္လာခါစပါ။)

အသိဥာဏ္ျမင့္ေအာင္ ပညာ တတ္ေအာင္

”မင္းက ထင္လိမ့္မယ္။ ႏိုင္ငံ ေရးဆိုတာ ပါတီေတြဝင္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရေအာင္လုပ္ေတာ့မွ ႏိုင္ငံေရးလို႔ ထင္လား။ မင္းတို႔ ေျပာေျပာေနတဲ့ ျပည္သူ ေကာင္းစားဖုိ႔၊ ျပည္သူတိုး တက္ဖို႔ဆိုေတာ့ ျပည္သူေတြကို အသိဥာဏ္ျမင့္ေအာင္ ပညာတတ္ ေအာင္လုပ္တာလည္း (အဲဒီတုန္းက လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ဆိုတဲ့ စကား မသံုးၾကေသးပါ) ႏိုင္ငံေရး ပါပဲကြာ”

ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ကလ်ာဏမိတၱ အဘ သခင္ဝတင္၏ အာေဘာ္မ်ား ႏွင့္ ေဒါက္တာေမာင္သင္းရဲ႕ ဆရာႀကီး အဘ ေဒါက္တာေက်ာ္စိုး၏ အာေဘာ္မ်ား မတိုင္ပင္ဘဲ တူညီေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အဘ ႏွစ္ေယာက္လုံးဟာ အမွန္တရားေတြကို ေဟာခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပါ။

ေမာင္ဝံသ

0 comments:

အေပၚသို႔