Monday, November 29, 2010

လူထု နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ (အေမးအေျဖ)

အရွင္ပညာနႏၵ။ ။ အရွင္ပညာနႏၵက အရင္ကေတာ့ ABSDF ၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပံု အၿပီးမွာ နယ္ျခားကို ေရာက္ရွိလာတဲ့ အဲဒီ လႈပ္ရွားမႈေတြက တဆင့္ အခုေတာ့့ New York ျပည္နယ္ ယူတီဂါၿမိဳ႕မွာ သီတင္းသံုး ေနထိုင္လ်က္ ရွိပါတယ္။

ဒါကာမႀကီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္္ကို ေမးခ်င္တဲ့ ေမးခြန္းတခုကေလ အခု ဦးဇင္းထင္တယ္။ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး ကိစၥမွာ ဒီမိုကေရစီ ေဖာ္ေဆာင္မႈကိစၥမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြက သူတို႔ အေၾကာက္တရားေတြ လႊမ္းမိုးၿပီးေတာ့ ဒီအာဏာကို မစြန္႔လႊတ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ဦးဇင္း ထင္တယ္ေလ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြ အေၾကာက္တရား ေျပေပ်ာက္ သြားေအာင္လို႔ေလ.. ဒါကာမႀကီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေနနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ိဳး လုပ္ေပးႏိုင္သလဲ ဆိုတာ အဲဒါ ဦးဇင္းအေနနဲ႔ သိခ်င္ပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။ အေၾကာက္တရားရဲ႕အေျခခံကေတာ့ မလံုၿခံဳတဲ့ စိတ္ဓာတ္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ မလံုၿခံဳတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ ေလ်ာ့သြားေအာင္ ေလ်ာ့ပါးသြားေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ရမယ္ဆိုတာ က်မတို႔ အားလံုး ၀ိုင္းၿပီးေတာ့ စဥ္းစားဖို႔ လိုပါတယ္။ က်မအေနနဲ႔ေတာ့ အားလံုးကို က်မတို႔ႏိုင္ငံမွာ လံုၿခံဳ ေစခ်င္ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြေရာ ျပည္သူလူထု ေတြေရာ အားလံုး စိတ္လံုလံု ၿခံဳၿခံဳနဲ႔ ေနေစခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီလို လံုၿခံဳမႈ ေပးႏိုင္တဲ့ အေျခအေနတခုကို ေရာက္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္မယ္ဆိုတာ က်မတို႔ အားလံုး ပူးေပါင္း ပါ၀င္ၿပီး လက္တြဲစဥ္းစားၾကပါစို႔ စကားေျပာၾကပါစို႔ ေဆြးေႏြးၾကပါစို႔လို႔ က်မ ဒီလိုဘဲ တိုက္တြန္း ခ်င္ပါတယ္။

ကရင္တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ ဦးမန္းေသာင္းတင္
အခုသူ New York မွာရွိၿပီး ေကအန္ယူတိုက္ပြဲေတြမွာ နံမည္ေက်ာ္ ၀မ္ခတိုက္ပြဲမွာ လက္တဖက္ ဆံုးရႈံးခဲ့ၿပီး နားအာရံုလည္း အေတာ္ ခ်ိဳ႕ယြင္း သြားခဲ့ပါတယ္. အခုအခ်ိန္အထိ KNU ကရင္ အမ်ိဳးသား အစည္းအရံုး အတြက္ ကူညီ လႈပ္ရွား ေပးေနတဲ့သူ တေယာက္ပါ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ စစ္အာဏာရွင္ျဖဴတ္ခ်ေရးနဲ႔ ဒီမိုကေရစီရရွိေရး အတြက္ ႀကိဳးပမ္း လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တဦး ျဖစ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားေတြက အၾကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ယေန႔ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသား ေတြက စစ္အာဏာရွင္ ေတြရဲ႕ ေသြးခြဲမႈေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ဟာ အစိတ္စိတ္ အမႊာမႊာ ၿပိဳကြဲေနၾကတယ္။ အဲဒီျပႆနာေတြကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဘယ္လို ေျဖရွင္းေပးႏိုင္လဲ ဆိုတာ အဲဒါကို က်ေနာ္ ေမးခ်င္ပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။ ဒီလိုအခ်င္းခ်င္းေသြးခြဲ သတ္ျဖတ္မႈေတြ ရပ္စဲသြားေအာင္လို႔ ဆိုတာဟာ က်မတို႔ဟာ စစ္မွန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု စိတ္ဓာတ္ တခု ထူေထာင္ရမယ္လို႔ က်မတို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ က်မတို႔နဲ႔ က်မတို႔ရဲ႕ မဟာမိတ္မ်ား ျဖစ္တဲ့ တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္း ေတြဟာ တကယ့္ စစ္မွန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု စိတ္ဓာတ္တခု ခိုင္ခိုင္မာမာ က်မတို႔ ႏိုင္ငံမွာ အျမစ္ တြယ္သြားေအာင္လို႔ ႀကဳိးစားေနပါတယ္။ က်မတို႔ တိုင္းရင္းသားေတြဟာ တကယ္ အခ်င္းခ်င္း နားလည္မႈ ယူႏိုင္မဲ့ အေျခအေန တခု ေရာက္လာလို႔ ရွိရင္ နားလည္မႈ ရမွာလို႔ က်မ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒီဟာအတြက္ အားလံုးက ၀ိုင္း၀န္း ကူညီေပးၾကပါ။ က်မတို႔ကိုလည္း အႀကံဥာဏ္ေတြ ေပးၾကပါ။ က်မတို႔ အဖြဲ႔ တခုတည္း လုပ္ႏိုင္တယ္လို႔ က်မတို႔ မယံုၾကည္ပါဘူး။ ဒီလို တဖြဲ႔တည္းနဲ႔ တေယာက္တည္းနဲ႔ လုပ္ႏိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ေတြေၾကာင့္လည္း ဒီလို အကြဲကြဲ အျပားျပားေတြ ျဖစ္ရတာပါ လို႔လည္း က်မ ယံုၾကည္ပါတယ္။

ABSDF ဥကၠဌေဟာင္း ဦးထြန္းေအာင္ေက်ာ္

က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ေမးခ်င္တဲ့ ေမးခြန္းကေတာ့ Civil Society ဆိုတဲ့ လြတ္လပ္တဲ့ လူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသား သမဂၢေတြ အလုပ္သမား သမဂၢေတြ လယ္သမား သမဂၢေတြ အဲ့ဒီအျပင္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီေတြ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လြတ္လပ္တဲ့ သတင္းစာ သတင္း ဌာနေတြ အဲဒါေတြ ေပၚေပါက္ဖို႔ အရမ္း အေရးႀကီးတယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္တယ္။ ဒီလို အဖြဲ႔အစည္းေတြ ေတာင့္တင္း ႀကံ႕ခိုင္မွသာ ဒီမိုကေရစီ စံနစ္ျဖစ္လိုခဲ့လို႔ ရွိရင္လည္း ဒီစနစ္ကို မေပ်ာက္ပ်က္သြားေအာင္ ကာကြယ္ႏိုင္မယ္လို႔ က်ေနာ့ အေနနဲ႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေဒၚစုအေနနဲ႔ ဒီလြတ္လပ္တဲ့ လူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြ Civil Society ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္လာေအာင္္ ဘယ္လို ကူညီ ေဆာင္ရြတ္သြားႏိုင္မလဲ ဆိုတာ က်ေနာ့အေနနဲ႔ သိခ်င္ပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ။ ။ က်မတို႔ အေနနဲ႔ လူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ဟာ လက္ေတြ႔က်က် လုပ္ေနတာ ၾကာပါၿပီ။ ဥပမာ ဆိုလို႔ရွိရင္္ က်မတို႔ရဲ႕ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား ကူညီေရး အဖြဲ႔ေတြ၊ က်မတို႔ရဲ႕ ဥပေဒ ကူညီေရး အဖြဲ႔ေတြ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ HIV. AIDS နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ကိစၥေတြ ေရနက္တြင္း တူးေပးတာေတြ ဒါေတြ အားလံုးဟာ လူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႔အစည္း ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ဖို႔ အတြက္ က်မတို႔ လုပ္ေနတာပါ။ အဲဒီေတာ့ ဒီဟာေတြကို ျပည္သူ လူထုကလည္း နားလည္ၿပီးေတာ့ ၀ိုင္း၀န္းၿပီးေတာ့ ပ့ံပိုး ေနမယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ပိုၿပီးေတာ့ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္နဲ႔ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ က်မတို႔ လုပ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကာတြန္း ၀င္းထြန္း (Mr Burma) (win burmese ကြန္ျပဳဴတာစာလံုး တီထြင္သူ)

ျပည္တြင္းတုန္းက ကာတြန္းေတြေရးခဲ့တဲ့ ကာတြန္း ၀င္းထြန္းလို႔ေခၚပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လြတ္လာတာဟာ အမ်ား ျပည္သူမ်ားနဲ႔ က်ေနာ္တို႔လို အတြင္းအျပင္မွာ ေရာက္ရွိ ေနၾကတဲ့ ျပည္သူျပည္သားမ်ား အားလံုး အတြက္ ၀မ္းသာစရာပါ။ တခုေလာက္ ေမးခ်င္တာေလး တခုက ရိုးရိုး သာမန္ျပည္သူေတြထက္ ပိုၿပီးေၾကာက္ရြ႕ံတတ္တဲ့ ျပည္တြင္း ျပည္ပက ပညာတတ္ ပညာရွင္ေတြက္ို ေၾကာက္ရြ႔ံစိတ္ နည္းပါးသြားေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ရင္ ေကာင္းမလဲလို႔ပါ။ ေက်းဇူးျပဳၿပီးေျဖေပးပါ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ။ ။ ရိုးရိုးသာမာန္ျပည္သူေတြထက္ပိုၿပီးေတာ့ ျပည္တြင္း ျပည္ကပ ပညာတတ္ေတြ ေၾကာက္ရြ႕ံစိတ္ ရွိေနတယ္ ဆိုတာကေတာ့ ဒီပညာတတ္ေတြက ပိုၿပီးေတာ့ ဆံုးရႈံးစရာေတြ ရွိလို႔ ပိုၿပီးေတာ့ အခြင့္အေရးေတြ ရွိလို႔ ပိုၿပီးေတာ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြ ရွိလို႔ လို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ လံုၿခံဳမႈအတြက္ ပိုၿပီးေတာ့ စိုးရိမ္လို႔ ေၾကာက္ေနတာလို႔ ဒီလို ျမင္လိုက္မိပါတယ္။ ဒီလံုၿခံဳမႈ ရဖို႔ ဆိုတာ ေၾကာက္ေနရံုနဲ႔ မၿပီးဘူး။ လံုၿခံဳမႈရဖို႔ ဆိုတာဟာ ျပည္သူအားလံုးကို လံုၿခံဳမႈ ေပးမဲ့ စနစ္တခု ထူေထာင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရမယ္ ဆိုတာ ဒီ အသိေတြမ်ား ပညာတတ္ေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ၀င္သြားခဲ့လို႔ရွိရင္ ပိုၿပီးေတာ့ အေၾကာက္စိတ္ေတြ ေက်ာ္လႊားႏိုင္မယ္လို႔ က်မထင္ပါတယ္။

ကိုခင္ေမာ္ေခၚေမာ္ႀကီး (၇၄-၇၅ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈတြင္ အထိမ္းသိမ္းခံခဲ့ရသူ တဦး)(LA Organize for Burma)
က်ေနာ္ေမးခ်င္တဲ့ ေမးခြန္းကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ခု ဒီႏိုင္ငံျခားမွာ ေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာေတြဟာေပါ့ အကုန္လံုး အကြဲကြဲ အျပားျပားေပါ့ အေတြး အျမင္ေတြေရာ လုပ္ရပ္ေတြေရာ ကြဲေနတာ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မ်ား အဲဒီလို စုစုစည္းစည္းနဲ႔ တခုတည္း လုပ္လို႔ ရမလဲလို႔ က်ေနာ္ ေမးခ်င္တယ္။ ၿပီးတဲ့ အခါၾကေပါ့ေနာ္ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံျခား ေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အားလံုးဟာ NLD ေပါ့၊ စစ္အစိုးရကို အတိုက္အခံ လုပ္ေနတဲ့ NLD ပါတီႀကီးကို က်ေနာ္တို႔ဒီကေန ဘယ္လို အကူအညီ ေပးႏိုင္သလဲ ဆိုတာ က်ေနာ္ ဒီကေန ေမးခ်င္ပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ။ ။ ညီညႊတ္ေအာင္လုပ္ဖို႔ ဆိုတာဟာ လြယ္တဲ့ကိစၥ မဟုတ္ေပမဲ့လည္း မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး. နည္းနည္း ပါးပါးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ အတၱေတြကို ေလွ်ာ့ရမယ္လို႔ ဒီလိုဘဲ က်မေျပာရမွာဘဲ။ ဆႏၵစြဲ ေတြကို ေလွ်ာ့ရမယ္ ေပါ့ေနာ္။ ကိုယ္လိုခ်င္တာဘဲ ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္တာဘဲ၊ ကိုယ္ျမင္ခ်င္တာဘဲ ဒါေတြကိုဘဲ စဥ္းစားေနလို႔ ရွိလို႔ရွိရင္ေတာ့ က်မတို႔ ကြဲျပားေနတဲ့ လူေတြကို စုဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ပါဘူး။ က်မတို႔ အားလံုးဟာ ပန္းတိုင္ တခုထဲ ရွိတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီပန္းတိုင္ကို ေရာက္ဖို႔ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ သြားမယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ အျငင္းပြားတဲ့ ကိစၥေတြကို ေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ ေျပလည္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ဆိုတာ ဒါ အေရးႀကီးတာပါဘဲ။ ျပည္တြင္း NLD ကို ဘယ္လို ပံ့ပိုးရမလဲ ေမးေတာ့က်မ ပထမေမးခြန္းနဲ႔ စပ္ဆက္ၿပီး ေျဖရင္ ေကာင္းမလားလို႔။ ျပည္တြင္း NLD ကို ဘယ္လို ပံ့ပိုးရမလဲ ဆိုတာ အားလံုးအတူ စဥ္းစားၿပီးေတာ့ ျပည္ပက အကြဲကြဲ အျပားျပား ျဖစ္ေနတဲ့ အဖြဲ႔ေတြ ညီညြတ္မႈမ်ား ယူႏိုင္မလားလို႔ အဲဒါေလးကို စဥ္းစားေပးပါလို႔ က်မ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္္။

Ref: ေဒါင္းမာန္ဟုန္

0 comments:

အေပၚသို႔