Friday, August 21, 2009

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ သံေယာဇဥ္

ဗိုလ္ထြန္းလွ
Thursday, 20 August 2009

၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၃၁ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္ၾကရန္ စီစဥ္ၿပီးသား ျဖစ္ေန လင့္ကစား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အေနျဖင့္ သူ ေတြ႔ဆုံ စကားေျပာလိုေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး က်န္ေနေသးေသာေၾကာင့္ ဇန္န၀ါရီလ ၃၀ရက္ေန႔မွာပင္ ေတြ႔ဆုံႏိုင္ရန္ အစီအစဥ္ ျပဳလုပ္ ခုိင္းပါသည္။ သူေတြ႔ဆုံလိုေသာ ပုဂၢိဳလ္ကား “အာ-ေအ-အက္ဖ္” ေခၚ ဘုရင့္ေလ တပ္မေတာ္ ေလတပ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး “ေလာ့ဒ္တက္ဒါ”ပင္ျဖစ္သည္။

ထိုပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ေန႔လယ္စာစားၿပီးခ်ိန္ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးရန္ စီစဥ္ၾကရာ အဆင္ေျပ သျဖင့္ တရုတ္ သံအမတ္ႀကီး၏ ဧည့္ခံပဲြအၿပီး မြန္းလဲြ သုံးနာရီအခ်ိန္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း သည္ ေလတပ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး “ေလာ့ဒ္တက္ဒါ” အား ၎၏ ရုံးခန္းတြင္ သြားေရာက္ ေတြ႔ဆုံပါသည္။

“ေလာ့ဒ္တက္ဒါ” ၏ ရာထူးအဆင့္မွာ ကက္ဘိနက္အဖဲြ႔တြင္ ၀န္ႀကီးအဆင့္ရွိၿပီး အဂၤလိပ္ ဘာသာအားျဖင့္ (Marshal of the R.A.F) ဘုရင့္ ေလတပ္မေတာ္၏ ေသနာပတိ ဟု ေခၚသည္။ “ေလာ့ဒ္တက္ဒါ” သည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေရာက္သြားသြားခ်င္း လိႈက္လွဲစြာ ခရီးဦးႀကိဳ ႏႈတ္ဆက္ၿပီးေနာက္ ေနရာထုိင္ခင္း ေပးကာ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးပင္ စကားေျပာပါသည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ဇန္န၀ါရီလ ၂၁ ရက္ေန႔က “ပက္ဆင္ဟန္” အရပ္ရွိ အင္ပိုင္ယာ ေလေၾကာင္း အတတ္သင္ ေက်ာင္းသို႔ သြားေရာက္ ေလ့လာ ၾကည့္ရႈခဲ့ရာတြင္ အလြန္စိတ္ ၀င္စားခဲ့ေၾကာင္း၊ ေနာက္ဆုံးေပၚ တိုက္ေလယာဥ္မ်ား၏ စြမ္းပကားကိုလည္း ျမင္ခဲ့ရ၍ ခ်ီးက်ဴးမိေၾကာင္း အစရွိကာ မိမိတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးလွ်င္ ေခတ္မီ ေလတပ္ႀကီး ရွိလာေအာင္ ႀကိဳးစား ထူေထာင္ရန္ ရည္ရြယ္ပါေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ေျပာပါ သည္။

ထို႔ျပင္ “ေလာ့ဒ္တက္ဒါ” က ေမးသျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က သူကိုယ္တိုင္ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ပဲြကို ေလ့လာခဲ့ရာ၌ စစ္၏ အႏိုင္အရႈံးကို ေလတပ္ အင္အားက အဆုံးအျဖတ္ ေပးသြားသည္ဟု မိမိအေနျဖင့္ ေကာက္ခ်က္ ခ်မိေၾကာင္း ျပန္ေျပာလိုက္ပါသည္။

ထို႔ေနာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွစ္ဦးသည္ ေလတပ္ဖဲြ႔စည္းပုံအေၾကာင္း၊ ေလတပ္တြင္ ဗုံးၾကဲ ေလယာဥ္ႏွင့္ တိုက္ေလယာဥ္ အမ်ိဳးအစားႏွင့္ အခ်ိဳးအစား ပါ၀င္မႈ မည္ကဲ့သို႔ သတ္မွတ္ျခင္းသည္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္မျဖစ္ ေဆြးေႏြး ညႇိႏိုင္းၾကေၾကာင္း စသျဖင့္ အျပန္အလွန္ ပြင့္လင္း ရင္းႏွီးစြာ ေဆြးေႏြးၾကၿပီးေနာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းလည္း ညေန ေလးနာရီခဲြတြင္ ေဒၚခ်က္စတာ ဟိုတယ္သို႔ ျပန္လာခဲ့ပါသည္။

ထို႔ျပင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက အထက္ပါခရီးစဥ္သာမက စည္းေ၀း ညႇိႏိႈင္းရန္လည္း မရွိသျဖင့္ ၾကားျဖတ္ အစီအစဥ္အျဖစ္ ၿဗိတိသွ် ဘုရင့္ေလတပ္၏ စြမ္းပကားကို အေသးစိတ္ ထပ္မံသိရွိလို၍ ဗဟိုေလေၾကာင္း အတတ္သင္ ေက်ာင္းသို႔ သြားေရာက္ၿပီး ေအာက္ေျခ ေလတပ္ ေလ့က်င့္ပုံ အထူးသျဖင့္ “ေလသူရဲ” မ်ားက“မီတီေယာ္” အမည္ရွိ တိုက္ေလယာဥ္ျဖင့္ လက္ေတြ႔ ေလ့က်င့္ေနပုံ တို႔ကို စိတ္ပါ၀င္စားစြာ သြားေရာက္ ေလ့လာခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။

ဇန္န၀ါရီလ ၂၁ ရက္ေန႔ နံနက္တြင္ကား ဘိလပ္အစုိးရႏွင့္ ေဆြးေႏြးပဲြ မရွိသည့္ျပင္ ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္ အဖဲြ႔အေနျဖင့္ စည္းေ၀း ညႇိႏိႈင္းရန္လည္း မရွိသျဖင့္ အားလပ္ ေနၾကပါသည္။ ျမန္မာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ လူစုခဲြ၍ ေလ့လာေရး ထြက္ၾကရာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းသည္ လန္ဒန္ၿမိဳ႕ အေနာက္ဘက္ မိုင္ ၉၀ ခန္႔ ကြာေ၀းေသာ “ပတ္ဆင္ဟန္” အရပ္ရွိ ၿဗိတိသွ် အင္ပါယာ ဗဟိုေလေၾကာင္း အတတ္သင္ ေက်ာင္းသို႔ သြားေရာက္ ေလ့လာ ခဲ့ပါသည္။

အဆိုပါေလ့လာေရးအတြက္ “ အာ-ေအ-အက္ဖ္” ေခၚ ၿဗိတိသွ် ဘုရင့္ေလတပ္ ဦးစီးဌာနခ်ဳပ္မွ စီစဥ္ေပး ပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အား လိုက္လံ ျပသရန္အတြက္ ေလတပ္ အရာရွိႏွစ္ဦးကို တာ၀န္ေပးသည့္ အတိုင္း ထိုအရာရွိ ႏွစ္ဦးက “ေဒၚခ်က္စတာ” ဟိုတယ္သို႔ လာေရာက္ ႀကိဳဆိုၾကပါသည္။

မိုင္ (၉၀)ကြာေ၀းေသာ “ပတ္ဆင္ဟန္” သို႔ သြားေရာက္ရာတြင္ လန္ဒန္ၿမိဳ႕ နာမည္ေက်ာ္ “ပက္ဒင္တန္” ဘူတာမွ မီးရထားျဖင့္ သြားရပါသည္။ ေလတပ္အရာရွိ မ်ားက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအား ပထမတန္း (အထက္တန္း) တဲြတစ္တဲြတြင္ စီးနင္းလိုက္ပါရန္ စီစဥ္ေပးပါသည္။ ဒီရထားတဲြက ဖတ္စ္ကလပ္စ္ ပထမတန္းသာ ဆိုတယ္ ဘာမွလည္း ထူးထူးျခားျခား မေကာင္းပါလားကြ၊ ညစ္ပတ္ တာကလည္း တို႔ဗမာျပည္က ရထားတဲြေတြနဲ႔ မထူးပါဘူး။ စစ္ၿပီးခါစ ေခတ္မို႔ သူတို႔လည္း ေကာင္းေကာင္း မျပဳျပင္ႏိုင္ဘူးနဲ႔ တူတယ္” ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ေလတပ္ အရာရွိမ်ား နားမလည္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္သို႔ လွည့္၍ ခပ္တိုးတိုး မွတ္ခ်က္ခ်ပါသည္။

သို႔ေသာ္ မိနစ္ေလးဆယ္ခန္႔ၾကာ၍ လန္ဒန္ၿမိဳ႕ျပင္ဘက္ အဂၤလိပ္ ေက်းလက္ရႈခင္း မ်ားဆီသို႔ ရထားႀကီး ေရာက္သြားေသာအခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ စိတ္ၾကည္လင္ လာဟန္ျဖင့္ ျပတင္းမွ ေငးေမွ်ာ္ ၾကည့္ေနပါသည္။ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၏ ေက်းလက္ေဒသ ရႈခင္းမွာ ဟင္းသီး ဟင္းရြက္ ခင္းႀကီးမ်ားႏွင့္ ေသသပ္သန္႔ရွင္းေသာ လူေနအိမ္ငယ္ မ်ားျဖင့္ ၿပီး၍ မ်က္စိအာရုံတြင္ ၾကည္လင္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ ေကာင္းေနပါသည္။

မီးရထားခုတ္ေမာင္းသြားသည့္ မိုင္ႏႈန္းက လ်င္ျမန္လွသျဖင့္ မၾကာမီပင္ “ပတ္ဆင္ဟန္” ဘူတာသို႔ ဆိုက္ေရာက္ သြားၾကရာ လန္ဒန္မွ ႀကိဳတင္ အေၾကာင္းၾကား ထားသည့္အတုိင္း ဗဟိုေလေၾကာင္း အတတ္သင္ ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းအုပ္ (တပ္မွဴးႀကီး) ႏွင့္ အရာရွိမ်ား လာေရာက္ ႀကိဳဆိုေနၾကပါသည္။ ဘူတာရုံမွတဆင့္ သင္တန္းေက်ာင္းနွင့္ ေလယာဥ္ကြင္း ရွိရာသို႔ ႏွစ္မိုင္ခန္႔ခရီးကို ေမာ္ေတာ္ကားျဖင့္ ဆက္လက္ သြားၾကရပါသည္။

အင္ပါယာ ဗဟိုေလေၾကာင္း အတတ္သင္ေက်ာင္းမွာ ၿဗိတိသွ်အင္ပါယာ တစ္၀န္းလုံးတြင္ အႀကီးဆုံး အဆင့္အတန္း အျမင့္ဆုံး ေလေၾကာင္း ပညာသင္ ေက်ာင္းႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ ေလေၾကာင္း အတတ္ပညာ ဆိုင္ရာ စက္ကိရိယာ ယႏၱရားမ်ားႏွင့္ ေလယာဥ္ အမ်ိဳးအစားေတြက ေခတ္မီ စုံလင္လွပါသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ (တပ္မွဴးႀကီး)၏ ေျပာျပခ်က္ အရ ထိုေက်ာင္းသို႔ ၿဗိတိသွ် အင္ပါယာအတြင္း ႏိုင္ငံမ်ား (ယခုဓနသဟာယ ႏိုင္ငံမ်ား) မွ အထက္တန္း ေလတပ္အရာရွိမ်ား တက္ေရာက္ သင္ၾကားရသည္ဟု သိရပါသည္။ အဆင့္ျမင့္ဆုံး ေလေၾကာင္းပညာမ်ား သင္ၾကား ပို႔ခ်ေပးသည့္ ေက်ာင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေရာက္သြားခ်ိန္တြင္မူ ၿဗိတိသွ်အင္ပါယာ ႏိုင္ငံမ်ားမွ သင္တန္းသားမ်ား အျပင္ အေမရိကန္ ျပင္သစ္ႏွင့္ တရုတ္ေလတပ္မွ အရာရွိ အခ်ိဳ႕ကိုပါ ေတြ႔ရသျဖင့္ ေမးျမန္းၾကည့္ရာ ၿဗိတိသွ် ေလေၾကာင္းပညာ အဆင့္အတန္း ျမင့္မား၍ မိတ္ေဆြ ႏိုင္ငံမ်ား အေနျဖင့္ အထူးအစီအစဥ္ ျပဳလုပ္ကာ လာေရာက္ သင္ၾကားေနၾကျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ ထိုေန႔က ဗဟိုေလေၾကာင္း အတတ္သင္ ေက်ာင္းမွ လက္ေရြးစင္ ေလသူရဲမ်ားက“မီတီေယာ္” အမည္ရွိ တိုက္ေလယာဥ္ျဖင့္ တစ္နာရီလွ်င္ မိုင္ ၆၀၀ ႏႈန္း ပ်ံသန္းရင္း ေကာင္းကင္တြင္ အတိမ္းအေရွာင္ အဆင္းအတက္ စစ္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ကၽြမ္းက်င္စြာ ျပသည္ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ အထူးစိတ္၀င္စားစြာ ေလ့လာၾကည့္ရႈပါသည္။

“အင္း… တစ္ေန႔က်ရင္ လြတ္လပ္တဲ့ ငါတို႔ျမန္မာျပည္က ေလတပ္မွာလည္း ဒီလိုေခတ္မီတဲ့ ေလယာဥ္ေတြ ရွိလာရမွာေပါ့ကြာ” ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ကၽြန္ေတာ့္ကို ထိုေန႔က ေျပာခဲ့ပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ဒုတိယကမၻာစစ္ အတြင္းက မဟာမိတ္ ႏိုင္ငံမ်ားက နာဇီႏွင့္ ဖက္ဆစ္ ရန္သူမ်ားကို ေခ်မႈန္းႏိုင္ခဲ့ရာတြင္ မဟာမိတ္တို႔၏ ေလတပ္အင္အား သာလြန္မႈက အဓိက အေၾကာင္းရင္း တစ္ခု ျဖစ္သည္ဟု သုံးသပ္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးလွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး အတြက္ ေခတ္မီၿပီး တိုက္အား ထက္ျမက္ေသာ “ေလတပ္မေတာ္ႀကီး” ျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္ရန္ ရည္မွန္းခ်က္ ရွိသျဖင့္ အထက္ပါအတိုင္း မွတ္ခ်က္ ခ်ခဲ့ဲျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ သင္တန္းေက်ာင္းႀကီး၌ ဌာနခဲြ အသီးသီးသို႔ အခ်ိန္ယူ ေလ့လာၾကည့္ ရႈခဲ့ရာ ေလေၾကာင္း ပ်ံသန္းမႈအတြက္ မိုးေလ၀သ ရာသီဥတု ခန္႔မွန္း တိုင္းထြာေရး ဌာနႏွင့္ ေရဒီယို အဆက္အသြယ္ ဌာနမ်ားကိုလည္း အေသးစိတ္ ေလ့လာခဲ့ပါသည္။ တစ္ေနကုန္နီးပါး အခ်ိန္ကုန္ခံ ၾကည့္ရႈၿပီးေနာက္ မြန္းလဲြ ၃ နာရီခဲြေက်ာ္မွပင္ လန္ဒန္ၿမိဳ႕သို႔ ျပန္လာခဲ့ပါသည္။

Ref: ဖိုုးတရုတ္

0 comments:

အေပၚသို႔