Friday, December 18, 2009

ဒီေန႔ တတိယအုပ္စု၊ တတိယလိုင္းဆိုတာ ဘယ္လိုဟာေတြလဲ

ရဲေဘာ္ဖိုးသံေခ်ာင္း
၁၈ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၀၉

အခုေနာက္ပိုင္း ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ “တတိယအုပ္စု၊” တတိယလိုင္း” ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကို အေတာ္ေျပာဆို သံုးႏႈန္း ေနၾကတာ ေတြ႔ရ၊ ၾကားရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ နအဖ စစ္အစိုးရရဲ႕ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို အတည္ျပဳတာနဲ႔ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲ အတြက္ ျပင္ဆင္တာေတြ လုပ္လာၾကတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ သဘာဝက်စြာပဲ ဒီေန႔ အဲဒီလို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ “တတိယအုပ္စု”၊ တတိယလိုင္း” လို႔ ေႂကြးေၾကာ္ ေနသူေတြကို ျပန္ ေစာေၾကာ မိပါတယ္။ ဘယ္လိုလူေတြက၊ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဘာ့ေၾကာင့္ ေျပာေနတာလဲ။

ဒီေနရာမွာ ျဖတ္ေျပာသင့္တယ္ထင္တာတခုက ႏိုင္ငံေရးမွာ “တတိယအုပ္စု၊” တတိယလိုင္း” ဆိုတာမ်ိဳး ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ သတ္မွတ္ ေၾကညာၾကတာမ်ဳိး အင္မတန္ ရွားပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ တိက်တဲ့ ႏိုင္ငံတခု၊ ဒါမွမဟုတ္ ႏိုင္ငံေရး ခြင္ႀကီးတခုရဲ႕ အေျခအေနကို လိုက္ၿပီး သံုးသပ္သူေတြ၊ မီဒီယာေတြက သတ္မွတ္တာ ေျပာဆိုတာ မ်ားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေန႔ဗမာျပည္က နအဖ စစ္ဒီမိုကေရစီ ေခတ္မွာ က်ေတာ့ ဒီလူေတြ၊ ဒီအဖြဲ႔ေတြဟာ သူမ်ားထက္ ထူးၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ “တတိယအုပ္စု”၊ တတိယလိုင္း” လို႔ မိတ္ဆက္ၿပီး ကားလိပ္ေရွ႕ ထြက္လာၾကတာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။

ပထမဆံုးအားျဖင့္ အဲဒီလိုေျပာေနသူေတြထဲမွာ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္မယ့္သူ ဆိုတာနဲ႔ မဝင္မယ့္သူ ဆိုတာရယ္လို႔ ခြဲရင္ ရမယ္ ထင္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲကို မဝင္ဘူးလို႔ ေျပာၿပီး ဒီအယူအဆကို တြင္တြင္ ျဖန္႔ေနသူ၊ သူတို႔နဲ႔ မတူသူေတြကို ရန္ေတြ႔ေန သူေတြကေတာ့ သေဘာတရားေရး ဆရာႀကီးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔မွာ အာဏာ-အခြင့္အေရး ရည္မွန္းခ်က္ မရွိဘူး၊ ေစတနာ သန္႔သန္႔နဲ႔ ဒီအယူအဆေတြကို ျဖန္႔ေနတာလို႔ ဆိုေနၾကသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိန္ကေတာ့ သူတို႔ဟာ တျခား အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ တျခားအယူအဆေတြ အတြက္လည္း သေဘာတရား ဆရာႀကီးေတြ လုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစား ခဲ့ၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ သတိမျပဳမိဘဲ မေနႏိုင္ပါဘူး။ သူတို႔ဟာ ႏိုင္ငံတကာ စာမ်က္ႏွာေတြ ေပၚကေန ရွာေတြ႔လို႔ ရသမွ်၊ အသံုးတည့္မယ္ ထင္သမွ်ကို ဆြဲယူၿပီး ဗမာျပည္ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ အတင္း ဆြဲစပ္ေပးတာပါ။ သူတို႔ဟာ သူမ်ားေတြကိုေတာ့ စာအုပ္ႀကီး သမားေတြ၊ တရားေသ သမားေတြလို႔ ပုတ္ခတ္ တိုက္ခိုက္ၿပီး သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ စာအုပ္ႀကီး- စာအုပ္ကေလး၊ ေဆာင္းပါးတို၊ ေဆာင္းပါးရွည္၊ လက္လွမ္း မီသမွ်ထဲကေန နအဖဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ မေနာေခြ႔မယ္ ထင္သမွ်ကို ဆြဲယူ ကိုးကား ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ နအဖ စစ္အုပ္စု ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲကို ဝင္ဖို႔ သဏၭာန္မ်ဳိးစံု၊ အသံုးအႏႈန္း မ်ဳိးစံုနဲ႔ ႏွပ္ေၾကာင္းေပးေရးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေရြးေကာက္ပြဲဝင္မယ့္ “တတိယအုပ္စု”၊ တတိယလိုင္း” ဆိုသူေတြအထဲမွာေတာ့ လူေပါင္းစံု ေတြ႔ရပါတယ္။ စစ္အုပ္စု ထိပ္သီး ေတြနဲ႔ေပါင္း၊ က်ိက်ိတက္ ခ်မ္းသာေနတဲ့ ပညာရွင္ ဆိုသူေတြပါသလို လက္ကိုင္ဖုန္းေလးရ၊ ဓာတ္ဆီဆိုင္ ပါမစ္ေလး ရတာနဲ႔ စစ္ အစိုးရ ေျပာေစခ်င္သမွ် ေျပာေနတဲ့ လူေတြလည္း ပါပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမ်ားဆံုးကေတာ့ ဗမာျပည္ ႏိုင္ငံေရးေလာက ေဝါဟာရအရ ‘အပ်က္’ လို႔ ဆိုရမယ့္လူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗကပပ်က္၊ မဆလပ်က္၊ အလံနီပ်က္၊ ပမညတပ်က္၊ ေနာက္ဆံုး ဒီခ်ဳပ္အပ်က္ေတာင္ ပါပါတယ္။ အားနာနာနဲ႔ ေထာက္ျပရရင္ ဒီအထဲမွာ ေျဗာင္တမ်ိဳး၊ တိတ္တိတ္တဖံု သဏၭာန္မ်ဳိးစံုနဲ႔ လက္နက္ ခ်ထားသူေတြလည္း တကယ္ပဲ မနည္းပါဘူး။ ပတ္မႀကီး ေဖာက္ခြဲဖူးသူေတြ မ်ားပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဒီပုဂၢိဳလ္၊ ဒီအဖြဲ႔အစည္းေတြဟာ “တတိယအုပ္စု”၊ “တတိယလိုင္း” တကယ္ဟုတ္ မဟုတ္ ဆိုတာကိုလည္း ေျပာရမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဗမာျပည္ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရး ဒီဘက္ ေရြးေကာက္ပြဲ သမိုင္းမွာ ‘တသီးပုဂၢလ’ ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းကို လူတိုင္း၊ နားယဥ္၊ မ်က္စိ ယဥ္ေနတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး စစ္ေအးေခတ္တုန္းက ‘ဘက္မလိုက္ ႏိုင္ငံမ်ား လႈပ္ရွားမႈ’ ကိုလည္း သိၾကပါတယ္။ အဲဒါေတြနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္လိုက္ရင္ အခုေျပာေနတဲ့ “တတိယအုပ္စု”၊ “တတိယလိုင္း” ဆိုတာေတြဟာ အမည္ခံ သက္သက္ ဆိုတာကို ေတြ႔ရ ပါလိမ့္မယ္။

တတိယအုပ္စု၊ တတိယလိုင္းဆိုတာဟာ သမိုင္းအေျခအေန လိုက္လို႔ ေျပာင္းလဲ ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဖဆပလ မကြဲခင္ ၁၉၅၂ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ၁၉၅၆ ေရြးေကာက္ပြဲ အၿပီးမွာ ဖဆပလနဲ႔ ပမညတဟာ အဓိက ထိပ္ခ်င္း ဆိုင္ေနသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ တသီးပုဂၢလ ဆိုတာေတြက ဒီႏွစ္ဖြဲ႔နဲ႔ ဘယ္လိုမွ မပတ္သက္သူတဲ့ တတိယ အင္အားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဖဆပလလည္း ကြဲၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ သန္႔ရွင္းနဲ႔ တည္ၿမဲတို႔ဟာ အဓိက ဆိုင္ေနသူေတြ ျဖစ္ၿပီး ပမညတဟာ တတိယ အုပ္စု ျဖစ္သြားပါတယ္။ ပမညတဟာ အဲဒီႏွစ္ဖက္နဲ႔ အေျခခံ အယူအဆမွာ လံုးဝ မတူပါဘူး။

အခုေတာ့ ဒီလူေတြက သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ နအဖနဲ႔လည္းမတူ၊ ဒီခ်ဳပ္နဲ႔လည္း မတူဘူး ဆိုတာနဲ႔ပဲ “တတိယအုပ္စု” လို႔ ေခၚရေတာ့မလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ တကယ္က်ေတာ့ တစညလို ဟာကို ေမးၾကည့္ရင္လည္း သူတို႔ဟာ နအဖနဲ႔ေရာ၊ ဒီခ်ဳပ္နဲ႔ေရာ မတူဘူး၊ တျခားစီလို႔ပဲ ေျပာမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ “နအဖနဲ႔လည္း မတူ၊ ဒီခ်ဳပ္နဲ႔လည္း မတူ” ဆိုတာကို စံလို႔ ေျပာလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ တဆက္တည္း ေမးသင့္တာက ဒီ “တတိယအုပ္စု” ၊ “တတိယလိုင္း” သမားေတြဟာ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ နအဖနဲ႔ မတူပါဘူးလို႔ ဘယ္ေနရာမွာ၊ ဘယ္လို မတူတာလဲလို႔ တိတိက်က် ေျပာဖူးသလဲ ဆိုတာပါပဲ။ ျပည္သူလူထုက ၾကားေနရတဲ့ သူတို႔ပါးစပ္က စကားေတြကေတာ့ နအဖကို ေထာက္ခံေနတာခ်ည့္ပါပဲ။ နအဖနဲ႔ မတူတာရယ္လို႔ စကားဦးေလး သန္းျပတာေတာင္ မၾကားဖူးပါဘူး။

တခါ အယူအဆသေဘာအရေျပာရရင္လည္း ဒီေန႔ဗမာျပည္ ႏိုင္ငံေရးမွာ အဓိက ကြဲေနတာက နအဖရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲတို႔ အေပၚ သေဘာထားတဲ့ ကိစၥမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဓိက ျပႆနာႀကီးမွာ သူတို႔ဟာ နအဖနဲ႔ တသားတည္း ျဖစ္႐ံုမက ပိုေတာင္ ကဲေနၾကပါတယ္။ နအဖရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ေနာင္မွာ ျပင္သြား ၾကတာေပါ့ ဆိုတာမ်ဳိးေတာင္ မေျပာဝံ့တဲ့ လူေတြျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိန္က ဗမာျပည္ ႏိုင္ငံေရး ဇာတ္ခံုေပၚက တသီးပုဂၢလ ဆိုတာဟာ တကယ့္ တသီးပုဂၢလေတြ ျဖစ္တာမို႔လို႔ ဖဆပလလို အာဏာရ အဖြဲ႔ဟာ သူတို႔ခ်င္း ကြဲၿပဲတာအပါ ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာႀကီးေတြ၊ အက်ဥ္းအက်ပ္ေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔လာရတိုင္း ဒီတသီး ပုဂၢလေတြကို စည္း႐ံုးခဲ့၊ ကိုယ့္ကို ေထာက္ခံေအာင္ လုံးပန္း ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ေျပာင္းျပန္ အခုဒီ “တတိယအုပ္စု”၊ “တတိယလိုင္း” ဆိုတာေတြကေတာ့ တကယ္လို႔ နအဖ အစိုးရမွာသာ အက်ဥ္းအက်ပ္နဲ႔ ႀကံဳရရင္ အရင္ဆံုး ထိုးေကၽြးတာ ခံရဖို႔ ရွိပါတယ္။ တကယ္ကဒီ “တတိယအုပ္စု”၊ “တတိယလိုင္း” ဆိုတာေတြဟာ နအဖ မိုးေလဝသ၊ တနည္းအားျဖင့္ ဗိုလ္သန္းေရႊရဲ႕ မ်က္ႏွာရိပ္ မ်က္ႏွာကဲကို ၾကည့္ၿပီး ရပ္တည္ လႈပ္ရွားေနၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ နအဖ ဒါ႐ိုက္လုပ္သမွ် လိုက္လုပ္ရသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ နအဖက ေပၚေစဆိုလို႔ ေပၚေပါက္ လာတာျဖစ္ၿပီး တခ်ိန္မွာ နအဖက ေပ်ာက္ေစ ဆိုရင္လည္း ႐ုတ္ျခည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာသာ ျဖစ္ပါတယ္။

နအဖရဲ႕ တရားဝင္မီဒီယာေတြမွာ အခုထက္ထိ ဒီအဖြဲ႔ေတြ၊ ဒီလူေတြနဲ႔ ဒီအယူအဆ၊ ဒီ အေျပာအဆိုေတြ အေၾကာင္း ဘာမွ မေျပာတာကို သတိထားမိၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒါဟာ သမိုင္းမွာ မၾကာမၾကာ ႀကံဳေတြ႔ရေလ့ ရွိတဲ့ ကပ္ဖားရပ္ဖားေတြကို သခင္က သိပ္ဂ႐ုမစိုက္တဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြအတိုင္း တသေ၀မတိမ္း ေတြ႔ရတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ မဆလ လက္ထက္မွာ သခင္စိုးဟာ ေထာင္ထဲကေနေရာ၊ ေထာင္ျပင္က ေနပါ စစ္အုပ္စု အုပ္စိုးမႈကိုေရာ၊ မဆလသ ေဘာတရားကိုပါ ေထာက္ခံတဲ့ စာတမ္းေတြကို သေဘာတရား လုပ္ၿပီး ဗိုလ္ေနဝင္းဆီကို ေရးပို႔ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အဲဒီစာေတြဟာ ေထာက္လွမ္းေရး အတြက္ အသံုးခ်စရာသာ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဗိုလ္ေနဝင္းက မ်က္ေစာင္းေတာင္ ထိုးမၾကည့္ခဲ့ဘူး ဆိုတာကို သတိထားၾကသင့္ ပါတယ္။

ဒါနဲ႔မ်ား သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ဘာျဖစ္လို႔ “တတိယအုပ္စု”၊ “တတိယလိုင္း” လို႔ မသူေတာ္ (၇) ပါးလို ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္ ေဖာ္ေနၾကတာလဲလို႔ ေမးလာရင္ အေျဖက သိပ္ရွင္းပါတယ္။ တခ်က္ နအဖက အဲဒီလို ေျပာေစခ်င္မွန္း သိလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔အဖို႔ နအဖ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ ေက်နပ္ေအာင္ လုပ္ေရးဟာ အဓိက ဆိုတာကို မေမ့သင့္ပါဘူး။ ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ မဲရခ်င္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီခ်ဳပ္နဲ႔ တသားတည္းဆိုရင္ နအဖက အမႈန္႔ႀကိတ္ပစ္မွာ၊ နအဖနဲ႔ တသားတည္းဆိုရင္ မဲမရမွာ။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဗံုမဟုတ္၊ ပတ္မဟုတ္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျပာေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ခမ်ာ ေရြးေကာက္ပြဲက တဆင့္ သူတို႔ အက်ဳိးရွိမယ္လို႔ တကယ္ကို ယံုၾကည္ေနရွာ ၾကတာပါ။

ဒါေပမယ့္ လူသားခ်င္းစာနာတတ္သူမ်ားကေတာ့ သူတို႔တေတြ ဒီလိုလုပ္ေနလို႔ သူတို႔ရဲ႕ဇာတ္သိမ္း မေကာင္းႏိုင္ဘူး၊ သူတို႔ကို နအဖ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြက ဒီတပြဲ၊ ဒီတေကြ႔ အတြက္သာ အသံုးခ်တာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို သတိေပး ၾကရပါမယ္။

Ref: ေခတ္ၿပိဳင္

0 comments:

အေပၚသို႔