Saturday, July 11, 2009

အလွမ္းက်ယ္၍ အလယ္လပ္ေနေသာ ေလတပ္၏ UAV RESEARCH SQUADRON

07.11.09
ေ၀ဟင္ (ျပည္တြင္းမွ တပ္မေတာ္ (ေလ) အရာရွိ တစ္ဦး)

ေလတပ္အေၾကာင္းေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားပါလာေတာ့ ေလခ်ဳပ္ႀကီး စိန္မ်က္ခုံး အေတာ္ ေဒါကန္ေနသလို သူအျမဲ မ်က္ႏွာခ်ိဳ ေသြးေနရတဲ့ နအဖ ထိပ္သီး ေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာ စူပုပ္ပုပ္ႀကီး ေတြကိုလည္း ရင္ဆိုင္ရခက္ ေနရွာေပၿပီ။ ဒါေပမယ့္လည္း တပ္တြင္း အျဖစ္မွန္ေတြ ျပည္သူ႔ထံ ေရာက္ဖို႔နဲ႔ ျပည္သူထဲက ေလတပ္သားမ်ားရဲ႕ ဘ၀အမွန္ကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ အတြက္ ေရးသား ေနရဦးမွာပါ။

ေလတပ္ထဲကေရာ အျပင္ေရာက္ေနေသာ ညီေနာင္မ်ားကလည္း မိမိတို႔ရဲ႕ ရင္တြင္း ျဖစ္အင္မ်ားကို ေဖာ္ျပၿပီး ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ားကို ကူညီတင္ဆက္ ေပးၾက ေစခ်င္ပါတယ္။ မၾကာခင္က အဆင့္တိုး မပါလို႔ တပ္မေတာ္ရဲ႕ သေဘာထား အမွန္ကို သိျမင္လာခဲ့ၿပီး ထြက္စာတင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနသူ ခြက္ေပ်ာက္ စစ္ဗိုလ္ အသစ္ ညီငယ္ေလးမ်ားကိုလည္း ရင္ဖြင့္ၾကဖို႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။

ဒီတစ္ခါေတာ့ ေလတပ္ရဲ႕ မဟာစီမံကိန္းႀကီးျဖစ္တဲ့ UAV RESEARCH SQUADRON ေခၚ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ စီမံကိန္းရဲ႕ တလဲြေခ်ာ္မႈမ်ားကို ေျပာျပပါမယ္။ ေလယာဥ္ ထုတ္လုပ္ျပင္ဆင္ေရး ဌာနခ်ဳပ္လို႔ နာမည္ တပ္ထားေပမယ့္ ေလယာဥ္ အေဟာင္းကို Overhaul လုပ္ဖို႔ေတာင္ လုပ္ငန္းေပါင္းစုံ အတြက္ အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးတဲ့ ျမန္မာ့ ေလတပ္ဖဲြ႔ အတြက္ အသက္ရူေပါက္ အျဖစ္ UAV စီမံကိန္း စခဲ့ပါတယ္။

ဒီစီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး Remote Control ေလယာဥ္ငယ္မ်ားအေပၚ ရူးသြပ္သူ ေလသူရဲ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး တစ္ဦး ေခါင္းေဆာင္ကာ ေလသူရဲနဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာ အရာရွိ စုစုေပါင္း (၃၀) နီးပါး စုဖဲြ႔ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးရဲ႕ သားမက္ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ သိန္းႏိုင္ရဲ႕ မဂၤလာဒုံ ေလတပ္စခန္း ဌာနခ်ဳပ္မွာ UAV RESEARCH SQUADRON ဆိုၿပီး နာမည္ ေပးလုိက္ပါတယ္။

အက်ိဳးေမွ်ာ္ကိုးသူ အရပ္သားလုပ္ငန္းရွင္ အခ်ိဳ႕က Spenser ေပးကာ လုပ္ငန္း စခဲ့ ပါတယ္။ UAV နဲ႔ Remote Control နည္းပညာ ကြာျခားတာကို မသိက်ိဳးကၽြံလုပ္ကာ ကိုယ္ပိုင္ UAV ေဆာက္ေရး ဆိုတဲ့ မဟာအိပ္မက္ႀကီး မက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ တရုတ္ ကုမၸဏီ တခ်ိဳ႕ထံကလည္း UAV ေရာင္းခ်ေရး ကမ္းလွမ္းလာတာကို လက္ခံလို႔ Mainframe နဲ႔ Engine ကို ကိုယ္တိုင္ တည္ေဆာက္ရုံသာမက Control Programme ကိုပါ ကို္ယ္တိုင္ ေရးမယ္ဆိုၿပီး ေျခလွမ္း ျပင္ၾကပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ UAV မွာ Auto pilot, GPS, Communition Accessories ေတြရဲ႕ နည္းပညာနဲ႔ ဒီအရာေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္မယ့္ Control Programme ဆိုတာ ဒီေလာက္ လြယ္ပါ့မလား၊ ၿပီးေတာ့ေရာ ျမန္မာ့ေလတပ္မွာ Software Engineer ေရာရွိလို႔လား ဆိုတာကို မစဥ္းစားခဲ့ ၾကပါဘူး။ ေလတပ္ရဲ႕ အင္ဂ်င္နီယာ အရာရွိမ်ားဟာ တူေတြ၊ လႊေတြ ဆဲြ လို႔ UAV Airframe ကို တည္ေဆာက္ၿပီး ခ်ိန္မွာေတာ့ Control Programme ကိစၥ ေခါင္းခဲရပါၿပီ။ UAV ေရာင္းခ်ေရး ကမ္းလွမ္းလာတဲ့ တရုတ္ ကုမၸဏီေတြ ကလည္း သူတို႔ နည္းပညာကို User အေနနဲ႔ပဲ ေရာင္းမွာပါ။ Programme ရဲ႕ Application ဖိုင္ပဲ ေပးမွာ ေပါ့။ ေရးနည္း ဘယ္ေပးပါ့မလဲ၊ ဒီေတာ့မွ ေလတပ္ထဲမွာ Programmer ရွာပုံေတာ္ ဖြင့္ ပါေတာ့တယ္။

ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ စာရင္းေကာက္ၿပီး ကံဆိုးသူ ေမာင္ရွင္ ရွာပါေတာ့တယ္။ ဒီမွာတင္ မအူမလည္နဲ႔ ေလသူရဲျပဳတ္ လက္နက္ အရာရွိ ခြက္ေပ်ာက္စစ္ဗိုလ္ စာရင္း၀င္ ကြန္ပ်ဴတာရူး ဗိုလ္ႀကီး တစ္ဦးေခါင္းေဆာင္တဲ့ အင္ဂ်င္နီယာ အရာရွိငယ္ (၅)ဦးဟာ စစ္သည္(၅)သိန္း သဖြယ္ အရပ္ဘက္မွာ Programming သင္ခိုင္းျခင္းကို ခံရပါေတာ့တယ္။ ဒီပညာရွင္မ်ားသည္ Control Programme ပဲ ေရးတတ္ လာမလား၊ သူတို႔ တက္ေနေသာ Computer Center မွ ဆရာမ ေလးမ်ားကပဲ တိုင္စာ ေရးမလားဟု ဆရာေကာင္းရွိသူ ေလတပ္မွ Computer PhD, Master ရထားသူမ်ားက ေ၀းေ၀းကသာ ေစာင့္ၾကည့္ အားေပး ေနၾကပါတယ္။

အက်ိဳးဆက္ကေတာ့ ယခုထိတိုင္ တရုတ္မွ ကူညီေသာ UAV ေရာ ျမန္မာ တပ္မေတာ္(ေလ)၏ UAV ေရာ ရုပ္လုံးေပၚရန္ ခက္ခဲေနဆဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ ျဖစ္သည္ႏွင့္ အညီ ေမာင္းသူမ်ားကေတာ့ မဲ့ေနရွာပါတယ္္။ ဆီစားႏႈန္းကလည္း ဆိုင္ကယ္ တစ္စီးစာပင္ မရွိေတာ့ ေမာင္းသူ မဲ့ေလာက္ပါတယ္္။ UAV Research Squadron သည္လည္း ေနရာ အတည္တက် မရွိပဲ လြင့္ေနရာ ယခုအခါ ေလေၾကာင္း အတတ္သင္ ေလတပ္ စခန္း (ရွမ္းတဲ) ႏွင့္ ဒလခ ၾကား ကူးခ်ည္ သန္းခ်ည္ ျဖစ္ေနရွာ ပါေတာ့တယ္္။

စဥ္းစားစရာမွာ ဘာအတြက္ ေလတပ္သည္ UAV တီထြင္ စမ္းသပ္ေနပါသနည္း။ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေန အထားႏွင့္ လိုအပ္ပါသေလာ၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး ထင္ေပၚမႈ အတြက္ ေလတပ္တြင္း အားၿပိဳင္မႈတစ္ခုေရာ ျဖစ္ႏိုင္ပါသလား…စသည္ျဖင့္ ေလတပ္ အတြင္းမွာပင္ မွန္းဆရခက္ ေနၾကရတဲ့ အေၾကာင္း ဗဟုသုတ အျဖစ္ တင္ျပလိုက္ရ ပါတယ္္။ ၾကည္း၊ ေရ ၊ ေလ တပ္မေတာ္ အတြင္းက ညီေတာ္ ေနာင္ေတာ္ေတြ အားလံုး အမွန္တကယ္ အက်ိဳးရွိရွိ လုပ္ရပ္၊ ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိ ဆံုးျဖတ္၊ တိုင္းျပည္ ဘ႑ာေငြေတြ အလြဲသံုးစား လုပ္ျခင္းက အဆံုးသတ္၊ အတၱနဲ႔ အာဏာကို ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ မလဲအပ္၊ တိုင္းျပည္အတြက္ ေခါင္းေဆာင္ ေကာင္းေတြသာ ျဖစ္ထိုက္ ၾကပါေစ ခင္ဗ်ား။

Ref: ဖိုးတရုတ္

0 comments:

အေပၚသို႔