Tuesday, February 2, 2010

႐ုရွ ကိုလူလည္နဲ႔ ျမန္မာ့ေလယာဥ္အေရာင္းအ၀ယ္

ေ၀လင္း
၁ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၀၁၀

ၿပီးခဲ့တဲ့ (၃) လေလာက္က ျမန္မာ့သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ ေရာင္းခ်ရတဲ့ေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၄) ဘီလီယံ ေက်ာ္ေလာက္ စာရင္း ေပ်ာက္တဲ့ ကိစၥ မီဒီယာ သတင္းေတြထဲ ပ်ံ႕လြင့္ခဲ့ပါတယ္။ ရလိုက္တဲ့ ေဒၚလာေတြကိို လက္ရွိ ေပါက္ေစ်းနဲ႔ (တေဒၚလာ ၆ က်ပ္ႏႈန္းနဲ႔) ျဖတ္ၿပီး က်န္တာေတြ နအဖ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား အိတ္ကပ္ထဲ ေရာက္ကုန္ၿပီလို႔ တခ်ိဳ႕က ေျပာၾကပါတယ္။

တဘက္ကလည္း နယ္စပ္ေစ်းကြက္ေတြထဲမွာ အရင္နိမ့္က်ေနတဲ့ ျမန္မာေငြဟာ အခုႏွစ္ကုန္ပိုင္း အတြင္း သိသာေလာက္ေအာင္ ျပန္ျမင့္ တက္လာၿပီး ျမန္မာက်ပ္ေငြ ရွားပါးမႈျဖစ္ေနတာကို အခ်ိဳ႕က ရွိေနတဲ့ ေဒၚလာေတြ တျခားစီးဆင္းကုန္တာေၾကာင့္လို႔ ေျပာပါတယ္။

ေလ့လာသူတခ်ဳိ႕ကလည္း ခရီးသြားလုပ္ငန္းကေန ေဒၚလာ (၁၆၅) သန္းေလာက္ ျပန္၀င္လာတာလို႔ တြက္ဆေနပါတယ္။ ဓာတ္ေငြ႔က ရတဲ့ ေဒၚလာေတြ ဘယ္ကိုမ်ား စီးထြက္ကုန္သလဲလို႔ ေတြးေနတုန္း အခု ျမန္မာ နအဖ စစ္အစိုးရက ႐ုရွဆီကေန စစ္ေလယာဥ္ ေဒၚလာသန္း (၆၄၁) ဖုိး မွာယူေၾကာင္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ေၾသာ္… ဒါေၾကာင့္ကိုး။

အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း (၂၀) စီတန္တဲ့ MIG 29 အမ်ဳိးစား တုိက္ေလယာဥ္ အစီးေပါင္း (၂၀) နဲ႔ တစီးကို ေဒၚလာ (၈) သန္းေက်ာ္တန္ ရဟတ္ယာဥ္ (၈ စီးကေန ၁၀ စီးအထိ) နအဖ မွာယူထားတာ လာမယ့္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္အတြင္း ေရာက္ရွိ ပါလိမ့္မယ္။ ယခင္ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ တုန္းကလည္း ထုိင္းနယ္စပ္ စစ္ေရး ျပႆနာၿပီးၿပီးခ်င္း MIG 29 တုိက္ေလယာဥ္ (၁၂) စီး နအဖတို႔ ၀ယ္ယူခဲ့ပါတယ္။ အခု ေရာက္လာမယ့္ ႐ုရွ ေလယာဥ္ေတြကို တ႐ုတ္လုပ္ J-10 နဲ႔ F C-1 အမ်ဳိးအစား တ႐ုတ္ စစ္ေလယာဥ္ေတြ ေနရာမွာ အစားထိုး သြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။

ဒါကလည္း အရင္ေဆာင္းပါးမွာ ေျပာထားခဲ့သလုိ တ႐ုတ္တို႔ဆီက ေပါေခ်ာင္ေကာင္းေတြနဲ႔ အလုပ္ မျဖစ္တာ နအဖတို႔ သေဘာေပါက္ လာၾကတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ႐ုရွေမာ္ဒယ္ေတြကို ပံုတူကူး ေပါေခ်ာင္ေကာင္း တ႐ုတ္ ေလယာဥ္ထက္စာရင္ မူရင္း ႐ုရွ ေလယာဥ္ စစ္စစ္ေတြ ဘက္က္ို နအဖတို႔ တခါျပန္ၿပီး ဦးလွည့္လာျခင္းပါ။ ႐ုရွလုပ္ MIG 29 ေလယာဥ္ ၀ယ္ယူ လုိက္တာေၾကာင့္ နဂိုတ႐ုတ္လုပ္ J-10 /FC-1 ေလယာဥ္ေတြ၀ယ္မယ့္ အစီအစဥ္လည္း ပ်က္သြား ပါေတာ့တယ္။

ဒါေပမယ့္ အခု႐ုရွဆီကေန ေလယာဥ္ အစီး (၂၀) နဲ႔ ရဟတ္ယာဥ္တခ်ိဳ႕ ၀ယ္ယူတာဟာ သမား႐ိုးက်ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလ အတြင္း ႐ုရွႏိုင္ငံပိုင္ ေလေၾကာင္း ေကာ္ပိုေရးရွင္းက MIG ေလယာဥ္ကုမၸဏီ အစုရွယ္ရာ (၁၀၀) ရာခုိင္ႏႈန္းကို အျပတ္ ၀ယ္ယူခဲ့ပါတယ္။ အလားတူ အီလူးရွင္း (Ilyushin)၊ တူပိုလက္ (Tupolev)၊ ဆူခြိဳင္း (Sukhoi)၊ အန္တိုေနာ့ (Antonov)၊ မီကိုယန္ (Mikoyan) ေလယာဥ္ကုမၸဏီ အစု ရွယ္ယာမ်ားကိုပါ ႐ုရွႏုိင္ငံပိုင္ ေလေၾကာင္း ေကာ္ပုိေရးရွင္းက ၀ယ္ယူခဲ့ပါတယ္။

MIG ကုမၸဏီဟာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာ ေဒၚလာ (၁၁) ဘီလီယံဖိုး႐ႈံးခဲ့ၿပီး အေႂကြး (၄၄) ဘီလီယံ ႐ူဘယ္ (အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၅ သန္း) တင္ေနပါတယ္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ထဲမွာ အယ္ဂ်ီးရီးယား ႏိုင္ငံကလည္း MIG 29 ေလယာဥ္ (၃၄) စီး ေဒၚလာ (၁၁) သန္းဖိုး ကန္ထ႐ုိက္ စာခ်ဳပ္ ပ်က္ခဲ့့ၿပီး ေလယာဥ္ (၁၅) စီး ျပန္ပို႔ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေလယာဥ္အင္ဂ်င္ ထုတ္လုပ္တဲ့ ကုမၸဏီနဲ႔ လက္နက္ တင္သြင္းသူေတြကို ေပးဖို႔ MIG ကုမၸဏီဟာ ေဒၚလာ သန္း (၈၀) ေလာက္ အေႂကြး တင္ေနပါေသးတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ႐ုရွေလေၾကာင္းေကာ္ပိုေရးရွင္းက ျမန္မာအစိုးရကို ၂၀၀၉ ႏို၀င္ဘာလအတြင္း ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္ (၂) စီး အလကား ေပးခဲ့ၿပီးေနာက္ အခု ဒီဇင္ဘာလထဲ MIG 29 ေလယာဥ္ (၂၀) နဲ႔ ရဟတ္ယာဥ္ေတြ အေရာင္းအ၀ယ္ ျဖစ္သြားတာကေတာ့ ႐ုိး႐ိုးရွင္းရွင္း ေရာင္း၀ယ္ျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ႏိုင္္ပါဘူး။ MIG 29 တိုက္ေလယာဥ္ေတြ ျမန္မာကို ေရာင္းခ်ေပးတာဟာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အယ္ဂ်ီးရီးယားကို (၃၄) စင္း ေရာင္းခ် ေပးၿပီးတဲ့ေနာက္ ဒုတိယေျမာက္ အမ်ားဆံုးေရာင္းခ်ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

႐ုရွ MIG 29 တုိက္ေလယာဥ္ေတြကို အရည္အခ်င္း ထပ္မျမႇင့္တင္ႏုိင္ခဲ့တာ ၁၉၉၀ လြန္ ႐ုရွ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ ပ်က္ၿပီး ကတည္းကပါ။ အခု MIG 29 ေလယာဥ္ေတြ အားလံုးဟာ ဆိုဗီယက္ေခတ္လုပ္ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္ ေမာ္ဒယ္ေတြသာ အမ်ားစု ျဖစ္ၾကပါတယ္။ မ်ားမၾကာမီကမွ ႐ုရွတို႔ ေနာက္ထပ္ထုတ္လုပ္တဲ့ (Sukhoi) SU-27၊ MIG 31 ေလယာဥ္ေတြနဲ႔အတူ MIG 29 ကို ျပပြဲ ထုတ္ျပသၿပီးေနာက္ မၾကာခင္ နအဖတို႔ကို္ အခုလို ေရာင္းခ်ေပးခဲ့တာပါ။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က ၀ယ္ယူတဲ့ အစီးေရ (၃၄) စီးမွာ MIG 29 ေလယာဥ္ (၁၅) စင္းကို အယ္ဂ်ီးရီးယားတို႔ ျပန္ပို႔ခဲ့တာကလည္း သူတို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားသလုိ အရည္အခ်င္း မမီတာေၾကာင့္လို႔ သိရပါတယ္။

ေခတ္မမီေတာ့တဲ့ MIG 29 ေလယာဥ္ေတြဟာ သိပ္မၾကာေသးခင္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာ (၁၅) ရက္ေန႔တုန္းက အေရွ႕ ဆုိက္ေဗးရီးယားမွာ ဒုတိယ အႀကိမ္ေျမာက္ ပ်က္က်ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ အခု ေလယာဥ္ကိစၥလို ႏ်ဴကလီးယား ဓာတ္ေပါင္းဖုိ ကိစၥမွာလည္း ျမန္မာတို႔ အေပၚ ႐ုရွေတြ မ႐ုိးသားခဲ့ပါဘူး။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ေမ (၁၅) ရက္ေန႔မွာ ႐ုရွ အဏုျမဴ စြမ္းအင္ေအဂ်င္စီ (Rosatom) နဲ႔ ျမန္မာတို႔ (၁၀) မီဂါ၀ပ္ ႏ်ဴကလီးယား စက္႐ံုတည္ေဆာက္ဖို႔ ႏွစ္ဘက္သေဘာတူ လက္မွတ္ ေရးထုိးခဲ့ပါတယ္။ ႏ်ဴကလီးယား ဓာတ္ေပါင္းဖို ကိစၥကို ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ကတည္းက စတင္ကမ္းလွမ္း ခဲ့ေပမယ့္ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း ျမန္မာတို႔ ဘက္က က်သင့္ေငြေတြ အျပည့္အ၀ မေပးေခ်ႏိုင္လို႔ (ေငြသားမဟုတ္ဘဲ ပစၥည္းေတြနဲ႔ ေပးေခ်လို႔) ႐ုရွားဘက္က ေနာက္ဆုတ္ သြားခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။

အခုလည္း ပ်က္ေတာ့မယ့္ MIG ကုမၸဏီက ေလယာဥ္ေတြ ျမန္မာဘက္ ထိုးေရာင္းတာဟာ အယ္ဂ်ီးရီးယား မ၀ယ္တဲ့ လက္က်န္ေတြနဲ႔ မတိုးဖို႔ ‘ဖြဟဲ့ လြဲပါေစ’ လို႔ ဆုေတာင္းရေတာ့မွာပါ။ အျမတ္မရွိရင္ ႐ုရွတို႔က ဘာမွမလုပ္ပါဘူး။ ကန္ထ႐ိုက္ စာခ်ဳပ္ကို ေငြနဲ႔ မေပးေခ်ဘဲ ကုန္ပစၥည္းနဲ႔ ေပးေခ်တဲ့ စနစ္မ်ဳိးကိုလည္း ႐ုရွေတြ လက္မခံတတ္ပါဘူး။ အခုေတာ့ MIG လို ေလယာဥ္ ကုမၸဏီ ကလည္း ေဒ၀ါလီခံၿပီး ဗိုက္နာေနခ်ိန္၊ ႐ုရွ အစိုးရကိုယ္တုိင္က သူ႔နုိင္ငံ ကုမၸဏီႀကီးေတြကို ၀င္ထိန္းညႇိၿပီး ကယ္တင္ေနရခ်ိန္မွာ တဘက္က နအဖတို႔လက္ထဲ သဘာ၀ ဓာတ္ေငြ႔ေရာင္းရတဲ့ ေဒၚလာေငြေတြ ရႊင္ေနခ်ိန္မုိ႔ ေလယာဥ္ အေရာင္းအ၀ယ္ကိစၥ တည့္သြားခဲ့ဟန္္ ရွိပါတယ္။

႐ုရွဘက္က ၀ယ္ခဲ့တဲ့ Mil Mi 17 ရဟတ္ယာဥ္္တစီး အရည္ခ်င္းမမီ စက္ခြ်တ္ယြင္းၿပီး ပ်က္က်လို႔ အတြင္းေရးမႉး (၂) ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး တင္ဦးနဲ႔ အေရွ႕ေတာင္တိုင္း တုိင္းမႉး သီဟသူရ စစ္ေမာင္၊ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္႐ံုး ၀န္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္လြန္းေမာင္၊ နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီး ဗုိလ္မႉးႀကီး သိန္းၫြန္႔ တို႔အပါအ၀င္ စစ္သည္(၂၉) ဦး သံလြင္ျမစ္ထဲ ပ်က္က်ၿပီး (၁၄) ဦး ေသဆံုးခဲ့တဲ့ ျဖစ္ရပ္တခု ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ (၁၉) ရက္ေန႔မွာ ျဖစ္ပြား ခဲ့ပါေသးတယ္။ ေခတ္မမီေတာ့တဲ့ ေလယာဥ္ေတြ ၀ယ္ယူတဲဲ့အတြက္ အက်ဳိးခံစားရတာ ေလခ်ဳပ္ႀကီး ျမတ္ဟိန္းနဲ႔ (ကကနက္ခ်ဳပ္) ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးတင္ေအး အပါအ၀င္ နအဖဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေတြကို ေမာင္းႏွင္ၾကမယ့္ ေလသူရဲေတြ အက်ဳိးရွိမရွိ ဆိုတာကိုေတာ့ MIG 29 တုိက္ေလယာဥ္ေတြ စစ္ဆင္ေရး ေကာင္းကင္ေပၚ ေရာက္မွ သိၾကရမွာပါပဲ။ ။

Ref: ေခတ္ၿပိဳင္

0 comments:

အေပၚသို႔