Saturday, December 25, 2010

လြတ္လပ္ေရး ေရႊသားမီးတိုင္ ႏွင့္ ကိုလိုနီေခတ္ ကာလ ၂၀ ရာစု ၏ အလယ္ပိုင္း ႏွစ္မ်ား

Dec 25, 2010

မင္းကိုခါး (ကြမ္းၿခံကုန္း)

အသက္ ၃၂ ႏွစ္သာ ရွိေသးေသာ လူငယ္တဦးသည္ တတိုင္းတျပည္လံုးကို ကတိ ေပးထားသည္။

၁၉၄၇ ခုႏွစ္။

ထိုလူငယ္၏ ကတိကိုလည္း တတိုင္းတျပည္လံုးက ယံုၾကည္ကိုးစား ႏိုးၾကားတက္ၾကြ ေနၾကသည္။ သူ၏ ကတိမွာ “တႏွစ္အတြင္း လံုး၀ လြတ္လပ္ေရးရေစရမယ္”ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ကတိေပးသူ လူငယ္ကား . . .
သူ႔ေခတ္သည္ ကၽြန္ဘ၀ကိုလိုနီေခတ္ႏွင့္ ထိုကိုလိုနီေခတ္မွ လြတ္ေျမာက္ရန္ “လြတ္လပ္ေရး” ႀကိဳးပမ္းမႈ ေခတ္ကာလျဖစ္သည္။ သူျဖတ္သန္းရေသာ အခ်ိန္အားလံုးသည္ ထိုေခတ္ႀကီး အျဖစ္ အပ်က္မ်ားႏွင့္သာ လံုးေထြး ေရာျပြမ္း ေနခဲ့ရေလသည္။ လြတ္လပ္ေရး ရရွိခ်ိန္ကိုကား သူ မေတြ႔မျမင္ခဲ့ရေပ။



သူ႔အဖို႔ တသက္တာကား အက်ပ္အတည္းမ်ားကို ေက်ာခိုင္းေနာက္လွည့္၍ ေရွွာင္လႊဲသြားရန္ လမ္းေၾကာင္းမ်ား မရွိေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ သူသည္ ကိုလိုနီ ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရး ေတာ္လွန္ေရး သမားတေယာက္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ “ လြတ္လပ္ေရး ” “ ႏိုင္ငံ၏ ပံုရိပ္သစ္ ” ေန႔တိုင္းပင္ သူ စိတ္ကူးေမွ်ာ္မွန္းခဲ့သည္။ သူ႔ေခတ္က ျမန္မာအမ်ဳိးသားစာဆို ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း က ေျပာခဲ့သည္။ ကၽြန္ေခတ္မွာ လူရာ မ၀င္ခ်င္ဘူးတဲ့။ ကိုေအာင္ဆန္း (သခင္ေအာင္ဆန္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း)သည္ ထိုလူစားျဖစ္သည္။ သူ႔ ေခတ္ၿပိဳင္မ်ားက ဆန္းစစ္ေတြ႔ရွိေသာ လူငယ္ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ ကိုလိုနီ ကၽြန္ေခတ္တြင္ လူရာ၀င္ေရး အတြက္ အေပါင္းအသင္း အဆက္အသြယ္ အခြင့္အလမ္း တက္လမ္းေတြ လိုက္ရွာေဖြသူ မဟုတ္။ တကိုယ္ေရ ေကာင္းစား ႀကီးပြါးေရး အေတြးအေခၚေတြ သူ႔မွာမရွိ။

သူ႔အေတြးက ႏိုင္ငံႏွင့္ခ်ီ၍ “ လြတ္ေျမာက္မႈ ” ။

ကိုလိုနီသူ႕ကၽြန္ဘ၀တြင္ ျပည္သူလူထုက “ဘုရားကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး” ဟု လက္အုပ္ခ်ီၿပီး “မွန္ပါ့ ဘုရား” ဟု နယ္ခ်ဲ႕ အုပ္စိုးသူ လူမ်ဳိးျခားကို ဘုရားထူး ဒူးေထာက္ခဲ့ရ၊ နိမ့္က်ညိွဳးငယ္၊ ဒုကၡအသြယ္သြယ္က ၁၉၃၀ ျပည့္လြန္ ႏွစ္မ်ားတြင္ လူငယ္ တဦးသာျဖစ္ေသာ ကိုေအာင္ဆန္းကို စူးစူးရွရွ နာက်ည္း ထန္ျပင္းေစခဲ့ၿပီးၿပီ။ ဘုရင္ခံတဲ့။ ကိုလိုနီ ယႏၱရားႀကီးကား ပေဒသရာဇ္ေခတ္ နယ္စားၿမိဳ႔စား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပံုစံႏွင့္ မေ၀းလွေသာ ၀တ္ရံုေဟာင္းႀကီးကို ခပ္တင္းတင္း လႊမ္းၿခံဳလ်က္။ ႏိုင္ငံကို ကၽြန္ျပဳ စိုးမိုးထားေသာ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ႏွင့္ နယ္ခ်ဲ႕ အလိုေတာ္ ရိမ်ားက နန္းရင္း၀န္ႀကီး၊ အမတ္ခ်ဳပ္ႀကီး၊ ၀တ္လံုေတာ္ရႀကီး၊ တိုင္းမင္းႀကီး၊ ခရိုင္၀န္၊ အေရးပိုင္၊ နယ္ပိုင္၊ ၿမိဳ႕ပိုင္၊ ၿမိဳ႕အုပ္၊ သူႀကီး “ေစ” တလံုးပိုင္၊ အာဏာေဇာင္းထက္ျမ၊ ဘုရင္ခံခ်ဳပ္၊ ဘုရင္ခံ ဆိုသူေတြ မေျပာႏွင့္ ၿဗိတိသွ် ေနမ၀င္ အင္ပါယာ ယႏၱရားႀကီးရဲ႕ ေအာက္ဆံုးအဆင့္ သူႀကီးဆိုသူကပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ “ဘုရား” ထူး ခံခ်င္၊ အမိန္႔ေတာ္ျမတ္ ခ်မွတ္ခ်င္ . . . ။

အို . . . သင္တို႔ကို ငါ ျငင္းဆို္လိုက္တယ္။

“ ျမန္မာျပည္တ၀ွမ္းအကုန္
ဒို႔အိမ္မွတ္ပါ ဒို႔ယာမွတ္ပါ
အဲဒါ ဒို႔ဗမာ ”
“ ေနာင္ ဥဒါန္းဘယ္္ေၾကစရာ
ရာဇ၀င္တင္ထား မ်ဳိးရိုးႏြယ္လာ ၊
ကမၻာတခြင္မွာျဖင့္ ၊ ဗမာအထင္အရွား
ဒို႔ေခတ္တြင္မွ ညံ့ၾကေတာ့မွာလား ”

အမ်ဳိးအစားသစ္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေရး အေရးေတာ္ပံု ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုမ်ားက ကိုလိုနီ ဖိႏွိပ္ စိုးမိုးသူတို႔ ဆႏၵႏွင့္ သီးျခား ကင္းလြတ္စြာ ဖူးပြင့္ လာၾကပံုမွာ အိပ္မက္မဟုတ္။ သမိုင္း၏ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈ အရွိတရားက ၀သန္မိုးဦး တၿဖိဳက္ ရြာလိုက္တဲ့အခါ စိန္ပန္းေတြ ရဲခနဲ လင္းခနဲ လန္းဆတ္ ေတာက္ပ ဖူးပြင့္လိုက္ၾက သလိုပဲ။ ျမန္မာစာဆိုမ်ား၊ ဂီတ ပညာရွင္မ်ား ကပင္ ေက်ာခိုင္းေန၍ မရ။ မ်က္ႏွာမူကာ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး စာဖဲြ႔လြမ္းေပြ႔ လုိက္ခ်င္စရာ။

သမိုင္းရဲ ႔အေကြ႔။
ႏို္င္ငံကို စစ္ပြဲႀကီးသံုးႀကိမ္ျပဳၿပီး သိမ္းပိုက္အုပ္စိုးခဲ့ေသာ နယ္ခ်ဲ႕ ကိုလိုနီ အာဏာရွင္ေတြက အရွင္သခင္ မဟုတ္။ ဒါ . . . ဒို႔ေျမ၊ ဒို႔ေရ . . . ဒို႔ကိုယ္တိုင္ အရွင္သခင္။ သူတို႔နာမည္ေရွ႕မွာ “သခင္ ” ဘြဲ႔ကို ျမင့္ျမတ္ျခင္း နိမိတ္ပံုလို တပ္ဆင္လိုက္ၾကသည္။
ယံုလိုက္ၾက။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္လိုက္ၾက။ ကိုယ္သာအရွင္၊ ကိုယ္သာ သခင္။

ကိုလိုနီသမိုင္းေခတ္ ၁၉၃၀ ျပည့္ႏွစ္ ဆရာစံေတာင္သူလယ္သမား အေရးေတာ္ပံုႀကီး၏ ျပင္းထန္ေသာ ကိုလိုနီ ဆန္႔က်င္ေရး ပုန္ကန္မႈက ထို ၁၉၃၀ ျပည့္လြန္ ႏွစ္မ်ား၏ အလယ္ပို္င္း ကာလမ်ားတြင္ လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲ၀င္ ႏိုုင္ငံေရး အင္အားစုမ်ား ျဖစ္လာၾကေတာ့မည့္ ကိုေအာင္ဆန္းတို႔ကို ေပါက္ကြဲအား ျမွင့္ေပးေသာ စြမ္းအားျပည့္ျမန္မာ့ သမိုင္း ဒီေရ ျဖစ္ခဲ့သည္။

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



“ စံရွားေခၚ ဆရာစံ။ အထက္စြပ္စြဲခ်က္မ်ားေၾကာင့္ သင့္အေပၚမွာ အျပစ္ရွိေၾကာင္း။ ဤရံုးေတာ္က ေတြ႔ရွိေၾကာင္း။ ၎အျပင္ ၿဗိတိသွ် ေနမ၀င္ အင္ပါယာ၏ ရွင္ဘုရင္ႏွင့္ ဘုရင္၏ အစိုးရတို႔အား အသင္က ပုန္စား ပုန္ကန္ျပဳလုပ္ေၾကာင္း ထင္ရွား၏။ ဤသို႔ျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ တိုင္းျပည္တြင္ လူအေျမာက္အျမား ေသေၾကၿပီးလွ်င္ ဥစၥာစီးပြါးလည္း ပ်က္ျပားေၾကာင္း။ သို႔ေသာ္ ဤသို႔ ပ်က္ျပားေသာ္လည္း သင္သည္ ၀မ္းနည္းျခင္းမရွိ။ ၀မ္းနည္းသည့္ လကၡဏာလည္း မျပခဲ့ေခ်။
ထို႔ေၾကာင့္ သင့္လည္ပင္းကိုႀကိဳးတပ္၍ မေသမခ်င္း အသင့္ကို သတ္ေစရန္ အမိန္႔ခ်မွတ္လိုက္ေၾကာင္း ” ။

လယ္သမားသူပုန္ႀကီး ဆရာစံကမူ “ မွန္ပါ့ဘုရား ” ဟု လက္အုပ္မခ်ီ။ ဘုရားမထူး။ မတရား ဗိုလ္က် အုပ္စိုးသူတို႔ကို ေတာ္လွန္ ပုန္ကန္ျခင္း အမွန္တရားအား စြန္႔လႊတ္ရန္ လံုး၀ မစဥ္းစားခဲ့။ ကၽြန္ေခတ္မွာ လူရာ မ၀င္ခ်င္ဘူး။

ဆရာစံကို ကိုလိုနီႀကိဳးစင္ေပၚသို႔ ဆြဲေခၚလာၾကသည္။ အို လူမ်ဳိးျခား ဖိႏွိပ္သူတို႔ ... ျမန္မာ့ရာဇ၀င္ ထဲ တရားမ၀င္ က်ဴးေက်ာ္ ခုန္တက္ လာစ ႏွစ္မ်ားကပင္ သင္တို႔ကို ငါ ျငင္းဆိုလိုက္တယ္။ လက္ထိပ္ခတ္လ်က္။ ေငးၾကည့္ေနသူမ်ားက “ ဆရာစံ တုန္လႈပ္ေလမလား ” စူးစမ္းလ်က္။ ကၽြန္ ျဖစ္ရတာထက္ ေသရတာက ျမတ္တယ္။ မင္းတို႔ မလိုပါဘူး။ ဖယ္ၾကစမ္း။ ငါ့ဘာသာ တက္ႏိုင္တယ္။ တြဲေခၚလာသူမ်ားကို ႀကိဳးစင္ေရွ႕မွာ တြန္းဖယ္ ထားပစ္ခဲ့ လိုက္ေလရဲ႕။ ပထမ ေျခတလွမ္း။ အမ်ဳိးအတြက္။ ဒုတိယေျခတလွမ္း။ ဘာသာအတြက္။ တတိယေျခတလွမ္း။ သာသနာအတြက္။ ဆရာစံ၏ ရုပ္ပံုလႊာက သူခ်စ္လွစြာေသာ ႏိုင္ငံကို ျမတ္ျမတ္ႏိုုးႏိုုး လႈပ္ႏိႈး ပစ္ခဲ့သည့္ နိမိတ္ပံု။ ဘယ္ေသာခါမွ မေမ့ႏိုင္ဖြယ္ရာ တည္ၾကည္ေလးနက္စြာ ဦးေခါင္းကို မတ္ထားသည့္ ျမန္မာ့ သူရဲေကာင္း။ ငါ ျပန္လာမယ္။ တေန႔ ျပန္လာမယ္။ သန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ျပန္လာခဲ့မယ္။ ႀကီးျမတ္ေသာ သုပဏၰက ဂဠဳဏရာဇာ ျမန္မာႀကီးသည္ ႀကိဳးစင္ထက္ မယိမ္းမယိုင္ တက္သြားေနသည္။ သူ႔ေနာက္ေက်ာမွာ ကိုလိုနီေခတ္ သူ႔ကၽြန္ဘ၀ ျမန္မာႏိုင္ငံ အႏွံ႔ဆီ သာယာ၀တီေထာင္ ကိုလိုနီအုတ္ရိုးကို ထြင္းေဖာက္ၿပီး ယံုၾကည္မႈ အေရာင္ တလြင္လြင့္ ေတာက္ပ ထြက္ေပၚသြားေတာ့သည္။

အဲဒီယံုၾကည္မႈအေရာင္ေတြသည္ ၁၉၃၅ - ၃၆ ခုႏွစ္က ကိုေအာင္ဆန္းတို႔ မ်ဳိးဆက္ရဲ႕ ရင္ဘတ္ေတြ ထဲဆီ စူးရွျမဳပ္၀င္ ပဲ့တင္ေနၾကသည္။

ကိုလိုနီဘ၀ႀကီးကို တို႔ ျငင္းဆိုခဲ့ၾကတယ္။ ကၽြန္ေခတ္ သမိုင္းရဲ႕အေမွာင္ အင္အားစုေတြကို တို႔ ရြံမုန္းခဲ့ ၾကတယ္။
“ သက္ေသသာဓကတို႔သည္ ေႏြဦးေပါက္လႈပ္ရွားေသာ သစ္ရြက္မ်ားကဲ့သို႔ ငါတို႔၏ ရင္တြင္း၀ယ္ ဆထက္ထမ္းပိုး တိုးကာ တဖ်တ္ဖ်တ္ တလူလူ လႊင့္ခတ္၍ေနပါအံ့။

ဤေနရာ၀ယ္ အႏွစ္တေထာင္ ကာလပတ္လံုး ရွပ္တိုက္၍ေနေသာ ေျခရာ အေပါင္းတုိ႔ သည္လည္း သင္တို႔၏ ေသြးကြက္မ်ားကို ေခ်ဖ်က္ႏို္င္မည္ မဟုတ္။

ဤတိတ္ဆိတ္ျခင္းကို ေရတြက္ျခင္းငွာမစြမ္းႏိုင္ေသာ အသံဗလံမ်ားသည္ ေရပြက္ပမာ ထပြက္ေသာ္ ျငားလည္း သင္တို႔၏ျမတ္ေသာ ေသျခင္းကို ေထာမနာျပဳေသာ ေခါင္းေလာင္းသံသာ သည္ကား ပဲ့တင္ထပ္၍ ေနမည္သာတည္း ” ။

ခ်ီလီကဗ်ာဆရာႀကီး ပါဘလိုနီရူဒါ
(ဒဂုန္တာရာ ျမန္မာျပန္)
တာရာမဂၢဇင္း၊ ၁၉၄၆ - ခုႏွစ္။

* * * * * * * * * * * * * * * * *

ကိုေအာင္ဆန္းသည္ ေတြးေနသည္။ သူ႔အဖိုး ဗိုလ္မင္းေရာင္သည္လည္း အေရးေတာ္ပံုတြင္ ေခါင္းျဖတ္ ခံခဲ့ရသည္။ ဆရာစံ၏ လယ္သမား သူပုန္ ရဲေဘာ္ႀကီးမ်ား သည္လည္း ဦးေခါင္းေတြ ျဖတ္ခံခဲ့ရသည္။ (၁၉၃၅ - ၃၆) ႏွစ္ကာလက သူ၏ ေခတ္ၿပိဳင္မ်ားသည္ ကိုေအာင္ဆန္းကို မႈန္ဆန္ေသာ လူငယ္ တေယာက္အျဖစ္ စတင္ေတြ႔ရွိ ၾကရသည္။ စာသင္ခန္း ထဲမွာလည္း ေတြးသည္။ အင္းလ်ား ကန္ႀကီးေဘး လမ္းေလွ်ာက္ရင္း မွာလည္း ေတြးသည္။ ပဲခူးေဆာင္ အေပၚထပ္မွ ဆံပင္စုတ္ဖြားႏွင့္ ေလွကားထစ္မ်ားကို နင္း၍ နင္း၍ ဆင္းလာေနရင္း မွာပင္ ေတြးမိေန ေသးသည္။ “သူကလည္း အစဥ္လိုလို ႏိုင္ငံေရးကိုသာ ေတြးေနဟန္တူ၏”။ “တကၠသိုလ္တြင္ ရွိစဥ္က ကိုေအာင္ဆန္း သည္ ၿပံဳးေသာမ်က္ႏွာကို ထားခဲ၏ ” တဲ့၊ ကဗ်ာ အႏုပညာရွင္ ဒဂုန္တာရာက သူေတြ႔ရွိေသာ ကိုေအာင္ဆန္းကို ရုပ္ပံုလႊာတြင္ ဖြဲ႔ႏြဲ႔သည္။ သူ၏ ေခတ္ၿပိဳင္မ်ားကမူ ထိုပံုရိပ္ေတြကို ေနာင္ေသာအခါ လြမ္းေမာဖြယ္ ေတြအျဖစ္ ျပန္လည္ေအာက္ေမ့ သတိ ရခဲ့ၾကရသည္။

၃၆ ခုႏွစ္က တိုင္းျပည္သည္ “ ေအာင္ဆန္း” ဆိုေသာ အမည္ကို ထိုေခတ္ သတင္းစာမ်ားတြင္ စတင္ေတြ႔ရွိ လိုက္ၾကခ်ိန္မွာ ထိုလုလင္၏ ရင္အုပ္ထဲတြင္ သူတို႔ေခတ္ တခုလံုး၏ အလြမ္းမ်ား အျပည့္အနင့္ သယ္ေဆာင္ ထားသည္ကို လူတို႔က အျပည့္အ၀ မသိႏိုင္ၾကေသး။ အခ်ိန္က တိုလွေသး၏။ သူ႔မွာေတာ့ ၃၆ ခုႏွစ္ မတိုင္မီ သူ႔နာမည္ တို္င္းျပည္ႏွင့္ စတင္ မိတ္ဆက္ျခင္း မျပဳရေသးခ်ိန္ မွာပင္ ရင္ထဲ၌ တိုင္းျပည္မႏိုးခင္ “ ခ်စ္လွစြာေသာ ကၽြန္ဘ၀ အမိ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေနာက္တေန႔ မနက္ခင္း ဂုဏ္ေတာက္စြာ လင္းခဲ့ဖို႔ အရုဏ္ဦးကို ႏွလံုးေသြးနဲ႔ သယ္ေဆာင္ ေနခဲ့ရၿပီ”ေလ။ သူ႔ေရွ႕တြင္ ျမန္မာျပည္၌ ဆယ္စုတခု၊ ႏွစ္ခုမက အခ်ိန္မွစ၍ ကိုလိုနီေခတ္ ကိုယ္က်ဳိးရွာ ၀ါရင့္ ႏိုင္ငံေရးသမား ေဟာင္းႀကီးမ်ားက ရွိေနခဲ့ၿပီး ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏ ကဗ်ာထဲက အတိုင္း “ ငါးေထာင္ အသျပာစား မာန္ရယ္နဲ႔ မာန္ဖီဖီပြား၊ မယားေတာင္ညာခံႏွင့္ စံသည္တကား” အမည္ ထိုက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ျမန္မာႏို္င္ငံေရး ပြဲဦး ပြဲကူးထဲမွာ အုတ္အေရာေရာ ေက်ာက္အေရာေရာ ပါ၀င္။ ၃၆ ခုႏွစ္တြင္ ေပၚလာေသာ ကိုေအာင္ဆန္းတို႔လို အသက္ ၂၁ ႏွစ္အရြယ္ လူငယ္မ်ား၏ အမ်ဳိးအစားသစ္ အမ်ဳိးသားေရး ႏို္င္ငံေရး လြတ္လပ္ေရး ရည္မွန္းခ်က္ကို စိမ္းရိုင္း လတ္ဆတ္စြာ ထိတ္ခနဲ ေတြ႔ၾကရသည္။ မည္သို႔ အကဲျဖတ္မလဲ။ သမိုင္းေခတ္က လာေနၿပီ။ ၁၉၃၆။ အသက္ ၂၁ ႏွစ္။ သူ ေျပာေျပာေနေသာ လံုး၀ လြတ္လပ္ေရး။ မင္း ငယ္ပါေသးတယ္။ ၿဗိတိသွ် အလုိေတာ္ရိ ေခတ္ အဆက္ဆက္ ေသာ့ကိုင္ ထားလိုသူ မင္းတိုင္ပင္ ႏိုင္ငံေရး သမားေဟာင္းႀကီးေတြရဲ႕ မဲ႔ၿပံဳး၊ ႀကိတ္ၿပံဳး၊ မလိုတမာ အၿပံဳး ေတြနဲ႔ နဖူးတြန္႔ မ်က္စခ်ီ အၾကည့္ေတြကလည္း အဲဒီေခတ္ထဲမွာ အျပည့္။

သို႔ေသာ္ အမွန္တရားကို ရွာပံုေတာ္ ဖြင့္ေနၾကၿပီ။
တလက္မမွ ေနာက္ျပန္ဆုတ္ေပးလို႔ မရေတာ့။

ေခါင္းမွာ ဆံပင္ပြေယာင္းေယာင္း။ မ်က္ႏွာက မႈန္ကုပ္ကုပ္။ သပ္ရပ္ေခ်ာေမြ႔မႈ မရွိ။ ကိုလိုနီ ယႏၱရား အႀကိဳက္ အိုင္စီအက္ အရာရွိႀကီးေတြရဲ႕ ေရွ႕ေတာ္ေျပး ပံုရိပ္ျဖစ္ရမည့္ ပညာတတ္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား အသြင္အျပင္ကို သူ႔ထံမွာ ေတြ႔ျမင္ရန္ ခက္ခဲလွသည္။ ၁၉၃၆ က ေရႊေတာင္ ပိုးလံုခ်ည္ႏွင့္ ျပည္တြင္းျဖစ္ ဖ်င္ၾကမ္းကို ၀တ္ဆင္ၿပီး စင္ျမင့္ေပၚ၌ စကားေျပာေသာ သူ႔ကို ဂ်ဴဗလီေဟာလ္တြင္ ထိုေခတ္လူငယ္ အမ်ားက ေတြ႔ျမင္ဖူး ၾကရသည္။ သူ႔မွာ လူအလတ္တန္းစား ပညာတတ္ စရိုက္ဟန္ေတြ မေတြ႔ရ။ သူ႔ကိုယ္သူ အတင္း ယဥ္ေက်းေအာင္ သူက ဟန္ေဆာင္ မလုပ္။ ဒါကျဖင့္ နာမည္ေက်ာ္ ပညာတတ္လူငယ္ အိုးေ၀မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ပါပဲေလ။ သာမန္လူထဲက လူ . . . လမ္း ေပၚမွာ ေနရာတကာ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္တဲ့ ပံုသြင္ပါပဲေလ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ ရာဇ၀င္ ေခတ္ႀကီးရဲ႕ ေသြးခုန္သံမ်ား အားလံုးကို သူ၀တ္ဆင္၊ သူ႔ေခတ္ မ်ဳိးဆက္မ်ားရဲ႕ ေပါင္းရံုးထားတဲ့ စိတ္ဓာတ္ စြမ္းအင္မ်ားနဲ႔ မ်က္ႏွာက ပိုင္းျဖတ္မႈအျပည့္။

လြတ္လပ္ေရးအေတြးေတြထမ္းလို႔ သူ ေလွ်ာက္လွမ္းသြားတဲ့ ေျခရာမ်ား
ေနာက္ရာစုထိ နစ္ကၽြံသြားခဲ့တာပါပဲဲ။
ဒီေျခရာေတြကို ဘယ္အုပ္စိုးသူ ကိုလိုနီမ်ဳိးဆက္ကမွ မဖ်က္ႏို္င္။
သူ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ရဲ ႔အေကာင္းဆံုးေတးသံေတြကို
သူ႔ႏွလံုးအိမ္ရဲ ႔နံရံမွာ ကမၻတည္ထြင္းထုထားတယ္။

သူ႔ကိုယ္ေပၚ သူ႔ေခတ္ရဲ႕ ေအာက္ေမ့ဖြယ္ေတြက တဖြဲဖြဲဆြတ္ပ်ံ႕ စိမ္းပ်ံ ႔ စီးက်လို႔ပ . . . ။
စိတ္မရွည္ႏိုင္
လြတ္လပ္ေရးကို ဒီလုလင္က သူတေယာက္တည္း ထမ္းသယ္ေတာ့မယ့္အတိုင္း။
ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ နာက်င္မႈေတြကိုမွ သတိမရႏိုင္
သူ႔ရင္အုပ္ရဲ ႔ အတြင္းဘက္အေမွာင္ထဲမွာ
အသက္ရွင္စြမ္းေနတဲ့အရာ
အျခားသူေတြရဲ ႔ရင္အုပ္ထဲမွာ
ျပာဖံုးမီးခဲေတြ . . . မီးလွ်ံအလင္းထြန္းညိွဖို႔
သူလိုက္လို႔သာရွာခဲ့။
ေလေကာင္းေလသန္႔ေတြ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔
ရင္အုပ္ေတြထဲဆီ သူအေရာက္ပို႔ဖို႔
ဒုကၡတရားကိုသာ ဘ၀နဲ႔စစ္ခံယူၿပီး
ေရႊလို ျပန္သန္႔စင္ခဲ့ေလေပါ့။
ဒါဟာ ကိုေအာင္ဆန္းေပါ့။

၃၆ ခုႏွစ္ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ အဲဒီ ၂၁ ႏွစ္အရြယ္ လုလင္ရဲ႕ သမိုင္းဆန္တဲ့ ေသြးခုန္သံေတြ ဆီက လွပ ခမ္းနားမႈေတြ ျပန္ရခဲ့ေပါ့။ Hell Hound at large (ငရဲေခြးႀကီးလြတ္ေနၿပီ)။ ႏွစ္ဦးကာလ အိုးေ၀မဂၢဇင္းရဲ႕ ငရဲေခြး ေဆာင္းပါးက ကိုလိုနီ စိုးမိုးသူ အဂၤလိပ္ အာဏာပိုင္ေတြဆီ ေလညင္းကေလး ခတ္ပံုက သူတို႔ တုန္လႈပ္စရာ။ မဂၢဇင္း စာတည္း မည္သူလဲ။ မင္း . . . ေျပာပါ။ သူ႔အဖို႔ အက်ပ္အတည္းမ်ားကို ေက်ာခိုင္း ေနာက္လွည့္၍ ေရွာင္လႊဲ သြားရန္ နဂိုကတည္းကပင္ သူ မႀကိဳးစားခဲ့။ အဲဒီ အညာသား ျမန္မာလူငယ္က ငယ္ငယ္ကတည္းကပင္ ဒါမ်ဳိး မႀကိဳးစားခဲ့။ ေနာင္ေသာအခါ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပန္လည္တသဖို႔ ျဖစ္လာခဲ့ရတာပါပဲ။ အားလံုးအႀကိဳက္ ရိုးရိုးစင္းစင္း ပါပဲေလ။ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္တြင္ သူ႔အေျဖ။

“ မေျပာႏိုင္ဘူး ”

ကိုလိုနီေခတ္ရဲ ႔တကၠသိုလ္မ်က္ႏွာျဖဴအာဏာပိုင္ေတြက ကိုေအာင္ဆန္းကို တကၠသိုလ္မွ ထုတ္ပယ္ေၾကာင္း ေၾကညာ . . . ။ ၁၉၂၀ ပထမ ေက်ာင္းသားသပိတ္မွ ၁၆ ႏွစ္အၾကာ ကိုလိုနီ ဆန္႔က်င္ေရး ဒုတိယ ေက်ာင္းသား သပိတ္ႀကီး ေမြးဖြားလာပံု အစရဲ ႔ မဟာေသြးစီးသံသည္ သူ၏ ရင္ဘတ္တြင္ ပထမ,စေပါက္ကြဲခဲ့တာပါပဲ . . . ။

ပဲခူးေဆာင္အလယ္ထပ္ သူ႔အခန္းမွေန၍ သူသည္ ေအာက္ထပ္သို႔ အေတြးျဖင့္ ဆင္းလာ တတ္၏။ (၁၉၃၇ - ၃၈) ခုႏွစ္က သူ၏ ေက်ာင္းေနဘက္ မ်ားသည္ သူ၏ သပ္ရပ္မႈမရွိ၊ သို႔ေသာ္ စာအုပ္မ်ား ျပည့္ႏွက္ ရႈပ္ပြေနေသာ သူ႔အခန္းကို ပဲခူးေဆာင္တြင္ ေတြ႔ဖူးၾကသည္မွာ ျပန္ေတြးရင္ ရာဇ၀င္ေက်ာ္ သူရဲေကာင္း လုလင္ရဲ႕ လြမ္းေမာဖြယ္ရာ ကားခ်ပ္ တခုပါ။ ကံ့ေကာ္ေတြက ေ၀လို႔။ ဆြတ္ပ်ံ႕စိမ္းျပာ အင္းလ်ားေရႊကန္ေတာ္။ ျမဴမႈန္ေတြက ျပာရီရီ။ သက္ျငိမ္ ရႈေမွ်ာ္ခင္း အလွအပ။ ၁၉၃၈ ခုႏွစ္ ႏွစ္လယ္မွာေတာ့ အိပ္ယာလိပ္ ထမ္းၿပီး ျမန္မာ့ သမိုင္း မုန္တိုင္းထဲဆီ ဇာတ္၀င္ခန္း တခုလို ေရေက်ာ္ရွိ ဒို႔ဗမာ အစည္းအရံုးသို႔ သူ ထြက္ခြာလာ ခဲ့ေလသည္။ မိုးစက္ေတြက က်လို႔။ မျဖီးရေသးေသာ ဆံပင္။ အကႌ်ေလ်ာ့ရဲ ေၾကမြကိုလည္း မျပင္ဆင္ရေသး။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ကိုလိုနီ ေျမအရိုင္းကို ရင္ဘတ္နဲ႔ ထြန္ယက္ဖို႔ ဆင္းလာတဲ့ အတိုင္းပါပဲေလ။

အဲဒီေခတ္ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီဥပေဒျပဳ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာေတာ့ ရာထူးရာခံႏွင့္ ျမန္မာျပည္ ကၽြန္ေခတ္မွာ လူရာ၀င္ေရး ကိုယ္က်ဳိးရွာ ကုလားထိုင္ လုပြဲမွာ စီးကရက္ မီးခိုးေငြ႔မ်ား၊ ယမကာ န႔ံမ်ားျဖင့္ ယစ္ေ၀ေကာင္းဆဲပင္ ရွိေနသည္။
ေနာင္ . . . ဥဒါန္းဘယ္မေၾကစရာ၊ ရာဇ၀င္တင္ထား မ်ဳိးရိုးႏြယ္လာ၊ ကမၻာတခြင္မွာျဖင့္၊
ဗမာ အထင္အရွား၊ တို႔ေခတ္တြင္မွ ညံ့ၾကေတာ့မွာလား . . .

* * * * * * * * * * * * * * * * *


အမ်ဳိးသားေရးႀကိဳးပမ္းၾကပါ၊ အေရွ ႔က ေန၀န္းထြက္သည့္ပမာ၊ ဒို႔ေခတ္ကို ေရာက္ရမည္မွာ မလြဲပါ၊

တို႔ဗမာေဟ့ . . . တို႔ဗမာ . . . ဗမာျပည္တ၀ွမ္း အကုန္ တို႔အိမ္မွတ္ပါ . . . တို႔ယာမွတ္ပါ . . အဲဒါ ဒို႔ဗမာ . . .

သမိုင္းေခတ္မ်ားရဲ႕ အေကြ႔အခ်ဳိးေတြက မာယာမ်ားတဲ့ ျမစ္ေတြလို ျမစ္က်ဥ္းေတြ၊ ျမစ္ေကြ႔ေတြ၊ မႈတ္၀ဲ၊ စုပ္၀ဲေတြ၊ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြ၊ ေသာင္ေတြ၊ အမိႈက္ေတြ၊ ဒိုက္ေတြကလည္း မ်ားပါေပ့။ သို႔ေသာ္ ထူးဆန္းသည္မွာ ျမစ္ေတြက ျမစ္၀ွမ္းမွာ ေနၾကသည့္ လူထုရဲ႕ ဘ၀ေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ေထြျပားကာ အတိုင္းအဆမဲ့ ပိုလို႔ နက္ရိႈင္းသြားတတ္ ၾကေသးသည္။ သမိုင္းေခတ္နဲ႔ သူ႔လူထုလိုပါပဲ။ ကိုေအာင္ဆန္းက ျမစ္ကို ျဖတ္ကူးသြားသူ မဟုတ္။ ျမစ္ကို အလ်ားလိုက္ စုန္ကူးသူ။ သူ႔တမ္းခ်င္းေတြကို အဲဒီရာဇ၀င္ ျမစ္ရိုးႀကီးအတိုင္း သီဆိုသြားသည္။ ျမန္မာ ျပည္သူေတြက ေန႔ေန႔ညည ၾကားေနၾကရၿပီး စိတ္ထိခိုက္ကာ တမ္းခ်င္းရွင္ကို ရွာေဖြၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ရွာစရာမလိုပါ။ တမ္းခ်င္းရွင္ က သူတို႔ ရင္အုပ္ေတြထဲဆီအထိ သူ႔တမ္းခ်င္းေတြကို ဒက္ဒက္ထိ လာဆိုေလသည္။

သူ႔နာမည္ေရွ ႔မွာ
ျမန္မာျပည္ရာဇ၀င္ေခတ္ရဲ ႔ ဂုဏ္ရွိန္ျမင့္သည့္ “ သခင္ ” ဘြဲ႔ကို
ေတာ္လွန္ေရးအႏုပညာရဲ ႔ သေကၤတလို တပ္ဆင္လို႔ . . .
ျမင့္ျမတ္မႈနဲ႔ ရိုုးေျဖာင့္မႈ
သူ႔ကိုယ္ေပၚ အေရာင္တလြင့္လြင့္ . . . ။
အခက္အခဲအက်ပ္အတည္း ဆိုတာတဲ့လား
လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈျဖစ္စဥ္မွာ မလႊဲမေရွာင္သာ
ေတြ႔ရမယ့္
ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္ သမားရိုးက်ကိစၥတရပ္သာ
သူ ယံုၾကည္ေလရဲ ႔။
နယ္ခ်ဲ ႔သံဖေနာင့္အင္ပါယာႀကီး
အင္အားႀကီးမားတယ္ထင္ရေပမယ့္
ေဟာင္းႏြမ္းဆုတ္ဆိုင္းေနတဲ့ ကိုလိုနီတရား။
လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းျခင္း အင္အားကေတာ့
ႏုပ်ဳိပြင့္လန္းတိုးထြက္စ။
ေသးငယ္တယ္ထင္ရေပမယ့္ ေသးငယ္ရာက ရွင္သန္ဖြင့္ထြား
ေလာကျဖစ္စဥ္တရား။
ဒါ ဒို႔ေျမ . . . ဒို႔ေရ . . . ဒို႔ကိုယ္တိုင္ အရွင္သခင္။
ကိုယ္က်ဳိးရွာ ကိုလိုနီကၽြန္ျပဳသူေတြရဲ ႔
သံႀကိဳးကြင္းေတြ
တုန္ခါေန။
တဆတ္ဆတ္တုန္ခါ . . .
ျမန္မာတမ်ဳိးသားလံုး သခင္မ်ဳိးေဟ့လို႔
လက္ရံုးဆန္႔တန္းက်ဴးရင့္ေစဖို႔
အသည့္ႏွလံုးကို ေျမေပၚထြန္းညိွစိုက္ခ်
အဲဒီ ေရႊသရဖူအလင္းတိုင္ေဘး ညထဲမတ္မတ္ရပ္
“ လြတ္လပ္ေရး သူ က်ဴးရင့္ပံု . . .
သူ႔ေဘးမွာ မဟာဧရာ၀တီက တလက္လက္စီးလိုက္လို႔ . . .
ဒီလုလင္ရဲ ႔ရင္ဘတ္နဲ႔
ကၽြန္ဘ၀ထဲ မေသဆံုးတဲ့ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးအိပ္မက္တို႔
ရာဇ၀င္ေျမာက္ ေသြးခုန္ပြင့္ဖူးေခ်သမို႔
စိတ္ခ်လိုက္။

အခက္အခဲမ်ားေရွ ႔တြင္ ေက်ာခိုင္းၿပီး ေနာက္ျပန္လွည့္မည့္ လူမ်ဳိးလည္း မဟုတ္ေပ။

I hope for the best but I am prepare for the worst.
အေကာင္းဆံုးျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဆိုးဆံုးကို ရင္ဆိုင္ဖို႔လည္း အသင့္ပဲ။
(နယူးေဒလီ ေလဆိပ္၊ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္)

၁၉၄၇ ခုႏွစ္။ သူကြယ္လြန္ခါနီးေနရေပၿပီ။ (၇) လ, သာ က်န္ေတာ့သည္။ ထိုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလသည္ ခိုက္ခိုက္ တုန္ခ်မ္း စိမ့္ေနေပသည္။ သူသည္ ကမၻာ့ အေနာက္ျခမ္း (အဂၤလန္) သို႔ ခရီးစတင္ ထြက္လာခဲ့သည္။ အသက္ ၃၂ ႏွစ္သာ ရွိေသးေသာ ဦးေအာင္ဆန္းသည္ တိုင္းျပည္ကို တႏွစ္အတြင္း လံုး၀ လြတ္လပ္ေရး ရေစရမယ္ဟု ကတိ ေပးထားသည္။ အသက္ ၃၂ ႏွစ္အရြယ္ လူငယ္တဦး၏ ကတိကို (ထိုေခတ္) သူ၏ တိုင္းျပည္ကလည္း ျမတ္ႏိုးမႈေတြ အျပည့္ႏွင့္ ယံုၾကည္ စြဲလန္း ေနၾကသည္။ သူ . . . ကိုလိုနီ ေခတ္ႀကီးထဲမွာ ထန္ျပင္းရိုင္းစိုင္း မာေက်ာေန သလား။ ပင္လယ္၀ါမွာ ခုတ္ေမာင္းသြားတဲ့ ဟိုင္လီ သေဘၤာႀကီးေပၚမွာ ရုပ္ဖ်က္ ပုန္းေအာင္းၿပီး ခ်စ္လွတဲ့ တိုင္းျပည္နဲ႔ ေ၀းရာဆီ လွ်ဳိ႕၀ွက္ ထြက္ခြါသြားခဲ့ ရတာေတြကေကာ။ ထိုသို႔ ထြက္ခြါခဲ့ရပံုကို “အေရွ႕သို႔ ကၽြႏ္ုပ္ ထြက္ခြါ လာခဲ့ရသည္မွာ အေမွာင္တိုက္တြင္းသို႔ သက္ဆင္း လာခဲ့ရသည္ႏွင့္ တူ၏” ဟု ေနာင္အခါ ျပန္ေရးခဲ့၏။ လူက မႈန္ဆန္ထန္ျပင္း ေနမိရေပမယ့္ တိုင္းျပည္ေပၚ ခ်စ္စိတ္ကိုေတာ့ ရင္ထဲမွာ ႏူးႏူးညံ့ညံ့ ယုယစြာ ထိန္းလို႔။ သူ႔သစၥာကို အသက္နဲ႔ရင္းၿပီး ေစာင့္ခဲ့တယ္။ သူ႔ေမတၱာတရားရဲ႕ ခ်ဳိျမတဲ့ သေကၤတကို ေဖာ္ျပဖို႔ေတာ့ ေထြေထြရာရာ လူ႔ဘ၀တ ခုလံုးကိုပဲ အဆံုးတိုင္ ပံုေပး ထားခဲ့ေလရဲ ႔ပ . . . ။
အလွည့္အေျပာင္းေတြက မ်ားလွရဲ႕။ ထိုအတြင္း သူ႔သူငယ္ခ်င္း ကိုေအာင္ေက်ာ္ (ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္) လည္း ဆံုးခဲ့ၿပီ။ အဲဒီတုန္းက ၁၉၃၈ ခုႏွစ္ အေမွာင္တိုက္ထဲမွာ။ ကိုေအာင္ေက်ာ္လည္း ငယ္ရြယ္ လြန္းလွ ပါေသးသည္။ ၂၃ ႏွစ္။ သူ႔ခ်စ္မိတ္ေဆြ ကိုဗဟိန္း (သခင္ဗဟိန္း) လည္း ၁၉၄၆ ခုႏွစ္က မႏၱေလးတြင္ ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီ။ သူသည္ လဲေလ်ာင္း ၿငိမ္သက္ေနေသာ ရုပ္ကလာပ္ေဘးတြင္ စိမ္းစိမ္းေျမ့ေျမ့ ေအာက္ေမ့စြာ မိနစ္မ်ားစြာ ရပ္တန္႔ေငးငိုင္ သက္ၿငိမ္ ရုပ္၀တၳဳ သဖြယ္ ေနခဲ့မိသည္။ သူတို႔ မ်ဳိးဆက္ေတြက ေၾကြပြင့္ေတြလား။ သူ႔စိတ္ထဲမွာေတာ့ သူ႔ရဲေဘာ္မ်ားသည္ ေၾကြလြင့္ကာမွပင္ ပိုလို႔ ေမႊးျမလာျပန္ရဲ႕။ အခ်ိန္ေတြက ၾကာသလား။ တိုေတာင္းသလား။ ထိုအတြင္း ဂ်ပန္ဖက္ဆစ္ ေတာ္လွန္ေရး ႀကီးကိုပင္ ေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္ႏွင့္ ျဖတ္သန္း ခဲ့ရၿပီးၿပီ။ တေျမ့ေျမ့ ေအာက္ေမ့ဖြယ္ေတြက မ်ားျပား လွပါဘိသည္။ သူစာေရးခ်င္သည္။ “ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးလွ်င္ စာေရးဆရာ အျဖစ္ႏွင့္ပင္ သူေနေတာ့မည္ ” ဟု မိတ္ေဆြမ်ားကို အႀကိမ္မ်ားစြာ ေျပာမိေလသည္။

အခ်ိန္ေတြက သိပ္မရွိေတာ့ဟု သူထင္ေနသည္။ အဆက္မျပတ္ သူ လႈပ္ရွားခဲ့သည္။ သမိုင္းျမစ္နဒီကို အလ်ားလိုက္ စုန္ဆန္တုန္း။
ရပ္ၾကည့္သူေတြ၊ မဲ့သူေတြ၊ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ကလို မေလာက္ေလး မေလာက္စား သူငယ္ေလး လို႔ ျမင္ေနၾကဆဲ ၀ါရင့္ အလိုေတာ္ရိႀကီးေတြ ကေတာ့ အထင္ေသး၊ အျမင္ေသး၊ မာတာစိတ္ဓာတ္ အညံ့စားေတြနဲ႔ ဆႏၵစြဲ ရႈျမင္ၾကတုန္း။
အခြင့္သာတာနဲ႔ သမိုင္းဘီးကို ေနာက္ျပန္လွည့္ရန္။

သို႔ေသာ္ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္၊ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္ မဟုတ္ေတာ့။ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ေရာက္ေနၿပီ။ ၁၀ ႏွစ္ အတြင္း လူထုက လုလင္ကို သူတို႔ရဲ႕ သူရဲေကာင္း အျဖစ္ မေမ့ႏိုင္ဘဲ ေပြ႔ပိုက္ခဲ့ၾကရၿပီ။

အို . . . သူတို႔ မယံုၾကည္ႏိုင္ၾကေသးဘူးလား။
ကိုေအာင္ဆန္း၊ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း (သို႔မဟုတ္) ကိုလိုနီေခတ္ထဲက ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ဂႏၳ၀င္ရဲ႕ ပံုရိပ္သစ္။

* * * * * * * *

၁၉၄၇ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ။
နယူးေဒလီၿမိဳ႕ “၀ယ္လင္တန္” ေလဆိပ္တြင္ ဦးေအာင္ဆန္းသည္ ေလာင္းကြတ္ ရွည္ႀကီးကို ၀တ္ထား ရသည္။ ေဆာင္းေလေတြက အရိုုးကြဲေအာင္ တစိမ့္စိမ့္ တိုက္ခတ္ေနသည္။ ႏွင္းေတြ တေဖြးေဖြး က်ေနသည္။ သူသည္ အဂၤလန္သို႔ ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ခရီးထြက္ခဲ့ျခင္း။ လံုး၀ လြတ္လပ္ေရး . . . ။ တိုင္းျပည္ကိုလည္း သူ ကတိေပးခဲ့ၿပီ။

အာရွတိုက္ႀကီးကို ၀က္၀ံလက္သည္း ေဆာင္းရာသီက စူးစူးနစ္နစ္ ကုတ္ျခစ္ေနသည္။ ေျမာက္ျပန္ေလသည္ ကတုန္ကယင္။
ကင္မရာမီးေတြက တဖ်တ္ဖ်တ္လြင့္ေနသည္။ ေလဆိပ္တြင္ သတင္းစာ ဆရာမ်ား၊ သတင္းေထာက္မ်ားက ေမးခြန္းေတြ အမ်ားအျပား ေမးၾကသည္။ ဦးေအာင္ဆန္းကမူ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္အတြက္ ေျဖဆိုရန္ စိတ္ထဲမွာ ေတြေတြ ေ၀ေ၀ စဥ္းစားရန္ မရွိ။ ရွင္းလင္းၿပီးသား ျဖစ္သည္။ တရား ထူေထာင္ၿပီး ျဖစ္သည္။ သူသည္ အႏွစ္တရာေက်ာ္ ကၽြန္ျပဳ အုပ္စိုးမႈကို္ အဆံုးသတ္ရန္ ရာဇ၀င္ အလွည့္အေျပာင္းမ်ားကို ထိုင္ေစာင့္ေနသူ မဟုတ္ဘဲ ကိုယ္တိုင္ ရွာေဖြခဲ့သူ၊ ျပဳစုခဲ့သူ၊ ဖန္တီးခဲ့သူ။ တိုက္ပြဲ၀င္ ေတာ္လွန္ေရးသမား။
အေကာင္းဆံုးျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဆိုးဆံုးကို ရင္ဆိုင္ဖို႔လည္း အသင့္ပဲ။
အက်ပ္အတည္းမ်ားဆီ သူသြားခဲ့တာလား။ အက်ပ္အတည္းေတြက သူ႔ဆီလာတာလား။

သူက သမိုင္းျဖစ္ေပၚလႈပ္ရွားမႈဆီ မယိမ္း မယိုင္လာသည္။ သမိုင္းေခတ္က သူ႔ကို စူးစူးမက္မက္ ျပန္ရွာေဖြ ေလသည္။
သူ႔အာရံုထဲမွာ တခုတည္းသာရွိသည္။ သူ လုလင္ေက်ာင္းသားဘ၀ကတည္းက ပဲ့တင္ထပ္ေအာင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ေျပာခဲ့ရေသာစကား။ လြတ္လပ္ေရး။ ဒါကျဖင့္ မိုးေသာက္ရင္ သင္ ပိုၿပီးလွလာလိမ့္ မယ္လို႔ သူ႔တိုင္းျပည္ကို သူလြမ္းဆြတ္ဖြယ္ ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။


မင္းကိုခါး (ကြမ္းၿခံကုန္း)

(မွတ္ခ်က္။ ။ ကြယ္လြန္သူ ပညာရွင္ဆရာသိုက္စိုး၏ သုေတသီ ဆရာသမား ဘ၀ကို ေလးစား အားက် ပညာရွာ ဦးခိုက္ေသာအားျဖင့္ ဤ ျမန္မာစကားေျပ ရသ စာတမ္းကို ေရးဖြဲ႔ပါေၾကာင္း။)

စာကိုး
ဦးဘခိုင္(ေဖဘီယန္) - * ျမန္မာျပည္ႏိုင္ငံေရးရာဇ၀င္
ဒဂုန္တာရာ - * ရုပ္ပံုလႊာ
ဒဂုန္တာရာ - * အယ္ဒီတာစားပြဲ၊ စာေပအႏုပညာေ၀ဖန္ေရးႏွင့္ ပန္းႏုေရာင္အို
ဒဂုန္တာရာ - * ဒို႔ေခတ္ကို ေရာက္ရမည္မွာ မလြဲပါ
ေမာင္ထင္ - * ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးသုခမိန္
ဗိုလ္မႉးဘေသာင္း - * ဗမာ့ေတာ္လွန္ေရးသမိုင္း
တကၠသိုလ္ေန၀င္း - * ျပည္ေထာင္စုဗိသုကာ
တကၠသိုလ္ေန၀င္း - * အမွတ္တရ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း
သုေတသီျမင့္ထြန္း - * အမိြဳင္သို႔ လွ်ဳိ ႔၀ွက္ခရီး
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မိန္႔ခြန္းမ်ား - *


(အမွတ္ ၄။ စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၀၇။ ထုတ္ စပယ္ျဖဴ မဂၢဇင္းတြင္ ပါေသာ ေဆာင္းပါးအား ဝိမုတၱိမွ ကူးယူ ေဖၚျပပါသည္။)



0 comments:

အေပၚသို႔