Friday, December 24, 2010

မီးမီး ေရ… ေဆာင္းေတာင္ေရာက္လာၿပီ

December 23rd, 2010

က်မတို႔ဟာ အခ်ိန္အပိုင္းအျခား တခုအတြင္းမွာ ေတာႀကီးမ်က္ မဲ မဟုတ္ေပမဲ့ ကားသံေတြ စိုးစိမွ် မၾကားရတဲ့ ေနရာကို ေရာက္ခဲ့ၾက ပါတယ္။ ရုပ္ရွင္ရုံ ဆိုတာလဲမရွိ။ ခ်စ္ရတဲ့ မိသားစုေတြနဲ႔လဲ ကမာၻျခားေနတာ မဟုတ္ေပမဲ့ ျမင္ေတြ႔ခြင့္ မရွိသေလာက္ ရွားတဲ့ ေနရာကို ေရာက္ေနခဲ့ၾက ပါတယ္။ အားလံုး တခ်ိန္ထဲ ေရာက္တာ မဟုတ္ေပမဲ့ အားလံုးက တေျပးညီထဲ ျဖစ္သြားတဲ့ ေနရာေပါ့။ က်မတို႔ ၈ ေယာက္ဟာ ညီအမ အရင္းေတြ မဟုတ္ ေပမဲ့ ညီအမ အရင္းထက္ ပိုၿပီးေတာ့ နားလည္ ေနၾကပါတယ္။ က်မတို႔ဟာ နံရံအိုေတြ ၾကားက အုတ္ရိုးထဲမွာ ၇ ႏွစ္ၾကာ ေနခဲ့ရ စဥ္ကေပါ့။



နံရံ ၄ ဘက္ၾကားက အခန္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ က်မနဲ႔ မီးမီး အတူတူ ေနခဲ့ရပါတယ္။ မီးမီး က အိမ္ေထာင္ရွင္ တေယာက္ ျဖစ္ၿပီး ကေလး ၂ ေယာက္ အေမလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မီးမီးက က်မတို႔ ထက္ေတာ့ အသက္ ငယ္ပါတယ္။ မီးမီးမွာ ၄ ႏွစ္အရြယ္ သမီး ၁ ေယာက္၊ ၂ ႏွစ္ အရြယ္ သား ၁ ေယာက္ က်န္ခဲ့ပါတယ္။ သူက သူ႔မိသားစုကို လြမ္း ဆြတ္ေနတဲ့ အခါမ်ဳိးမွာ သူ႔ကေလးေတြ အေၾကာင္း ေျပာျပေနေပမဲ့ တျခားလူ စိတ္အ ေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ လုပ္ေလ့ မရွိပါဘူး။ သူ႔မွာ ျဖစ္ခ်င္တာကို တစိုက္မတ္မတ္ လုပ္တတ္တဲ့ အေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခက္ခဲေန ပါေစ သူက သူယံုၾကည္ရာကို ဆက္လုပ္ ေနတာဘဲ မဟုတ္ပါလား။

သူက အိမ္ေထာင္ၾကၿပီးမွ တကၠသိုလ္ တက္ျဖစ္တဲ့သူပါ။ သမီးေလးကို ႏို႔ခ်ဳိတိုက္ရင္း ေက်ာင္းတက္တဲ့ အေၾကာင္း ေျပာေတာ့ က်မတို႔ ရီၾက ရပါတယ္။ တခါတေလ အိမ္မွာ က်န္တဲ့ သမီးငယ္ ႏို႔ဆာေနရင္ သူက ေက်ာင္းမွာ ေဝဒနာ ခံစားရတဲ့ အေၾကာင္းေျပာျပ ေတာ့ မိခင္ တေယာက္ရဲ႕ ဘဝကို ခံစား မေပးႏိုင္ေသးတဲ့ က်မတို႔ အတြက္ေတာ့ ယံုတမ္း တခုပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။

မီးမီး ရဲ႕ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ အမူအက်င့္က အနစ္နာခံ တတ္တာပါပဲ။ ဘယ္သူ႔ အေပၚမွာ မဆို သူက အႏြံ႔အတာခံ တတ္ပါတယ္။ က်မတို႔ အင္းစိန္မွာ တုန္းက ခ်က္ျပဳတ္စား ေသာက္လို႔ မရပါဘူး။ ခ်က္တယ္ဆိုလို႔ မီးေသြး မီးဖိုနဲ႔ အက်အန ခ်က္တယ္လို႔ မထင္ လိုက္ပါနဲ႔။ တကယ္က အိုးတိုက္ ဖြဲျပာေတြနဲ႔ ႂကြပ္ႂကြပ္အိတ္ေတြကို သံုးၿပီးေတာ့ မီးဖိုတာ ပါ။ အေညႇာ္န႔ံကလဲ ေတာ္ေတာ္ေလး ဆိုးပါတယ္။ အဲဒီလို ေညႇာ္န႔ံဆိုးလို႔ ဘယ္သူမွ ဟင္းမခ်က္ခ်င္ေပမဲ့ မီးမီးကေတာ့ တတိုက္လံုး စားဖို႔ သူတေယာက္ထဲ ဒိုင္ခံ ခ်က္ပါတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ မခ်က္ခ်င္ဘူးလို႔ ေျပာေလ့ မရွိပါဘူး။

မီးမီးက အထူးသျဖင့္ က်မရဲ႕ အႏြံအတာကို ေတာ္ေတာ္ ခံပါတယ္။ အင္းစိန္မွာက အစိမ္း အစို မစားရပါဘူး။ သာယာဝတီ ေရာက္ေရာက္ျခင္း က်မ အပင္ေတြ စစိုက္ပါတယ္။ က်မတို႔ တိုက္က ေထာင္ပိုင္ ရုံးခန္းကေန လွမ္းျမင္တာမို႔ ထမင္းကိစၥ (က်မတို႔ သာယာဝတီ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း စေႂကြးတဲ့ ထမင္းက နီရဲၿပီး အေတာ္ၾကမ္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မတို႔ေတြ မစားႏိုင္လို႔ မယူၾကတာကေန အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပတယ္ ဆိုၿပီး ျပႆနာက ႀကီးထြား သြားတာပါ။) ကလဲ ရွိေနေတာ့ ေထာင္ပိုင္က က်မတို႔ကို ညစ္တဲ့ သေဘာနဲ႔ အပင္ မစိုက္ရဘူးလို႔ေျပာပါတယ္။ က်မ စိုက္ထားတဲ့ ခရမ္းခ်ဥ္သီး ပင္ေတြကို ႏွဳတ္ခိုင္းပါတယ္။

က်မက ေပက်စ္က်စ္ လုပ္တတ္သူဆိုေတာ့ အပင္ကို ရေအာင္စိုက္ပါတယ္။ ေထာင္ပိုင္ ကလဲ က်မတို႔ မိန္းခေလးေတြကို ႏွိပ္ကြပ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနေတာ့ လံုးဝကို ခြင့္မျပဳဘဲ က်မ စိုက္ထားတဲ့ အပင္ေတြကို ႏွတ္ခိုင္းပါတယ္။ က်မလဲ ေဒါသေတြက ထြက္ေနပါတယ္။ က်မက အလုပ္မရွိေတာ့ အပင္ေတြကိုပဲ တသသ လုပ္ေနတာ မဟုတ္လား။ က်မ အသည္းကို အပ္နဲ႔ဆြ ေနသလိုပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ က်မနဲ႔ တခန္းထဲေနၿပီး ညီအမလို ျဖစ္ေန တဲ့ မီးမီးက ေျပာပါတယ္။ “အမ ေဒါသထြက္မေနနဲ႔ မီးမီး ဘယ္လို လုပ္ေပးရမလဲတဲ့”။ က်မ၊ ရီရီနဲ႔ မီးမီး တိုင္ပင္ၾကပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ က်မတို႔က ေထာင္ပိုင္တန္းစီ လာရင္ အပင္ေတြကို ပံုစံထုတ္ထဲ ထဲ့ထုတ္ၾကမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ လိုက္ပါတယ္။

ေထာင္ထဲမွာ ေထာင္ပိုင္က တပတ္ကို ၁ ရက္ ေထာင္ကို လွည့္လည္ ၾကည့္ရွဴေလ့ရွိပါ တယ္။ အဲလို ေထာင္ပိုင္ လွည့္ၾကည့္ တာကို ေထာင္ပိုင္ တန္းစီတယ္လို႔ ေခၚၿပီး သူလာ ရင္ အခန္းေတြထဲက ပစၥည္းေတြကို အထုပ္ေတြနဲ႔ ထည့္ၿပီး သူမျမင္ႏိုင္တဲ့ ေနရာမွာ ထပ္ ထားရပါတယ္။ အဲဒီလို လုပ္တာကို ပံုစံထုတ္တယ္လို႔ ေျပာၾကတာေပါ့။

က်မတို႔ရဲ႕ ခရမ္းခ်ဥ္သီးပင္ကို အျမစ္ေတြပါ က်န္မေနေအာင္ ေသခ်ာဂရုစိုက္တူး၊ က်န္ ေခ်ာင္းအိတ္ကို ေရထြက္ေအာင္ အေပါက္ေတြ ေဖာက္ၿပီးေတာ့ အပင္ကို အိတ္ထဲထည့္၊ ေထာင္ပိုင္မလာခင္ ပံုစံ ထုတ္တဲ့အခါ ပံုစံထုပ္ထဲ ထည့္ထုပ္၊ ေထာင္ပိုင္ ျပန္သြားလို႔ တန္း ျဖဳတ္တာနဲ႔ အပင္ကို သူ႔ေနရာသူ ျပန္ထား၊ အဲဒီ အလုပ္ကို မီးမီးက မၿငီးမျငဴ လုပ္ပါတယ္။ ၃ ပတ္ ေလာက္ၾကာမွ ေထာင္ပိုင္က သတိ ထားမိသြားပါတယ္။ ခရမ္းခ်ဥ္သီးပင္ ေတြ ဘက္ကို လွည့္ၾကည့္ေတာ့ အပင္ေတြ မရွိေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ေထာင္ပိုင္က ေၾကနပ္ သြားပံုရပါတယ္။ သူျပန္သြားေတာ့မွ က်မတို႔တေတြ ျပန္ထုတ္ၿပီး သူ႔ေနရာသူထားလိုက္ ေတာ့မွ ေထာင္ပိုင္ ရုံးခန္းက ၾကည့္ရင္ လွမ္းျမင္ေနရေတာ့ ေထာင္ပိုင္ တင္းသြားပံု ရပါတယ္။ ၁ ပြင့္နဲ႔ ေထာင္မွဴးကို လာၾကည့္ ခိုင္းပါတယ္။ ေထာင္မွဴး လာၾကည့္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ႂကြပ္ႂကြပ္အိတ္ ထုပ္ကိုျမင္သြားေတာ့ ျပံဳးစိစိနဲ႔ ထြက္သြားပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ကထဲက ေထာင္ပိုင္လဲ က်မတို႔ကို မရစ္ေတာ့ပါဘူး။

မီးမီးက သူ႔ခင္ပြန္းကို အရမ္းေခ်ာတယ္လို႔ ႂကြားတတ္ပါတယ္။ အမွန္လဲ ေခ်ာပါတယ္။ အသားညိဳညိဳ၊ မ်က္လံုးမ်က္ခံုး ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ဆိုေတာ့ ကိုလွမိုးက ကုလားဆင္ေလး ေပါ့။ မီးမီးနဲ႔ က်မက ေထာင္ဝင္စာ အတူတူ ထြက္ေတာ့ ကိုလွမိုးကို က်မက ျမင္ဘူးတာ ေပါ့။ တိုက္မွာက မီးမီးရဲ႕ ငယ္သူငယ္ခ်င္း အရင္းေခါက္ေခါက္ ေရႊစင္နဲ႔ က်မ ပဲ ကိုလွမိုး ကို ျမင္ဘူးတာ ဆိုေတာ့ က်မတို႔က “မီးမီးရယ္ နဲနဲေလ်ာ့လိုက္ပါ ကိုလွမိုးက ကုလားဒိန္ ေလးပါ” လို႔ ေျပာေတာ့ မီးမီး ေဆြ႔ေဆြ႔ ခုန္ေနပါတယ္။ က်မတို႔ကလဲ ဘယ္ေတာ့မွ အ ေလ်ာ့ မေပးပါဘူး။

မီးမီး ရဲ႕ ဝါသနာက သီခ်င္းဆိုတာပါ။ ဒါေပမဲ့ အသံကေတာ့ သိပ္ မေကာင္းပါဘူး။ မီးမီး ဆိုရင္ ေကာင္းတဲ့ သီခ်င္းက ေတာ္လွန္ေရး သီခ်င္းေတြပါ။ ဒါေပမဲ့ မီးမီးက ေတြ႔ရာသီခ်င္း ဆိုတတ္ေတာ့ က်မတို႔က နားညည္းတယ္လို႔ ထင္ရင္ ေနာက္ကေန စာသားေတြမွားေန တယ္ဆိုၿပီး ေတြ႔ရာၾကံဳရာ စာသားေတြကို လိုက္ေထာက္ရင္ မီးမီး စိတ္ညစ္တတ္ပါ တယ္။ အဲဒီလိုဆိုရင္ မီးမီး က မျပင္ဘူး အမရယ္ ဆိုၿပီး ေခါင္းမာမာနဲ႔ ျငင္းတတ္ပါတယ္။

တခါက မွတ္မွတ္ရရ ေဆာင္းဝင္ကာစေပါ့။ တန္းပိတ္ေတာ့ မီးမီးက တံခါးဝက သံတန္း ေတြကိုကိုင္ၿပီး သီခ်င္းဆိုဖို႔ စိုင္းျပင္း ေနပါတယ္။ က်မ ပံုစံ စေတြနဲ႔ ကိုယ္ဖာသာ ခ်ဳပ္ ထားတဲ့ Made in Tharyarwaddy ျခင္ေထာင္ထဲဝင္ၿပီး ေကြးေနပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ပဲ က်မတို႔ အခန္းထဲကို ဓါးခုတ္ေကာင္လို႔ ေခၚတဲ့ အစိမ္းေရာင္ ႏံွေကာင္ေတြ ဝင္လာပါ တယ္။ သဘာဝကို ခ်စ္တတ္တဲ့ မေရႊမီးမီးက ႏွံေကာင္ေတြကို ၾကည့္ရင္းက သာယာဝ တီ မွာ မို႔လို႔ ႏွံေကာင္ျမင္ရတာ အင္းစိန္မွာ မျမင္ရဘူးလို႔ ေျပာေနပါတယ္။ က်မတို႔ေတြ အင္းစိန္ ေထာင္ကေန ေျပာင္းလာၾကတာလဲ သိပ္မၾကာလွ ေသးဘူးေလ။ ဒီေတာ့ ျမင္သ မွ်က အထူးအဆန္း ေတြခ်ည္းဘဲေပါ့။ အစကထဲက ဘယ္လိုလြမ္းရင္ ေကာင္းမလဲ စဥ္း စားေနတဲ့ မေရႊမီးက စိုင္းထီးဆိုင္ရဲ႕ “ေဆာင္းသီခ်င္းကို စဆိုပါတယ္။

“ဒီေဆာင္းႏွင္းျမဴရယ္ ကိုယ္ခ်င္းလဲ မစာတယ္ ခ်မ္းတယ္ ခ်မ္းတယ္ ေမးခိုက္ခိုက္တုန္ ေအာင္ ေစာင္နဲ႔ျခံဳေတာင္ မလံုဘူး အခ်စ္ရယ္ မင္းကိုယ္ေငြ႔နဲ႔ ေထြးကာမွ ပိုေႏြးမယ္ ထင္ ေတာ့တယ္ ပိုေႏြးႏိုင္မယ္ (အခ်စ္ရယ္) ၂ ပိုေႏြးႏိုင္မယ္” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကို ခံစားခ်က္အ ျပည့္နဲ႔ ဆိုပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ သူ႔ရင္ထဲမွာ သူ႔မိသားစုေလးကို အရမ္း လြမ္းေနပါ လိမ့္မယ္။ က်မတို႔ေတြလဲ နားေထာင္ရင္း သူ႔ကို ကိုယ္ခ်င္းစာ မိေပမဲ့ မေနာက္ရရင္ မေန ႏိုင္လို႔ က်မက ဖီလင္ ေအာက္သြားေအာင္ ေနာက္ကေန စာဖတ္ေနပါတယ္။ စာဖတ္တယ္ ဆိုတာက ေနာက္ကေန တတြတ္တြတ္နဲ႔ ေရရြတ္ေနတာပါ။ အဲဒါကို ၁၈ ႏွစ္သာရွိ ေသးတဲ့ ေလးေလးမြန္က စာဖတ္တယ္လို႔ အျမဲသံုးေလ့ ရွိလို႔ပါ။

ေဆာင္းသီခ်င္းကို ဆိုေနတုန္းမွာဘဲ မီးမီးက ထိတ္လန္႔တၾကား ေရရြတ္လိုက္ပါတယ္။ မႀကီးေရ ႏွံေကာင္ေတြလား မသိဘူး ေရွ႕မွာ ပ်ံလာၾကတာ မဲေနတာဘဲတဲ့။ က်မက ျခင္ ေထာင္ထဲကေန မီးမီး သီခ်င္းဆိုတာ ႀကိဳက္သြားလို႔ လာအားေပးတာ ေနမွာေပါ့လို႔ ေျပာ လိုက္ ပါေသးတယ္။ ခဏေလး အတြင္းမွာဘဲ အခန္းေတြထဲကို တရစပ္ ဝင္လာလို႔ မီးမီးလဲ အိပ္ရာထဲ ေျပးဝင္ လာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ က်မတို႔ ေတြ႔လိုက္ရတာက တခန္းလံုး ႏွံ ေကာင္ေတြ တိုးေဝွ႔ ပ်ံသန္း ေနၾကပါတယ္။ က်မတို႔ေတြလဲ ဘဝမွာ ႏွံေကာင္ေတြ အဲဒီ ေလာက္ အမ်ားႀကီးကို အဲဒီတခါဘဲ ျမင္ခဲ့ ဘူးပါတယ္။

မနက္မိုးလင္းေတာ့ ေထာင္ပိုင္နဲ႔ အသည္းအသန္ ယွဥ္ၿပိဳင္စိုက္ပ်ဳိးခဲ့ရတဲ့ ခရမ္းခ်ဥ္ပင္ ေတြဟာ ႏွံေကာင္ေတြ ဝိုင္းနားလိုက္တာ ညိႇဳးႏြမ္း သြားပါတယ္။ ခရမ္းခ်ဥ္သီး အကင္း ေလးေတြကိုလဲ ကိုက္ျဖတ္ စားေသာက္သြား ၾကပါေသးတယ္။ မီးမီးကေတာ့ စိတ္ညစ္ သြားတဲ့ က်မကို ေျပာတာက “ေထာင္ပိုင္က မေအာင္ျဖဴနဲ႔ တိုက္လိုက္တယ္ ထင္တယ္ ေနာ္” တဲ့။ က်မရဲ႕ ေဒါသေတြက မီးမီး အေပၚက် သြားပါေတာ့တယ္။ သာယာဝတီ ဆို တာက ဖ်ာလိပ္နတ္ မေအာင္ျဖဴရဲ႕ နယ္ေျမ တဲ့ေလ။

၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာ မီးမီး က်မအိမ္ကို ေရာက္လာပါတယ္။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လမွာ ေလာင္ စာဆီေတြ အဆမတန္ ေဈးတက္ သြားတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၈၈ ေက်ာင္းသားေတြက ဦး ေဆာင္ၿပီးဆန္႔က်င္ ဆႏၵျပၾကတာေၾကာင့္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားေတြ အားလံုး ပုန္းေရွာင္ ေနၾကရၿပီး ကိုမင္းကိုႏိုင္၊ ကိုကိုႀကီးတို႔ကိုေတာ့ ဖမ္းဆီး ထားၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာေပါ့။ က်မနဲ႔ မီးမီး စကားေျပာေနတုန္း ကိုစိန္လိွဳင္နဲ႔ ကိုမာကီးက ဖုန္းဆက္ပါတယ္။ ေရနံသာ မွတ္တိုင္ထိပ္က ယင္းမာၿမိဳင္ လဘက္ရည္ဆိုင္ကို ထြက္ခဲ့ပါတဲ့။ က်မနဲ႔ မီးမီး လက္ဘက္ ရည္ဆိုင္ ေရာက္ေတာ့ ကိုမာကီက

“မီးမီး နင္က ကေလးေတြနဲ႔ နင္အဖမ္းခံရရင္ မလြယ္ဘူး၊ နင္အခုအခ်ိန္ အျပင္ထြက္ပါလား” ဆိုၿပီး ေျပာပါတယ္။

က်မတို႔က “ဟုတ္တယ္။ မီးမီးထြက္မလား” လို႔ေမးေတာ့ မီးမီးက

“ဟင့္အင္း မီးမီး မထြက္ဘူး၊ မီးရဲ႕ ရဲေဘာ္ေတြ ေတာင္ ေနရဲေသးတာ၊ မီးတေယာက္ထဲ ေျပးစရာလားတဲ့။ ကိုမာကီ ကေတာ့ ေျပာရွာပါတယ္။ တကယ္လို႔ လာဖမ္းရင္ ေျပးလို႔ လြယ္ေအာင္ေတာ့ အေပါက္ ရွာထားေနာ္တဲ့။ က်မက

“ကိုမာကီ…စိတ္ခ်ေနေနာ္။ က်မတို႔အိမ္က ျပႆနာ မရွိေလာက္ဘူး ထင္ပါတယ္။” လို႔ က်မေျပာျပေတာ့ ကိုစိန္လိွဳင္ကလဲ သူေရာေနလို႔ ရမလားတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ မီးမီးေရာ ကိုစိန္လိွဳင္ ေရာ က်မတို႔အိမ္ ေရာက္လာပါတယ္။

အဲဒီႏွစ္က မီးမီးသမီးေလး ၁၀ တန္းေျဖရမွာေလ။ မီးမီးက က်မကို ေသခ်ာမွာခဲ့ပါတယ္။ “အမေရ…မီးတို႔က အဖမ္းေတာ့ခံ ရမွာဘဲ။ သမီးစာေမးပြဲ မၿပီးခင္ အဖမ္းခံရရင္ သမီး မသိပါေစနဲ႔တဲ့။ မီးမီး အစား သမီးကို သြားေတြ႔ လိုက္ပါေနာ္တဲ့။ အဲဒီ စကားေၾကာင့္ အထဲ က အျဖစ္အပ်က္ေလး တခုကို သတိရမိပါတယ္။

မီးမီးကတိရိစာၦန္ေလးေတြကို ခ်စ္တတ္ပါတယ္။ က်မက တိရိစာၦန္ မခ်စ္တတ္သူပါ။ က်မ တို႔ တိုက္ကို ဘယ္ေနရာကမွန္း မသိတဲ့ ေၾကာင္မႀကီး တေကာင္ ေရာက္လာပါတယ္။ ေၾကာင္မႀကီးမွာ ဇီးလဲ ပါလာပါတယ္။ က်မတို႔ တိုက္မွာဘဲ ေၾကာင္ေလး ၄ ေကာင္ ေမြး ပါတယ္။ အဲဒီထဲက အထီးတေကာင္ဟာ ေတာ္ေတာ္ အက်င့္ ဆိုးပါတယ္။ က်မရဲ႕ ျခင္ ေထာင္နဲ႔ က်မရဲ႕ အဝတ္အစား ထဲ့တဲ့ အိတ္ကို ေသးနဲ႔ အျမဲ ပန္းပါတယ္။ က်မက လိုက္ ရိုက္ရင္ မီးမီးက မလုပ္ပါနဲ႔ အမရယ္ဆိုၿပီး အျမဲတားပါတယ္။ က်မကလဲ သူတားေလ ပို ေဒါသ ထြက္ေလျဖစ္ပါတယ္။ သူက က်မကို အမ ဝဠ္လိုက္လိမ့္မယ္တဲ့။ က်မကေတာ့ ဝဠ္က ေနာက္မွ လိုက္တာ ေသးနံက အခု နံေနတာေလ ဒါေၾကာင့္ သည္းမခံဘူးလို႔ အျမဲ ေျပာေနၾကပါ။ မီးမီးကေတာ့ ေၾကာင္မေလး သူ႔လက္ေပၚလာ အိပ္တိုင္း သူ႔သမီးေလး အိမြန္နဲ႔ တူတယ္လို႔ အျမဲတမ္း ေျပာေျပာ ေနတတ္သူပါ။

သာယာဝတီေရာက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း စီးပြားေရးအေျခအေနေၾကာင့္ ကိုလွမိုး ေထာင္ဝင္စာ အလာ က်ဲသြားပါတယ္။ က်မ အေမကေတာ့ စီးပြားေရး အဆင္မေျပလို႔ ကိုလွမိုး မလာႏိုင္ ဘူးလို႔ ေျပာျပေပမဲ့ ေထာင္ဝင္စာက ျပန္လာရင္ မီးမီးကို ေနာက္ဖို႔ ေထာင္ဝင္စာ မထြက္ ခင္ကထဲက တိုင္ပင္ ထားၾကပါတယ္။ က်မ ေထာင္ဝင္စာက ျပန္ေရာက္တာနဲ႔ ရီရီနဲ႔ တီးတိုး တိုင္ပင္တဲ့ အိုက္တင္ကို ဖမ္းပါတယ္။ မီးမီးက အရမ္း သိခ်င္လာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မီးမီးက က်မကို အတင္းေမးပါတယ္။ မီးမီး က်မတို႔ အကြက္ထဲ ဝင္လာတာေပါ့။

ကိုလွမိုး ေနာက္မိန္းမယူသြားတဲ့ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္ေအာင္ ေျပာၾကလို႔ မီးမီး မ်က္ရည္ေတာင္ လည္လည္လာ တဲ့ အထိပါပဲ။ အဲဒီအခါ ၾကရင္ မီးမီးက သေဘာထား ႀကီးတဲ့ ပံုစံနဲ႔ ကိုကို႔ ကို မီးမီး ခြင့္လြတ္ပါတယ္လို႔ မီးမီး ေျပာေနၾကပါ။ ဒါေပမဲ့ မီးမီးလြတ္ရင္ သားနဲ႔ သမီးကို ေတာ့ ျပန္ေခၚမယ္၊ အမလြတ္ရင္ ကိုလွမိုးကို ေျပာေပးေနာ္တဲ့။ အားလံုးထဲမွာ က်မက အရင္ဦးဆံုး လြတ္မဲ့ သူေလ။ အဲဒီတုန္းက က်မတို႔က မီးမီး တမင္သေဘာထား ႀကီးဟန္ ေဆာင္တယ္လို႔ ထင္မိေပမဲ့၊ မီးမီးက သူ႔ခင္ပြန္းနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ တကယ္ သေဘာထား ႀကီးပါတယ္။

သူတို႔လင္မယား တခါတရံ သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္ၾကပါဘူး။ ဘယ္လိုပဲ စကားမ်ားမ်ား ေနာက္ဆံုးေတာ့ မီးမီးကပဲ ခြင့္လြတ္ တတ္သူပါ။ မီးမီးက လူတိုင္းအေပၚမွာလဲ ခြင့္လြတ္ တတ္ပါတယ္။ သူမက သူ႔မိသားစုကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးသလို သူမရဲ႕ တိုင္းျပည္ကိုလဲ ခ်စ္ခင္ ျမတ္ႏိုးသူပါ။ မီးမီးနဲ႔ က်မ စကားေျပာ ျဖစ္ေတာ့ မီးမီး ေျပာျပခဲ့တာက… “အမေရ…မီးမီးေလ သမီးနဲ႔သား ကို ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မီးမီးတို႔က မိ သားစု ဘဝထဲမွာ ႏွစ္ျမဳပ္လိုက္ရင္ မီးမီးတို႔ရဲ႕ သားစဥ္ေျမးဆက္ စစ္ကၽြန္ ျဖစ္ေနမွာစိုးလို႔ မီးမီး အခု ႏိုင္ငံေရး လုပ္ေနတယ္ အမ” တဲ့။

တကယ္ေတာ့ မီးမီးဟာ ပြင့္လင္းရုိးသားသူ တဦးျဖစ္လို႔ က်မတို႔က မီးမီးကို ခ်စ္ခင္ႏွစ္ သက္ပါတယ္။ မီးမီးက ကိုယ္က်ဳိး စြန္႔တတ္သူ ျဖစ္လို႔ သူ႔သမိုင္းကို သူကိုယ္တိုင္ လွလွ ပပ ေရးဖြဲ႔ထားသူလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အခု အခ်ိန္မွာ မီးမီဟာ ၆၅ ႏွစ္ဆိုတဲ့ အျပစ္ဒဏ္နဲ႔ သူခ်စ္တဲ့ မိသားစုေလးကို လြမ္းေနမွာ ေသခ်ာပါတယ္။

ခင္ၿငိမ္းသစ္

Ref: ေန႔သစ္္

0 comments:

အေပၚသို႔