Thursday, May 24, 2012

ထားဝယ္စီမံကိန္းအတြက္ ထိုင္းအစိုးရ ေဒၚလာ ၁ ဘီလီယံ ခြင့္ျပဳ

May 23, 2012

ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မႈဇုန္ တည္ေဆာက္ေရး အေထာက္အကူျဖစ္ေစမည့္ စီမံကိန္း ၂၀၃ ခု အတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ ဘီလီယံေက်ာ္ ထိုင္း အစိုးရက ခြင့္ျပဳလိုက္ေၾကာင္း ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းစာ ေဖာ္ျပခ်က္အရ သိရသည္။

ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ နီးသည့္ ထိုင္းဘက္အျခမ္းရွိ ခ႐ိုင္ ၈ ခုတြင္ စီမံကိန္းမ်ား အၿပီး တည္ေဆာက္ေရး အတြက္ ထိုင္းကက္ဘိနက္က ထိုင္းဘတ္ ၃၃.၁ ဘီလီယံ (အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ ဘီလီယံေက်ာ္) ကို ေမလ ၂၀ ရက္ေန႔က ခြင့္ျပဳလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘတ္ေငြ ၁ ဘီလီယံ ကုန္က်မည့္ စီမံကိန္း ၆၀ ခုမွာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ အသင့္ျဖစ္ေၾကာင္း အစိုးရ ေျပာခြင့္ရပုဂၢိဳလ္ Anusorn Lamsa-ard ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းစာသို႔ ေျပာထားသည္။

ထိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္းလတ္ ရွင္နာဝပ္ ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေသာ ကက္ဘိနက္ အစည္းအေဝးက ဤစီမံကိန္းမ်ားအတြက္ သေတာ တူညီလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

“ထား၀ယ္က အာဆီယံ အေနာက္ဘက္ျခမ္း ကုန္သြယ္ေရးအတြက္ တံခါးေပါက္ ျဖစ္လာႏိုင္ၿပီး ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ အေရွ႕ေတာင္ အာရွကို ေပါင္းကူးေပးမယ့္ တံတား ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္” ဟု Anusorn က ဆိုသည္။

ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မႈဇုန္ တည္ေဆာက္ေရးတြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံက ေဆာက္ရြက္ျခင္းမွာ ယင္းစီမံကိန္းမ်ားက ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကို အေထာက္အကူ ေပးမည္ျဖစ္ၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံ အေနာက္ဘက္ပိုင္းတြင္ ကုန္သြယ္ေရး ဗဟုိခ်က္အသစ္ အျဖစ္ ခ်ဲ႕ထြင္ႏိုင္ေရး အတြက္ ျဖစ္သည္ဟု ထိုင္းအစိုးရ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး ဌာန၏ အဆိုအရ သိရသည္။

ထိုင္းဘက္အျခမ္း ကန္ခ်နဘူရီမွ ျမန္မာဘက္ ထားဝယ္သို႔ အေဝးေျပးကားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးအတြက္ ကန္ခ်နဘူရီ ခ႐ိုင္အတြင္းရွိ ဘန္ဖူနမ္ရြန္ရြာ အနီး နယ္စပ္ကို ဖြင့္ေပးျခင္းအားျဖင့္ ျမန္မာဘက္က အေထာက္အကူ ေပးေစလိုေၾကာင္း ထုိင္းအစိုးရက ျမန္မာကို တိုက္တြန္း ထားသည္ဟု ထိုင္းအစုိးရ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ထိုင္း ဒု ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ထိုင္းဘ႑ေရး၀န္ႀကီးတို႔၏ ဦးေဆာင္မႈေအာက္တြင္ စီမံကိန္း ေထာက္ပံ့ေရး အတြက္ အဆင့္သံုးဆင့္ ရွိသည္ဟု ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ပထမအဆင့္၌ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္အား ဆက္သြယ္ေပးမည့္ ေလးလမ္းသြား အေ၀းေျပး လမ္းမႀကီး၊ ေရေလွာင္ တမံတခု၊ ေက်ာက္မီးေသြးသံုး ဓာတ္အားေပး စက္႐ံုတ႐ံု၊ စက္မႈဇံုမ်ားသို႔ ခ်ိတ္ဆက္ေပးမည့္ လမ္းမ်ား၊ အိမ္ယာသစ္မ်ား၊ အစိုးရ ႐ံုးအေဆာက္ အအံုသစ္မ်ား၊ ေရႏွင့္ ေရပိုက္လိုင္းမ်ား၊ ေရဆိုးထုတ္ စနစ္မ်ား ပါ၀င္မည္ဟု သိရသည္။

၂၀၁၈ ခုႏွစ္တြင္ ဒုတိယ အဆင့္အေနျဖင့္ ၄င္းနယ္ေျမအတြင္း ေစ်း၀ယ္စင္တာမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ထား၀ယ္ႏွင့္ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ လမ္းမႀကီးအား ရွစ္လမ္းသြား အျဖစ္ တုိးခ်ဲ႕မည့္ စီမံကိန္းမ်ား ပါရွိသည္။

ရထားလမ္း၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးလိုင္း၊ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ႏွင့္ ေရနံပိုက္လိုင္းမ်ား ထိုင္းႏိုင္ငံ အထိ တိုးခ်ဲ႕ သြယ္တန္းျခင္းကို ေနာက္ဆံုး အဆင့္အျဖစ္ ၂၀၂၀ တြင္ လုပ္ေဆာင္ သြားမည္ဟု သိရသည္။

ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ကို ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ အႀကီးဆံုး ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီျဖစ္သည့္ အီတလီ-ထိုင္း ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ကုမၸဏီမွ တာဝန္ယူ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည္။

ထိုင္းက ထားဝယ္ေဒသအတြင္း စီးပြားေရးတိုးခ်ဲ႕မႈကို အရွိန္ျမွင့္ေနစဥ္ မတရား ေျမယာသိမ္းဆည္းမႈႏွင့္ အဓမၼ ေရႊ႕ေျပာင္းခိုင္းမႈမ်ား၊ လမ္းပမ္း ဆက္သြယ္ေရး အတြက္ ဖယ္ေပး လိုက္ရေသာ အိမ္ယာမ်ား၊ ျပန္လည္ ေနရာခ်ထားေရးမ်ား အတြက္ ေလွ်ာ္ေၾကး ထိုက္တန္စြာ မရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ား၏ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားလည္း ထြက္ေပၚေနသည္။ ေဒသခံျပည္သူ အမ်ားအျပားက အဆိုပါ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ၎တို႔၏ နယ္ေျမမ်ားႏွင့္ ေန႔စဥ္ဘ၀ ထိခိုက္ဆံုး႐ံႈးမည္ကို စိုးရိမ္ေနၾကသည္။

၂၀၁၅ တြင္ အၿပီးသတ္ဖြယ္ရွိသည့္ ယင္းစီမံကိန္းအတြက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အကုန္တြင္ ေဒသခံေပါင္း ၃ ေသာင္းခန္႔ ေနရာေရႊ႕ေျပာင္းရဖြယ္ရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။

Thai Govt Approves $1Bn for Dawei by The Irrawaddy ကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ဆိုသည္။

Ref: ဧရာဝတီ

0 comments:

အေပၚသို႔