Friday, March 6, 2009

စစ္ဖိနပ္ေအာက္မွ ျမန္မာ႐ိုေဘာ့ - ခိုင္ထြန္း

တနလၤာေန႔၊ မတ္လ


RFA သတင္းပါ ရဲဘက္မွ လြတ္ေျမာက္လာသည့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသမားႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးကို နားေထာင္မိသည္။ အင္တာဗ်ဴးသူက “အခု ဘာဆက္လုပ္မလဲ ခင္ဗ်”၊ လြတ္ေျမာက္လာသူက - “က်ေနာ္ မေျပာတတ္ဘူး။ ခံစားခ်က္ မဲ့ေနတယ္” ဟု ေျဖ၏။

သည္စကားက ေတာ္ေတာ္ သ႐ုပ္ပါသည္။ ၎အတြက္မွမဟုတ္၊ ျမန္မာလူထု တရပ္လံုးအတြက္ပါ ပံုေဖာ္ေနသကဲ့သို႔ ရွိ၏။ လက္ရွိ ျမန္မာလူထု လူတန္းစားအသီးသီး၏ အေျခအေနကို ရွင္းျပခ်င္သည္။ အလုပ္ခြင္၀င္ လူတန္းစားအေၾကာင္းကို စေျပာပါမည္။ ၎တုိ႔အတြက္ မိုးလင္းမွမိုးခ်ဳပ္ သြားရလာရႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္ၿပီး၊ လခက မေလာက္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေဘးေပါက္က ရွာရေသးသည္။

ၿခံဳ၍ေျပာေသာ္ ၎တို႔တြင္ အခ်ိန္ပိုမရွိ။ ရလာသည့္ အခ်ိန္ပိုကေလးအတြင္း မိမိ၏ ဗာဟီရ၊ သာေရးနာေရးတို႔ႏွင့္ အခ်ိန္ျပည့္သြားသည္။ သည္ေတာ့ သူတို႔အာ႐ံုက အျပင္ေလာကႏွင့္ ဆက္စပ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ပင္ အခ်ိန္မေပးႏိုင္။ ေခါက္႐ိုးက်ဳိးေနေသာ ဘ၀ပံုစံမ်ား ျဖစ္သည္။ တိုင္းျပည္အတြင္း ျဖစ္ပ်က္ေနသည္တို႔ကို အာ႐ံုမသြင္းႏိုင္ ျဖစ္ရသည္။ ကိုယ္တိုင္ ဘာမွ၀င္မစြက္ႏိုင္။ စြက္ႏိုင္ေအာင္လည္း အခ်ိန္ကမရ။ မလႊဲသာမေရွာင္သာ ျမင္ရၾကားရသည္မ်ားကလည္း ၎တို႔အတြက္ အားတက္စရာမရွိသည့္ သတင္းဆိုးမ်ား။ အႏိုင္မခံသူတုိ႔ကို ရက္ရက္စက္စက္ ႏွိပ္ကြပ္သည့္ သတင္းဆိုးမ်ား၊ သည္ေတာ့ မလုပ္၊ မရႈပ္၊ မျပဳတ္ မူျဖင့္ ရွင္သန္ေနရေတာ့သည္။

စစ္တပ္ကလည္း သည္လို စား၀တ္ေနေရးျပႆနာ၊ အလုပ္ခြင္ ျပႆနာ၊ သူတို႔စစ္တပ္၏ လက္ရွိ အေရးပါ အရာေရာက္ေသာ အေနအထားတို႔ကို ေပၚလြင္ေအာင္ လုပ္ေနေသာ ျပကြက္မ်ား၊ ေထာင္တြင္းငရဲခန္းမ်ား၊ ဥပေဒမဲ့ လုပ္ရပ္မ်ား၊ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္မႈမ်ားျဖင့္ လူထုကို မလႈပ္ရဲေအာင္ ျမင္ပါလ်က္ မတို႔ႏိုင္၊ ၾကားပါလ်က္ မေအာ္ႏိုင္၊ သိပါလ်က္ မပြင့္ႏိုင္မအံႏိုင္ေအာင္ ဇက္ၾကိဳးဆြဲထားၾကသည္။ ဤသည္က စစ္တပ္၏ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ စစ္ဆင္ေရး အခင္းအက်င္း ဦးတည္ခ်က္ ရည္မွန္းခ်က္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ၾကာေတာ့ သည္အလုပ္ခြင္၀င္ လူတန္းစားမွာ လူသားစင္စစ္က ခံစားခ်က္ကို မေဖာ္ျပႏိုင္ေတာ့ေသာ စက္႐ုပ္မ်ား ျဖစ္သြားၾကသည္။ ပရိေယသန ၀မ္းစာအတြက္ အေမာမွ မေျပႏိုင္ရသည့္အထဲ စစ္တပ္၏ ဥပေဒမဲ့ရက္စက္မႈကို ထပ္ၿပီး ရင္မဆိုင္ခ်င္ေတာ့။ သည္ေတာ့ သူတို႔အလုပ္ခြင္ျပင္ပမွာ ဘာေတြပဲျဖစ္ေနေန အာ႐ံုမစိုက္ႏိုင္ေတာ့။ ဒီမိုကေရစီကိုေတာ့ အမွန္လိုခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ အရင္းစိုက္ဖို႔ ခြန္အားကား လက္ထဲမရွိျဖစ္ေနသည္။

က်န္အလုပ္ခြင္ မ၀င္ရေသးေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ဘြဲ႔ရအလုပ္လက္မဲ့မ်ားႏွင့္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ အလုပ္မရွိ ေသာလူမ်ားမွာလည္း အျခားေသာ အခက္အခဲမ်ား ရွိေနသည္။ မ်က္ျမင္အေျခအေနမ်ားကို နားလည္သူ၊ ေလ့လာသူတို႔ ရွိေနေသာ္လည္း ၎တို႔မွာ ၾကံစည္ခြင့္မရ၊ အားထုတ္ခြင့္မရ ျဖစ္ေနသည္။ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားမွာမူ အနာဂတ္ကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အျပည့္။ ထို႔ေၾကာင့္ မေသခ်ာေသာ စြန္႔စားမႈတို႔ႏွင့္ အင္အားမျဖဳန္းတီးခ်င္။ အခ်ဳိ႕ေသာလူငယ္မ်ားသာ ရသမွ် အခြင့္အေရးတို႔ကို အသံုးခ်ၿပီး အစြမ္းရွိသေလာက္ ပံုေဖာ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ ရင္ဆိုင္သြားသည္က ေထာင္ႏွင့္ ႏွိပ္စက္မႈ၊ ဥပေဒမဲ့ စီရင္မႈတို႔ ျဖစ္သည္။

ၿပီးေတာ့ လူေတြကလည္း အေရာင္အမ်ဳိးမ်ဳိးဆုိေတာ့ အခ်င္းခ်င္းၾကား ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ဖို႔ ခက္လာသည္။ တေလာက အင္တာနက္၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ကိုင္ေနေသာ ေက်ာင္းသားတဦးႏွင့္ စကားေျပာရသည္။

သူက “က်ေနာ္ တကယ္ယံုၾကည္ပါတယ္၊ စိတ္ဓာတ္လည္း ရွိပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူနဲ႔ ဘယ္လိုပူးေပါင္းရမယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ဘယ္လိုမွ စဥ္းစားမရဘူး၊ ကိုယ္ဖြင့္ေျပာႏိုင္မယ့္ လူကို မေတြ႔ႏိုင္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဒီမွာကလည္း သတင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြနဲ႔ဆိုေတာ့ ဘယ္သူ႔ကို ဘယ္လို ယံုၾကည္ႏိုင္ရမလဲ”။ မွန္ပါသည္။ တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ စိတ္မခ်ရေအာင္ ဖန္တီးထားေသာ စစ္တပ္၏ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ေရး၊ ၿပီးေတာ့ လူထုအတြက္က ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ အားကိုးေလာက္သည့္ ဥပေဒႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးကမရွိ။ သည္ေတာ့ ကိုယ့္ေနာက္မွာ ဆုတ္ခံခံၿပီး အားျပဳရမည့္ ခံတပ္မရွိ။

ေနာက္ အလုပ္ခြင္၀င္ကာစ ဘြဲ႔ရ အမ်ဳိ္းသမီးငယ္တဦးက “စိတ္ရွိတာေပါ့ဦးရာ။ ဒါေပမဲ့ တပတ္မွာက တရက္ပဲ နားရတာ။ နားတဲ့ရက္မွာ ေရွ႕လာမယ့္ တပတ္စာအတြက္ အ၀တ္ေလွ်ာ္၊ မီးပူတိုက္၊ ၿပီးတာနဲ႔ ကိုယ့္ဘ၀ တက္လမ္းအတြက္ မ်က္စိဖြင့္ နားစြင့္ရေသးေတာ့ ဒီဘက္ကို အာ႐ံုမစိုက္ႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ သမီးယံုတာက တကယ္ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ဘယ္သူမွ မေနပါဘူး။ အခုဟာက စား၀တ္ေနေရး တခုတည္းေၾကာင့္ မဟုတ္ဘူး။ အင္အားစုႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကို အခ်ိန္မရတာ မေပးႏိုင္တာျဖစ္ေနတယ္” ဟု ဆိုသည္။ မွန္ပါသည္။

လူထုက ျဖစ္လာလွ်င္ေတာ့ လက္ပိုက္ၾကည့္ေနမည္မဟုတ္ သို႔ေသာ္ လက္ရွိအေနအထားတြင္မူ ခံစားခ်က္မဲ့ေနသည္က ေက်ာပူရင္ပူစိတ္ပူရေသာ ဘ၀မ်ဳိးတြင္ ရွင္သန္ႏိုင္ဖို႔ ပိုၿပီး အခြင့္အေရး ရွိႏိုင္သည္။

ေနာက္တမ်ဳိးက ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းသမားမ်ား (ကြမ္းယာဆိုင္၊ အရက္ဆိုင္၊ အေၾကာ္ဆိုင္ကအစ အရင္းအႏွီးၾကီးမားေသာ လုပ္ငန္းမ်ဳိးစံုအထိ) မွာလည္း စစ္တပ္၏ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ေနရသည္မို႔ အလုပ္ကို အထိခိုက္မခံႏိုင္၊ ပတ္သက္မိလွ်င္ စစ္တပ္က ဥပေဒကို လိုက္နာသည့္ အဖြဲ႔အစည္းမဟုတ္။

တေလာက စည္ပင္မွ အမ်ဳိးသမီးအရာရွိတဦးႏွင့္ ေျပာသည္။ သူ႔ပိုင္နက္ထဲက ေျမယာျပႆနာမ်ား၊ အေဆာက္အဦး ျပႆနာမ်ားတြင္ NLD အဖြဲ႕၀င္မ်ားႏွင့္ အျခားမည္သူမဆို ႏွစ္ဖက္ျပႆနာျဖစ္ပါက NLD ကို အႏိုင္မေပးရဟု အထက္က မွာထားသည္ဆို၏။ သည္ေတာ့ က်ေနာ္က “မွန္မွန္မွားမွားေပါ့” ဟု ေမးမိသည္။ သူက NLD ဆိုရင္ ပညာေပးရမယ္လို႔ကို မွာထားတယ္” ဟူ၏။

သည္လို ပုဂၢလိက စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္လည္း စစ္တပ္က အရက္ဆိုင္၊ ကြမ္းယာဆိုင္မွအစ ကုမၺဏီၾကီးမ်ားအထိ မလႈပ္ႏိုင္ေအာင္ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားသည္။ ျပည္တြင္းမွာက ဥပေဒျပင္ပက အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမ်ားကလည္း ခိုင္ခိုင္မာမာ ရွိေနၾကသည္ဆိုေတာ့ ၎လုပ္ငန္းရွင္တို႔မွာ စစ္တပ္က ျငဴစူမည့္ မည္သည့္အလုပ္မွ လုပ္၍မျဖစ္။ လိုင္စင္မ့ဲအရက္ဆိုင္၊ ေလာင္းကစားမ်ား၊ ျပည့္တန္ဆာ လုပ္ငန္းမ်ားမွအစ တရားမ၀င္ လုပ္ငန္းေပါင္းမ်ားစြာႏွင့္ ပတ္သက္ေနေသာ သူမ်ားႏွင့္ ၎တို႔၏ မိသားစုမ်ားပါ တႏြယ္ငင္တစင္ပါျဖစ္ျပီး မိသားစုထိခိုက္ႏိုင္သည့္ စစ္တပ္ၿငိဳျငင္မည့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို မလုပ္သာေတာ့။ ၎တို႔လည္း ခံစားမႈကို မျပရဲေတာ့ေသာ ႐ိုေဘာ့မ်ား ျဖစ္လာေတာ့သည္။

ယခုေတာ့ သည္လိုစီးပြားေရးနယ္ပယ္သာ မဟုတ္ေတာ့။ ခံစားမႈႏွင့္ ဖန္တီးရေသာ အႏုပညာနယ္ပယ္တြင္ပါ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္လာေလၿပီ။ စာေပ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတ အစရွိေသာ နယ္ပယ္အသီးသီးတြင္လည္း နားလည္ႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ကူသည့္ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားကို အာဏာသံုး၍ ျပ႒ာန္းေနသည္။ စာေပ၊ စာနယ္ဇင္းနယ္ပယ္တြင္မူ စစ္တပ္၏ ၀ါဒျဖန္႔ဖို႔အတြက္ သက္သက္မွ်ေလာက္သာ ဖြင့္ေပးထားၿပီး ျဖစ္သည္ကို ယေန႔ေခတ္ စာေစာင္မ်ားက သက္ေသျပေနေလသည္။ အခု႐ုပ္ရွင္တြင္လည္း ၎တို႔ ျမင္ေစခ်င္သည့္ ျမင္ခြင့္ျပဳသည့္ အ႐ုပ္အသံမွတပါး ၾကည့္ခြင့္မရႏို္င္ေတာ့။ သူတုိ႔ကန္႔သတ္ခ်က္ကလည္း သာမန္အေတြးျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ပင္ လက္ခံႏိုင္ဖြယ္မရွိ။

ဇာတ္လမ္းတြင္ လူဆိုးက ရဲကို မႏိုင္ရ၊ မထိုးရ၊ ဇာတ္လမ္းတြင္ ရဲသည္ မေသာက္မစားရ၊ အဂတိမလိုက္စားရ၊ လာဘ္မယူရ (အျပင္က ရဲႏွင့္ေတာ့ ကြာပါ့၊ တစက္ကေလးမွမတူ) အခုလည္း ဆင္းရဲသားခန္း မ႐ိုက္ရဆိုသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ လႈပ္ရွားသက္၀င္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္သည္ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသ ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။ သဘာ၀က်ဖို႔အသာထား၊ ဇာတ္ကြက္ဆင္ဖို႔အသာထား ဇာတ္လမ္းေက်ာ႐ိုးပင္ ဖန္တီးဖို႔ခက္သြားသည္။ ျပႆနာက စစ္တပ္ကို ကလန္ကဆန္ လုပ္မိလွ်င္ အႏုပညာျမင္ကြင္းမွ ေပ်ာက္သြားႏိုင္သည္။ သည္ေတာ့ ၀ါသနာကိုမွ လုပ္ခြင့္မရ၊ ဖန္တီးခြင့္မရလွ်င္ မရွင္သန္ႏိုင္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ားမွာ ကုိယ္ပိုင္အေတြး ကိုယ္ပိုင္ဖန္တီးခြင့္ အဆံုးရံႈးခံၿပီး စစ္တပ္၏ အာေဘာ္ကိုသာ ေဖာ္က်ဴးေနရခ်င္းျဖင့္ အာသာေျဖေနရေတာ့သည္။

ဟိုတေလာက ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ိုက္တာ လုပ္ေနေသာ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေဟာင္း တဦးႏွင့္ စကားေျပာရသည္။ သူက “ကိုယ္တေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္က မိသားစုေကာ၊ ကိုယ့္ကိုထမင္းေကၽြးေနတဲ့ ထုတ္လုပ္သူေရာ၊ ကိုယ့္တပည့္ေတြ မင္းသားမင္းသမီးေတြ က်န္တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြအတြက္ပါ ထည့္စဥ္းစားေနရတာ။ ျပန္ၿပီး ခံစားခ်က္နဲ႔ ခံယူခ်က္နဲ႔သြားလုပ္လိုက္ ရင္အကုန္လံုးထိမွာ“ ဆို၏။

သူက ဆက္လက္ၿပီး “႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယိုဆုိၿပီး လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ႐ိုက္ေနရတယ္ မထင္ပါနဲ႔။ အကုန္လံုးက အေသၾကီးေတြခ်ည္းပဲ လုပ္ေနရတာ။ အသက္သြင္းဖို႔ အသာထား၊ အ႐ုပ္ေသေတြေတာင္ ပိတ္ကားေပၚက မေပ်ာက္ေအာင္ မနည္းလုပ္ေနရတာ“ ဟု ဆို၏။

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယို၊ ႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းတို႔သည္လည္း အသက္မ၀င္ႏို္င္ေတာ့ေသာ ႐ိုေဘာ့မ်ား ျဖစ္ကုန္ၾကေလၿပီ။

သည္ေတာ့ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္မွာ ဘယ္သို႔ ခရီးဆက္မည္နည္း။ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသဘ၀ၾကီးျဖင့္ ဘယ္ထိ စခန္းသြားရမည္နည္း။

စာေပကိုေတာ့ အထူးမေျပာေတာ့ပါ။ ဤေဆာင္းပါးကိုပင္ ျပည္ပသို႔ တင္ပို႔ေနရသည္ကို ၾကည့္ပါေတာ့။ အမွန္မွာက ျပည္တြင္းက လူေတြအေၾကာင္း ေရးထားသည္ကို ျပည္တြင္းကလူေတြ ဖတ္ခြင့္မရေအာင္ ျဖစ္ေနေသာ အေျခအေန၊ သတင္း လြတ္လပ္ခြင့္၊ လူ႔အခြင့္အေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး ဆိုသည္တို႔ကိုမူ အက်ယ္ မဖြင့္ဆိုလိုေတာ့ၿပီ။ ဤစာေတြကို ျမန္မာျပည္သားေတြ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဖတ္ရႈႏိုင္ခြင့္ရမည့္ေန႔၊ ရမည့္အခ်ိန္ထိ အသက္ရွင္ဖို႔က မေသခ်ာ။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း ဒီထဲမွာ ႐ိုေဘာ့ စက္႐ုပ္တ႐ုပ္ပင္။ အင္တာဗ်ဴးခံရသည့္ လြတ္ေျမာက္အက်ဥ္းသားလိုပင္ ခံစားခ်က္မဲ့ေနသည္။

သည္ေတာ့ သည္က႐ိုေဘာ့ေတြ ဘာဆက္လုပ္ၾကမည္နည္း။ မေျပာရ၊ မၾကည့္ရ၊ မလုပ္ရ၊ မေတြးရ၊ မခံစားရ၊ သည္ေလာက္အထိ ဖိလာၾကသည္။ ဤသည္တို႔ကို “ကံတရားဟု” “ဖန္ဆင္းရွင္အလိုက်ဟု” လက္ခံၾကမည္ေလာ။

မိမိကိုယ္တိုင္ မိမိကံၾကမၼာကို ဖန္တီးခြင့္ရွိေၾကာင္း ယံုၾကည္ၾကပါသေလာ။ ထို႔အတြက္ အားထုတ္ၾကပါသေလာ။

ထိုင္ရင္း၊ အိပ္ရင္း၊ လဲေလ်ာင္းရင္းျဖင့္ မိုးေပၚက က်လာမည့္ ဒီမိုကေရစီကို အိပ္မက္ထဲတြင္ အသက္သြင္းၾကမည္ေလာ။

မနက္ျဖန္၏ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ယခုကစ၍ ငရဲလမ္းကို ရင္ဆိုင္ ျဖတ္သန္းၾကမည္ေလာ။

Freedom from fear!
ေၾကာက္ရြံ႔႕ျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္ၾကပါကုန္။



ခိုင္ထြန္း
REF: မဇၩိမ

0 comments:

အေပၚသို႔