Saturday, April 23, 2011

နတ္ျမစ္ကမ္းမွ သမိုင္း၀င္ ထပ္ပြဲ အထူးစည္ကား

4/23/2011
ထြန္းထြန္း

ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တိုင္း ဧျပီလ ၂၂ ရက္ေန႕တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ေလ့ရွိေသာ ဘဂၤလားေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံ နတ္ျမစ္ကမ္းေျခမွာ သမိုင္း၀င္ ေရွးေဟာင္း ပုတ္သြင္ဓါတ္ ေစတီ ထပ္ပြဲမွာ ယခုႏွစ္တြင္ အထူးစည္ကားခဲ့သည္။

အဆိုပါ ေစတီေတာ္မွာ တက္ကနက္ ျမိဳ႕ ေျမာက္ဘက္ ျမစ္နားရြာ (ေသာ္ဒ လီပါရာ) ေတာင္ဘက္ နတ္ျမစ္ကမ္း ေျခတြင္ တည္ရွိျပီး ယခု ပြဲေတာ္က်င္းပျခင္းမွာ ၆ ၾကိမ္ေျမာက္ ျဖစ္သည္။

ပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မီ ရခိုင္ လူငယ္ အသင္းမွ အတြင္းေရးမွဴး ကိုေမာင္ဦးက ပြဲေတာ္ က်င္းပရျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ယခု ကဲ့ သို႔ေျပာသည္။

“စစတုန္းက ဒီပြဲကို ဒီေလာက္ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ လုပ္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ မထင္ခဲ့ဘူး။ လူေတြလည္း စီးပြားေရး အက်ပ္တည္းရွိေနၾကေတာ့ ဒီေလာက္လည္း လာၾကလိမ့္မယ္လို႕ မထင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ပြဲေတာ္က ေမွ်ာ္လင့္ထားတာထက္ အရမ္းစည္ကားခဲ့ပါတယ္။ အနယ္နယ္အရပ္က လူေတြ လာၾကပါတယ္။ ရခိုင္ျပည္ဘက္က လူေတြလည္း လာၾက ပါတယ္။ ေရွးေဟာင္း သမိုင္း၀င္ ေစတီျဖစ္တဲ့ အတြက္ အလွဴေငြနဲ႔ တျခားလိုအပ္တဲ့ ပစၥည္း ေတြကိုလည္း လွဴၾကပါတယ္။ ဘဂၤလာ တာကာနဲ႔ ဆိုလို႔ရွိရင္ ၂ သိန္းေက်ာ္ ၃ သိန္းနီးပါး အလွဴ ရပါတယ္။ အဲဒီေငြနဲ႔ စည္စည္ကားကား လုပ္ႏိုင္တယ္။ ဘုရားတန္ခိုး အာနိသင္ေၾကာင့္ ခုလို အလွဴအတန္း ရတယ္လို႕ ယူဆပါတယ္။”

ဘုရားပြဲေတာ္တြင္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ ဆရာေတာ္မ်ားအား ဆြမ္းခဲဖြယ္ ေဘာစဥ္ အဟာရမ်ားကို ဆပ္ကပ္ျခင္း၊ ငါးပါးသီလ ေဆာက္တည္ျခင္း၊ ဘုရားဆီမီး ပန္းနံ႕သာမ်ား ကပ္လွဴျခင္း၊ ၾကြေရာက္လာသူမ်ားအား ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားႏွင့္ ေဒသခံ လူၾကီးမ်ားက အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ ၾကီးပြား တိုးတက္ေရး အတြက္ ေဟာေျပာျခင္းမ်ား အျပင္ ေခ်ာတိုင္တက္ပြဲကိုလည္း ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။

ယခင္ ဗုဒၶဘာသာ စည္ပင္ခဲ့စဥ္က ပုတ္သြင္ဓါတ္ ေစတီပြဲေတာ္အား (၇) ရက္တိုင္တိုင္ က်င္းပ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယခုအခါ ဗုဒၶဘာသာ တျဖည္းျဖည္း ဆုတ္ယုတ္လာေနျပီး လူဦးေရလည္း နည္းပါးလာသျဖင့္ ေန႕ပြဲ အျဖစ္ျဖင့္သာ က်င္းပႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။

နတ္ျမစ္ ဗုဒၶဘာသာထိန္းသိမ္းေရးအသင္းမွ တာ၀န္ရွိသူတဦးက “ တခ်ိန္တုန္းကဆို နတ္ျမစ္အေနာက္ ဘက္ကမ္းေျခ တေလွ်ာက္မွာ ဘုရားပုထိုး ေစတီနဲ႔ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ လူမ်ိဳးျခားေတြရဲ႕ ဖ်က္စီး ျခင္းကို ခံလာရတယ္” ဟုဆိုသည္။

၎ျပင္သူက “ ယေန႔ထိနတ္ျမစ္ အေနာက္ ဘက္ ကမ္းေျခတေလွ်ာက္ ၌ ဖ်က္စီးခံ ရေသာ ေစတီပုထိုးႏွင့္ ဘုန္းၾကီး ေက်ာင္းမ်ားမွာ(၁) ေက်ာက္မီးေက်ာင္း ေစတီ (၂)ဆူ၊ (၂) နေခါင္း ေခ်ာင္း ေစတီ ႏွင့္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၊ (၃) နီလာရြာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၊ (၄) နီလာ ေက်ာင္းသစ္၊ (၅)ေတာေက်ာင္း ေစတီေတာ္၊ (၆) ကိႏၵရာ ဓါတ္ေစတီေတာ္၊ (၇) ငန္းေတာ္ဓါတ္ ေစတီေတာ္၊ (၈)ကယုေခ်ာင္း နတ္ေတာင္ရြာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၊ (၉)ဆားျပင္ဘုန္းၾကီး ေက်ာင္း၊ (၁၀)နတ္ျမစ္ သံျဖဴေက်ာင္း တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း” ေျပာသည္။

ယခု ပြဲေတာ္ က်င္းပေသာ ပုတ္သြင္ဓါတ္ ေစတီေတာ္ သမိုင္းအက်ဥ္းကို ပြဲေတာ္ က်င္းပေရး ေကာ္မီတီက ထုတ္ေ၀ေသာ စာေစာင္တြင္ ယခုကဲ့သို႕ ေဖၚျပသည္။

ေရွးေခတ္က ရခိုင္ျပည္နယ္ ရမ္းျဗဲျမိဳ႕နယ္မွ ဆားကုန္သည္၊ ငါးကုန္သည္မ်ားသည္ ေလွျဖင့္ လာျပီးနတ္ ျမစ္ကမ္းေျခ ပုတ္သြင္ ဓါတ္ေစတီေတာ္ ေတာင္ေျခရင္း၌ အိပ္ေနစဥ္ ၄င္းေတာင္မွ ဘုရား ဓါတ္ေတာ္ ေရာင္ေတာ္ ကြန္႔ျမဴသည္ကို ျမင္ရသည္ဟု ျမစ္နားရြာ ကေသာ္ဒလီ (ေခၚ) သူေဌး ရဲေဘာ္ဦး ေသာ္ဒလီၾကီးအား လာေျပာျပသည့္ အတြက္ အဆိုပါေတာင္ထိပ္တြင္ေစတီတဆူတည္ကာ ယေန႔ထိတိုင္ ကိုးကြယ္ လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္ဟု ဆိုသည္။

ပုတ္သြင္ဓါတ္ ေစတီဟု တြင္ျခင္းမွာ ဘုရားေလာင္း ပုတ္သြင္ ဘ၀ျဖင့္ အဆိုပါ ေတာင္ေပၚတြင္ က်င္လည္ ခဲ့သျဖင့္ ပုတ္သြင္ဓါတ္ေစတီဟု ေခၚျပီး ေရွးေဟာင္း ဗုဒၶဓါတ္ ေတာ္ ေစတီ ၂၄၈ ဆူတြင္တဆူ အပါ၀င္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

Ref;Narinjara

0 comments:

အေပၚသို႔