Monday, January 5, 2009

ႏိုင္ငံေရးႏွင္႔ ေရြးခ်ယ္မႈ - ေက်ာ္ၿငိ္မ္းမိုး

ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္႔ အနက္ကို ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ တတ္သိပညာရွင္မ်ားက အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုၾကရာဝယ္ ၀ါက်၊ တိုရွည္၊ စကားလံုး ေရြးခ်ယ္မႈသာ ကြာမည္၊ တူညီေသာ အခ်က္က '' ႏိုင္ငံေရး ဆိုသည္မွာ ျပႆနာ မ်ားကို ေျဖရွင္း အေျဖရွာေရးပဲ ျဖစ္သည္။ ျပႆနာမ်ားကို အေျဖရွာရာ မည္သို႔မည္ပံု အေျဖရွာမည္ကို စဥ္း စား ဆံုးျဖတ္ၾကရာတြင္ ႏိုင္ငံေရး၌ ေရြးခ်ယ္မႈဟုဆိုသည္။ ေရြးခ်ယ္မႈကို ျပဳလုပ္ရာ ကိုယ့္မွာ ဘာရွိသည္၊ ကိုယ္ဘာလုပ္ႏိုင္သည္၊ ကုိယ့္ရဲ႕ မ်က္ေမွာက္ ပကတိအေျခအေန၊ အရင္းအျမစ္မ်ားအေပၚကို အေျခခံ၍သာ ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္။ ပကတိတရားကို ေက်ာ္လြန္၍ ေရြးခ်ယ္မႈကို မျပဳလုပ္ႏိုင္ပါ။ ဒီကေန႔ က်ေနာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ေျပာေနၾကသည္႔ ''ျမန္မာျပည္ ဒီမိုကေရစီရဖို႔" ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာေတြ ေျပလည္ဖို႔ရာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြး စကား ေျပာမွရမည္။

တခ်ဳိ႕က လက္နက္ကိုင္စြဲၿပီး စစ္အုပ္စုကို ျဖဳတ္ခ်ၿပီးမွ ဒီမိုကေရစီ ရမည္။ စစ္တပ္ႏွင့္ စကားေျပာ၍ မရႏိုင္။ တခ်ဳိ႕က သံတမန္ေရး တိုက္ပြဲ၊ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈ တိုက္ပြဲ၊ လူထုတိုက္ပြဲ၊ သတင္းတိုက္ပြဲမ်ားျဖင့္သာ ျမန္မာ ျပည္ ဒီမိုကေရစီ ရႏိုင္မည္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း အားလံုးေပါင္းစပ္ၿပီး ဟန္ခ်က္ညီညီ တိုက္မွရမည္။ တခ်ဳိ႕က် ျပန္ ေတာ့ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈေတြ၊ သံတမန္ေရး ပိတ္ဆို႔မႈေတြ မလုပ္ပဲ၊ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ (လူေတြ အလုပ္အကိုင္ရေအာင္ အရင္လုပ္) ကို အရင္လုပ္ေဆာင္ၿပီး၊ ျပည္သူ အင္အားရွိမွ ႏိုင္ငံေရးေျပာင္းလဲမႈေတြ ကို တျဖည္းျဖည္းျခင္းေျပာင္းလဲ လုပ္ေဆာင္၊ သို႔မွသာ " ျမန္မာျပည္ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရး လႈပ္ရွားမႈ လက္ေတြ႔ က်မည္…'' အစ ရွိသျဖင့္ ျငင္းခံုၾကသည္ကို ႏိုင္ငံေရး၏ ေရြးခ်ယ္မႈဟုဆိုသည္။

လူတိုင္း၊ လူတိုင္း လြတ္လပ္သည္ ့လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္းမွာ ေနထိုင္သည္ျဖစ္ေစ၊ မလြတ္လပ္ေသာ လူ႔ ေဘာင္ အဖြဲ ့အစည္းမွာ ေနထိုင္သည္ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္ႀကိဳက္ရာကို ကိုယ္ေရြးခ်ယ္ႏိုင္သည္မွာေတာ့ ရွင္းပါ သည္။

ရရွိလာမည့္ ေကာင္းက်ဳိးဆိုးေမြ အျဖာျဖာကို၊ ေရြးခ်ယ္သူတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ခံစားစံစား ၾကရမွာလည္း အမွန္ပင္၊ စာေရးသူ ဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း၊ လူတိုင္း၊ လူတိုင္း ကိုယ္ႀကိဳက္ရာ ကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္ ႏိုင္သည္။

သို႔ေသာ္…ႏိုင္ငံေရးမွာ ေရြးခ်ယ္မႈ ျပဳရာတြင္ “အင္အား” သည္ ပဓာန က်သည္။ အင္အားကို ဗဟိုျပဳေသာ၊ အေျခခံေသာ ေရြးခ်ယ္မႈကို ျပဳမွသာ သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႔အစည္း၏ အက်ဳိးစီးပြားကို အေကာင္းဆံုး ေဖာ္ေဆာင္ ႏိုင္သလို၊ အကာအကြယ္ ျပဳႏိုင္သည္ကိုေတာ့ အမွတ္ထားဖို႔လိုသည္။

သို႔ေသာ္ ... ကေန႔ ဒီမိုကေရစီ လိုလားသူမ်ား၏ ျငင္းခံုမႈ အမ်ားစုမွာ အင္းအားႏွင့္ ဆက္စပ္ျခင္း အလ်ဥ္း နည္းပါးသည္။ အင္အားဆိုသည္ကို သံုးသပ္စိတ္ျဖာၿပီး၊ အင္အား ဘယ္လိုရွိေအာင္ လုပ္ရမည္ ဆိုသည္ကို ဦးတည္သည္ထက္ ''နအဖ'' က ဘယ္လို မတရားလုပ္သည္၊ ရက္စက္သည္၊ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ သည္။ တရားဥပေဒႏွင့္ မညီျပဳမူသည္ အစ ရွိသည္မ်ားကို အငိုသန္သည့္ ကေလးတဦးလို 'ထစ္' ကနဲရွိ ၿဗဲ ကနဲ ငိုခ်လိုက္မယ္ ဆိုေသာအေတြးႏွင့္ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားသာ ေတြ႔ျမင္ေနရသည္။ ဒီလို ျဖစ္ရျခင္းသည္ တဖက္ရန္သူ၏ သေဘာသဘာဝႏွင့္ စရိုက္လကၡဏာ၊ လက္ေတြ႔ လုပ္ေဆာင္ျပခ်က္မ်ားကို နားမလည္၍ပဲ လား! သို႔မဟုတ္ ဒီလိုငိုျပႏိုင္ျခင္းကပဲ ျမန္မာျပည္ ႏိုင္ငံေရး၏ ေရြးခ်ယ္မႈ အမွန္ပဲလား! ဆိုသည္ကေတာ့ ေနာင္ ဆက္ေဆြးေႏြးစရာ ျဖစ္သြားေတာ႔သည္။

ႏိုင္ငံေရး၏ အစစ္အမွန္တရားျဖစ္သည့္ အင္အားႏွင့္ အာဏာကို အေျချပဳၿပီး တိုက္ေသာတိုက္ပြဲ မဟုတ္ပဲ၊ စိတ္ဓါတ္၊ တရားမွ်တမႈ၊ လူ႔အခြင့္အေရး၊ လြတ္လပ္မႈဆိုေသာ အေတြးအေခၚ သေဘာတရား သက္သက္ကို သာ အေျခခံေသာ က်ေနာ္တို႔၏ ဒုတိယမၼိ လြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပြဲမွာ၊ မည္သို႔ေသာ ေရြးခ်ယ္မႈမ်ားကိုပဲ ျပဳ လုပ္ပါေစ ေအာင္ျမင္ဖို႔ရန္ အေၾကာင္းမျမင္ပဲ အရွည္မွာ အဆံုးအရႈံးႀကီးစြာ ေပးဆပ္ရဖို႔သာ ရွိေလေတာ႔ သည္။ ထိုနည္းတူစြာ တိုက္ပြဲတြင္ အဓိကပါ၀င္ တိုက္ခိုက္ေနသည့္ ကိုယ့္ရန္သူ၏ ေရြးခ်ယ္မႈကိုလည္း သိရွိ၊ နားလည္၊ လကၡံဖို႔ဆိုသည္မွာလည္း ေအာင္ပြဲ၏ ေသာ့ခ်က္ျဖစ္သည္။ ယေန႔ ''နအဖ'' ဆိုသည္မွာ ''Absolute Power'' အႂကြင္းမဲ့ အာဏာ ျဖစ္သလို၊ အတိုက္အခံမ်ားႏွင့္ သေဘာထားကြဲလြဲသူမ်ားကို “Wipeout” အလံုးစံုပ်က္သုဥ္းေရးႏွင့္ ျပဳတ္ျပဳတ္ျပဳန္း ေခ်မႈန္းေရးပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုအရာႏွင္႔ ပတ္သက္ေသာ ေရွး အတိတ္က နမူနာေလးတခုကို အခြင့္သင္၍ ခ်ျပခ်င္သည္။ ေရွးေခတ္ ဂရိ(စ္)သမိုင္းတြင္ ၿမိဳ႕ျပကၽြန္း ႏိုင္ငံ ငယ္ေလးမ်ား ပင္လယ္ျပင္ စိုးမိုးေရးႏွင့္ အင္ပါယာႏိုင္ငံ ထူေထာင္ေရး ႀကိဳးပမ္းရာမွ ျဖစ္ပြားေသာ ပယ္လို ပိုေနရွန္း (Peloponnesian war) စစ္ပြဲတခု အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။

အဓိက စစ္ၿပိဳင္ဖက္ႏွစ္ဦးမွာ ေအသင္ ႏွင့္ စပါတာ (Athens & Sparta) ျဖစ္ၾကၿပီး မဲလို႔စ္ကၽြန္း (Melos Island) ႏိုင္ငံငယ္ေလးမွာ ထိုႏိုင္ငံေရး ရန္ဖက္ႏွစ္ဦးၾကား ၾကားေနႏိုင္ငံအျဖစ္ တေလွ်ာက္လံုး ရပ္တည္ခဲ့ ေသာ စပါတာတို႔ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ ကၽြန္းႏိုင္ငံ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အရွည္တြင္ မဲလို႔စ္၏ ၾကားေနမႈသည္ ေအသင္တို႔၏ ၾသဇာအာဏာ တည္ရွိႀကီးထြားမႈကို ႀကီးစြာေသာ အတားအဆီး အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္လာရာ ေအသင္တို႔က စတင္ၿပီး ရန္စတိုက္ခိုက္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လာသည္႔အျဖစ္ကို ေရာက္ရွိလာခဲ႔ရသည္၊ ေနာင္တြင္ မဲလို႔စ္တို႔ကလည္း ေအသင္ကို တရား၀င္ ရန္သူအျဖစ္ ျပန္လည္ တုန္႔ျပန္တိုက္ခိုက္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရာ၊ ေအသင္ - မဲလုိ႔စ္ ၁၆ ႏွစ္ၾကာ စစ္ျဖစ္ပြားခဲ႔ရသည္။ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ စကားစုအခ်ဳိ႕မွာ ေအသင္ႏွင့္ မဲလို႔စ္တို႔ စစ္မျဖစ္ပြားမီ သံတမန္ေရး ေဆြးေႏြးပြဲမွ စကားစုမ်ား ျဖစ္သည္။

ေအသင္။ ။ ကၽြန္ဳပ္တို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မဲလို႔စ္တို႔ႏွင့္ စစ္မျဖစ္ရပဲ မဲလို႔စ္တို႔၏ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈကို အလို ရွိသည္။ ကၽြန္ဳပ္တို႔၏ ကမ္းလွမ္းခ်က္မွာ မဲလို႔စ္တို႔ လက္နက္ခ်ပါ။ ေအသင္အင္ပါယာ၏ ၾသဇာအာဏာ တည္ရွိမႈကို လက္ခံရိုက်ဳိးပါ၊ ကၽြန္ဳပ္တို႔အေနႏွင့္ မဲလို႔စ္၏ လံုျခံဳမႈႏွင့္ တည္ရွိမႈကို အာမခံမည္၊ သို႔မဟုတ္ပါ က မဲလို႔စ္တို႔ ပ်က္ဆီးပ်က္သုဥ္းျခင္းကို ၾကံဳေတြ႔မည္။

မဲလို႔စ္။ ။ ငါတို႔သည္ ဒီတိုင္းျပည္ ဤေျမတြင္ လြတ္လပ္စြာ ဘိုးဘြားစဥ္ဆက္ ေနထိုင္လာသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၇၀၀ ရွိၿပီ။ ငါတို႔သည္ လြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔ လြတ္လပ္ေရးကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုး၏။ ဆက္လက္ၿပီးလည္း ငါတို႔ အခြင္႔ အေရးမ်ားအား ထိန္းသိမ္းသြားမည္ျဖစ္ၿပီး။ ငါတို႔ ေအသင္ကို မိတ္ေဆြအျဖစ္ တည္ရွိဖို႔သာ ကမ္းလွမ္းသည္။ ေအသင္နဲ႔ စပါတာတို႔ကိုပါ ရန္သူမျဖစ္ခ်င္သလို မဟာမိတ္ႏိုင္ငံမဟုတ္ေသာ ၾကားေနႏိုင္ငံအျဖစ္၏ ရပ္တည္ မႈကိုပဲ အလိုရွိသည္။ ငါတို႔သည္ တရားမွ်တမႈကို အလုိရွိၿပီး၊ လြတ္လပ္မႈကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသည့္စိတ္ကို၊ ဘုရား သခင္မ်ားက ေစာင့္ေရွာက္လိမ့္မည္။ စပါတာတို႔လည္း အခုလို သူတို႔အနီးနားက အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံငယ္ တခု ကို ေအသင္တို႔ မတရားသိမ္းပိုက္မႈကို လက္ပိုက္ၾကည့္ေနမည္ မဟုတ္ဟု ဆို၏။

ထိုအခ်ိန္ မဲလို႔စ္တို႔သည္ ၾကားေနမႈအဆိုကို ျငင္းပယ္သည္။ ထို႔အျပင္ မဲလို႔စ္တို႔၏ တရားမွ်တမႈ (Justice)၊ ဘုရားမ်ား (Gods) နဲ႔ စပါတာ (Sparta) တို႔အေပၚ အသနားခံမႈ၊ အားကိုးမႈဟာလည္း မွန္ကန္တဲ့ အေျဖ မဟုတ္ဆိုတာအား ေအသင္တို႔က အခုလုိ ေထာက္ျပသည္။

''မဲလို႔စ္… နတ္ဘုရားမ်ားနဲ႔ ေယာက်္ားမ်ားဆိုတာ အင္အားကိုပဲ ေလးစားတယ္။ ကၽြန္ဳပ္တို႔ ယံုၾကည္သမွ် နတ္ဘုရားမ်ား အားလံုး၊ သိသမွ်ေသာ ေယာက်္ားအားလံုးဟာ သူတို႔ရဲ႕ သဘာဝအတိုင္း၊ သူတို႔ စိုးမိုး အုပ္ခ်ဳပ္လို႔ရတဲ့ ေနရာမွန္သမွ် အားလံုးကို အုပ္ခ်ဳပ္စိုးမိုးမွာပဲ ျဖစ္တယ္။'' စပါတာ ကိုလည္း ေမွ်ာ္မေနပါနဲ႔၊ စပါတာတို႔ မဲလို႔စ္ကို တိုက္ခိုက္ေပးမဲ့အခ်ိန္ဆိုတာ စပါတာတို႔ရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားကို တိုက္ရိုက္ထိခိုက္ျခင္း (သို ့) အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစမွပဲ ရမယ္။ စပါတာတို႔အေနနဲ႔ မဲလို ့စ္တို႔အတြက္ ေအသင္ကို စစ္ယွဥ္တိုက္ဖို႔ဆိုတာ၊ စပါတာတို႔ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ မလံုေလာက္ေသးသလို၊ အဲဒီေလာက္လဲ အင္အားမရွိေသးဘူးလို႔ ဆိုတယ္။

ဒီလိုဆိုေတာ့ မဲလို႔စ္တို႔ အစစ္အမွန္တရားကုိ လက္ခံပါ။ '' မဲလို႔စ္္…အသင္တို ့သိသလို၊ ကၽြန္ဳပ္တို႔လည္း သိ တယ္။ ဒီကမၻာႀကီး ဆက္လက္ ရွင္သန္တည္ၿမဲေနသမွ် ကာလပတ္လံုး၊ အခြင့္အေရးဆိုတာ အင္အား အာဏာခ်င္းတူမွ်သူေတြၾကားမွာပဲ ေတာင္းဆိုခြင့္၊ ေမးျမန္းခြင့္ရွိတယ္။ အားႀကီးသူတိုင္း အင္အားရွိသူတိုင္း ဟာ သူတို႔လုပ္စရာရွိတာ၊ လုပ္ႏိုင္တာမွန္သမွ်ကို လုပ္သြားမွာျဖစ္သလို၊ အားနည္းသူ၊ အင္အားမရွိသူတိုင္း ဟာလည္း သူတို႔ခံစရာရွိတာကို ခံသြားရမွာပဲျဖစ္တယ္ (The Strong Do What They Can; The Weak Suffer What They Must) လို႔ ဆိုသတဲ႔''

“မဲလို႔စ္..တကယ့္ေယာက်္ား အစစ္အမွန္ဆိုတာ၊ ကိုယ့္မ်က္စိေရွ႕မွာ ပကတိ ျမင္ေနရတဲ့အရာကိုပဲ ယံုၾကည္ လက္ခံသင့္တယ္။ အခု ေအသင္တို႔ရဲ ့ႀကီးမားတဲ့ ေရတပ္၊ ျမင္းတပ္၊ ျမွားတပ္၊ ၾကည္းတပ္တို႔ဟာ မဲလို႔စ္ကို အလံုးအရင္းနဲ႔ ဝိုင္းရံထားၾကတယ္၊ အခ်ိန္မေရြး တိုက္ခိုက္ဖ်က္ဆီးႏိုင္တယ္ဆိုတာ မ်က္ေမွာက္တရားပဲ။ ကၽြန္ဳပ္တို႔အေနနဲ႔ မဲလို႔စ္ကို စစ္မျပဳရပဲ မဲလို႔စ္တို႔ရဲ႕ ပူးေပါင္းမႈကို အလိုရွိေသာ္လည္း၊ စစ္အင္အားကို အသံုး ျပဳၿပီး တိုက္ခိုက္ေခ်မႈန္းဖို႔လည္း အဆင့္သင့္ပဲ။ အဲေတာ့..မဲလုိ႔စ္တို႔ ေရြးခ်ယ္ပါ။ လက္နက္ခ်မလား? (ဒါမွ မဟုတ္) အေသခံမလား?..... ကြ်န္ျပဳခံမလား? ''

မဲလို႔စ္တို႔ဖက္ကလည္း ငါတို႔အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ (Hope) ဆိုတာ အသက္ပဲ။ လက္နက္ခ်မဲ့အစား ျပန္ လည္ခုခံ တိုက္ပြဲဝင္တာကမွ ငါတို႔ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔ အက်ဳိးစီးပြား တည္ၿမဲရွင္သန္ေရးကို ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္ တယ္လို႔ ဆိုျပန္သတဲ႔။

ေအသင္က ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ (Hope) ဆိုတာ အႏၱရာယ္ကို ခဏတာ သက္သာရာရေစတဲ့ အရာတခုပဲလို႔ ေခ်ပ ဆိုၿပီး ၁၆ ႏွစ္ၾကာ စစ္ပြဲကို စတင္ပါေလေတာ႔တယ္။

အထက္ပါ စကားစုတို႔မွာ မဲလို႔စ္ကၽြန္းႏိုင္ငံငယ္ မပ်က္သုဥ္းမီ(စစ္ပြဲအၿပီး ေယာက်္ားအားလံုး အသတ္ခံရၿပီး၊ မိန္းမႏွင္႔ ကေလးမ်ား ကၽြန္အျဖစ္ ေရာင္းခ်ျခင္းခံရသည္။) ေအသင္ႏွင့္ မဲလို႔စ္တို႔၏ ေဆြးေႏြးပြဲမွ စကား အခ်င္းအရာမ်ား ျဖစ္သည္။

ေဆြးေႏြးပြဲ၏ လိုရင္းမွာ ေအသင္တို႔က မဲလို႔စ္တို႔ထက္ စစ္အင္အား၊ ႏိုင္ငံေရးအင္အားမွာ အဆမ်ားစြာ သာ လြန္ႀကီးမားသည္။ ဒီအခ်က္ကို အေျခခံၿပီး ေအသင္တို႔က တဖက္ကို ေျပာေသာ စကားသည္မွာ ရွင္းလင္း၊ က်ယ္ေလာင္၊ ျပတ္သားလွသည္။ မဲလုိ႔စ္တို႔ လက္နက္ခ်မလား? အလံုးစံု ပ်က္သုဥ္းမလား? ဆိုသည္ပဲ ျဖစ္ သည္။ ႏိုင္ငံေရးမွာ တရားမွ်တမႈတို႔၊ ယံုၾကည္မႈတို ့၊ ဘုရားသခင္တို ့၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တို႔ ဆိုတာထက္ အင္အားက အခရာ ျဖစ္သည္။ ဓမၼနဲ႔ အဓမၼ အျငင္းပြားေနမွာထက္၊ အၾကမ္းဖက္မလား? အၾကမ္းမဖက္ ဖူးလား? ဒြိဟမ်ားေနမွာထက္၊ အႏိုင္ရဖို႔က ပထမသည္သာ ျဖစ္သည္။

မဲလို႔စ္တို႔ ဘက္ကေတာ့ ဓမၼ၊ လြတ္လပ္ခြင့္၊ ယံုၾကည္ခ်က္၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ဘုရားသခင္တို႔ သည္ကိုသာ အားကိုးသည္ အေရးႀကီးသည္။ လက္နက္ခ် အညံ့ခံမွာထက္ တိုက္ရင္းေသသည္က သူတို႔အတြက္ ျမင့္ျမတ္ မႈ ရွိသလုိ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ရွိႏိုင္သည္၊ ခံုမင္သည္။ ေနာက္….သူတို႔ရဲ႕ တရားမွ်တေသာ တိုက္ပြဲအတြက္ အျခားသူမ်ားကလည္း လက္ပိုက္ၾကည့္မေနႏိုင္ ဝင္ေရာက္ကူညီမည္ဟု ထင္မွတ္မွားသည္။

ဒီေနရာမွာ စာေရးသူတို႔ ျမန္မာျပည္ရဲ ့အေျခအေနကို ခဏအစားသြင္း ခ်ိန္ထိုးၾကည့္ရရင္၊ နအဖ၏ အသံက က်ယ္ေလာင္၊ ျပတ္သား၊ ရွင္းလင္းသည္။ အတိုက္အခံမ်ားအား လက္နက္ခ် အညံ့ခံမလား? ပ်က္သုဥ္းမ လား? အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးတို႔ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးေရးတို႔ကို စကားထဲပင္ ထည့္မေျပာ။ တရား မွ်တမႈတို႔၊ ဥပေဒစိုးမိုးေရးတို႔၊ လူ႔အခြင့္အရးတို႔ဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးမွာ အဓိကမဟုတ္၊ အင္အားႏွင့္ အႏိုင္ရေရး သာ အေျဖျဖစ္သည္ ဆိုတာကို လက္ေတြ႔ ျပသည္။

အေမရိကန္ႏွင္႔ ဖြံၿဖိဳးၿပီးႏိုင္ငံတို႔ဆိုတာ သူတို႔ ကုမၼဏီမ်ား အႏွီးေဒသသို႔ သြားေရာက္ ဖြင့္လွစ္ၿပီး၊ ကမၻာႀကီး မွာ အၿမဲ ႏွာတဖ်ားသာေအာင္ လုပ္ဖို႔ႏွင္႔ တဖက္မွာ သူတို႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး လက္တံမ်ားျဖစ္ေသာ NGOs မ်ားကို အတိုက္အခံမ်ားဆီ ေစလႊတ္ၿပီး၊ ၄င္းတို႔ လူမ်ဳိးမ်ား လုပ္ငန္းကိုင္ငန္းရရွိဖို႔၊ သုေတသနလုပ္ဖို႔၊ သူ႔တို႔ အေတြး အေခၚအမ်ားကို ျဖန္႔ျဖဴးၿပီး ဆရာႀကီးလုပ္ဖို႔ေလာက္ကိုသာ စိတ္ဝင္စားၿပီး၊ လက္ေတြ႔မွာ ျမန္မာ့အေရးကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အကုန္အက်ခံ လုပ္ေဆာင္ဖို႔မရွိဘူးဆိုတာကို “နအဖ” အေနနဲ႔ ေက်လည္စြာ သေဘာ ေပါက္ထားသည္။

တရုတ္၊ အာဆီယံ၊ အိႏၵိယတို႔ ဆိုတာလည္း၊ အေမရိကန္အပါအဝင္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား ယေန႔အေျခအေနလို ႂကြယ္ဝခ်မ္းသာၿပီး၊ အင္အားေတာင့္တင္းတဲ့ ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္လာဖို႔ ဘယ္လိုလုပ္ခဲ့သည္၊ ဘာေတြလုပ္ခဲ့သည္ ဆိုတာကို သမိုင္းေက်ထားၿပီး ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံက ေစ်းေပါေပါရသည့္ ကုန္ၾကမ္းမ်ား၊ လုပ္အားမ်ားႏွင့္ ဝယ္ယူသံုးစြဲမႈမ်ားကို မ်က္ႏွာပ်က္ခံၿပီး ျမန္မာ့အေရး ျဖန္ေျဖေရးအတြက္ မျဖစ္ႏိုင္ဆိုတာ ကို “နအဖ” သိထားျပန္သည္။

ထို ့အျပင္ အထက္မွာ အဆိုရွိခဲ့သည့္အတိုင္း၊ တိုင္းႏိုင္ငံမ်ားဆိုသည္မွာ ႀကီးသည္ ငယ္သည္မရွိ၊ ရရင္ရတဲ့ ေနရာ အုပ္ခ်ဳပ္စိုးမိုးခ်င္ၾကသည္မွာ သဘာဝျဖစ္သည့္အေလ်ာက္၊ အားလံုး သူ႔လမ္းသူရွာၿပီး တဖက္ကို ၾသဇာအာဏာ လႊမ္းမိုးဖို႔အတြက္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကသည္ခ်ည္းသာ ျဖစ္သည္။

ဒီလို အေျခအေနမ်ဳိးထဲမွာ စာေရးသူတို႔ ျမန္မာျပည္ ဒီမိုကေရစီရရွိေရး တိုက္ပြဲဝင္ၾကသူမ်ား ေရြးခ်ယ္မႈကို ျပဳ လုပ္ရာ “အင္အား” ကို ဘယ္လိုရွာေဖြမည္၊ တည္ေဆာက္မည္ဆိုသည္မွာ ေသခ်ာ၊ ရွင္းလင္း၊ တိက်ဖို႔ အေရးႀကီးသည္။

ဒီေဆာင္းပါး၏ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ကေန႔ ျမန္မာျပည္၏ လက္ရွိအေျခအေနကို ၾကည့္၍ “နအဖ” ကို လက္နက္ခ်ဖို႔၊ လိုက္ေလ်ာဖို႔ ေရးသားျခင္းမဟုတ္သလို၊ တဖက္မွာလည္း အလံုးစံုပ်က္သုဥ္းျခင္းဆီသို႔ မေရာက္ပဲ ကုိယ္လိုရာပန္းတိုင္ကို ဘယ္လိုေရာက္ေအာင္ ေလွ်ာက္လွမ္းမလဲဆိုသည္ကို ဦးတည္သည္။

ဒီထက္ပိုၿပီး ေလးနက္ရရင္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေရြးခ်ယ္မႈတိုင္းဟာ၊ စစ္ကၽြန္ခံဖို႔ မဟုတ္သလို၊ တရုတ္ကၽြန္ခံဖို႔ လည္း မဟုတ္။ အဲဒီလိုပဲ အေနာက္ကၽြန္ခံဖို႔လည္း မဟုတ္တန္ရာဆိုတာလည္း ရွင္းထားဖို႔ေတာ့လိုသည္။

ျမန္မာရာဇဝင္မွာ ''စစ္တိုက္ရင္ ႏိုင္မွ ေကာင္းပါသည္ဘုရား'' ဟု ေလွ်ာက္ထားခဲ့ဘူးသည့္ ကင္းဝန္မင္းႀကီး ၏ ဆိုရိုးလည္း ရွိထားခဲ႔သည္။ ဆိုေတာ့ စာေရးသူတို႔သည္ ႏိုင္ငံေရးရဲ႕ အစစ္အမွန္တရားကို ဦးဆံုး လက္ခံ ယံုၾကည္ရမည္။ တိုက္ရင္ ႏိုင္ေအာင္တိုက္ရမည္။ အခြင့္အေရးဆိုတာ အင္အား အာဏာခ်ိန္ခြင္ညွာတူမွ်သူ ေတြၾကားမွာသာ ေဆြးေႏြးေျပာဆိုႏိုင္သည္။ က်ေနာ္တို႔ အင္အား ဘယ္လိုရွာေဖြမလဲ? ဘယ္လိုဗ်ဴဟာမ်ားနဲ႔ တည္ေဆာက္ၾကမလဲ? အင္အားကို အေျချပဳတဲ့ေရြးခ်ယ္မႈကို ႏိုင္ငံေရးမွာ ဘယ္လိုေရြးခ်ယ္မလဲ၊ ထိေရာက္ ေအာင္ ဘယ္လို အသံုးခ်မလဲဆိုတာ ....... ။


REF: လူထုအသံ

0 comments:

အေပၚသို႔