Tuesday, January 27, 2009

ႏွစ္ေထာင္႔ တဆယ္သို႔ ၾကည့္ျမင္ပံု -ေက်ာ္ၿငိမ္းမိုး

အာေရာဂ်ံ ပရမံ လာဘံ၊ က်န္းမာျခင္းသည္ လာဘ္ႀကီးတပါးျဖစ္သည္ဟု အဆိုရိွသည္ႏွင့္အညီ၊ ႏွစ္ေထာင့္ တ ဆယ္ကို ရွင္းသန္႔ေအးျမေသာ ေလေကာင္းေလသန္႔ကို ရႈရႈိက္၍၊ က်န္းမာသန္စြမ္းေသာ အေတြးမ်ား (Healthy thoughts)၊ ခိုင္ခန္႔ေသာ၊ ႀကီးက်ယ္ေသာ “ ငါ၏ ဦးေခါင္းက ေသြးတို႔ျဖင္႔ ခ်င္းခ်င္းနီဲ၏ ၊ သို႔ေသာ္ ညြတ္ကား မ ညြတ္ဟူေသာ'' အျမင္ေကာင္းမ်ားျဖင့္ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္းကို ေရးဆြဲ ၾကည့္ခ်င္မိသည္။

ႏွစ္ေထာင့္တဆယ္ဟု ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ ျမန္မာတို႔အတြက္ စစ္ကၽြန္ဘဝ လြတ္ေျမာက္ေရး၊ တရုတ္ကၽြန္ဘဝ လြတ္ေျမာက္ေရး၊ အေနာက္ကၽြန္ဘဝ လြတ္ေျမာက္ေရးႏွင့္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေပါင္းစံု၊ ဘာသာ အယူဝါဒ ကြဲျပားမႈမ်ဳိးစံု၊ လူတန္းစားအားလံုး အတူယွဥ္တြဲ၊ သေဘာထားကြဲလြဲ ျငင္းခံုေနထိုင္ႏိုင္ေသာ ႂကြယ္ဝ တုိးတက္ ခ်မ္းသာေသာ ဒီမိုကရက္တစ္ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံတခု ေပၚထြန္းေရးအတြက္ ေသြးရဲရဲ၊ တိုက္ပြဲဝင္ ရမည့္ ႏွစ္တႏွစ္ ျဖစ္သည္ဟု အမ်ားစုက ရႈျမင္ၾကသည္။

ဤသို႔ အမ်ားစုက “တိုက္'' ရမည္ဟု ယံုၾကည္လွ်င္၊ မည္သို႔ မည္ပံုတုိက္ရမည္၊ မည္သို႔ ရပ္တည္သြားရမည္ ကို ေတြးျမင္မႈအရ ရွင္းလင္းထားဖို႔ႏွင့္ လက္ေတြ႔မွာ ျပင္းထန္ဖို႔ (ဆုိလိုတာက ရန္သူဘယ္သူလဲ၊ ဘာလဲ ရန္သူရဲ႕ မိတ္ေဆြ၊ ရန္သူ႔ရဲ႕ ရန္သူ ဘယ္သူလဲ၊ ဘာလဲဆိုတာကို သိရွိလက္ခံၿပီး၊ ရန္သူရဲ႕ အားအနည္းဆံုး ေနရာတိုင္းကို နည္းနည္း…နည္းနည္းနဲ႔ ျဖည္းျဖည္း…ျဖည္းျဖည္းခ်င္းပဲ ျဖစ္ေစ၊ အခ်ိန္တိုင္း စကၠန္႔ႏွင့္အမွ် ဆင့္ကာ ဆင့္ကာ ထိုးႏွက္သြားႏိုင္ဖို႔၊ လံုျခံဳၿပီး အေျခမပ်က္တဲ့ ခံစစ္မ်ားကို တည္ေဆာက္ဖို႔၊ စည္းရံုးလို႔ မရ တဲ့၊ ၾကားခ်လို႔ မရတဲ့ ရန္သူရဲ႕ မိတ္ေဆြမွန္သမွ်ကိုလည္း “မစားရတဲ့အမဲ သဲနဲ႔ပက္ဆိုသလုိ” မ်ဳိး မဟာ ဗ်ဳဟာေျမာက္ နာနာက်င္က်င္ေလး၊ ဥပမာ မ်က္လံုးကိုအုပ္ၿပီး ႏွာႏု ျဖတ္ရိုက္သလိုမ်ဳိး၊ နားအံုကို အုပ္ၿပီး ညွပ္ရိုက္သလိုမ်ဳိး၊ အရႈိက္ကို ခ်က္က်လက္က် ထိုးလိုက္သလိုမ်ဳိး၊ ေအာက္ေျခ ၿပိဳက်သြားေအာင္ “န.အ.ဖ” ကို Supply မလုပ္ႏိုင္ေအာင္ ( မလုပ္ရဲေအာင္ကို ဆိုပါတယ္) လုပ္ဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။

ယခုတင္ျပခ်က္တြင္ အေတြးအေခၚ သေဘာတရားပိုင္းအရ ရွင္းလင္းမႈကိုပဲ အရင္္ဦးစားေပး ခင္းက်င္းသြား မွာျဖစ္သည္။ ၂ ပိုင္းရွိသည္။ ပထမပိုင္းမွာ ႏွစ္ေထာင့္တဆယ္ ဆိုသည့္ႏွစ္မွာ “န.အ.ဖ” က ခင္းက်င္းေပး ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲဆိုသည့္ ထင္သာျမင္သာေသာ “သတ္ကြင္း” ကို ျမန္မာ့ ဒီမိုကရက္တစ္ အဖြဲ႔မ်ား၊ လူမ်ဳိး စု အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက မည္သို႔ ေက်ာ္ျဖတ္သြားရမည္ဆိုသည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ဒုတိယပိုင္းကေတာ့ လူထုရုန္းႂကြမႈ တခု လံုး၏ ျဖစ္ေနေသာ အခင္းအက်င္းအေပၚထားရွိသည့္ အေတြးအေခၚ သေဘာတရားပိုင္း ရွင္းလင္းမႈျဖစ္ သည္။

အားလံုး မွတ္မိၾကမည္။ သိၾကသည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ ျမန္မာ တမ်ဳိးသားလံုး၏ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီစနစ္ ေပၚေပါက္ေရး၊ “မဆလ” တပါတီ အာဏာရွင္စနစ္ က်ဆံုးေရး “တို႔အေရး'' ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားကို စစ္တပ္က စစ္ က်ည္ဆံမ်ားျဖင့္ တႏိုင္ငံလံုးသို႔ သြန္ေလာင္းခ်အၿပီး၊ ဦးညြတ္ မသြားေသာ ရုန္းႂကြမႈမ်ား၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ တပ္ဦးအျဖစ္၊ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို ျပည္သူေတြက ေရြးခ်ယ္ၿပီး၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား အားစိုက္ လမ္းဆက္ေလွ်ာက္ၾကဖို ့ အနာဂါတ္အတြက္ ပံုကာ ရပ္တည္ခဲ႔ၾက၊ ယံုၾကည္ခဲ့ၾကသည္။

အႏွစ္ ၂၀ ခရီးၾကမ္းတေလွ်ာက္ ဒါဏ္ရာ အနာတရႏွင့္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္သည္ ယိုင္နဲ႔ရင္ ယိုင္နဲ႔ မည္၊ တခါ..တခါ နာက်င္လြန္း၍ ေတာက္ေခါက္ၿပီး လဲက်ရင္ လဲက်သြားမည္၊ လမ္းေဘးကိုေတာ႔ ေရာက္ မသြား၊ တြဲေပၚက ခုန္မခ်၊ ျဖားေယာင္း ေသြးေဆာင္မႈမ်ား ေအာက္မွာ ေမ့မူးမသြား၊ ႀကိဳးဝိုင္း အျပင္ကို ထမ္း မထုတ္သြားရတဲ့ သက္လံုမ်ဳိးျဖင့္ ယေန႔တိုင္ ရုန္းႂကြမႈမ်ား၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားကို ရွင္းလင္းခိုင္မာစြာ ပဲ့ကိုင္ ေပးဆဲ ျဖစ္သည္။

၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ျပည္သူကို ဘယ္လို သေဘာထား ေပးသလဲ?

ရွင္းေနသည္။ ျမန္မာအမ်ားစု နားလည္ႏိုင္ေသာ ျမန္မာဘာသာ စကားျဖင့္ေျပာေနသည္။ ခံယူသူမ်ားက ကိုယ့္တိုင္းျပည္ေပၚ၊ ကိုယ့္လူမ်ဳိးအေပၚ တကယ္ပဲ မလိမ္ညာတဲ့၊ ဂုတ္ေသြး မစုပ္တဲ့၊ လက္ညႈိးထိုး ေရာင္း မစားတဲ့ ေစတနာမ်ဳိး၊ စိတ္အေျခခံ ရိုးေျဖာင့္မႈ မွန္ခဲ့ရိုးရင္ “န.အ.ဖ” က ႀကိဳးခ်ည္ေပးၿပီး ထမင္းေရသိုး ခပ္ခ်ဥ္ခ်ဥ္တိုက္မည့္ ေရြးေကာက္ပြဲအေပၚ ေဝဝါးစရာ အေၾကာင္း လံုးဝ၊ လံုးဝ မရွိပါ။

NLD ေျပာသည္မွာ၊

• ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္အရ လႊတ္ေတာ္ေခၚေပး

• ယင္းလႊတ္ေတာ္မွ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒ ျပန္လည္စစ္ေဆးေရး ေကာ္မတီဖြဲ႔စည္းေပး

• စစ္ေဆးေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္ အတည္ျပဳေပး

• ရရွိလာသည့္ အေျခခံဥပေဒအရ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပေပးရး…တို ့ပဲျဖစ္သည္။

ဆိုေတာ့ NLD ကို လြတ္လပ္ၿပီး ႂကြယ္ဝခ်မ္းသာေသာ၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္သည့္ ဒီမိုကရက္တစ္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ေပၚေပါက္ေရး ရုန္းႂကြမႈမ်ား၏ တပ္ဦးအျဖစ္ ျပည္သူေတြ လက္ခံဆဲ၊ ယံုၾကည္ဆဲဆိုလွ်င္၊ ျမန္မာတမ်ဳိးသားလံုး NLD ၏ သေဘာထားကို ၂၀၁၀မွာ ဝိုင္း၍ က်ည္ျဖည့္ေပးရံုသာရွိသည္။ မွန္ေအာင္ပစ္ မွာ မနားတမ္းပစ္မွာက NLD ျဖစ္သည္။

ထိုမွ ကင္းကြာ၍ ကြဲလြဲေသာ သေဘာထားမ်ား အျမင္မ်ား ထုတ္ျပန္စရာ၊ လူေတြကို နားၿငီးေအာင္ အျခား အခ်က္အေၾကာင္းမ်ားျဖင့္ မိႈင္းတိုက္စရာ မလိုဟုထင္သည္။ ဒါက ႏွစ္ေထာင့္တဆယ္ တခုတည္းႏွင့္ ပါတ္သက္ၿပီး ထားရွိရမည့္ အေတြးအေခၚ သေဘာတရားပိုင္းအရ ရွင္းလင္းမႈ ျဖစ္သည္။

ဒုတိယပိုင္းက လူထုရုန္းႂကြ အံုၾကြမႈတခုလံုး၏ ျဖစ္ေနေသာ အခင္းအက်င္းေပၚ ထားရွိရမည့္ အေတြးအေခၚ သေဘာတရားပိုင္းအရ ရွင္းလင္းမႈျဖစ္သည္။ ဆိုိုခ်င္သည္မွာ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး (ဝါ) ရင္ၾကား ေစ့ေရး National Reconciliation ကို ခ်ဥ္းကပ္ပံုျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး ဆိုသည္မွာ စိတ္ကူးစိတ္သန္း တခုသာျဖစ္သည္။ ပိုၿပီးတိက်ရရင္ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး ဆိုသည္မွာ Politics of Imagination လူအဖြဲ႔အစည္း အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ရွိတတ္သည့္ ႏိုင္ငံေရး စိတ္ကူးစိတ္သန္း တခုသာျဖစ္ သည္။ စိတ္ကူစိတ္သန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကမာၻေက်ာ္ သိပၸံပညာရွင္ႀကီး Albert Einstein အိုင္းစတိုင္း က လည္း အခုလို ေဆြးေႏြးဘူးသည္။

“စိတ္ကူးစိတ္သန္းဆိုတာ သတင္းအခ်က္အလက္၊ တတ္ေျမာက္သိကၽြမ္းမႈ၊ သို႔မဟုတ္ အေၾကာင္းအရာ ကိစၥ တခုကို လက္ေတြ႔ ေျဖရွင္းလိုပဲျဖစ္ေစ၊ သေဘာတရား အေတြးေခၚအရ ေပါက္ေျမာက္ ထိုးတြင္းသိျမင္၍ပဲ ျဖစ္ေစ၊ ဆည္းပူး နားလည္ သိရွိလာေသာ အေထြေထြ ဗဟုသုတ Knowledge ထက္ စိတ္ကူစိတ္သန္းက ပို အေရးႀကီးသည္ဟု “Imagination is more important than knowledge” ဆုိဘူးသည္။

ဟုတ္ပါသည္။ လူ႔ေလာက၊ လူ႔ပါတ္ဝန္းက်င္ကို အလွဆင္ ေရးခ်ယ္မည့္ စိတ္ကူးစိတ္သန္းသည္ ေကာင္း၏။ လိုအပ္၏။ ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီး မတူကြဲအက္မႈမ်ား အတူျငင္းခုံ ေနထိုင္ႏိုင္ေသာ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္း ေပၚထြန္း တည္ရွိေရးဆိိုေသာ ႀကီးက်ယ္ခန္႔ျငားသည့္ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ကူးစိတ္သန္း ေမြးျမဴရွင္သန္ဖို႔ ဆိုသည္မွာ ျမန္မာ ျပည္သူ ျပည္သားမ်ား အားလံုးအတြက္ ပို၍ ေကာင္း၏။ လုိအပ္၏။

လူ ႏွင့္ ေျမြ ဆိုတာ ကမာၻ႔အၿမဲတမ္း ရန္သူေတြျဖစ္သည္။ လူက ေျမြကို ေတြ႔ရင္ 'ရိုက္' သလို ေျမြက လူကို ေတြ႔ရင္ 'ကိုက္' သည္မွာ ထံုးစံလို ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဒီလူ ႏွင့္ ဒီေျမြ၊ ကိုက္သူ ႏွင့္ ရိုက္သူ အတူူတူ ေနႏိုင္ ေအာင္ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ထားေသာ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ က်င့္သံုးသည့္ႏိုင္ငံမ်ားကို ၾကည့္ျမင္ေနရသည္မွာ လည္း “သေရ တက်က်…တျမျမ” ျဖစ္မိသလို၊ အဲဒီလို စိတ္ကူးစိတ္သန္း ခ်ဳိခ်ဳိမ်ဳိး အၿမဲရွင္သန္ဖို႔ ဆိုတာ လည္း ျငင္းစရာပင္ မလိုေတာ့ပါ။

သို႔ေသာ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း တရပ္လံုးရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား အားလံုးကို ေျပာင္းလဲၿပီး၊ အသစ္တခု တည္ေဆာက္ဖို႔ ရာ စိတ္ကူးစိတ္သန္းသည္ Foundation အေျခခံသာျဖစ္ၿပီး၊ အေဆာက္အအံုတခုလံုး ၿပီးစီးပံုေပၚဖို႔ အျခား လိုအပ္ေသာ ကိရိယာ တန္ဆာပလာမ်ားလည္း ထည့္ဝင္ရမည္။ ထို ကိရိယာမ်ားမပါပဲ ဦးေႏွာက္မွာ ေရးျခစ္ ထားသည့္ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ား အေဆာက္အအံု ျဖစ္မလာဆိုတာကို တဖက္မွာလည္း ကြဲျပားထားဖို႔ လို သည္။ National Reconciliation၊ သို႔မဟုတ္ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ One Nation တည္ေဆာက္ေရးဆိုတဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္းကို ၁၄ ႀကိမ္ေျမာက္ အေမရိကန္ သမတႀကီး ေအဗရာဟင္ လင္ကြန္း Abraham Lincoln ဆီမွာလည္း ရွိခဲ့ဘူးသည္။

“ဒီျပည္ေထာင္စုကို ကယ္တင္ဖို႔ စည္းရံုးေအာင္ တည္ေဆာက္ဖို႔ဆိုရင္ ကၽြန္ေတြကို မလြတ္ေျမာက္ရရင္ လည္းရွိေစ၊ ကၽြန္ေတြ လြတ္ေျမာက္မွ ရမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ေစ၊ သို႔မဟုတ္ တခ်ဳိ႕ကို လြတ္ေျမာက္ၿပီး က်န္တာ ကို ကၽြန္အျဖစ္ ဆက္ထားရမယ္ဆိုလည္း အေၾကာင္းမဟုတ္၊ ဘယ္လိုနည္းမ်ဳိးနဲ႔ ျဖစ္ေစ ျပည္ေထာင္စု စိတ္ဓာတ္ One Nation ကို တည္ေဆာက္မယ္'' ဆိုတာ သမိုင္းတြင္ က်န္ရစ္ခဲ႔တဲ႔ စကားတခုပါ။

ဒီစကားကို ရာစုႏွစ္ ၂ စုၾကာ၊ ခိုင္ျမဲတဲ့ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒကို ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ဒီမိုကေရစီ လမ္းျပႏိုင္ငံ တခုရဲ႕ကြန္ဂရက္ (Congress) မွာ လင္ကြန္း ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြး အေျဖမရွာႏိုင္ခဲ႔ပါဘူး။

အေမရိကန္ ႏိုင္ငံေရး စိတ္ကူးစိတ္သန္းဆိုတာ သူတို႔ဆီက ႀကီးက်ယ္ခိုင္ခန္႔တဲ့ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖါမ်ားျဖစ္တဲ့ အရစၥတိုတယ္ Aristotle (384-322 BC)၊ ေသာမက္(စ္) အကီြနက္(စ္) Thomas Aquinas (1225-1274)၊ ဂၽြန္ေလာ(ခ္) John Locke (1632-1704) တို႔က ေပါက္ဖြားလာေသာ္ျငား၊ ဒီ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြ ကမာၻမွာ ေနရာယူဖို႔အတြက္ လင္ကြန္း သူ႔ေျမ သူ႔ေရကို မီးေလာင္တိုက္သြင္း ျပာခင္းပစ္မဲ့၊ သူ႔စိတ္ကူး စိတ္သန္းေတြ ကို ေကာင္အထည္ ေပၚေအာင္လုပ္ေပးမဲ့ ေနာက္လိုက္ ရွာပံုေတာ္ ဖြင့္ခဲ့ရသည္။

ဒီလိုႏွင့္ ယူလီစ ဂရန္ ့(Ulysses S. Grant) တို႔ အေမရိကန္ ေတာင္းပိုင္းမွာ ျမင္သမွ် ရြာ မီးရႈိ႕၊ ေတြ႔သမွ် ၿမိဳ႕ ေတြထဲ အေျမာက္ေတြ ပစ္ထည့္၊ စားလို႔ရတာ အကုန္ယူ က်န္တာ ဖ်က္ဆီး၊ ေယာက်ာ္း၊ မိန္းမ မခ်န္ သူ႔ ေျမပံုေပၚမွာရွိသည့္ ေတြ႔… ေတြ႔သမွ်ေသာ ရန္သူ႔ အမွတ္အသား မွန္သမွ် ရွင္းခဲ႔ လင္းခဲ႔ (လက္ခေမာင္းခတ္---အေမာက္ေထာင္ျပခဲ့) ရသည္။ Total War ရန္/ငါ စည္းျပတ္ ရွင္းရွင္း ဆက္ဆံျခင္းလို႔လည္း ႏိုင္ငံေရးမွာ ဆိုႏိုင္သည္။

၁၉ ရာစု၊ ၂၀ ရာစု၊ ၂၁ ရာစု၊ ႀကိဳက္သည့္ ရာစုပဲ ျဖစ္ပါေစ၊ အင္အားႏွင့္ အၾကမ္းဖက္မႈဆိုတာ သဘာဝ တရား၊ အရွိတရားျဖစ္ပါသည္။ အင္အားႏွင့္ အၾကမ္းဖက္မႈသည္ အေတြ႔အၾကံဳ ျဖတ္သန္းမႈမ်ားအရ ျဖစ္ေစ၊ အေတြ႔အၾကံဳ ျဖတ္သန္းမႈမ်ားကေန ေလ့လာသင္ယူသိရွိ၍ျဖစ္ေစ တုန္႔ျပန္လာသည့္ တုန္႔ျပန္မႈမ်ား (Learned Behaviors and Learned Responses) မဟုတ္ပါ။ ကေန႔ေခတ္ ေကာင္းမြန္ျမတ္ေသာ စိတ္ကူး စိတ္သန္းမ်ားႏွင့္ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားဆိုတာ အၾကမ္းမဖက္ တိုက္ပြဲဝင္မႈမ်ားကို ျဖတ္သန္းၿပီး တည္ေဆာက္လာသည္ထက္၊ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားစြာကို ျဖတ္သန္း၍ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကသည္မွာ အထင္ အရွားပါ။ ဆက္လက္၍လည္း တည္ေဆာက္ေနၾကသည္မွာ မ်က္ျမင္ျဖစ္သည္။ ဗံုးေတြၾကဲသည္။ ေသနတ္ ေတြ ပစ္သည္။ ေလယာဥ္ေတြ စီးၿပီး တိုက္ခြဲသည္။ ဒါဆို လူေတြ အရွိတရား၊ မ်က္ျမင္မ်ားကို ဘာေၾကာင့္ လက္ခံရန္ အေၾကာက္အကန္ ျငင္းဆန္ေနၾကသနည္း။ အေၾကာင္းေတာ့ ရိွပါသည္။ အခုေျပာလို႔ မျဖစ္ေသး ပါ။

လိုရင္းကို ေကာက္ရရင္၊ အဓိက အျငင္းပြားေနသည့္ ပိြဳင့္မွာ၊ ျမန္မာျပည္မွာ အမ်ဳိးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ ေရး၊ ရင္ၾကားေစ့ေရး ေပၚေပါက္လာဖို႔အတြက္ သက္ဆိုင္ရာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက သူ႔ ရပ္တည္ရာ ကြဲျပားမႈ၊ အေျခအေန မတူညီမႈအေပၚမွာ အေျခခံၿပီး၊ ပံုသ႑ာန္ျခားနားတဲ့ တိုက္ပြဲဝင္မႈမ်ား၊ အာရံုထား လုပ္ေဆာင္သြားဖို႔ပဲ ျဖစ္သည္။

ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ား၊ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၊ ကြန္ဖရန္႔မ်ား (Conferences) မ်ားကို တက္ေရာက္ၿပီး၊ ကိုယ္လုပ္မည့္ အစီအစဥ္မ်ားက္ို ရွင္းျပၿပီး အကူအညီ ေတာင္းခံေနမွာထက္၊ ကိုယ္တိုင္က (န.အ.ဖ နဲ႔ ပါတ္သက္ရာ ပတ္ သက္ေၾကာင္းမ်ားကလြဲၿပီး တတိုင္းျပည္လံုး ထမင္းေရ ေသာက္ေနသည့္ အခ်ိန္မွာ) ျပည္သူမ်ားႏွင့္ လက္ေရ တျပင္တည္း၊ ငတ္ အတူ၊ ေသ အတူ တိုက္ပြဲဝင္သည့္ ဒီမိုကရက္တစ္(အဖြဲ႔)မ်ား၊ ကြဲထြက္လာသည့္ သီးသန္႔ လူတန္းစားမ်ားမဟုတ္ပဲ ျပည္သူမ်ား၏ အက်ဳိးကို ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ေဆာင္ရြက္သည့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ား ေပၚထြက္ လာေအာင္ ၾကိဳးပမ္းတိုက္ပြဲဝင္သည့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အဖြဲ႔မ်ားျဖစ္လာရင္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၊ ဥေရာပႏိုင္ငံ မ်ားဆိုသည္မွာ ကိုယ္ရွိသည့္ေနရာကို လာေရာက္၍၊ ကိုယ့္လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ေမးျမန္းၿပီး အကူအညီ ေပး လာမွသာ ျမန္မာျပည္ဒီမိုကေရစီရရွိေရး လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚေရာက္မည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။

ေအာင္ဆန္းေျပာခဲ့သည့္ “ရာဇဝင္ေတြကို ေလ့လာေနတာထက္၊ ရာဇဝင္ကို ကိုယ္တိုင္ေရးႏိုင္သူ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္” ဆိုသည့္ စကားသည္ အတုယူစရာျဖစ္သည္။ ဆိုေတာ့ ၾကားေန ျမင္ေနရသည္မွာ ဒီမိုကရက္ မ်ား၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလိုသူမ်ားသည္ ေအာင္ဆန္းကို စံျပ (Role Model) အျဖစ္ ကိုးကားၾကသည္ဆိုေတာ့၊ ကိုယ္တိုင္ ရာဇဝင္မေရးခင္ ေအာင္ဆန္းေရးခဲ့ေသာ ရာဇဝင္ကိုေတာ့ ေလ့လာတန္ရာ ေကာင္းသည္။

ေလာက၌ ေရြးခ်ယ္သူ ႏွင့္ ေရြးခ်ယ္ခံရသူ လူ႔အမ်ဳိးအစား ၂ မ်ဳိးသာရွိသည္။ ေအာင္ဆန္းသည္ ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရးကို ေရြးခ်ယ္သူအျဖစ္မွ ရယူခဲ့သည္။ ေအာင္ဆန္း၏ ေနာက္တြင္ ျပည္သူရွိသည္။ စစ္တပ္ရွိ သည္။ အေျခအေနေကာင္း၊ အေၾကာင္းတရားေကာင္းေတြရွိသည္။ ေအာင္ဆန္း၏ အေျမာ္အျမင္္က်ယ္မႈ၊ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္မႈ၊ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ အနစ္နာခံမႈေတြ ထပ္ေလာင္း ေပါင္းစပ္လိုက္သည့္အခါ၊ အဂၤလိပ္သည္ ေအာင္ဆန္း၏ ေရြးခ်ယ္မႈကို ေခါင္းညိတ္ရသည္။

ေအာင္ဆန္းသည္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားမ်ားက ေရြးခ်ယ္ေပးေသာ ေတာ္လွန္ေရး၊ လြတ္လပ္ေရးကို အရွင္းလက္မခံ၊ ကိုယ္တိုင္ေရြးခ်ယ္ယူခဲ့… သူ၊ ပိုၿပီး အႏုစိတ္ရရင္ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးကို ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ အနစ္နာခံ တိုက္၍ ရယူခဲ႔ … သူ၊ စိတ္ကူးႏွင့္ပင္ ရူးလို႔ ရေလာက္သည့္ အာဇာနည္ သူရဲေကာင္းျဖစ္သည္။

ျမင္ခဲ့သမွ် အားလံုးကို တေၾကာင္းထဲစုၿပီး မီးေမာင္းထိုးျပရယင္္ ၂၀၁၀ မွွာ ျမန္မာအားလံုး NLD ၏ ရပ္တည္ ခ်က္ကို ဝိုင္းရံၿပီး၊ ေရရွည္ လူထုရုန္းၾကြမႈကို ႏိုင္ငံရပ္ျခားက ေရြးခ်ယ္ေပးေသာ ေတာ္လွန္ေရးမ်ားကို ျငင္း ဆန္ၿပီး၊ ကိုယ္တိုင္ေရြးခ်ယ္ယူေသာ၊ အေျမာ္အျမင္္က်ယ္ၿပီး ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ အနစ္နာခံေသာ တိုက္ပြဲတခုကို ေရးဆြဲ ၾကည့္ျမင္ၾကပါစို႔။



ေက်ာ္ၿငိမ္းမိုး
REF: လူထုအသံ

0 comments:

အေပၚသို႔