Friday, February 18, 2011

ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအတြက္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒ ျပ႒ာန္း



မဇၩိမသတင္းဌာန ။ ။ နအဖ စစ္ေကာင္စီက `ႏိုင္ငံေတာ္၏ စီးပြားေရး အရွိန္အဟုန္ကို ပိုမို ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္ေစရန္ အတြက္ဟူ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒကို မၾကာ ေသးခင္ က ျပ႒ာန္း ေၾကညာလိုက္သည္။

အဆိုပါ ဥပေဒသည္ အလားအလာရွိေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားကို စီးပြားေရးမက္လံုးမ်ား၊ တည္ၿငိမ္မႈ ရွိရပါေစ့မည္ဟူေသာ ကတိကဝတ္မ်ားေပးၿပီး ဆြဲေဆာင္ရန္ ၾကိဳးပန္းခ်က္တရပ္ ျဖစ္သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီးသန္းေရႊသည္
ရွင္းက်င့္ရွိ
burma-army-thanshwe

ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီးသန္းေရႊ (ဓာတ္ပံု-မဇၩိမ)

တ႐ုတ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္သို႔ လည္ပတ္ေလ့လာခဲ့ ရာ မွ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လည္း အလားတူစီးပြားေရးဇုန္မ်ဳိးထူေထာင္
ရန္ အၾကံရလာခဲ့သည္ဟု ယံုၾကည္ရသည္။

ဥပေဒ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားထဲတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ၏ အဆင့္ျမင့္နည္းပညာ ႏွင့္ စက္မႈ လုပ္ငန္း မ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာေစရန္၊ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ပိုမိုဖန္တီး ေပးရန္ႏွင့္ အေျခခံ အေဆာက္အအံု ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ ေစရန္ ဟူ၍ ပါရွိသည္။

ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ေအာင္ျမင္ေစရန္အတြက္ လာေရာက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည့္သူမ်ား၊ ေျမယာ အေဆာက္အအံု ေဖာ္ထုတ္ တည္ေဆာက္ မည့္သူမ်ားကို အခ်ဳိ႕ေသာ အခြင့္ထူးမ်ား ေပးထားသည္။

ဥပေဒအရ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားသည္ `ထုတ္လုပ္မႈေသာ္၎၊ ဝန္ေဆာင္မႈေသာ္၎ စတင္ သည့္ ေန႔မွစ၍ ပထမ ၅ ႏွစ္အတြင္း ပင္လယ္ရပ္ျခား တင္ပို႔ေရာင္းခ်ရ ေငြမ်ားအား အျမတ္ခြန္ ကင္းလြတ္ခြင့္´ ေလွ်ာက္ထား ႏိုင္သည္ဟု ဆိုသည္။

ဤသို႔ ပထမ ၅ ႏွစ္ၿပီးေနာက္ ဒုတိယ ၅ ႏွစ္ကာလတြင္လည္း အျမတ္ခြန္ ၅ဝ % သက္သာခြင့္ကို ထပ္မံေလွ်ာက္ထားႏိုင္ေသးသည္။ အရင္းအႏွီးမ်ား ထပ္ထည့္ၿပီး ေနာက္ထပ္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ျပဳလုပ္မည္ဆိုပါက မိမိတို႔စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၏ တတိယ ၅ ႏွစ္အတြင္း ရရွိလာသည့္ အျမတ္ေငြမ်ားမွလည္း ေနာက္ထပ္ ၅ဝ % သက္သာခြင့္ ထပ္မံေလွ်ာက္ထားႏိုင္ေသးသည္။

မိမိတို႔လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အသံုးျပဳမည့္ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းမ်ား၊ စက္ပစၥည္းမ်ားအတြက္လည္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားသည္ အေကာက္ခြန္မဲ့ တင္သြင္းခြင့္ ရရွိၾကမည္ျဖစ္ကာ `အထူးစီးပြားေရး ဇုန္အတြင္း ထုတ္လုပ္ေသာ ပို႔ကုန္ပစၥည္းမ်ားအတြက္လည္း ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရးခြန္ႏွင့္ ထပ္ဆင့္တိုးတဖ္ဘိုးခြန္ (VAT) လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ျပဳရန္ ေလွ်ာက္ထား ႏိုင္သည္´။

အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံခန္႔ခြဲေရးေကာ္မတီသည္ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရဌာနမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း ညွိႏိႈင္း၍ `ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား၏ ဥစၥာပစၥည္း၊ အျမတ္ႏွင့္ အျခားအခြင့္အေရးမ်ားကို တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ အကာအကြယ္ေပးသြားမည္´ ဟု အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒ တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

သို႔ေသာ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္ ျမန္မာ့စီးပြားေရးကို ျမႇင့္တင္ႏိုင္ကာ စစ္မွန္ေသာ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈလုပ္ငန္းမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ေရးအတြက္ တိုင္းျပည္ စီးပြားေရးတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္က ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ေနျခင္းမ်ားႏွင့္ က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ကိုယ့္လူကိုယ္ အခြင့္အေရးေပးသည့္ စနစ္ကို တကယ္တမ္း ထိန္းခ်ဳပ္ဟန္႔တားျခင္း ျပဳႏိုင္မည္ေလာဆုိသည့္ အခ်က္ကိုမူ ေစာင့္ၾကည့္ ရဦးမည္ျဖစ္ သည္။

ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံ မက္ကြဲယားတကၠသိုလ္ (Macquarie University) ရွိ ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႔ၾကီးမွ ေရွာင္တားနဲလ္ Sean Turnell ကမူ နအဖ သည္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္တရပ္ အမွန္တကယ္ မည္သုိ႔လည္ပတ္လုပ္ကိုင္ေနသည္ ဆိုသည္ကို အေပၚယံမွ်သာ နားလည္သည္ဟု ဆိုသည္။

`ျမန္မာ့စီးပြားေရး အခင္းအက်င္းမွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းမ်ား အမွန္တကယ္ ေပၚေပါက္ေနသည္ဟူသည့္ မည္သည့္အရိပ္အေယာင္မွ် မေတြ႔ရေသးပါ။ တကယ္ေတာ့ ဒါနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြသာ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ရွိခဲ့တယ္ ဆိုရင္ေတာင္ ေရြးေကာက္ပြဲ ၿပီးကတည္းက ပိုလို႔ေတာင္ ေနာက္ျပန္ဆုတ္ကုန္ေသးတယ္´ ဟု သူက မဇၩိမကို ေျပာသည္။

`စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ တကယ္ကို ေနာက္ျပန္ဆုတ္ေနတာပါ။ ေခါင္းေဆာင္မႈကလည္း အရင္အတိုင္းပဲ၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းကို အလြန္ဆန္႔က်င္ တဲ့ သူေတြ´ ဟု သူက ဆိုသည္။

တိုင္းျပည္တြင္း တည္ၿငိမ္မႈမရွိျခင္း၊ အေျခခံ
အေဆာက္အအံု ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္း၊ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရမႈ
နည္းပါးျခင္း စသည္တို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ
သူမ်ားအတြက္ ျမန္မာ့အထူး စီးပြားေရးဇုန္အတြင္း
ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္၍အက်ဳိးအျမတ္ ရရွိရန္ေသာ္၎၊
အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးတြင္ပါဝင္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ရန္၎ အားပ်က္ဖြယ္ ျဖစ္ေန သည္။
ဦးေအာင္ေသာင္း (စက္မႈ ၁ ဝန္ၾကီး)

`ျမန္မာ့အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒရဲ႕ ျပႆနာၾကီးက၊ ဟုတ္ၿပီ .. ဒါ ဥပေဒတခုပဲ ဆိုပါေတာ့၊ ဒါေပမဲ့ ဒီဥပေဒထဲ တကယ္တမ္း ဘာပါတယ္ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ ၾကည့္ဖို႔ လိုေသးတယ္´ ဟု တားနဲလ္က ေျပာသည္။

သူက ျမန္မာတိုင္းဂ်ာနယ္ တည္ေထာင္သူ ေရာ့စ္ဒန္ကေလကို လူဝင္မႈၾကီးၾကပ္ေရးဥပေဒ ေဖာက္ဖ်က္မႈမ်ားျဖင့္ မၾကာေသးခင္က ဖမ္းဆီးခဲ့သည္ကို ေထာက္ျပသည္။ သူႏွင့္အတူ ဂ်ာနယ္ကို ပူးတြဲပိုင္ဆိုင္သူ ျမန္မာလူမ်ဳိးႏွင့္ ပိုင္ဆိုင္မႈ အျငင္းပြားမႈမ်ား ေပၚေပါက္အၿပီး ထိုသို႔ ဖမ္းဆီးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

`ဒီလို တကယ့္ကို အႏၲရာယ္မ်ားတဲ့ အခင္းအက်င္းမ်ဳိးမွာ ဘယ္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမွ တကယ္တမ္း သြားၿပီး အလုပ္မလုပ္ခ်င္ဘူး။ ဥပေဒစိုးမိုးမႈ ရွိရမယ္ဆိုတဲ့ အျမင္မ်ဳိးရွိတဲ့ အစိုးရမ်ဳိး က်ေနာ္တို႔မွာ မရွိဘူး။ သူတို႔က ထင္သလို လုပ္ေနတာ။ သူတို႔လမ္းမွာ အတားအဆီးျဖစ္ေနတဲ့ သူေတြဆို ရွင္းပစ္မွာပဲ´ ဟု သူက ေျပာသည္။

သို႔ေသာ္ ျမန္မာ့အေရး အာဆီယံပါလီမန္အဖြဲ႔ၾကီး AIPMC ဥကၠ႒ ခ႐ိုင္စစ္ခၽြန္နာဗန္ Kraisak Choonhavan ကမူ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ထားရွိေသာ ႏိုင္ငံတကာ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈမ်ားကို ဖယ္ရွားလိုက္ပါက အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ဂ်ပန္က ဝင္ေရာက္ ျမႇဳပ္ႏွံမည့္သူမ်ား မရွားႏိုင္ပါ၊ အထူးသျဖင့္ အိႏၵိယ၊ တ႐ုတ္၊ ထိုင္းႏိုင္ငံတို႔ကို စြမ္းအင္ေထာက္ပံ့ေရးအတြက္ အၿပိဳင္အဆိုင္ အလုအယက္ ဝင္လာၾကမည္ဟု ဆိုသည္။

အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒကို ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား အလုပ္အကိုင္ ရရွိေရးအတြက္ ရည္ရြယ္ျပဳလုပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ လုပ္သားႏွင့္စပ္လ်ဥ္းေသာ ကိစၥမ်ား အခန္း ပုဒ္မ ၁၁ တြင္ `စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား စတင္သည္မွ ပထမ ၅ ႏွစ္ ကုန္ဆံုးသည့္အခ်ိန္တြင္ ကၽြမ္းက်င္လုပ္သားမ်ား၊ အတတ္ပညာရွင္မ်ား၊ ပါရဂူမ်ား စသည္တို႔ကို ခန္႔ထားရာတြင္ အနည္းဆံုး ႏိုင္ငံသား ၂၅ % ခန္႔ထားရမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ဒုတိယ ၅ ႏွစ္ ကုန္ဆံုးသည့္အခ်ိန္တြင္ အနည္းဆံုး ၅ဝ % ခန္႔ထားရမည္ျဖစ္၍ တတိယ ၅ ႏွစ္ကာလ ကုန္ဆံုးခ်ိန္တြင္မူ ၇၅ % ခန္႔ထားရမည္´ ဟု ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ထားသည္။

`ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း အျခားလုပ္ခလစာမ်ားအေပၚ သက္ေရာက္မႈ ရွိေစရန္ႏွင့္ တန္းတူညီမွ်မႈ ရွိေရးအတြက္ဆိုလွ်င္ ဤစီးပြားေရးဇုန္မ်ားသည္ အထူးၾကီးမားၿပီး ေအာင္ျမင္မႈရွိရမည္ ျဖစ္သည္´ ဟု ျမန္မာ့စီးပြားေရး ေစာင့္ၾကည့္ေရးအဖြဲ႔မွပင္ျဖစ္ေသာ ေဒါက္ေတာ အယ္လီစန္ဗီကာရီ Dr. Alison Vicary က ေျပာသည္။

`စည္းကမ္းခ်က္မ်ား ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ထားျခင္းသည္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြက္ စရိတ္တိုးေစသည္။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလိုသူမ်ားကို စိတ္ဝင္စားမႈ နည္းေစသည္။ လုပ္သားမ်ားကို ေလ့က်င့္သင္တန္း ေပးျခင္းသည္သာ အျပဳသေဘာေဆာင္သည္ သို႔ေသာ္ စီးပြားေရးလုပ္ ငန္းမ်ားအေနႏွင့္ သူတုိ႔ႏွင့္ မဆိုင္ဘဲ အျခားသူမ်ား ေကာင္းစားေရးအတြက္ လုပ္ကိုင္ရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ဳိးတြင္ ေငြကုန္ခံလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ´ ဟု သူက ဆုိသည္။

လုပ္သားမ်ားကို ထိခိုက္ေစသည့္ အဓိကအခ်က္မွာ ကၽြမ္းက်င္ပညာသည္မ်ား၊ လုပ္သား မ်ား၏ ပညာေရးေရခ်ိန္ နိမ့္က်ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ အျခား အေရွ႔ေတာင္ အာရွ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံက ေလာေလာဆယ္ ပညာေရးအတြက္ အသံုးျပဳေနေသာ ဘတ္ဂ်က္သည္ အနည္းဆံုး ျဖစ္သည္။

`ဤအေျခအေန ဤဝန္းက်င္မ်ဳိးသည္ အထူးကၽြမ္းက်င္လုပ္သားမ်ား၊ အထူးေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပးထားေသာ လုပ္သားမ်ား ေပၚထြက္လာႏိုင္သည့္ ဝန္းက်င္မ်ဳိး မဟုတ္ပါ´ ဟု တားနဲလ္က ေျပာသည္။

ပညာေရးတြင္ ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္းႏွင့္ ေဒသခံမ်ား ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ျခင္း နည္းပါးျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ယခုရည္ရြယ္ထားေသာ အထူးစီးပြားေရးဇုန္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အခ်ဳိ႕ကိုသာ ကြက္ၿပီး အက်ဳိးျပဳမည့္ လုပ္သားေစ်းကြက္တခု ျဖစ္ေနလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ ယခုဥပေဒသည္ စာရြက္ေပၚတြင္ ၾကည့္ရသည့္ အတိုင္းဆိုလွ်င္ ေကာင္းပံုရေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္မူ နည္းပါးလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေရႊဓာတ္ေငြ႔ လႈပ္ရွားမႈ အဖြဲ႔၏ ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ေရးမႉး ဝမ္းေအာင္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။

`ဒါ .. ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈက႑နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ မီဒီယာမွာ အျပေကာင္း႐ံုေလာက္ လုပ္တာ။ ဒါေပမဲ့ တကယ္သာ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ေဘာင္အတြင္းမွာ တကယ့္ကို ေကာင္းတဲ့ မူေဘာင္ေတြ ေပၚလာေအာင္ လုပ္ဖို႔ဆိုရင္ လူထုအေျချပဳအဖြဲ႔ေတြ အမ်ားၾကီးနဲ႔ ထိေတြ႔ဖို႔ လိုမယ္၊ ဒီလို မူေဘာင္မ်ဳိးအတြင္းမွာ ေဒသခံေတြရဲ႕ အျမင္ေတြကိုလည္း ေျပာၾကားခြင့္ေပးရမယ္´ ဟု သူက ဆုိသည္။

အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒက စီးပြားေရးဇုန္အတြင္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားကို ပစၥည္း ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးမ်ား ေပးထားသည္။ သို႔ေသာ္ တားနဲလ္ကမူ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အၿမဲတမ္း ျဖစ္ေနသည္မွာ ဥပေဒက တျခား၊ လက္ေတြ႔ ျဖစ္ေနသည္က တျခားသာ ျဖစ္သည္ဟု အခိုင္အမာ ေျပာေနသည္။

`ျမန္မာ့သမိုင္းကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူေတြအေပၚ အႏိုင္က်င့္တာ၊ ပစၥည္းဥစၥာ ေတြကို သိမ္းဆည္းတာ၊ သူတုိ႔ကို ဆန္႔က်င္အႏၲရာယ္ ျပဳတာေတြ အၿမဲေတြ႔ခဲ့ရတယ္´ ဟု သူက ေျပာသည္။

`ဒါေတြအားလံုး အလုပ္ျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ ဒီလုိေကာင္းတဲ့ ကိစၥေတြ အကုန္လံုးကို ဒီအစိုးရက အကာအကြယ္ေပးဖို႔ အာမခံခ်က္ေ ပးထားပါ့မယ္၊ အထူးသျဖင့္ ပစၥည္းဥစၥာပိုင္ဆိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးလို ကိစၥမ်ဳိးေတြကို အကာအကြယ္ ေပးထားပါ့မယ္လို႔ ယံုၾကည္ရမွ ျဖစ္မယ္။ ဒီလိုယံုၾကည္မႈမ်ဳိး ဘယ္သူ႔မွာမွ ရွိမယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ မထင္ဘူး´ ဟု သူက ဆက္လက္ေျပာဆိုသြားသည္။




Ref;Mizzima

0 comments:

အေပၚသို႔