Friday, November 11, 2011

နာမည္ႀကီးေက်ာင္း တက္ေပမယ့္လည္း အလုပ္မရႏုိင္

10 November 2011

အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုတြင္ အလုပ္လက္မဲ့ မ်ားျပားလာျခင္းႏွင့္အတူ နာမည္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ပညာသင္ယူမႈ က်ဆင္း လာေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။

နာမည္ေက်ာ္ တကၠသုိလ္မ်ားမွ ဘြဲ႔ရရွိေသာ္လည္း အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း နည္းပါးျခင္းႏွင့္ ေၾကြးထူျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား အခ်ိဳ႔သည္ တခ်ိန္က Ivy League ဟုနာမည္ေက်ာ္ခဲ့ေသာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုရွိ တကၠသုိလ္မ်ားတြင္ ပညာဆည္းပူးျခင္းထက္ ေစ်းႏႈန္းခ်ိဳသာေသာ ေက်ာင္းမ်ားကို ေရြးခ်ယ္မႈ ပိုမိုမ်ားျပားလာသည္။


နာမည္ႀကီးေက်ာင္း တခုျဖစ္ေသာ ေကာ္နဲလ္တကၠသုိလ္တြင္ ဘြဲ႔ႀကိဳ ေက်ာင္းသားတဦး၏ ကုန္က်စရိတ္မွာ တႏွစ္လ်င္ ေဒၚလာ ၅၀၀၀၀ ငါးေသာင္းအထိ ကုန္က်ႏိုင္သည္။ ေက်ာင္းၿပီးပါက အလုက္အကိုင္ ရရွိမႈ နည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ ဘြဲ႔ရ အမ်ားစုသည္ ေခ်းေငြ ျပန္ဆပ္ႏိုင္မႈ အေရအတြက္ တႏွစ္ထက္တႏွစ္ ျမင့္မားလာေၾကာင္း အခ်ိဳ႔ေသာ စစ္တမ္းမ်ားတြင္ ေဖၚျပထားသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ေငြေၾကး အကုန္အက် မ်ားေသာ နာမည္ေက်ာ္ တကၠသုိလ္မ်ားကို ေရွာင္ကာ ေငြေၾကး သက္သာသည့္ ျပည္သူပိုင္ ေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ကြန္ျမဴနတီ ေကာလိပ္ကဲ့သို႔ေသာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ တက္ေရာက္ သင္ၾကားမႈ မ်ားျပားလာခဲ့သည္။

အသက္ ၁၈ ႏွစ္အရြယ္ Mr Schwartz သည္ ေကာ္နဲလ္ တကၠသုိလ္တြင္ တက္ေရာက္ခြင့္ ရရွိေသာ္လည္း က်ဴရွင္ စရိတ္ သက္သာသည့္ နယူးေယာက္ တကၠသုိလ္မွ Macaulay Honors College တြင္ ပညာသင္ၾကားေနသည္။ “ ဒီအခ်ိန္က တႏွစ္ကို ေဒၚလာ ၅၀၀၀၀ ငါးေသာင္းေလာက္ သုံးရမယ့္ အေျခအေန မဟုတ္ဘူး၊ အေၾကြး မတင္ဘဲနဲ႔ ျပည္သူပိုင္ ေက်ာင္း ေတြကလည္း ဒီဂရီ တခု ရႏိုင္တာဘဲ” ဟု ေျပာဆိုခဲ့သည္။

မိသားစု၀င္ေငြ တႏွစ္လ်င္ ေဒၚလာ တစ္သိန္း အထက္ရွိေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အိမ္ခန္းငွားခ သက္သာေစရန္ မိဘေနအိမ္မ်ားမွ ပညာ သင္ၾကားႏိုင္ေသာ ျပည္သူပိုင္ေက်ာင္းႏွင့္ ေဒသေကာလိပ္ကို ေရြးခ်ယ္မႈ ပိုမိုမ်ားျပားလာခဲ့သည္။ ၂၀၁၀-၂၀၁၂ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ၁၂ ရာခိုင္ႏႈန္းထိ ျမင့္တက္လာခဲ့သည္။

ေက်ာင္းသူ Natasha Pearson သည္ ေဘာ္စတြန္ ေကာလိပ္တြင္ ပညာ သင္ၾကားခြင့္ ရရွိခဲ့ေသာ္လည္း ပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကး အပါအ၀င္ မိသားစုမွ တႏွစ္လွ်င္ ေဒၚလာ ၃၀၀၀၀ သုံေးသာင္း သုံးစြဲရမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ေက်ာင္းစရိတ္ သက္သာသည့္ နယူးေယာက္မွ Hunter College တြင္ ပညာသင္ၾကားေနသည္။

ခ်မ္းသာေသာ မိသားစုမ်ားမွလည္း ပညာေရး အသုံးရိတ္ကို ၁၈ ခုိင္ႏႈန္းထိ ေလွ်ာ့ခ်လာသည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား နာမည္ေက်ာ္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ပညာသင္ၾကားျခင္း နည္းပါးလာရျခင္းမွာ ဘြဲ႔ရ လူငယ္မ်ား ၾကဳံေတြ႔ေနရသည့္ အလုပ္အကိုင္ ရွားပါးမႈႏွင့္ ေခ်းေငြမ်ား ျပန္မဆပ္ႏိုင္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ သုေတသန စစ္တမ္းမ်ားတြင္ ေဖၚျပထားသည္။

ေက်ာင္းလခ သက္သာသည့္ တကၠသုိလ္မ်ား၊ ေကာလိပ္မ်ားတြင္ပညာ သင္ၾကားေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အခက္အခဲမွာ ေက်ာင္းသား မ်ားျပားျခင္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား ဆရာ အခ်ိဳးညီမွ်မႈ မရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေလးႏွစ္အတြင္း ေလ့လာရမည့္ ဘာသာရပ္မ်ား ၿပီးဆုံးရန္ ခက္ခဲေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။

ဘြဲ႔ၾကိဳေက်င္းသား Mr Schwartz သည္ စရိတ္ သက္သာသည့္ ေက်ာင္းတြင္ ပညာသင္ၾကား ေနေသာ္လည္း အမွတ္ေကာင္း ျဖင့္ ေအာင္ျမင္ပါက နာမည္ေက်ာ္ တကၠသုိလ္မ်ားတြင္ ပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကး ျဖင့္ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ ၾကိဳးစား လ်က္ရွိသည္။

“ က်ေနာ္တို႔ ႀကီးျပင္းလာတဲ့ ေခတ္က က်ေနာ့္မိဘေတြ ေခတ္တုန္းကႏွင့္ မတူေတာ့ဘူး၊ က်ေနာ္ဘာလိုခ်င္လဲ၊ က်ေနာ္ ဘာကို ရနိုင္သလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားဆုံးျဖတ္ရတယ္၊ က်ေနာ္က ဆရာ၀န္ ျဖစ္ခ်င္ခဲ့တယ္၊ ဒါေပမယ့္ အေျခအေနမေပးဘူးေလ၊ လူေတြ ေျပာသလို ေငြက အေရးမႀကီးဘူးဆိုေပမယ့္ အခုအေနမွာေတာ့ ေငြကအေရး အပါဆုံးဘဲ” ဟု သူ၏ ထင္ျမင္ခ်က္ကို ေျပာဆိုခဲ့ သည္။

Ref: ေမာကၡ

0 comments:

အေပၚသို႔