Tuesday, September 18, 2012

ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းသူမ်ား၏ အားနည္းခ်က္ေၾကာင္႔ ယာဥ္စည္းကမ္းေဖာက္မႈမ်ားေနျခင္းျဖစ္

ယမင္း (ျမစ္မခ)
17 Sep, 2012

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသၾကီးတြင္း ခရီးသည္တင္ယာဥ္ၾကံ႕ခုိင္မႈ အားနည္းျခင္းနွင့္ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းသူမ်ား၏ အားနည္းခ်က္မ်ား ေၾကာင္႔ ယာဥ္စည္းကမ္း မလိုက္နာမႈမ်ားျဖစ္ေပၚကာ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ သြားလာေရး အခက္အခဲမ်ား ေန႔စဥ္ႏွင္႔အမွ်ႀကံဳ ေတြ႕လွ်က္ ရွိေၾကာင္းသိရသည္။

ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းသူမ်ားအေနျဖင္႔ ယာဥ္လိုက္ျဖတ္ပိုင္းမပါပဲ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ေနသူမ်ားအား နားလည္မႈျဖင္႔ ေဆာင္ရြက္ ေပးလွ်က္ရွိေၾကာင္း ယာဥ္ေနာက္လိုက္တစ္ဦးထံက သိရသည္။

“စည္းကမ္းေဖာက္တယ္ဆိုရင္ ယာဥ္စည္းကမ္းက ဖမ္းေပမဲ႔ ခ်က္ခ်င္းပိုက္ဆံေပးလိုက္လို႔ ခ်လံမျဖတ္ေပးတာေတြ၊ ခ်လံျဖတ္ေပး ေပမယ္႔ ညေနပိုင္းဆိုရင္ ရံုးမွာ ပိုက္ဆံေပးၿပီးေရြးလို႔ရတယ္၊ ခ်လံတခါျဖတ္ၿပီးသြားရင္လည္း စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းသူေတြက ေနာက္ထပ္ မဖမ္းေတာ႔လို႔ စည္းကမ္းခ်ဳိးေဖာက္မႈေတြ မ်ားလာတယ္လို႔ ထင္တယ္”ဟု(၂ဝ၂)ယာဥ္ေနာက္လိုက္တစ္ဦးက ေျပာသည္။

လက္ရွိခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားအား ရုိးရုိးနွင့္ အထူးယာဥ္လုိင္း ဟူ၍ နွစ္မ်ဳိးခြဲျခားထားေသာ္လည္း အထူး ယာဥ္လုိင္းသည္ ရုိးရုိး ယာဥ္ လုိင္းမ်ားနည္းတူ ခရီးသည္ပုိမုိတင္ေဆာင္ျခင္း၊ ရပ္တန္မႈၾကာျမင့္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လွ်က္ရွိ ေၾကာင္း သိရသည္။

''ရန္ကုန္မွာ လူတုိင္းလုိလုိက လုိင္းကားစီးၾကတယ္။ လုိင္းကားေတြက အမုိးမလုံတာေတြၾကမ္းခင္းေတြ ပ်က္ေန တာေတြရွိတယ္။ အဲဒါေတြကုိမျပဳျပင္ျကဘူး။ အေရးယူမႈေတြလည္း မရွိဘူး။''ဟု ေျမာက္ဥကၠလာပ ၿမဳိ႕နယ္ (၅)လမ္း တြင္ ေနထုိင္သူ ဦးေငြလြင္က ေျပာသည္။

ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားတြင္ ေခါင္းမုိးမ်ားမွ မုိးေရယုိက်ျခင္း၊ မွန္တံခါးမ်ား ဖြင့္နုိင္ပိတ္နုိင္မူမရွိျခင္း၊ ထုိင္ခုံမ်ား ပ်က္စီးေနျခင္း၊ အခင္း ၾကမ္းခင္းမ်ား ပ်က္စီးျခင္းမ်ားရွိေနေၾကာင္း ခရီးသည္မ်ားက ဆိုသည္။

''အထူးကားဆုိရင္ ခရီးသည္လည္း ပုိတင္ေသးတယ္။ ေရွ႕ကလုိင္းတူကားကုိလည္း လုိက္ေက်ာ္ ေမာင္းေသးတယ္။ ဟုိတစ္ေန႕ ကဆုိ အရွိန္ျပင္းျပင္းေမာင္းလာျပီး ကေလးကားလမ္းျဖတ္ကူးတာ အနီးေရာက္မွ ဘရွိတ္အုပ္လုိက္တာ ခရီးသည္ေတြ လက္နာ တာတုိ႕၊ အခ်င္းခ်င္းထိခုိက္မိတာေတြျဖစ္ကုန္တယ္။ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးေတြက ပုိက္ဆံေပးရင္ လႊတ္ေပးေနတာပဲ။ အဲဒါ ေၾကာင့္ ကားသမားေတြလည္း စည္းကမ္းကို မလုိက္နာၾကေတာ့ဘူး'' ဟု ဗဟန္းၿမဳိ႕တြင္ ေနထုိင္သူ မသင္းသင္းေဆြက ၄င္းအ ေတြ႕အၾကဳံကုိ ေျပာသည္။

ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအေနျဖင့္လည္း လမ္းမ်ားတြင္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္လုိင္းတူျခင္း ေက်ာ္တက္ရန္ အရွိန္ျပင္းစြာ ေမာင္းနွင္ျခင္း၊ မွတ္တုိင္ေက်ာ္ရပ္ျခင္းမ်ားရွိလာေၾကာင္းႏွင္႔ ယာဥ္ေနာက္မ်ားမွာလည္း ခရီးသည္မ်ားအား ဆက္ဆံရာတြင္ ရုိင္းျပေသာ အျပဳ အမူမ်ား၊ မွတ္တုိင္မ်ားတြင္ ခရီးသည္မ်ားတင္ေဆာင္ရာ၌ ယာဥ္ေပၚသို႕ မေရာက္မီွ ထြက္ခြာခုိင္းျခင္းမ်ား ေန႕စဥ္ျဖစ္ေပၚ လွ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

''ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အေနနဲ႕ကေတာ့ ယာဥ္ေတြစည္းကမ္းလုိက္နာဖုိ႕ခရီးသည္ေတြနဲ့ ေျပေျပျပစ္ျပစ္မရွိတာေတြကို တုိင္ၾကားလာရင္ေတာ့ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈေတြျပဳလုပ္ေပးပါတယ္။'' ဟု မထသ (ဗဟုိ)ေကာ္မတီမွ ဥကၠဌ ဦးလွေအာင္က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ရွိ ယာဥ္ေၾကာ(၃)ေၾကာရွိသည့္လမ္းမ်ား၌ ယာဘက္ယာဥ္ေၾကာသည္ တစ္နာရီမုိင္(၂ဝ)နႈန္း ျဖစ္ျပီး၊ အလယ္ ယာဥ္ေၾကာသည္ တစ္နာရီမိုင္(၃ဝ)နႈန္းျဖစ္ကာ ဝဲဘက္ယာဥ္ေၾကာသည္ ေက်ာ္တက္ခ်ိန္၌တစ္နာရီမုိင္(၄ဝ)နႈန္း သတ္မွတ္ထား ေၾကာင္း သိရသည္။

ၿမဳိ႕တြင္းေျပးဆြဲေနေသာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားအေနျဖင္႔ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းမႈမ်ားျပဳလုပ္စဥ္ ရက္ပုိင္း၊ ေန႕ပုိင္း အတြင္းသာ လုိက္နာ မႈရွိျပီး အခ်ိန္ျပည့္ စည္းကမ္းလိုက္နာမႈမရွိေၾကာင္းကိုလည္း သိရွိရသည္။



Ref: ျမစ္မခ

0 comments:

အေပၚသို႔