Thursday, September 13, 2012

အိုေဟာင္းယာဥ္အပ္ႏွံမႈ နည္းပါးျခင္းက ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈအား ပိုမိုဆိုးရြားေစ

ျမတ္မိုးေက်ာ္(ျမစ္မခ)
13 Sep, 2012

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းမႈေျဖေလ်ာ႔ေပးခဲ႔ေသာ္လည္း ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အပ္နွံ႔ေရးအေကာင္အထည္ ေပၚလာျခင္းမ ရွိသည္႔ အတြက္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕အတြင္းရွိ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားမွာ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ပိုမိုဆိုးရြားလာ ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

လက္ရွိတြင္အိုေဟာင္းယာဥ္အပ္ႏွံမႈ၌ “ဗ” အကၡရာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းမ်ား အပ္နွံနိုင္သည္ဟု စက္တင္ ဘာလ(၅)ရက္ေန႔တြင္ ရထားပို႕ေဆာင္ေရး ဝန္ၾကီးဌာနမွ သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းအပ္ႏွံေရး ပထမအစီအစဥ္အျဖစ္ ျပီးခဲ့သည့္ စက္တင္ဘာလအတြင္းက စတင္ခဲ့ျပီး သက္တမ္းႏွစ္ (၄ဝ) ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို ၂ဝ၁၁ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ (၁၉)ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊ အနွစ္(၃ဝ)နွင့္(၄ဝ)အၾကားေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ားကို နိုဝင္ဘာလတြင္ လက္ခံေဆာင္ရြက္ခဲ႔သည္။

ဒုတိယအစီအစဥ္အျဖစ္ ၂ဝ၁၂ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ(၅)ရက္ေန႔တြင္ သက္တမ္းနွစ္(၂ဝ)မျပည့္ေသးသည့္ ယာဥ္ ေဟာင္းမ်ား အား အပ္နွံခြင့္ျပဳခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဗ၊ မ စသည့္ အကၡမ်ားကိုလည္း အစဥ္အလိုက္ အပ္ႏွံ နိုင္ရန္ စီစဥ္ထားရွိေၾကာင္း ရထားပို့ေဆာင္ေရးဝန္ၾကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူက ေျပာသည္။

ယခုလက္ရွိအထိ စီးေရ (၆၁၈၅၂)စီးလက္ခံျပီးေၾကာင္း ရထားပို႕ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားေရးဦးစီးဌာနမွ သိရွိ ရသည္။ ထိုကဲ့သို႕ အပ္ႏွံႏိုင္ သည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းလက္ရွိထားထားေသာ ပိုင္ရွင္အမ်ားစုသည္ ျပန္မအပ္ေသးေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ထပ္မံအပ္ႏွံနိုင္သည့္ အကၡရာမ်ား တိုးပြား လာသည္နွင့္အမွ် ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းမ်ား အပ္ႏွံမႈမွာ မ်ားျပားလာသင့္ ေသာ္လည္း မ်ားသင္႔သေလာက္ မ်ားျပားလာျခင္း မရွိေပ။

ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားသည္ တျဖည္းျဖည္းတိုးပြားလာသည့္အျပင္ လမ္းမ်ားက်ဥ္းလာျခင္းေၾကာင္႔ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚႏိုင္ေၾကာင္း ကိုလည္း သိရသည္။

''အခုေနာက္ပိုင္း ျပည္သူေတြ ကားစီးလာနိုင္တာေတာ့ ေကာင္းပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ကားစီးေရ တိုးလာနဲ႕အမွ် လမ္းေတြလည္း ပို က်ယ္ရမယ္၊ ပိုေကာင္းရမယ္ေလ၊ ျပီးေတာ့ ယာဥ္အိုယာဥ္ ေဟာင္းေတြကိုလည္း လက္ထဲ ကိုင္မထားေတာ့ဘဲနဲ႕ ျပန္အပ္သင့္ တယ္ေလ၊ အခုဆို ယာဥ္ပိတ္ဆို႔မႈေတြက ေနရာတိုင္းမွာလိုလို ေတြ႕ေန ရတယ္ေလ၊ ဟုိေန႔ကဆို ဘုရင့္ေနာင္လမ္းဆံုမွာ ပိတ္ ေနတာ ၄၅ မိနစ္ ေလာက္ေတာင္ၾကာ သြားတယ္''ဟု သုဝဏၰၿမိဳ႕နယ္မွ ကိုေဇာ္မင္းထြန္းက ေျပာၾကားသည္။

ထို့အျပင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႕မႈမွာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ယာဥ္ေမာင္းမကြၽမ္းက်င္သည့္အခ်က္၊ ယာဥ္စည္းကမ္း နားမလည္သည္က တစ္ေၾကာင္း၊ ယာဥ္စည္းကမ္းကို သိေသာ္လည္း မလိုက္နာျခင္းေၾကာင္႔တစ္ေၾကာင္း စသည့္ စည္းကမ္းမဲ့မႈမ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္ ေၾကာပိိတ္ဆို႕မႈမ်ား ဆိုးရြားလာရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဟံသာဝတီကားပြဲစားတန္းမွ ဝါရင့္ကားပြဲစားတစ္ဦးက ေျပၾကားသည္။

''အခုဆိုရင္ ဆိုင္သြားဖို႕ကို အစက နာရီဝက္ေလာက္ပဲ ၾကိဳထြက္ရင္ရတယ္ေလ၊ အခုေတာ့ တစ္နာရီေက်ာ္ ေက်ာ္ေလာက္ ေစာထြက္မွ ရတယ္ေလ၊ အဲဒါေတာင္ တစ္ခါတစ္ေလ ကားအဆင္မေျပရင္ ေနာက္က် ေသးတာေလ၊ ျပီးေတာ့ ေနာက္က် ရင္လည္း အလုပ္က ဆင္ေျခမၾကိဳက္ဘူးေလ၊ ပိိုက္ဆံအျဖတ္ခံရတယ္ေလ'' ဟု ဖုန္းအေရာင္းစင္တာတစ္ခုတြင္ အလုပ္ဝင္ ေနေသာ မသဇင္ေအးက လမ္းပိတ္ဆို႔မႈႏွင္႔ပတ္သက္၍ ေျပာသည္။

တာဝန္ရွိသူမ်ားအေနျဖင့္လည္း ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းအပ္ႏွံေရးကို ထိေရာက္စြာ ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ယာဥ္ေဟာင္းမ်ား အပ္ႏွံျခင္း နည္းပါးေနပါက ယာဥ္မ်ား ပိုမိုတိုးပြားလာသည့္အတြက္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႕မႈတြင္ ပါဝင္ေသာ အခ်က္တစ္ခုျဖစ္လာ နိုင္ေၾကာင္းႏ်င္႔ ယာဥ္ေဟာင္းပိုင္ရွင္မ်ားအေနျဖင့္လည္း ယာဥ္မ်ားကို အပ္ႏွံျခင္း ျဖင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို့မႈမွ ေလွ်ာ့နည္းေစႏိုင္ ေၾကာင္းကိုလည္း ျပည္သူမ်ားက အႀကံျပဳေျပာဆိုၾကသည္။

Ref: ျမစ္မခ

0 comments:

အေပၚသို႔