Monday, February 21, 2011

အထူးအာဏာရ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ေကာ္မရွင္

ဦးသန္းလြင္ထြန္း 20 ေဖေဖာ္ဝါရီ 2011။

ဒီတပတ္ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီေရးရာ ေဆြးေႏြးခန္းမွာ ဗီြအုိေအဌာနမွဳး ဦးသန္းလြင္ထြန္း က ျမန္မာႏိုင္ငံ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ေကာ္မရွင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ဆိုင္ရာမ်ားကို သဃၤန္းကၽြန္း ၿမိဳ႕နယ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းညြန္႔ ကို ဆက္သြယ္ ေမးျမန္း ေဆြးေႏြးသံုးသပ္ တင္ျပထားပါတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း ဦးတင္ေအး ဦးေဆာင္မယ့္ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္ဟာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ေရြးေကာက္ပဲြ စည္းကမ္း ေတြနဲ႔ အညီ အေရးယူမႈ၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခြင့္၊ ရပ္တည္ခြင့္ စတာေတြအားလံုးကို အၿပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ေပးႏိုင္တဲ့ အာဏာအျပည့္ရွိတဲ့ ေကာ္မရွင္ျဖစ္ ပါတယ္။ ဒီေကာ္မရွင္ဟာ အစိုးရအဖဲြ႔အစည္းေတြမွာ တာ၀န္ယူဖို႔ ခန္႔အပ္ျခင္းခံရတဲ့အတြက္ လစ္ဟာသြားတဲ့ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ေနရာေတြမွာ အစားထိုးဖို႔ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပဲြေတြကို ႀကီးၾကပ္လုပ္ေဆာင္ေပးဖို႔လည္း တာ၀န္ ရွိေၾကာင္း သဃၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းညြန္႔က ဗီြအိုေအကို ရွင္းျပ ပါတယ္။

ဦးသိန္းညြန္႔ ။ ။ ဟုိအရင္ ၉၀ ခုႏွစ္တုန္းက ေရြးေကာက္ပဲြကို ႀကီးၾကပ္ခဲ့တဲ့ ဦးဘေဌးတို႔ရဲ႕ ေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္ဟာ အဲဒီတုန္းက ျပဌာန္းခဲ့တဲ့ ေကာ္မရွင္ဥပေဒအရဆိုရင္ ေရြးေကာက္ပဲြကို ႀကီးၾကပ္တာ၊ ေရြးေကာက္ပဲြအၿပီးသတ္ အစီရင္ခံစာ ထုတ္တဲ့အထိပဲ သူ႔ဥပေဒက လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးထားတယ္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြကို ဘယ္နည္းဘယ္ပံု ႀကီးၾကပ္ ရမယ္၊ စီမံရမယ္ဆိုတာ အဲဒီတုန္းက မပါဘူး။ အခု ဒီ ၂၀၀၈ မတ္လ ၈ ရက္ေန႔မွာ ျပဌာန္းတဲ့ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္ ဥပေဒမွာက်ေတာ့ ေကာ္မရွင္ဟာ ေရြးေကာက္ပဲြကိစၥတင္ေတာင္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြကို ႀကီးၾကပ္ေရး၊ လမ္းညႊန္ျခင္း၊ ႀကီးၾကပ္ေစျခင္းဆိုတဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ပါ သူက ယူထားတယ္။

အဲဒီေတာ့ အခု ဦးတင္ေအးဦးေဆာင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္ ေပၚေပါက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ဘာထူးျခားလည္းဆိုရင္ ဦးတင္ေအးရဲ႕ ကိုယ္ေရးမွတ္တမ္း ကိုၾကည့္တဲ့အခါမွာ သူဟာ အေရးႀကီးတဲ့ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးအဆင့္ တာ၀န္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးနဲ႔ ဖံြ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီအဖဲြ႔၀င္၊ ေနာက္တခါ ဦးပိုင္လိမိတက္ ဥကၠ႒စတဲ့ ႀကီးမားတဲ့တာ၀န္ေတြ ယူထားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ အခု ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္ကို တာ၀န္ယူတယ္ဆိုရင္ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပဲြ ေကာ္မရွင္ရဲ႕ နဂိုရ္လုပ္ပိုင္ခြင့္နဲ႔ တာ၀န္မ်ားက ဦးတင္ေအး ဦးေဆာင္လုိက္တဲ့ အတြက္ ပိုၿပီးေတာ့ ထိထိေရာက္ေရာက္၊ ထက္ထက္ျမက္ျမက္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္မယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေရးေခါင္းေဆာင္မႈေတြ ရွိလာတာ ေပါ့။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။ ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္သတိျပဳမိတဲ့ ကိစၥေလးရွိပါတယ္။ အဲဒါက ဘာလဲဆုိေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အိမ္နီးခ်င္းထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ ျဖစ္ရပ္ေပါ့ေနာ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ အခုလက္ရွိ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ အဘီဆစ္ (Abihisit) ဦးေဆာင္တဲ့အဖဲြ႔ ေရြးေကာက္ပဲြမွာ အႏိုင္ရၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ ေရြးေကာက္ပဲြ ေကာ္မရွင္ကေနၿပီးေတာ့ ျပန္လည္စီစစ္ၿပီးေတာ့ အဘီဆစ္ ဦးေဆာင္တဲ့ ဒီမုိကရက္တစ္ပါတီရဲ႕ ေရြးေကာက္ပဲြကာလ အတြင္းမွာ အလႉေငြရယူသံုးစဲြမႈကိစၥေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္လုိ႔ရွိရင္လည္း တျခားမသမာမႈကိစၥေတြ - အဲဒါေတြကို တုိင္ၾကားမႈေတြရွိေတာ့ ဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ အဖဲြ႔နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီကို ပါတီအျဖစ္ကေန ရပ္စဲ ေစဖို႔အထိ ညႊန္ၾကားမႈေတြ၊ ေတာင္းဆိုမႈ ေတြ၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြလုပ္ခဲ့တာကို ေတြ႔ရ တယ္ေလ။

သေဘာကေတာ့ ေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္ရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာေတြဟာ အေတာ္ေလးကို ႀကီးမားေနတာေတြ႔ရတယ္။

အဲဒီေတာ့ ဒု-ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးတင္ေအး ဦးေဆာင္တဲ့ ေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္ကေကာ အလားတူ ဗမာျပည္တြင္းမွာ ႀကံ့ခုိင္ဖံြ႔ၿဖိဳးေရးပါတီကလဲြရင္ေပါ့ တျခားအတိုက္အခံပါတီ ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ၊ အတုိက္အခံပါတီေတြကို ဦးေဆာင္တဲ့၊ ကုိယ္စားျပဳတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြအေပၚကို ဒီလို စီစစ္မႈေတြ၊ တုိင္တန္းမႈေတြ ရွိလာခဲ့လို႔ရွိရင္ ကိုင္တြယ္ ေဆာင္ရြက္လာမယ့္ အလားအလာေတြ ရွိေနသလားခင္ဗ်။

ဦးသိန္းညြန္႔ ။ ။ က်ေနာ္အရင္ဆံုးေျပာခ်င္တာက ထိုင္းနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ မတူတဲ့ ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္ေပါ့။ ထုိင္းမွာကေတာ့ ေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္က ဆံုးျဖတ္တဲ့ဟာကို ထိုင္းႏိုင္ငံ အေျခခံဥပေဒခံု႐ံုးကို တင္ျပလို႔ရတယ္။ တင္ျပလည္းတင္ျပၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံခံု႐ံုးက အဆံုးအျဖတ္ေပးတာ။ အခုနက အဘီဆစ္လို ကိစၥေတြကိုေပါ့။

ဒီမွာကေတာ့ ဥပေဒအရ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ျခင္းဆုိင္ရာလုပ္ငန္းေတြ၊ ေရြးေကာက္ပဲြ ခံုအဖဲြ႔ရဲ႕ အမိန္႔ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့အယူခံမႈေတြ၊ ျပင္ဆင္မႈေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ခြင့္ဥပေဒအရ ေဆာင္ရြက္တဲ့ကိစၥေတြဟာ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပဲြ ေကာ္မရွင္ရဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာ အၿပီးအျပတ္ျဖစ္တယ္။ ဒီမွာ ထိုင္းနဲ႔ မတူတာက ျပတ္ျပတ္သားသား သူက ေရြးေကာက္ပဲြကိစၥ၊ ေရြးေကာက္ပဲြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ခံု႐ံုးက ဆံုးျဖတ္တဲ့ကိစၥ၊ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားနဲ႔ကိစၥအားလံုးဟာ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပဲြ ေကာ္မရွင္ရဲ႕ေဆာင္ရြက္ခ်က္နဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ဟာ အၿပီးအျပတ္ျဖစ္ တယ္ဆိုတာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးထားၿပီးၿပီ။ အဲဒါက ထိုင္းနဲ႔ ဗမာနဲ႔ မတူတဲ့ အေျခအေနပဲ။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အဲဒီေတာ့ ေလာေလာဆယ္အားျဖင့္ ေရြးေကာက္ခံထားရၿပီးသား ကိုယ္စားလွယ္ေတြေတာင္မွပဲ မဲဆႏၵနယ္မွာ ဥပမာအားျဖင့္ မဲဆႏၵျပဳသူရဲ႕ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္းကေနၿပီးေတာ့ ကိုယ္စားလွယ္ကို ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းလိုပါေၾကာင္း ကန္႔ကြက္တဲ့ တုိင္ၾကားမႈေတြရွိလာလို႔ရွိရင္ ေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒ဦးေဆာင္တဲ့အဖြဲ႔က စံုစမ္း စစ္ေဆးရမယ္၊ အေရးယူရမယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္မွာေတာ့ ဒါဟာ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးပါတီနဲ႔ အတိုက္အခံ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ဖိႏွိပ္လာမယ့္ အလားအလာ မရွိ ဘူးလား။

ဦးသိန္းညြန္႔ ။ ။ အဲဒါကေတာ့ အတိုက္အခံပါတီပဲေျပာေျပာ၊ အႏိုင္ရပါတီပဲေျပာေျပာ လူထုက တစ္ရာခိုင္ႏႈန္းေပးတဲ့ လူထုက တိုင္ၾကားလာလို႔ ဒီတိုင္ၾကားခ်က္က ဟုတ္မွန္တယ္ ဆုိရင္ ေကာ္မရွင္က အေရးယူပါလိမ့္မယ္။ အတိုက္အခံေတြမွာေရာ၊ အႏိုင္ရပါတီ မွာေရာ ေရြးေကာက္ပြဲတုန္းက ေပးခဲ့တဲ့ကတိေတြနဲ႔ အေရြးခံရၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ေနမႈထိုင္မႈေတြ ေျပာင္းလဲၿပီးေတာ့ ဗမာလူထုက အရင္နဲ႔မတူတာက ဘယ္သူေတြ ႏိုင္ငံေရး လုပ္စားတယ္၊ ဘယ္သူေတြက ႏိုင္ငံေရးကို ရိုးရိုးသားသား လုပ္တယ္ဆိုတာကို အကဲျဖတ္ႏိုင္တဲ့ကာလ ဆိုက္ေရာက္လာၿပီ။ အဲဒီေတာ့ သူတုိ႔က သူတုိ႔ တုိင္ခြင့္အရ အခ်က္အလက္အမွန္ေတြနဲ႔ တုိင္ၾကားလာရင္ေတာ့ ေကာ္မရွင္က စံုစမ္းစစ္ေဆးၿပီးေတာ့ အဲဒီရဲ ႔ ထြက္ေပၚခ်က္ေပၚမွာေတာ့ အေရးယူမွာေပါ့။ အဲဒီလို အေရးယူတဲ့အခါမွာ အားလံုး ဥပေဒေရွ ႔ေမွာက္မွာ ညီတူညီမွ် အခြင့္အေရးရေရး၊ ေက်ာသားရင္သား မခြဲျခားဘဲ အေရးယူမႈေတြ ေပၚေပါက္ႏိုင္ပါေစလို႔ က်ေနာ္ကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ အဲဒီလို ျဖစ္လာမလား၊ မျဖစ္လာဘူးဆိုတာ ေနာက္ေပၚေပါက္လာမယ့္ အေျခအေနအေပၚမွာ က်ေနာ္လည္း ေစာင့္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ အကဲျဖတ္ေပးႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ဒီေနရာမွာ ေနာက္တခ်က္က ေမးခ်င္တဲ့ကိစၥက ဒီ ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္အေနနဲ႔ အခု အသစ္ဖြဲ႔စည္းမယ့္ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးတင္ေအး ဦးေဆာင္မယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္အေနနဲ႔က အခု လႊတ္ေတာ္က်င္းပၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ အစိုးရ အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ အမည္စာရင္း တင္သြင္းၿပီးေတာ့ ခန္႔အပ္လိုက္သလို လစ္ဟ သြားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ေနရာေတြကို ျပန္လည္ၿပီး ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ ေတြလုပ္ဖို႔ ကိစၥေတြမွာလည္း တာဝန္ရွိတယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဥပေဒျပဌာန္းမႈေတြ ဘာေတြရွိသလဲ။ ဒီလို ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ ဘယ္ေတာ့ေလာက္ ပါလာမလဲလို႔ ထင္သလဲ။

ဦးသိန္းညြန္႔ ။ ။ အဲဒါကေတာ့ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲကို ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္က သူသင့္ေတာ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္မဲဆႏၵနယ္ေျမေတြမွာ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပမယ္လို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္က်င္းပမယ္၊ ဘယ္လိုေတြ က်င္းပမယ္ ဆိုတာကေတာ့ သူ႔ရဲ ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေပၚမွာပဲ မူတည္တာေပါ့။ ဥပေဒမွာေတာ့ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲကို ဘယ္အခ်ိန္ က်င္းပရမယ္လို႔ မေရးထားဘူး။ သို႔ေသာ္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပရမယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ဒီ ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒမွာ ပါၿပီသာျဖစ္ပါတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုမွာေတာ့ ျပည္သူေတြက ေရြးေကာက္ ထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြထဲက ႏုတ္ထြက္သြားလို႔ျဖစ္ေစ၊ ဒါမွမဟုတ္ အေၾကာင္း တစံုတရာေၾကာင့္ လုပ္ငန္းတာဝန္မေဆာင္ရြက္ႏိုင္လို႔ျဖစ္ေစ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ရက္တခုမွာ အစားထုိး ခန္႔အပ္တာပဲျဖစ္ေစ၊ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္တာပဲျဖစ္ေစ၊ တိတိက်က် သတ္မွတ္၊ ရက္သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ လုပ္ရတာေတြ ရွိပါတယ္။ အခု ဦးသိန္းညႊန္႔ေျပာတဲ့ အတိုင္းဆိုရင္ ဗမာျပည္မွာ ရက္သတ္မွတ္ထားတာ မရွိဘူးဆိုတာလား။

ဦးသိန္းညြန္႔ ။ ။ အခု ဒီေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒမွာေတာ့ လြတ္လပ္သြားတဲ့ေနရာကို ရက္ေပါင္းဘယ္ေလာက္ၾကာမွ ၾကာရင္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အတိ အက် ေရးသားထားတာကိုေတာ့ က်ေနာ္ ေလ့လာတဲ့အခါမွာ မေတြ႔ရဘူး။ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ကိုလုပ္ရမယ္ဆိုတာကေတာ့ အေသအျခာပါပဲ။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ ၾကားေနရတဲ့ သတင္းတခ်ဳိ ႔ေတြ - အထူးသျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ေခၚယူက်င္းပၿပီးေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႔ထဲမွာ ခန္႔အပ္ခံရတဲ့ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြထဲကေန ႏုတ္ထြက္ဖို႔ လိုတဲ့လူေတြ ရွိေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ႏုတ္ထြက္ တဲ့အခါၾကရင္ လစ္ဟသြားတဲ့ေနရာေတြကို ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲေတြ လုပ္လာမယ့္ အေျခအေနေတြရွိမယ္။ အဲဒီ ေနရာေတြအတြက္ အတိုက္အခံ အဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ ဒီမုိကရက္တစ္အင္အားစုေတြအေနနဲ႔ အျပင္းအထန္ ျပန္လည္ၿပိဳင္ဆုိင္ ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳစားမႈေတြ ရွိေနတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းတခ်ဳိ ႔လည္း ၾကားရတယ္။ ဒီလုိသာ ရက္သတ္မွတ္မႈ၊ ကန္႔သတ္မႈ မရွိဘဲနဲ႔ဆုိရင္ ဒီဘက္က ျပင္ဆင္မႈေတြက အလဟသ ျဖစ္သြားမယ္လို႔ ေျပာႏိုင္သလား။

ဦးသိန္းညြန္႔ ။ ။ က်ေနာ္ကေတာ့ အဲဒီအေပၚမွာ ထင္ျမင္ခ်က္ မေပးခ်င္ဘူး။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တဲ့အခ်က္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာရွိတဲ့ အတိုက္အခံအင္အားစုလို႔ေခၚတဲ့ ဒီမုိကေရစီပါတီေတြရဲ႔ ေခါင္းေဆာင္မႈ၊ စည္းရံုးမႈ၊ လူထုအားလံုးကို ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္ခင္ တံု႔ျပန္မႈ၊ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးတဲ့ကာလမွာ တံု႔ျပန္မႈ၊ ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔တဦးခ်င္းရဲ ႔ ေျပာတာဆိုတာေတြေၾကာင့္ ေဆာင္ရြက္မႈေတြအေပၚမွာ မီဒီယာေတြက ေထာက္ျပေနမႈ။ အဲဒီအခ်က္ေတြအေပၚမွာ ၿခံဳငံုၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ေပၚေပါက္လာမယ့္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ေအာင္ႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္မလား။ အေရးႏွိမ့္သူမ်ား ျဖစ္မလားဆိုတာ အဲဒီ မဲဆႏၵရွင္လူထုက ဆံုးျဖတ္ပါလိမ့္မယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ေလာေလာဆယ္အားျဖင့္ အခုၿပီးခဲ့တဲ့ ၿပီးခဲ့သမွ် လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး ကာလတေလွ်ာက္မွာ - တခ်ဳိ႔ ကေျပာၾကပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ အစည္း အေဝးပြဲေတြဟာ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ပဲ ၾကာတယ္ဆုိေတာ့ ၁၅ မိနစ္ လႊတ္ေတာ္လို႔ေတာင္ အမည္တြင္ေနတယ္ဆိုေတာ့။ အဲဒီလို အမည္သညွာ သမုတ္ခံရတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တဦးျဖစ္ေနတဲ့ ဦးသိန္းညႊန္႔အေနနဲ႔ ဘယ္လိုေျပာ ခ်င္ပါသလဲ။ ဒါက တကယ္ပဲလား။ ဦးသိန္းညြန္႔တို႔အေနနဲ႔ ဒီလုိ လႊတ္ေတာ္ အတြင္း ေဆြးေႏြးပြဲေတြမွာ အခ်ိန္ယူၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးခြင့္မရွိဘူးလား။ တကယ္ပဲ ၁၅ မိနစ္ လႊတ္ေတာ္ျဖစ္ေနသလား။

ဦးသိန္းညြန္႔ ။ ။ အဲဒီလို သံုးသပ္ေျပာဆိုတာကေတာ့ သူ႔ထင္ျမင္ခ်က္နဲ႔သူေပါ့။ က်ေနာ့္သေဘာထား ေျပာရရင္ေတာ့ ဒါက သူတုိ႔ စံနစ္တက် လုပ္သြားတာျဖစ္တယ္။ ကန္႔ကြက္ခ်က္ေပးတယ္။ ကန္႔ကြက္မယ့္လူမွ မရွိဘဲ။ ကန္႔ကြက္မယ့္လူ မရွိေတာ့ ၁၅ မိနစ္ပဲ ၾကာတာေပါ့။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔ ဝန္ႀကီးအဖြဲ႔၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ဝန္ႀကီးအဖြဲ႔ ေရြးတာကအစ အစည္းအေဝး အစီအစဥ္ ေရးဆြဲတဲ့လူအေပၚ မူတည္ပါတယ္။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ေျပာရင္ေတာ့ ၉၀-၉၅ ညီလာခံတက္ခဲ့တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳအရ ေျပာရင္ေတာ့ ၾကာရင္လည္း ၾကာတဲ့ အစည္းအေဝးတက္လာတဲ့လူျဖစ္ေတာ့ တက္ရတာေပါ့။ ျမန္ရင္လည္း အစည္း အေဝးၿပီးရင္လည္း ျပန္ခဲ့တာေပါ့။ အခုလည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံတာဝန္။ ဟုိအရင္နဲ႔ မတူတာက လူထုက ေပးလိုက္တာ။ အခု က်ေနာ္ ဒီကို တက္လာတာက သဃၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္ လူထုက ေပးလိုက္တဲ့ mandate လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ႏုိင္ငံအက်ဳိးအတြက္ အေကာင္းဆံုးလုပ္ဖို႔၊ က်ေနာ္လုပ္ႏိုင္သမွ်လုပ္ဖို႔၊ ေပးထားတဲ့ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းက ရသမွ်လုပ္ဖို႔ဆုိတဲ့ ဦးတည္ခ်က္နဲ႔ တက္လာခဲ့တဲ့ဆုိေတာ့ က်ေနာ္အဖို႔ အစည္းအေဝး အခ်ိန္တိုသြားတာတို႔၊ အစည္းအေဝး အခ်ိန္ၾကာရွည္တာတို႔ဆိုတာ ျပႆနာမဟုတ္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္ အျပင္ကလူေတြ ေျပာတာနဲ႔ မတူတာကေတာ့ သူတုိ႔ စံနစ္တက်လုပ္ေနတာေတာ့ အမွန္ပဲ။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ဒီေနရာမွာ ဦးသိန္းညႊန္႔ ေျပာတာကေတာ့ အစည္းအေဝးအခ်ိန္ တုိေတာင္းတာ၊ ၾကာျမင့္တာ ျပႆနာမဟုတ္ဘူးဆိုေပမယ့္လည္း ဒီေနရာမွာ အထူးသျဖင့္ ေဆြးေႏြးျငင္းခံုပိုင္ခြင့္၊ တင္ျပပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ေနတာေပါ့။ အခု ၿပီးခဲ့တဲ့ အစည္းအေဝးကာလတေလွ်ာက္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ တင္သြင္းတဲ့ ဒီအစိုးရကိစၥေတြကို အတည္ျပဳေရးကိစၥ၊ ေထာက္ခံေရးကိစၥေတြနဲ႔ပဲ ၿပီးသြားသလား။ ဒါမွမဟုတ္ရွိရင္လည္း အေစာက ဦးသိန္းညႊန္႔ေျပာသလို သဃၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္က ျပည္သူေတြက ေပးလိုက္တဲ့အခြင့္ အဏာအရ ဥပေဒအေၾကာင္း အဆိုတင္သြင္းခြင့္ တင္ျပပိုင္ခြင့္ေတြ ဘယ္ေလာက္အထိ ရခဲ့သလဲ။ အထူးသျဖင့္ ဘယ္လုိအခ်က္မ်ဳိးေတြမွာ တင္ျပပိုင္ခြင့္ေတြ ရခဲ့သလဲ။ ဘယ္ေတာ့ရမလဲ။

ဦးသိန္းညြန္႔ ။ ။ အဲဒါကေတာ့ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တဲ့အခ်က္က လႊတ္ေတာ္ဆိုတာ အာဏာပိုင္ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ခန္႔အပ္ရံုနဲ႔ ၿပီးတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ လႊတ္ေတာ္ဆိုတာ ဥပေဒၾကမ္းေတြ ေဆြးေႏြးရမယ္၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ႔ အဆုိေတြကို လက္ခံ ေဆြးေႏြးရမယ္၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ႔ အေမးကို ေျဖရမယ္။ အခုေတာ့ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြကို ဖြဲ႔စည္းေနတယ္ဆုိေတာ့ တာဝန္ခံ ေျဖၾကားမယ့္လူ မရွိေသးဘူး။ ေနာက္တခါ အဆိုနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ရွိရင္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ယေန႔ အထိ ကတိသစၥာျပဳ မလုပ္ရေသးဘူး။ အဲဒီလုိပဲ ဝန္ႀကီးေတြကလည္း ကတိ သစၥာျပဳၿပီးေတာ့ လႊဲေျပာင္းယူတဲ့အဆင့္ မေရာက္ေသးဘူး။ အဲဒီေတာ့ လႊတ္ေတာ္အတြင္း မွာပဲ တာဝန္ေတြ လႊဲေျပာင္းယူၿပီး၊ သမၼတကလည္း သစၥာျပဳၿပီးဆိုရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ဥပေဒ ၾကမ္းတို႔၊ အဆိုတို႔၊ ေမးခြန္းထုတ္တာေတြ ေပၚလာမွာေပါ့။

Ref;VOA

0 comments:

အေပၚသို႔