Wednesday, March 28, 2012

သီလဝါမီး ေဒၚလာ ငါးသန္းေက်ာ္ ဆံုးရံႈး

မင္းသက္
မတ္လ ၂၇ ရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္

ရန္ကုန္တိုင္း၊ ေက်ာက္တန္းၿမိဳ႕နယ္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ သီလဝါဆိပ္ကမ္း MITT တြင္ တနလၤာေန႔ ေန႔လယ္ ၂ နာရီ ခြဲခန္႔မွ စ၍ အဂၤါေန႔ မနက္ ၆ နာရီထိ ေလာင္ကၽြမ္းခဲ့သည့္ မီးေၾကာင့္ သစ္လံုးမ်ား ေလာင္ကၽြမ္းသြားခဲ့ရာ ေဒၚလာ ငါးသန္းခန္႔ တန္ဖိုး ဆံုးရႈံးသြားရေၾကာင္း ဗဟိုမီးသတ္ ဦးစီးဌာနက ေျပာသည္။

“အေမရိကန္ေဒၚလာ ငါးသန္းပါ။ သစ္လံုးတန္ခ်ိန္ ၇,၀၀၀ ေလာင္သြားပါတယ္။ ကေန႔မနက္ ၆ နာရီမွာ ၿငိႇမ္းသတ္ႏိုင္ ခဲ့ပါတယ္” ဟု ဗဟိုမီးသတ္ဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတဦးက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

အဆိုပါဆိပ္ကမ္းတြင္ CIFG ကုမၸဏီပိုင္ သစ္လံုးတန္ခ်ိန္ သံုးေသာင္း ရွိသည့္အနက္ မီးေလာင္မႈေၾကာင့္ ကၽြန္းသစ္ တန္ခ်ိန္ ၃,၀၀၀ ခန္႔ႏွင့္ သစ္မာ တန္ခ်ိန္ ၄,၀၀၀ ခန္႔ မီးေလာင္ခံ ရသည္ဟု ဆိုသည္။


မီးေလာင္မႈ ျဖစ္ပြားပံုမွာ ‘လမ္းသြားလမ္းလာ တဦးက ေသာက္လက္စ ေဆးလိပ္မီး ပစ္ခ်ခဲ့ရာမွ ကိုင္းေတာအေျခာက္ မ်ားကို ေလာင္ကာ ယင္းမွတဆင့္ ပံုထားေသာ သစ္လံုးမ်ား၊ ေက်ာက္မီးေသြးမ်ားကို ေလာင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း’ ရန္ကုန္တိုင္း ဗဟိုမီးသတ္ဦးစီးဌာန မွတ္တမ္း တြင္ ေရးသားထားသည္ကို သတင္းမီဒီယာသမားမ်ားက ဖတ္ခြင့္ရခဲ့ သည္။

သို႔ေသာ္ တနလၤာေန႔ညက မီးသတ္ရဲေဘာ္မ်ားထံမွ ေပးပို႔ေသာ အစီရင္ခံခ်က္အရ ဆိပ္ကမ္းရွိ ေက်ာက္မီးေသြးမ်ားမွ စတင္ ေလာင္ကၽြမ္းျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“က်ေနာ္တို႔ဆီကို ေရွ႕တန္း (မီးေလာင္ျပင္)က သတင္းပို႔တာ ေက်ာက္မီးေသြးဆိုတာ ေနပူရင္ သူ႔အလိုလို မီးေလာင္ တတ္တယ္တဲ့။ အခုလည္း အဲလိုပဲျဖစ္တာတဲ့” ဟု ဗဟိုမီးသတ္ တာဝန္ရွိသူတဦးက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

မီးေလာင္ျခင္း အေၾကာင္းရင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထိုသို႔ ကြဲလြဲခ်က္မ်ား ျဖစ္ေနရျခင္းကို “တာဝန္ရွိတာက ဆိပ္ကမ္းမွာ ရွိတာေပါ့။ အဲဒီ သစ္ေတြက ေရာင္းၿပီးသားလည္း ၾကားတယ္။ တေယာက္တမ်ိဳးေတာ့လည္း ေျပာေနၾကတာေပါ့ေနာ့။ ဆိုေတာ့ကာ ေလ်ာ္ရမွာက ဆိပ္ ကမ္းေလ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ တရားခံက္ို ေဖ်ာက္ဖို႔ လုပ္ေနတာေလ။ အခု တရားခံ မရွိဘူးေလ” ဟု ျပည္တြင္း ဂ်ာနယ္သတင္း ေထာက္ တဦး က မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ထို႔ျပင္ မီးေလာင္မႈကို မ်က္ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရသည့္ ဦးပိုင္ ကုမၸဏီ လိမိတက္မွ အၿငိမ္းစား ဗိုလ္ႀကီးတဦးကလည္း “ဆိပ္ကမ္း မွာ ေလာင္တဲ့မီး ဆိပ္ကမ္းတာဝန္ခံေတြမွာ တာဝန္ရွိတာေပါ့ဗ်ာ။ အခုကေတာ့ လူတေယာက္ ေဆးလိပ္ေသာက္သြား တာက က်က်န္ခဲ့တဲ့ မီးပြါးေၾကာင့္ မီးေလာင္မႈျဖစ္တယ္ ဆိုတာကေတာ့ တရားလြန္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဦးပိုင္ကလည္း ေက်ာက္မီးေသြး လုပ္ဖူးပါတယ္။ ေက်ာက္မီးေသြးက ေနပူရင္ အဲလိုပဲ မၾကာခဏ မီးေလာင္တာပဲေလ။ သူက ျဖစ္ တတ္တာပဲ။ တာဝန္ယူရမွာကို တာဝန္ယူပါ။ ဆိပ္ကမ္း အသံုးမက်လို႔ ျဖစ္တာပဲဗ်ာ။ အသိသာႀကီး” ဟု အမည္မေဖၚလိုေသာ အၿငိမ္းစား ဗိုလ္ႀကီးတဦးက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ဗဟိုမီးသတ္၏ အဂၤါေန႔နံနက္က ဆံုးရံႈးမႈတန္ဖိုးကို ေဖာ္ျပရာတြင္ မီးေလာင္ျခင္းခံရသည့္ ေက်ာက္မီးေသြးတန္ဖိုးကိုမူ ေဖၚျပထား ျခင္း မရွိေပ။

အဆိုပါ မီးေလာင္မႈေၾကာင့္ အေရးယူမည့္သူကိုမူ စံုစမ္းဆဲဟု ဗဟိုမီးသတ္ ဦးစီးဌာန မွတ္တမ္းတြင္ ေဖၚျပထားသည္ ကို ေတြ႔ရသည္။

ေက်ာက္တန္းရဲစခန္းမွ အဆိုပါအမွဳကို ပ(၁၁၅)/၂ဝ၁၂ /ပုဒ္မ ၂၈၅(ေပါ့ဆမႈ)တို႔ျဖင့္ အမႈဖြင့္ထားေၾကာင္း သိရသည္။

မီးေလာင္ရာသို႔ မီးသတ္ကား၊ ေရသယ္ယာဥ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္မႈယာဥ္၊ အကူယာဥ္ စုစုေပါင္း ၅၈ စီး၊ မီးသတ္ တပ္သားႏွင့္ အရန္တပ္သား ၄၄၇ ဦး၊ ၾကက္ေျခနီ ၆ ဦး တို႔လည္း မီးေလာင္ျပင္တြင္ သြားေရာက္ၿငႇိမ္းသတ္ခဲ့ၾကရသည္။

သီလဝါ ဆိပ္ကမ္းဝင္းတြင္ ျပည္ပမွ တင္သြင္းလာေသာ ကားစီးေရ ၁,၁၀၀ ခန္႔ ရွိရာ ယင္း ကားမ်ားကို ကူးစက္ေလာင္ကၽြမ္းမႈ မရွိ ေစေရးအတြက္ ႀကိဳးစားခဲ့ရေၾကာင္း မီးၿငိမ္းသတ္ခဲ့သူ တပ္သားတဦးက ေျပာသည္။

“က်ေနာ္တို႔ မီးၿငိမ္းသတ္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ၾကာခဲ့တယ္။ ႏိုင္ငံျခားက ကားေတြ အမ်ားႀကီး။ မေလာင္ရေအာင္ မနဲႀကိဳးစားရ တယ္။ မီးေလာင္တဲ့ ေနရာကို ဦးေတဇ ကုမၸဏီက လူေတြ လာတယ္။ ေရသန္႔ေတြ ခ်ေပးသြားတယ္။ ခဏပဲ ေနၿပီးေတာ့ ျပန္သြားတယ္။ သူတို႔ပိုင္တဲ့ သစ္လို႔ ေတာ့ ေျပာတာပဲ။ ကုမၸဏီကိုေတာ့ ထူး ဆိုတဲ့ အမည္ကို မေပးထားဘူး ခင္ဗ်။ CIFG တဲ့” ဟု ယင္း မီးသတ္ရဲေဘာ္ က ေျပာသည္။

မီးေလာင္ရာ တဝိုက္တြင္ လူေနရပ္ကြက္မ်ား မရွိဘဲ ေပါက္ကြဲမႈလည္း တစံုတရာ မၾကားသိရ၍ လူမ်ား ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရရွိမႈလည္း မရွိေၾကာင္း ဗဟိုမီးသတ္ဌာနမွ ေျပာသည္။

Ref: မဇၥ်ိမ

0 comments:

အေပၚသို႔