Tuesday, December 27, 2011

ပါရမီ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၏ ေတာင္းဆိုခ်က္ ဦးပိုင္လိုက္ေလ်ာ

ညီသစ္၊ ေက်ာ္ခ
ဒီဇင္ဘာလ ၂၆ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္

စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား ဦးစီးထားသည့္ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပိုင္ လီမီတက္က ‘ပါရမီ’ တကၠစီ အငွားယာဥ္ေမာင္းမ်ားအေပၚ တင္းၾကပ္ ထားသည့္ စည္းမ်ဥ္းမ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ဆႏၵျပ ေတာင္းဆိုေတာ့ မည္ အေရးႏွင့္ ရင္ဆိုင္လိုက္ရၿပီး အေရးေပၚ အစည္းအေဝးေခၚကာ ညွိႏိႈင္း သေဘာတူေပးခဲ့ရ သည္။

တင္းၾကပ္မႈမ်ားကို မခံႏိုင္ၾကသျဖင့္ ‘ဗႏၶဳလ’ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ေအာက္ရွိ ပါရမီယာဥ္ေမာင္းမ်ားက စုဖြဲ႔ကာ ဒီဇင္ဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ဆႏၵျပေတာင္းဆိုရန္ ျပင္ဆင္ခဲ့မႈမွာ သတင္းေပါက္ၾကားခဲ့ၿပီး ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ဦးပိုင္ လီမိတက္က ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ကို အေရးေပၚ အစည္းအေဝးတရပ္ ေခၚယူခဲ့သည္။ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားကို ဦးပိုင္ ဥကၠ႒ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ေဇာ္ဦးကို တင္ျပကာ ၂၃ ရက္ ေန႔က အစည္းအေဝးတြင္ စည္းကမ္း ျပင္ဆင္ခ်က္ကို ထုတ္ျပန္ေပးခဲ့သည္။

ပါရမီယာဥ္ေမာင္းမ်ားအေပၚ ခ်မွတ္ထားေသာ ယခင္က လဆန္း ၃ ရက္ ေန႔ေနာက္ဆံုး ထားေပးသြင္းရမည့္ လစာ ကုိ ၇ ရက္ ေန႔ထိ တိုးျမင့္ေပးခဲ့သလို ၃ ရက္ေန႔ လစာ မေပးလွ်င္ ကားေသာ့သိမ္းျခင္းကို ၁၅ ရက္ေန႔ထိ ေလွ်ာ့ေပါ့ ေပးခဲ့သည္။ တရက္ လ်င္ လက္ေဗြ သံုးႀကိမ္ ႏွိပ္ရမယ့္အစားကို ေန႔လည္တႀကိမ္ ေလွ်ာ့ခ်ေပးခဲ့သလို ယခင္က မနက္ ၆ နာရီ ယာဥ္ထုတ္ခ်ိန္အစား တနာရီ ေစာထုတ္ယူခြင့္ေပးခဲ့ၿပီး ယာဥ္သိမ္းခ်ိန္ကိုလည္း တနာရီ ေနာက္က် သိမ္းခြင့္ ထိ ေလွ်ာ့ခ်ေပးခဲ့သည္။

“တေန႔ကို သုံးႀကိမ္ ဘယ္ေနရာကေရာက္ေရာက္ ပါရမီကားဝင္းကို ျပန္လာၿပီး လက္ေဗြႏွိပ္ဖို႔ ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး ဗ်။ ေနာက္ဆုံး အစည္းအေဝးက ဆုံးျဖတ္တာ တေန႔ သုံးႀကိမ္ မထိုးရေတာ့ဘူးဗ်၊ တေန႔ ႏွစ္ႀကိမ္ပဲ အဝင္နဲ႔ အထြက္ ထိုးရမယ္။ ေန႔လည္ ျပန္ လာထိုးေပးဖို႔ မလိုေတာ့ဘူး” ဟု ပါရမီယာဥ္ေမာင္း ဦးေစာ က မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၏ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားထဲတြင္ နယ္ေက်ာ္ ေမာင္းႏွင္ေၾကးအား ေလွ်ာ့ခ်ေပးရန္၊ အငွားယာဥ္၏ စေပၚေငြကို က်ပ္ ၁၅ သိန္းမွ ၁၀ သိန္းသို႔ ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးရန္၊ ဦးပိုင္သို႔ လစဥ္ ေပးသြင္းရေနရသည့္ အငွားယာဥ္ေၾကး က်ပ္ေလးသိန္းကို သံုးသိန္း ထိ ေလွ်ာ့ခ်ေပးရန္ႏွင့္ ယာဥ္ေျပးဆြဲခ်ိန္ကို ျပန္လည္ ညွိႏိုင္းေပးရန္ ပါရွိသည္။

အဆိုပါ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားထဲက စေပၚေငြမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ေပးေရးႏွင့္ လစဥ္ေငြ ေလွ်ာ့ခ်ေရးတို႔ကို ဦးပိုင္ လိုက္ေလ်ာ ခ်က္မ်ားတြင္ မပါရွိေသးေပ။ သို႔ေသာ္လည္း အေျခအေနအရ ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္း ဦးပိုင္ လီမီတက္ မွ ထိပ္ပိုင္းတာဝန္ရွိသူ တဦးက ေျပာသည္။

ေလွ်ာ့ခ်ေပးခ်က္မ်ားထဲက တခုျဖစ္သည့္ မူလက နယ္ေက်ာ္ ေမာင္းႏွင္ေၾကး ၁၀၀၀၀ က်ပ္ကို ၅၀၀၀ က်ပ္သို႔ ေလွ်ာ့ခ်ေပးခဲ့ ေသာ္လည္း နယ္ေျမအကန္႔အသတ္ ပိုက်ဥ္းသြားေၾကာင္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ေျပာသည္။

“အရင္တုန္းက ျပည္လမ္းဆိုရင္ တိုက္ႀကီး၊ မႏၲေလးလမ္းဆိုရင္ အင္းတေကာ္ေပါ့။ အဲဒီေနရာေတြကို ေက်ာ္လို႔ မရေတာ့ဘူး။ အရင္တုန္းက တေသာင္းေပးတယ္ဆိုတာက ပဲခူးထိ ရတယ္ေလ။ ဒီလို ကန္႔လိုက္တဲ့ အခါၾကေတာ့ ဒါဟာ ေျဖေလ်ာ့တာ မဟုတ္ပဲနဲ႔ ပိုတင္းၾကပ္လိုက္သလို ျဖစ္သြားတာကိုး။ အခု ပဲခူး၊ အင္းတေကာ္ သြားခ်င္တယ္ဆို ခ်က္ခ်င္းလိုက္လို႔ မရေတာ့ဘူး” ဟု ယာဥ္ေမာင္း တဦးက ေျပာသည္။

ယခင္က နယ္ေက်ာ္ ေမာင္းႏွင္မည္ဆိုပါက သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ခံကို ဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ေျပာဆို၍ ရေသာ္လည္း ယခုအခါ တြင္မူ ေလွ်ာက္လႊာ တရက္ ႀကိဳတင္ရမွာျဖစ္ၿပီး ခြင့္ျပဳခ်က္ရမွ ခရီးသည္ လိုက္ပါ ပို႔ေဆာင္ခြင့္ရမည္ ျဖစ္သည္။

စစ္အရာရွိမ်ား ႀကီးစိုးေသာ ပါရမီယာဥ္လိုင္းမွ တကၠစီမ်ားသည္ ၿမိဳ႕တြင္းရွိ အျခားေသာ ယာဥ္လိုင္းမ်ားထက္ ခရီးသည္ အႀကိဳက္၊ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား အႀကိဳက္ေတြ႔သျဖင့္ အသံုးျပဳလိုၾကေသာ္လည္း ကားရရန္အတြက္ တပ္အရာရွိ မ်ားကို အကပ္ ယူရေၾကာင္း ပါရမီ ယာဥ္ေမာင္းတို႔က ေျပာသည္။

စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ေအာက္ရွိ အငွားယာဥ္မ်ားသည္ ပါရမီ ကားမ်ားကဲ့သို႔ ေကာင္းမြန္ျခင္း မရွိ ေသာ္လည္း ေန႔စဥ္ ျပန္ပို႔စရာ မလိုဘဲ အိမ္၌ ယူထားကာ တလတႀကိမ္သာ စစ္ေဆးရန္ ပို႔ေဆာင္ရသလို စေပၚေငြ ၈ သိန္းႏွင့္ လစာ ၄ သိန္းခြဲသာ ေပးေဆာင္ရေၾကာင္း အငွားယာဥ္ အသုိင္းအဝိုင္းထံမွ သိရသည္။

Ref: မဇၥ်ိမ

0 comments:

အေပၚသို႔