Wednesday, January 25, 2012

အႏုပညာအေရးကလည္း အမ်ိဳးသားေရးပါပဲ

မစပ္စု
January 24, 2012

ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ဂီတေလာကမွာ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာ ပရိသတ္အၾကား ေရပန္းစားေအာင္ျမင္လာခဲ့တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ အဆုိ ေတာ္ ထြန္းအိုျႏၵာဗုိဟာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ကိုဇာဂနာတို႔ ဦးေဆာင္စီစဥ္ေနတဲ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အတၳဳပၸတၱိဇာတ္ကား ျဖစ္ ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီ၀င္တေယာက္အျဖစ္ လုပ္ေဆာင္ေပးေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ အတၳဳပၸတၱိ ဇာတ္ကားကို လာ မယ့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ က်ေရာက္မယ့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ႏွစ္တရာျပည့္ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ႐ိုက္ကူးမွာပါ။

၁၉၉၁ ခုႏွစ္ကစတင္ၿပီး အႏုပညာေလာကထဲကုိ ၀င္ေရာက္လာတဲ့ ထြန္းအိျႏၵာဗုိဟာ အကယ္ဒမီ သံုးထပ္ကြမ္းပိုင္ရွင္ျဖစ္ၿပီး ဂီတ ေလာကမွာလည္း City FM (ရန္ကုန္) က ခ်ီးျမွင့္တဲ့ ဂီတ ထူးခြ်န္ဆုေပါင္း ၆ ဆု ရရွိထားသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ထြန္းအိျႏၵာ ဗိုရဲ႕ အခုတေလာ လႈပ္ရွားေနတဲ့ အႏုပညာနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးကိစၥေတြကို ဧရာဝတီသတင္းေထာက္ မစပ္စုက ေမးျမန္းထားပါတယ္။

ေမး ။။ ႏုိင္ငံတကာရဲ႕ အကူအညီေတြ အမ်ားႀကီးရလာမယ့္၊ အမ်ားႀကီးလည္းယူျဖစ္မယ့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အတၳဳပၸတၱိ ဇာတ္ကားႀကီးကုိ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကအတြက္ ဘယ္ေလာက္အထိ ေမွ်ာ္မွန္းထားပါသလဲ။

ေျဖ ။။ အဓိကကေတာ့ က်မက ဗုိလ္ခ်ဳပ္ဇာတ္ကား ႐ိုက္ျဖစ္ဖုိ႔ကုိပဲ ဘယ္ေနရာက ကူရကူရဆုိတဲ့သေဘာပဲ။ က်မ အရည္အခ်င္း ရွိလြန္းလုိ႔ ၀င္ပါရတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲနဲ႔ က်မတုိ႔ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ အတၳဳပၸတိၱကား ထြက္ရွိေရးကုိ ႏွလုံးစိတ္၀မ္းမွာ အဲ့ဒါကုိ ေသေသ ခ်ာခ်ာ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့အတြက္ ၀င္ကူတဲ့သေဘာပါပဲ။

ေမး ။။ ဒီဇာတ္ကားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တျခားဘယ္က႑ေတြမွာ ပါ၀င္ဖုိ႔ရွိပါေသးလဲ။

ေျဖ ။။ အခုကေတာ့ ကနဦးအေနနဲ႔ ေကာ္မတီစဖြဲ႔တယ္။ ေကာ္မတီထဲမွာေတာ့ က်မကုိ ေကာ္မတီ၀င္အျဖစ္ ထည့္ထားတာ ေပ့ါ ေနာ္။ အဓိကေတာ့ က်မက ေကာ္မတီ ၀င္သည္ျဖစ္ေစ၊ မ၀င္သည္ျဖစ္ေစ က်မအပါအ၀င္ က်မတုိ႔ အႏုပညာေလာကသား အားလုံးေရာ၊ ျပည္သူတရပ္လုံးေရာ ကုိယ္ႏုိင္တဲ့ဘက္ကေန ကိုယ္က်ရာတာ၀န္ကုိ ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ဘက္ကေန ၀င္ကူေပးလုိ႔ရပါတယ္။ အဲဒီအေနအထားနဲ႔ က်မသြားေနတာပါ။ ေကာ္မတီ၀င္ ျဖစ္တာမျဖစ္တာ က်မစိတ္ထဲမွာ သိပ္မရွိပါဘူး။

ေမး ။။ အခုေနာက္ပုိင္းမွာ အာဇာနည္ေန႔ဆုိရင္ေတာင္ တျဖည္းျဖည္း ေမွးမွိန္စျပဳလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ အခုလို ဗုိလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ အတၳဳပၸတၱိ အေၾကာင္းကုိ အဆင့့္ျမင့္ျမင့္ ႐ိုက္ကူးေတာ့မယ္ဆုိေတာ့ အစ္မရဲ႕ သေဘာထားအျမင္က ဘယ္လိုရွိမလဲ။

ေျဖ ။။ သိပ္ကုိ ႀကိဳဆုိပါတယ္ရွင္။ ဒါ ျဖစ္ကုိျဖစ္ရမယ့္ ကိစၥပါပဲ။ အာဇာနည္ေန႔ဆုိတာေတာင္မွ ေနာက္လာေနာက္သား ကေလး ေတြက သိပ္မသိၾကေတာ့ဘူးေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ အာဇာနည္ေန႔ရဲ႕ က်င္းပမႈ အေနအထားကလည္း တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ သိပ္ႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားမႈေတြ ေလ်ာ့လာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒါေလးေတြက ျပန္ေဖာ္ထုတ္သင့္တဲ့အတြက္ က်မတုိ႔၀ုိင္းကူတာပါ။

ဒီကားႀကီးထြက္လာၿပီးရင္ေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ စိတ္ရင္းစိတ္ထားေကာင္းတဲ့ အေနအထားေတြ၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ ရဲစြမ္းသတၱိေတြ၊ သူရ သတၱိေတြ၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ တုိင္းျပည္အတြက္ အသက္ပါေပးသြားတဲ့ အေနအထားအားလုံးကုိ ေနာက္ လူငယ္ေတြအကုန္လုံး ေလ့ လာလုိ႔လည္းရမယ္၊ အားလုံးလည္း အတုယူလုိ႔ရမယ္၊ အဲ့လုိမ်ိဳး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္ေတြကုိ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ဆုိတာကလည္း လူတုိင္းမွာ အားနည္းခ်က္ဆုိတာေတာ့ ရွိတာေပ့ါေနာ္။ က်မတုိ႔ ေနာင္လာေနာက္သားထဲမွာလည္း အားနည္းခ်က္ရွိတဲ့သူက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ သိမ္ငယ္မေနဘဲနဲ႔ ဒီလုိ လုပ္လုိ႔ရပါလားဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေလးေတြ တုိးပြားလာေစဖုိ႔အတြက္ ဒီကားႀကီးက ထြက္ကုိထြက္သင့္တယ္။

ေနာက္ က်မတုိ႔ရဲ႕ ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္၊ က်မတုိ႔ အခုလုိလြတ္လပ္စြာ ေနခြင့္ရတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ အသက္ေပးသြားတဲ့ သူေတြရဲ႕သမုိင္းကုိ ေနာက္လူငယ္ေတြ သိပ္ၿပီးေတာ့ မသိၾကေတာ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဒီကားက ထြက္ကုိထြက္ရမွာ။ အဲဒီစိတ္နဲ႔ပဲ က်မတုိ႔လည္း၀ုိင္းကူေနၾကတာပါ။ က်မကေတာ့ ခုိင္းတဲ့ေနရာမွာ က်မ လုပ္ႏုိင္ရင္ ႀကိဳးစားလုပ္မယ္။ မလုပ္ႏုိင္တဲ့ဟာမ်ိဳး ဆုိရင္ လည္း က်မကေတာ့ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲ ျငင္းဆုိမယ္ ဆုိတဲ့ဟာမ်ိဳးနဲ႔ သြားေနတာပါ။ က်မ အရည္အခ်င္းရွိလြန္းလုိ႔ ဒီထဲပါတာ မဟုတ္ဘူး။ က်မ သ႐ုပ္ေဆာင္အျဖစ္လည္း ပါခ်င္မွပါမွာ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ေနရာခုိင္းခုိင္း က်မ က်ရာတာ၀န္ကုိ ေက်ပြန္စြာ လုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္ဆႏၵနဲ႔ က်မ၀င္တာပါ။

ေမး ။။ ေမတၱာသဂၤဟဆုိၿပီး အစ္မအပါအ၀င္ အႏုပညာရွင္ေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ လူမႈေရးအဖြဲ႔ အေၾကာင္းလည္း ေျပာျပေပးပါဦး။

ေျဖ ။။ က်မတုိ႔လုပ္လာတာ ၈ လ ေလာက္ေတာ့ ရွိလာပါၿပီ။ အဲဒါက လစဥ္တသက္တာ လႉသြားမယ္ ေပါ့ေနာ္။ ဒီလမွာ ဘယ္ ေနရာ လႉမယ္ဆုိတာကေတာ့ အားလုံးရဲ႕ ေရြးခ်ယ္မႈေပါ့ေနာ္။ တသက္တာဆုိတဲ့ သေဘာက က်မတုိ႔ အသက္ႀကီးသည္အထိ ေနာင္အရွည္ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ က်မတုိ႔က ပမာဏ နည္းနည္းနဲ႔ စုၿပီး လစဥ္မျပတ္ သြားမယ္ဆုိတဲ့ဟာနဲ႔ သြားေနၾကတာပါ။ ဆုိလုိတာ က်မတုိ႔ အားလုံးစုလုိက္မွ ၁၅ သိန္းလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္ေလ။ တလမွာ ၁၅ သိန္းလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ သိန္း ၂၀ လည္္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ သိန္းရာခ်ီၿပီး လႉတာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ လစဥ္မွန္ေအာင္ေတာ့ သြားမယ္ဆုိတဲ့ဟာနဲ႔ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ေၾကာင့္ လူတုိင္းလည္း အပန္းမႀကီးဘဲ ၀င္ႏုိင္ေအာင္လုိ႔ဆုိၿပီး အစကတည္းက သတ္မွတ္ထားတဲ့ ပမာဏက မမ်ားပါဘူးရွင့္။

ေမး ။။ အႏုပညာရွင္တေယာက္အျဖစ္နဲ႔ ကိုယ္လူမ်ိဳးေတြအတြက္ အခုလုိ လူမႈေရးလုုပ္ငန္းေတြ လုပ္ရတဲ့အေပၚ အစ္မရဲ႕သေဘာထားကေရာ။

ေျဖ ။။ လုပ္သင့္ပါတယ္ရွင္။ က်မတုိ႔က ငယ္ငယ္ကက်ေတာ့လည္း အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြေပ့ါေနာ္။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ဆုိတာကလည္း ကုိယ့္ရဲ႕ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာေတြလည္း ပါတယ္။ ကိုယ္ႀကိဳးစားေနရတဲ့ ကာလေတြမွာက်ေတာ့လည္း စိတ္ရွိေပမဲ့ မလုပ္ျဖစ္တာေတြလည္း အမ်ားႀကီးေပ့ါေနာ္။ အခု ဒီဘက္ပုိင္းမွာ က်ေတာ့ အသက္အရြယ္လည္း ရလာတာလည္း တပုိင္း၊ အေတြ႕ အႀကံဳေတြ မ်ားလာတာလည္းတပိုင္း၊ က်မ လုပ္သက္ေလးေတြလည္း နည္းနည္းရွိလာတာတပိုင္းဆုိေတာ့ က်မတုိ႔က ဒီ လူမႈေရးကိစၥေလးေတြကုိ ေဇာင္းေပးၿပီး အခ်ိန္ေပးရေတာ့မယ္ဆုိတာကုိ က်မတုိ႔ နားလည္ပါတယ္။

ေမး ။။ အခုေနာက္ပုိင္းမွာ အႏုပညာရွင္ေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လူမႈေရးလုုပ္ငန္းေတြကုိ စိတ္၀င္တစားနဲ႔ လုပ္လာၾကတဲ့အေပၚ အစ္မရဲ႕အျမင္က ဘယ္လုိရွိမလဲ။

ေျဖ ။။ အားလုံးကုိ ၀မ္းသာပါတယ္ရွင္။ ေက်းဇူးလည္းတင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အားလုံးကလည္း အနီး ကပ္ျမင္ေတြ႔ေန ရ တာေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ ျမင္ေတြ႔တယ္ဆုိတာက လႉခ်င္စရာ ေနရာေတြခ်ည္းပဲဆုိေတာ့ အဲဒီ အခါက်ေတာ့ မေနႏုိင္ၾကတဲ့ သေဘာ ေတြလည္း ပါပါတယ္။ ဒီထက္ ဆထက္ထမ္းပုိး လႉႏုိင္ၾကဖုိ႔ က်မ ဆႏၵျပဳပါတယ္။

ေမး ။။ အႏုပညာသမားတေယာက္က သာမာန္လူထက္ကုိ လူမႈေရးလုုပ္ငန္းေတြ ပုိလုပ္သင့္တယ္လုိ႔ ျမင္ပါသလား။

ေျဖ ။။ တတ္ႏုိင္သေလာက္ လုပ္သင့္ပါတယ္ရွင္။ ဘယ္ေလာက္ အတုိင္းအတာအထိ လုပ္သင့္တယ္ဆုိတဲ့ အတုိင္းအတာမ်ိဳးေတာ့ က်မ မေျပာတတ္ဘူးေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ္စြမ္းသေလာက္ေတာ့ လုပ္သင့္ပါတယ္ရွင္။

ေမး ။။ ႐ုပ္ရွင္ ဂီတ အႏုပညာရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား NLD ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ေနအိမ္ကုိ သြားေရာက္ေတြ႔ဆုံခဲ့ၾကတာကုိ ျပည္တြင္းျပည္ပမွာရွိတဲ့ ပရိသတ္ေတြက ေဖ့စ္ဘုတ္ေတြမွာ အမ်ိဳးမ်ဳိး ေ၀ဖန္ၾကတဲ့အေပၚ ဘာေျပာခ်င္ပါေသးလဲ။

ေျဖ ။။ ႀကိဳဆုိေပးၾကဖုိ႔သင့္တယ္လုိ႔ ထင္တယ္။ ဆုိလုိတာေလ ကုိယ္အရည္အခ်င္းရွိလြန္းလုိ႔ ဒီေနရာကုိ ၀င္ၾကတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး ရွင့္။ ကုိယ္တတ္ႏုိင္သေလာက္ အေမစုေဘးမွာ ၀ုိင္းရံေပးျခင္းအားျဖင့္ က်မတုိ႔ ႏုိင္ငံေကာင္းက်ိဳးအတြက္ အုတ္တခ်ပ္ သဲတပြင့္ ဘာေလးမ်ားလုပ္ႏုိင္မလဲ ဆုိတဲ့ဟာနဲ႔ပဲ သြားၾကတာပါ။ ဘယ္သူမွလည္း ေနရာယူခ်င္လုိ႔လည္း မပါဘူးရွင့္။ ေနရာေပးရင္ေတာင္ လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔လည္း ေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းၾကတဲ့ လူတန္းစားေတြပါ။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ဆႏၵနဲ႔ ကိုယ့္စိတ္ရင္းေစတနာနဲ႔ ၀ုိင္းရံၾကတဲ့ သေဘာ ပါပဲ။ လူဆုိတာလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးဆုိေတာ့ အျမင္လည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိႏုိ္င္ပါတယ္။

ေမး ။။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေပၚ အစ္မရဲ႕ သေဘာထားအျမင္က ဘယ္လုိရွိပါသလဲ။

ေျဖ ။။ က်မ အန္တီစုကုိ စၿပီးသိခြင့္ရကတည္းက၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရယ္လုိ႔ က်မ မျမင္ဖူးခင္ ျမန္မာျပည္စေရာက္လုိ႔ အန္တီ စုရဲ႕ အေနအထားအားလုံးကို သိခြင့္ရကတည္းက တကယ္ေလးစားခ်စ္ခင္ ျမတ္ႏုိးပါတယ္ရွင္။

ေမး ။။ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ အႏုပညာနဲ႔ စပ္ဆက္တယ္လုိ႔ျမင္မိပါသလား။ အစ္မရဲ႕ တကုိယ္ရည္သေဘာထားကုိ သိိခ်င္ပါတယ္။

ေျဖ ။။ ျမင္ပါတယ္ရွင့္။ အႏုပညာအေရးကလည္း တကယ့္ အမ်ိဳးသားေရးပါပဲ။

Ref: ဧရာ၀တီ

0 comments:

အေပၚသို႔