Saturday, August 6, 2011

ဇုန္ထုတ္ယာဥ္အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းေရး သိန္းေထာင္ခ်ီေပးရ

05 August 2011

စီးပြားေရးသမားတခ်ိဳ႕က ႏုိင္ငံျခားျဖစ္ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ားကို ဆိပ္ကမ္းမ်ားမွတဆင့္ တရားမ၀င္ တင္သြင္းကာ စက္မႈဇုန္ထုတ္ ကား အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္း၍ ေစ်းကြက္တြင္ ထုတ္ေရာင္းႏုိင္ရန္အတြက္ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားကို က်ပ္သိန္း ေထာင္ႏွင့္ခ်ီကာ လာဘ္ ေငြေပးရေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

“ဂ်ပန္ကားေတြ၊ တျခား ႏုိင္ငံျခားကကားေတြကို ေအာက္လမ္းကသြင္းၿပီး ျမန္မာျပည္ စက္မႈဇုန္ကကားလို ပုံစံမ်ဳိးနဲ႔ ေစ်းကြက္ထဲမွာ ေရာင္းတာ။ အဲဒီအတြက္ အေကာက္ခြန္၊ ရဲ၊ စရဖ၊ ကညန (ကုန္လမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန) အကုန္လုံးကို လာဘ္ေပးၿပီး လုပ္ရတယ္” ဟု မႏၱေလးစက္မႈဇုန္မွ ကားထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္တဦးက ေျပာသည္။


ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ Super Seven Star (SSS) ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္ေရး ကုမၸဏီသည္ တရား၀င္ ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိေသာ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ား တင္သြင္းလာသည့္ ကြန္တိန္နာအလုံး ၅၀ နီးပါးကို ေအးရွားေ၀ါလ္ ဆိပ္ကမ္းမွ အေကာက္ခြန္ ၀န္ထမ္းမ်ားအား လာဘ္ေငြ က်ပ္သိန္း ရာႏွင့္ခ်ီေပးၿပီး ထုတ္ယူရန္ ျပင္ဆင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမ်ားတြင္ တရားမ၀င္ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားအား ကြန္တိန္နာတင္ သေဘၤာမ်ားျဖင့္ တင္သြင္းေသာ လုပ္ငန္းကုိ အေကာက္ ခြန္ ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ဆိပ္ကမ္း တာ၀န္က် ၀န္ထမ္းမ်ားက အႀကီးအက်ယ္ လုပ္ကုိင္ေနခဲ့ၾကရာမွ အခ်င္းခ်င္း အေ၀မတည့္မႈမ်ား ေပၚ ေပါက္လာၿပီးေနာက္ တုိင္ၾကားမႈမ်ား ရွိလာသျဖင့္ လုိင္စင္မဲ့ကား ဖမ္းဆီးရမႈမ်ား ဆက္တုိက္ ဆုိသလို ျဖစ္ေပၚလာေၾကာင္း ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ အသိုင္းအဝန္းႏွင့္ နီးစပ္သူမ်ားက ဆိုသည္။

“ပုဂၢလိကပုိင္ ဆိပ္ကမ္းေတြမွာ လိုင္စင္မဲ့ကားေတြ သြင္းတာမိတယ္။ ဆိပ္ကမ္းကေန လိုင္စင္မဲ့ကားေတြ တရားမ၀င္ သြင္းေနတာက အေတာ္ကုိ တြင္က်ယ္ေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ေနၿပီ။ အခု စၿပီး ဖမ္းတာက အခ်င္းခ်င္း အေ၀မတည့္ဘဲ ဟုိတုိင္၊ ဒီတုိင္ ေတြျဖစ္လို႔ပါ” ဟု ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပုိင္အဖြဲ႕မွ အရာရွိတဦးက ေျပာသည္။

ဇူလိုင္လ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ လိုင္စင္မဲ့ကား ၁၀ စီး၊ ဇူလိုင္လ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ လုိင္စင္မဲ့ကား အစီး ၂၀ ႏွင့္ ၾသဂုတ္လ ၃ ရက္ေန႔တြင္ လုိင္စင္မဲ့ကား ၂ စီး စုစုေပါင္း ၃၂ စီးကို ျမန္မာ့စက္မႈ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ေအးရွားေ၀ါလ္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ဖမ္းဆီး ရရွိခဲ့ေၾကာင္း သတင္း ရရွိသည္။

ရန္ကုန္တြင္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ နာမည္တပ္ကာ လိုင္စင္ရရွိသြားေသာ ကားအေရအတြက္ ေသာင္းခ်ီရွိေၾကာင္း၊ အမွန္တကယ္ အားျဖင့္ ျမန္မာျပည္ရွိ မည္သည့္ စက္မႈဇုန္တြင္မွ ကားမထုတ္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ စက္မႈဇုန္ထုတ္ အမည္ခံထားသည့္ Light Truck၊ Hi-Ace၊ MPV (Multi-Purpose Vehicle) ကားမ်ားအားလံုး ႏုိင္ငံျခားျဖစ္ကားမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ လႈိင္သာယာ စက္မႈဇုန္မွ ဂ်စ္ကားထုတ္လုပ္သည့္ စက္ရုံပုိင္ရွင္တဦးက ဆုိသည္

“ဒီလုိပဲ လုပ္ေနၾကတာပဲ။ ႏုိင္ငံျခားကားေတြကို တရားမ၀င္သြင္း၊ ၿပီးေတာ့ ကုိယ့္စက္မႈဇုန္ကပဲ ထုတ္သေယာင္ေယာင္ လုပ္ၿပီး လိမ္ညာ ေရာင္းတာ။ အာဏာပိုင္ေတြကလည္း လာဘ္ေငြ ရထားေတာ့ သိသိႀကီးနဲ႔ စက္မႈဇုန္ကားဆုိၿပီး လုိင္စင္ထုတ္ ေပးတယ္” ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။

လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ား တရားမ၀င္တင္သြင္းသျဖင့္ ဖမ္းဆီးရရွိေၾကာင္း Weekly Eleven ဂ်ာနယ္၊ The Voice ဂ်ာနယ္၊ ျပည္ျမန္မာ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ တရား၀င္ေဖာ္ျပ ပါရွိေသာ္လည္း အစုိးရ၀န္ထမ္းႏွင့္ ကားတင္သြင္းသူ ကုမၸဏီ ပိုင္ရွင္မ်ားကို အေရးယူျခင္း မရွိဟု သိရသည္။

“လိုင္စင္မဲ့ ကားသြင္းတဲ့သူေတြက ဘယ္သူေတြဆုိတာ အေကာက္ခြန္အရာရွိေတြ၊ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပုိင္ ေတြနဲ႔ သက္ဆုိင္ရာ တာ၀န္ ရွိသူေတြဆီမွာ စာရင္းေတြရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေရးမယူရဲၾကဘူး။ မဖမ္းရဲၾကဘူး။ အေရးယူမယ္ဆုိရင္ အေကာက္ခြန္ ၀န္ထမ္းေတြ၊ အစုိးရ၀န္ထမ္းေတြလည္း တသီႀကီးအဖမ္းခံရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ လိုင္စင္မဲ့ ကားေတြ ဖမ္းမိတယ္ဆုိတဲ့ သတင္းပဲထြက္ၿပီး အေရးယူ တယ္ဆုိတဲ့သတင္း မၾကားရတာ” ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ အေကာက္ခြန္လုပ္ငန္း ၀န္ေဆာင္သူမ်ား အသင္းမွ တာ၀န္ရွိသူတဦးက ဆုိသည္။

၂၀၀၆ ခုႏွစ္က လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ား ရွိသည္ဟုဆိုကာ စစ္အစုိးရက အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးခင္ေမာင္ ေလးႏွင့္ အေကာက္ခြန္၀န္ထမ္း ၆၀၀ ေက်ာ္ကို ဖမ္းဆီးအေရးယူခဲ့ၿပီး ေထာင္ဒဏ္မ်ားခ်မွတ္ ခဲ့သည္။

Ref: ဧရာ၀တီ

0 comments:

အေပၚသို႔