Wednesday, August 3, 2011

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကမ္းလွမ္းခ်က္ ညီညြတ္ေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ုိးမ်ား ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီ ႀကိဳဆုိ

August 2, 2011

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က အပစ္ရပ္ေရးနဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဉ္မွာ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္လိုတဲ့ သေဘာထား အစိုးရနဲ့ တိုင္းရင္းသား​ လက္နက္ကိုင္​ အဖြဲ႔ေတြကုိ အိတ္ဖြင့္စာ ေပးပိုဳ့တဲ့အေပၚ ညီညြတ္ေသာ တိုင္းရင္းသား​ လူမ်ုိးမ်ား ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီ (ယူအန္ အက္ဖ္စီ) က ႀကိုဆုိလုိက္ပါတယ္။


ဒီအေျခအေနေတြနဲ့ ပတ္သက္လုိ့ ယူအန္အက္ဖ္စီရဲ့ ေျပာခြင့္ ရသူ နိုင္ဟံသာနဲ့ ေမးျမန္းထားပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က အပစ္အခတ္​ ရပ္စဲေရးနဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရး ျဖစ္စဉ္မွာ သူလည္း ကိုယ္စြမ္းဉာဏ္စြမ္း ရွိသေလာက္ ပါ၀င္ခြင့္ ရမယ္ဆုိရင္ ပါ၀င္ခ်င္တယ္ဆုိၿပီး ကမ္းလွမ္း လုိက္တဲ့အေပၚ ယူအန္အက္ဖ္စီ အေနနဲ့ သေဘာထားက ဘယ္လုိ​ ရွိပါသလဲ။

“ေဒၚေအာင္္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ့ အဲဒီကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ေပး နို္င္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ တကယ့္ကို နုိင္ငံအတြက္ေကာ အကိ်ဳးရွိမယ့္ လုပ္ငန္းပါ။ က်ေနာ္တုိ့ နုိင္ငံမွာရွိတဲ့ တုိင္းရင္းသား အင္အားစုေတြ အပါအ၀င္ စစ္အစိုးရ ဘက္ကလည္း ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးကို လိုခ်င္ေနမွာဆုိတာ က်ေနာ္တုိ့ ယုံၾကည္တယ္ေလ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ့ အခ်င္းခ်င္းက ဒီလိုေတြ႕ဆုံၿပီး ေျဖရွင္းဖုိ့ ခက္္ေနတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ၾကားလူလိုတယ္။ အခု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ့ ၾကားလူအေနနဲ့ တကယ္လုပ္ေပးနုိင္ မယ္ဆုိရင္လည္း ဒါက တုိင္းျပည္အတြက္ တကယ့္ကို အက်ိဳးရွိမယ့္္လုပ္ငန္းျဖစ္တယ္။ အဲေတာ့ ဒီေန့ သူႀကိုးစားတဲ့အေပၚမွာ က်ေနာ္တုိ့လည္း သူ့အေပၚ မွာ ေက်းဇူးတင္တယ္။ ႀကိုဆုိတယ္။ အဲဒါသူ့အစြမ္းအစနဲ့ေပါ့။ လူထုေထာက္ခံမႈ အေနအထားနဲ့ သူကႀကိဳးစား ေနတယ္ ဆုိတဲ့ အေပၚမွာေတာ့ ဆက္ႀကိုးစားပါလုိ့ ပန္ၾကားခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တုိ့လည္း တတ္နုိင္တဲ့ဘက္က ဆက္ၿပီးေတာ့​​ ​ႀကိဳးစားေန တယ္။”

ႀကိုဆိုတယ္ဆုိေတာ့ ၾကား၀င္ေစ့စပ္ေရးနဲ့ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေပၚမွာ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖဲြ႕အစည္းေတြက ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ ယုံၾကည္လဲ၊ စိတ္ဓာတ္အားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆုိရင္ ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ ေပးနုိ္င္ သလဲ။ ဘာအေၾကာင္းအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဒီလိုေပးနုိ္င္တာလဲ။

“ေယ်ဘုယ်အားျဖင့္ ၃ ခ်က္ျမင္တယ္။ တစ္အခ်က္က ပင္လုံစာခ်ုပ္ခ်ုပ္ဆုိတုန္းက သူ့အေဖ ဗုိလ္ခ်ုပ္ေအာင္ဆန္းနဲ့ ခ်ုပ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ ဗိုလ္ခ်ုပ္ေအာင္ဆန္းရဲ့ ထားခဲ့တဲ့​ ကတိသစၥာ​ အေပၚမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္​ အေနနဲ့ ဒါကိုဆက္လက္ၿပီး အေကာင္ အထည္​ ေဖာ္ေနတဲ့ ဆႏၵရွိတယ္လို့ က်ေနာ္တုိ့ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ျမင္တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သူ့ရဲ့ သေဘာထားတခ်ိဳ့​ အပါ အ၀င္ေပါ့။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ့ ၉၇ ခုက တုိင္းရင္းသားေတြ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပဲြ လုပ္တုန္းက အဲဒီက်ေနာ္တုိ့ရဲ့ သေဘာထား ေတြကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေထာက္ခံခဲ့တာ အပါအ၀င္။ အဲဒီအေပၚမွာလည္း သူ့အေပၚမွာ ယုံၾကည္မႈ ပိုအားေကာင္း လာတယ္။ ေနာက္ ၂၀၁၀မွာ ျပည္တြင္းက အင္အားစုေတြ ဒုတိယပင္လုံကိစၥေပါ့။ အဲဒီလႈပ္ရွားမႈမွာလည္း သူက ေနၿပီးေတာ့ လက္ေတြ႕တာ၀န္ယူေနတယ္ဆုိတဲ့ အပိုင္းေတြအပါအ၀င္ ဒါကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ က်ေနာ္္တုိ့ရဲ့ ရပ္တည္ခ်က္နဲ့ က်ေနာ္တုိ့ရဲ့ ဘ၀ေတြကို သူက ေကာင္းေကာင္းနားလည္တယ္။ အဲဒီအေပၚအသိေတြနဲ့ လက္ေတြ႕လည္း တာ၀န္ယူေပးေနတဲ့ သေဘာထား ေတြရွိတယ္လို့ ယုံၾကည္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ပါ။ အဲဒါေတြကို တြက္လုိ္က္ရင္ သူ့အေပၚမွာ က်ေနာ္တုိ့ တုိင္းရင္းသား ေတြက ယုံၾကည္မႈ အၿမဲရွိေနပါတယ္။”

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ​ ေျပာတာက ျပည္တြင္းစစ္ ပဋိပကၡေတြကို ေစ့စပ္ေဆြးေနြးေရးေပါ့။ တေယာက္နဲ့တေယာက္ ေတြ႕ၿပီး ေတာ့ ေျဖရွင္းၾကဖုိ့။ လက္နက္နည္းနဲ့ ေျဖရွင္းတာထက္​ စာရင္ စကားေျပာၿပီး ေျဖရွင္းၾကဖုိ့ဆုိတဲ့ လုိင္းကုိသြားတာေပါ့။ စကား ေျပာမယ္္ဆုိရင္ ဦးသိန္းစိန္က အစိုးရသတ္သတ္မွတ္မွတ္ရွိတယ္။ အန္ကယ္တုိ့ဘက္ကလည္း သေဘာတူတယ္။ အစိုးရ ဘက္ ကလည္း သေဘာတူတယ္ဆုိရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ၾကားေနပုဂၢိဳလ္အေနနဲ့​ ရွိမယ္။ အဲေတာ့ အစိုးရဘက္ ေတာင္မွပဲ ပဋိပကၡေတြ ေျပလည္ေအာင္ ၾကား၀င္ ေစ့စပ္ေပးပါဆိုတဲ့ ေဒၚစုကမ္းလွမ္းတာကို သေဘာတူတယ္ဆုိရင္ အန္ကယ္တုိ့ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖဲြ႕အစည္းေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ လက္နက္မကိုင္တဲ့ အဖဲြ႕အစည္းေတြပဲ​ ျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ္စားျပုၿပီး ေဆြးေနြး မယ့္သူက ရွိေနၿပီလား။ အဖဲြ႕အစည္းေတြက ရွိေနၿပီလား။

“က်ေနာ္တုိ့ တုိင္းရင္းသားေတြဘက္မွာ အခုေလာေလာဆယ္အားျဖင့္ ယူအန္အက္ဖ္စီက အဖဲြ႕ ၁၂ ဖဲြ႕ကို ကုိယ္စားျပုတယ္။ လူမိ်ဳးအားျဖင့္ အားလုံးကို ကုိယ္စားျပုထားတဲ့ အဖဲြ႕အစည္းျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ့ အမ်ားႀကီးေျပာလုိ့​ ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္တခု ရွိတာေပါ့။ က်ေနာ္တုိ့ တုိင္းရင္းသားထဲမွာ၊ ဥပမာ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ နုိင္ငံေရးအဖဲြ႕အစည္းေတြ၊ ၉၀ ျပည့္နစ္ ေရြးေကာက္ပဲြမွာ အနုိင္ရတဲ့ အဖဲြ႕ေတြရယ္။ အခု ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပဲြမွာ အနို္င္ရတဲ့အဖဲြ႕ေတြရယ္။ အဲလိုအဖဲြ႕ေတြ မ်ားေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ့ အားလုံးရဲ့ ရပ္တည္ခ်က္ကေတာ့ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးအေပၚမွာ အေျခခံအားျဖင့္ တည္ေနတယ္ေလ။ အဲဒီေတာ့ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တုိ့အခ်င္းခ်င္း ျပန္ညႇိဖုိ့ဆုိတာ မခဲယဉ္းဘူး။ အဲေတာ့ လက္နက္ကိုင္ျခင္း အားျဖင့္ အဓိက လက္နက္ကိုင္ၿပီးေတာ့ တုိက္ေနရတဲ့ က်ေနာ္တုိ့ ယူအန္အက္ဖ္စီအေနနဲ့ က်ေနာ္တုိ့ ကုိယ္စားျပုၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္ တုိ့ ေဆြးေနြးရင္ က်ေနာ္တုိ့ ေျပလည္နုိ္င္စရာ အေၾကာင္းရွိတယ္။”

ေနာက္ထပ္ျဖည့္စြက္ၿပီးေတာ့ ေျပာစရာ ရွိပါေသးလား။

“က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာကေတာ့ က်ေနာ္တုိ့ နုိင္ငံမွာ ျပည္တြင္းစစ္လမ္း အႏွစ္ ၆၀ေက်ာ္ လက္နက္ကို္င္တုိက္ပဲြနည္းနဲ့ ေျဖရွင္း လာတာ က်ေနာ္တို့ ဒီေန့ထိ မေျပလည္နုိ္င္ေသးဘူး။ တုိင္းျပည္လည္း အေတာ္နာၿပီး ခက္ခဲၿပီးေတာ့မွ ေအာက္က်ေနာက္က် ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါကို သင္ခန္းစာ ယူၿပီးေတာ့ နည္းသစ္လမ္းသစ္နဲ့ေပါ့။ ၿငိမ္းခ်မ္းနိုင္တဲ့ နည္းလမ္းေတြနဲ့ ေျဖရွင္းနုိ္င္ရင္ေတာ့ ဒါေကာင္းတယ္။ အမွန္ကေတာ့ အခုက်ေနာ္တုိ့ တုိက္ေနတာ နုိင္ငံေရးျပႆနာရပ္။ နုိ္င္ငံေရး ျပႆနာကို စစ္ေရးနည္းနဲ့ ေျဖရွင္း လုိ့ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ၿပီးမွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲေတာ့ နုိ္င္ငံေရးနည္းနဲ့ ေျဖရွင္းတာေတာ့ မွန္တဲ့နည္းလမ္းလုိ့ပဲ က်ေနာ္ျမင္တယ္။ ျပည္သူလူထုေကာ၊ နုိင္ငံေရးအဖဲြ႕အစည္းေတြကေကာ အခု ေဒၚစုလႈပ္ရွားမႈအေပၚမွာ ၀ဳိင္းၿပီးေတာ့ အားေပးဖုိ့လုိမယ္လို့ က်ေနာ္ ကေတာ့ က်န္တဲ့ အဖဲြ႕အစည္းေတြေကာ ျပည္သူေတြေကာ ပန္ၾကားလိုပါတယ္။”

Ref: ဒီဗြီဘီ

0 comments:

အေပၚသို႔