ရဲေဘာ္ဖိုးသံေခ်ာင္း
၂၇ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၀၉
အခုေနာက္ပိုင္း နအဖရဲ႕ ဒီမိုကေရစီေအာက္မွာ အေျပာမ်ားလာ၊ မီဒီယာေတြထဲမွာ အေတြ႔ရ မ်ားလာတဲ့ ႏိုင္ငံေရး ေဝါဟာရ ေတြထဲမွာ “စတိတ္စမင္း” (statesman) ဆိုတာလည္း ပါတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္။ ဒါကို ဒီတိုင္းျပည္မွာ စကားလံုးႀကီးေတြနဲ႔ ထုတဲ့ အက်င့္က မေပ်ာက္ၾက ေသးပဲကိုးလို႔ မွတ္ခ်က္ခ်႐ံုနဲ႔ မၿပီးဘူး ထင္ပါတယ္။ ဒီစကားလံုး၊ ဒီေဝါဟာရကို ေရွ႕တန္းတင္ ေျပာဆို ေနၾကသူေတြရဲ႕ တကယ့္ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဗမာျပည္ ႏိုင္ငံေရး ေနာက္ခံနဲ႔ ဟပ္ျပရမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ဒီပညာရွိေတြဟာ ဒါနဲ႔တူညီတဲ့ ေဝါဟာရမ်ိဳး ဗမာစကားထဲမွာ မရွိဘူး ဆိုၿပီး (ဒီလို အရည္အခ်င္း ရွိတဲ့လူ ဗမာျပည္မွာ မရွိဘူးလို႔ မေျပာ႐ံုတမယ္) အဂၤလိပ္ အဘိဓာန္ႀကီးေတြ၊ ႏိုင္ငံျခားသား ေတြရဲ႕ အဆိုအမိန္႔ေတြနဲ႔ ကိုယ္လိုရာ ဆြဲၿပီး အနက္ ဖြင့္ျပၾကပါတယ္။ သူတို႔ထဲက တခ်ိဳ႕ရဲ႕ အဆိုအရ ဒါဟာ “ႏိုင္ငံေရး ေရခ်ိန္ နိမ့္ေနေသးတဲ့ ဗမာျပည္သားေတြ” ကို ပညာေပးတဲ့ သေဘာ ျဖစ္ဟန္ တူပါတယ္။ သူတို႔ေရးတာေတြ ထဲမွာ သတိထားမိတဲ့ တခ်က္က သူတို႔ေျပာတဲ့ စတိတ္စမင္း ဆိုတာမ်ိဳးကို ဗမာျပည္သား ထဲက တဦး တေယာက္ကိုမွ ကိုးကား ေထာက္ျပတာ မေတြ႔ရတာပါပဲ။ ဒီေတာ့ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ သမားနဲ႔ ဂ်ပန္ ဖက္ဆစ္ေတြကို တြန္းလွန္ ဖယ္ရွားခဲ့တဲ့၊ ႏွစ္ေပါင္း (၆၀) ေက်ာ္ ျပည္တြင္းစစ္ကို ဆင္ႏႊဲေနတဲ့၊ ႏွစ္ေပါင္း (၅ဝ) နီးပါး စစ္အာဏာရွင္ေတြကို ဆန္႔က်င္ တိုက္ခိုက္ေနတဲ့ ဒီႏိုင္ငံမွာ စတိတ္စမင္း တေယာက္မွ မရွိပါကလားလို႔ ေတြးယူရမလို ျဖစ္လာပါတယ္။
တကယ္က်ေတာ့ ဗိုလ္သန္းေရႊတို႔ေခတ္မွာ ေပၚထြန္းလာတဲ့ ဂု႐ုမ်ားဟာ လက္ရွိ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ေနသူေတြကို ႐ႈတ္ခ်တဲ့ သေဘာနဲ႔ ဒီလို စံတခု တင္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရး သမားေတြဟာ မီဒီယာ အမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ဘယ္လိုပဲပြဲထြက္ ေနေန၊ ဘာေၾကညာခ်က္ေတြ ထုတ္ေနေန တေယာက္မွ စတိတ္စမင္း မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုခ်င္ၾကတာပါ။ ဦးဝင္းတင္က စလို႔ ျပည္ပေရာက္ေတြ အဆံုးကို သူတို႔က နာမည္ မတပ္႐ံုတမယ္ ေစာင္းလို႔တဖံု၊ တည့္တည့္တမ်ဳိး အျပစ္ရွာျပေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို အေရးအသား ေတြထဲက ေဆာင္းပါးတပုဒ္မွာ “လက္ေတြ႔မက်ေသာ၊ စိတ္ကူးယဥ္ ဝါဒႏွင့္ အလုပ္မျဖစ္ေသာ အစစ္အမွန္ ဝါဒတို႔ကို ေရွာင္ရွား ႏုိင္ေရးသည္ စတိတ္စမင္း၏ အရည္အခ်င္း တပါးျဖစ္သည္” လို႔ ေရထားပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ရွင္းပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲ ေဝ့ကာဝိုက္ကာ ေရးေနေန၊ အၿပီးသတ္ေတာ့လည္း ဝွီးဖတ္ ဆိုသလို ဒီဘူတာကိုပဲ ဆိုက္တာပါ။ နအဖ စီစဥ္သမွ်ကို လက္မခံရင္ လက္ေတြ႔ မက်ဘူး၊ စိတ္ကူးယဥ္ဝါဒ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ခိုင္းတာပါပဲ။ ဒီေန႔ဗမာျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ဇာတ္ခံုမွာ စတိတ္စမင္း ဆိုသူဟာ နအဖရဲ႕ ၂ဝ၁ဝ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို ဝင္သင့္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာထား ရွိကိုရွိရမယ္လို႔ ဆိုလိုက္တာပါ။
သူတို႔ ဒီလိုေျပာဆိုေရးသားေနတာေတြကို နအဖ စစ္အစိုးရက သေဘာက်မယ္ ဆိုတာကေတာ့ ဘာမွ သံသယျဖစ္စရာ မလိုပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေရးသူမ်ားဟာ သူတို႔ရဲ႕ရည္မွန္းခ်က္ ကိုေတာ့ အေရာက္သားလို႔ ေအာက္ေမ့ရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ သူတို႔ကို ေမးလိုက္ခ်င္စရာ တခ်က္ ေပၚလာပါတယ္။ အဲဒါက ဒီလိုဆိုရင္ ဗိုလ္ေနဝင္း - ဗိုလ္သန္းေရႊ အပါ ႏိုင္ငံတကာထြက္ လႈပ္ရွားေနၾကတဲ့ ဗိုလ္သိန္းစိန္ - ဗိုလ္ဉာဏ္ဝင္းတို႔ အလယ္၊ ျပဳတ္သြားတဲ့ ဗိုလ္ခင္ၫြန္႔ - ဗိုလ္ေစာေမာင္ အဆံုး ဘယ္သူေတြကိုမ်ား စတိတ္စမင္းလို႔ သတ္မွတ္လို႔ ရပါသလဲလို႔။ ဒါကိုေတာ့ သူတို႔က ဘယ္သူျဖင့္ ဟုတ္တယ္၊ ဘယ္သူျဖင့္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာရဲမယ္ မထင္ပါဘူး။ သူတို႔ ခံစားေနရတဲ့ ဒီမိုကေရစီကလည္း အကန္႔အသတ္ ရွိေနတာကိုး။
ဒီလိုနဲ႔ ဗမာျပည္မွာ ဘယ္သူ႔ကိုမ်ား စတိတ္စမင္းလို႔ သတ္မွတ္ႏိုင္သလဲ ရာဇဝင္ လွန္ေမွာက္၊ ဝက္ဘ္ဆိုက္ေတြ ေခ်ာင္းေပါက္လို႔ ေဒါင္းေတာက္ေအာင္ ရွာပစ္လိုက္ေတာ့ ေနာက္ဆံုးမွာ “လား-လား၊ ငါနဲ႔ငါပဲ ရွိတာကိုး” လို႔ ဆိုခ်င္ၾကတာနဲ႔ တူေနပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ေရးသားခ်က္ တခုမွာလည္း “အသြင္ ကူးေျပာင္းေနေသာ ကာလတြင္ မည္သည့္ အရာသည္ တိုးတက္သည္၊ မည္သည့္ အရာသည္ ေဖာက္ျပန္သည္ ဆိုေသာ အခ်က္ကို စတိတ္စမင္းက ေရြးခ်ယ္ ႏိုင္ရမည္” လို႔ ေရးထားပါတယ္။ ဆိုလိုတာ သူတို႔လို စစ္အုပ္စု လုပ္ေနတာေတြကို တိုးတက္တဲ့ အရာေတြအျဖစ္ ၾကည့္ျမင္ႏိုင္ရမယ္၊ အတိုက္အခံေတြ လုပ္ေနတာေတြကို ေဖာက္ျပန္တဲ့ အရာေတြလို႔ ၾကည့္ျမင္ ႏိုင္ရမယ္လို႔ ဆိုတာပါပဲ။ စတိတ္စမင္း ဆိုတာရဲ႕စံကို တင္ျပသလိုလိုနဲ႔ နအဖရဲ႕စံကို ပြဲထုတ္ ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
သူတို႔ေျပာတဲ့ စတိတ္စမင္းဆိုတာက ျပည္ပမွာပဲ ရွိသလိုလို၊ ကစ္ဆင္းဂါးလို ဗီယက္နမ္ လူမ်ိဳး အေသာင္းအသိန္းကို သတ္ျဖတ္ခဲ့သူ ကိုပဲ စတိတ္စမင္း ေခၚရမလိုလို၊ စတိတ္စမင္းဆိုတာ လူသူေတာ္လိုလို ၫႊန္းၾကပါတယ္။ သူတို႔ခမ်ာ ဘာမွ အျငင္းပြားဖြယ္ မရွိတဲ့ ဗမာျပည္ အတြက္ လြတ္လပ္ေရး ရယူႏိုင္ေအာင္လုပ္ခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားကိုေတာင္ လက္ညႇိဳး ထိုးမျပရဲပါဘူး။
စတိတ္စမင္းဆိုတဲ့ ေဝါဟာရဟာ အေစာပိုင္းမွာေရာ၊ အခုေနာက္ပိုင္း မွာပါ ႏိုင္ငံေရး ေလာကထဲမွာ တြင္က်ယ္ေနတဲ့ မင္းညီမင္းသားေတြ၊ လူဂုဏ္တန္ေတြ အတြက္ အသံုးျပဳတဲ့ ေဝါဟာရတခု ျဖစ္ပါတယ္။ အေနာက္ႏိုင္ငံ မီဒီယာေတြနဲ႔ ပါတီႀကီးေတြက တျခား ပါတီငယ္ေတြ၊ အလုပ္သမား ေခါင္းေဆာင္လို လူေတြ၊ အထူးသျဖင့္ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရး သမားေတြကို ႏွာေခါင္း႐ံႈ႕ရာမွာ ကိုယ့္လူကိုယ္ အမႊန္းတင္ဖို႔ အတြက္၊ ငါမွတပါး လုပ္ဖို႔အတြက္ သံုးတဲ့ ေဝါဟာရလို ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာေကာ သတိ ထားမိၾကပါ သလား။ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္တဲ့ လူေတြကို စတိတ္စမင္း စာရင္း မသြင္းတာကို ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဘက္လိုက္မႈ အျပည့္ရွိတဲ့ ေဝါဟာရ ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရ ဆန္႔က်င္သူေတြကို စတိတ္စမင္းလို႔ ေခၚၾက၊ ေရးၾကသူေတြဟာ လက္ဝဲ သမားေတြ ထဲကသာ မ်ားပါတယ္။ က်န္တဲ့လူေတြက အသိအမွတ္ မျပဳခ်င္လွပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ကမ်ားဆိုရင္ ဒီအသံုးအႏႈန္းကို အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး တို႔ရဲ႕ (snobbery) ကိန္းႀကီး ခန္းႀကီး ဂိုက္ထုတ္မႈ တမ်ဳိးလို႔ေတာင္ ဆိုၾကပါတယ္။
တဆက္တည္း ေျပာစရာျဖစ္လာတာက ဒီေန႔ဗမာျပည္ ႏိုင္ငံေရးမွာ လိုအပ္ေနတာက သူတို႔ေျပာတဲ့ စတိတ္စမင္း ႀကီးေတြလား ဆိုတာပါပဲ။ ဗမာျပည္ႀကီး ဒီလို ပစ္စလက္ခတ္ ျဖစ္ေနတာကို စတိတ္စမင္းႀကီးေတြ ကမွ ကယ္တင္ႏိုင္မွာလား၊ ဗမာျပည္သူေတြ ရာစုႏွစ္ တဝက္နီးပါး ေမွ်ာ္လင့္ ေတာင့္တေနတဲ့ ဗမာျပည္ သစ္ႀကီးကို စတိတ္စမင္းႀကီး ေတြကမွ တည္ေဆာက္ ႏိုင္မွာလား။ စတိတ္စမင္းေတြရဲ႕ ပါးစပ္က ေျပာတဲ့ ဒီမိုကေရစီကမွ ဒီမိုကေရစီ၊ လယ္သမားက ဒီမိုကေရစီ စကား ေျပာတာကို မတန္မရာစကား ေျပာတယ္လို႔ ဆိုခ်င္တာလား။
ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ဝင္စားသူေတြ၊ လူငယ္ေတြကို အဲဒီလို သဏၭာန္ ဆန္တဲ့ ကိစၥေတြမွာ စီးပါ နစ္ေမ်ာေနတာ၊ အရည္မရ အဖတ္မရ ျငင္းခုန္မႈေတြနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ေတြ ကုန္ေနတာဟာ နအဖ အျဖစ္ေစခ်င္ဆံုး အေျခအေန တခုျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး စိတ္ဝင္စားသူေတြ၊ လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ ဗမာျပည္ ႏိုင္ငံေရးမွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ စတိတ္စမင္း ေခၚသင့္တယ္၊ ဘယ္သူ႔ကိုေတာ့ မေခၚသင့္ဘူး စသျဖင့္ ျငင္းခုန္ေနၾကရင္ ဒီေန႔ လက္ေတြ႔ လုပ္စရာေတြကို မ်က္ျခည္ ျပတ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ျပည္ပက သိသင့္တာေတြကို ျပည္တြင္း သယ္လာတာဟာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပည္ပကစံေတြနဲ႔ ျပည္တြင္း ႏိုင္ငံေရးကို ႐ႈပ္ေထြးေအာင္ လုပ္ရင္ေတာ့ ခြင့္မလႊတ္သင့္ပါဘူး။
ဗမာျပည္သားမ်ားအေနနဲ႔ လက္ရွိအေျခအေနမွာ ဒီလူႀကီးမင္းတို႔ရဲ႕ စတိတ္စမင္း ႀကီးေတြကို ကယ္တင္ရွင္လို ေမွ်ာ္ေယာင္ေန ၾကလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ သူတို႔ စကားအတိုင္းပဲ ေျပာရရင္ ဒါဟာ လက္ေတြ႔မက်ပါဘူး။
Ref: ေခတ္ၿပိဳင္
Wednesday, October 28, 2009
စဥ္းစားစရာေဝါဟာရနဲ႔စံ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment