Tuesday, July 5, 2011

ျမန္မာျပည္မွာ ေရငုပ္သေဘၤာ ေဆာက္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိေနၿပီလား

ေအးခ်မ္းေျမ႔
05 July 2011

ရန္ကုန္တုိင္း သန္လ်င္ သီလဝါဆိပ္ကမ္းတြင္ ေန႔ေရာ ညပါ ေဆာက္လုပ္ေနေသာ အေဆာက္အဦးေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္တြင္ ေရငုပ္သေဘၤာ တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနၿပီလား ဆိုသည့္ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ရွိေနသည္။



အဆိုပါ အေဆာက္အဦးကို သီလဝါ ေရတပ္ သေဘၤာက်င္း၏ ဘယ္ဘက္ကပ္လ်က္တြင္ ေဆာက္ေနေၾကာင္း သေဘၤာက်င္း ေဆာက္လုပ္ေရးတြင္ ပါဝင္ေနသူ တဦးႏွင့္ နီးစပ္သူတဦးက ေျပာသည္။

အဆိုပါ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းတြင္ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာ မ်ားႏွင့္အတူ ေျမာက္ကိုရီးယား အင္ဂ်င္နီယာမ်ားပါ ပါဝင္ ေဆာက္လုပ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

စစ္အစိုးရ လက္ထက္ကတည္းက စတင္ ေဆာက္လုပ္ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး အစိုးရအေျပာင္းအလဲတြင္ လုပ္ငန္းကို ေခတၱ ရပ္ထားခဲ့ေၾကာင္း၊ ယခုအခါ လူအင္အား၊ စက္အင္အားမ်ားႏွင့္ ေန႔ဆိုင္း ညဆုိင္းခြဲကာ ဆက္လက္ ေဆာက္လုပ္ ေနေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းတြင္ ပါဝင္သူႏွင့္ နီးစပ္သူက ဆုိသည္။

“ေျမတူး၊ ေျမသယ္စက္ႀကီးေတြ ၄၊ ၅ လံုးေလာက္နဲ႔ ညဘက္ဆို မီးေတြထြန္းၿပီး လုပ္ေနတာပဲ။ အဲဒီစက္ႀကီးေတြ ငွားခက တေန႔ကို တခုအတြက္ က်ပ္ သိန္း ၅၀ ေလာက္ေပးရတယ္” ဟု ၎က ဆက္ေျပာသည္။

ယခုလက္ရွိတြင္ အေဆာက္အအံု သက္သက္ကိုသာ ေဆာက္လုပ္ေနျခင္း ျဖစ္ၿပီး ျပင္ပမွ ၾကည့္လ်င္ သာမန္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ အတုိင္းပင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား အပါအဝင္ လခစားဝန္ထမ္း ၂၀၀ ႏွင့္ ေန႔စားဝန္ထမ္း ၅၀၀ ေက်ာ္တို႔ အလုပ္လုပ္ေနၾကေၾကာင္း၊ အေဆာက္အအံုမွာ အစိမ္းေရာင္ျဖစ္၍ အတြင္း၌ သေဘၤာ ၂ စီးစာ ေနရာရွိေၾကာင္း၊ အလယ္တြင္ ေလွ်ာက္လမ္းတခု ရွိေၾကာင္း၊ အေဆာက္အအံုထဲမွ ရထားသံလမ္းကဲ့သို႔ေသာ သံလမ္းတခု ထုတ္ထားၿပီး အဆိုပါ သံလမ္းကို ေရထဲသို႔ ခ်ထားေၾကာင္း မ်က္ျမင္ ေတြ႕ခဲ့သည့္ သူကေျပာသည္။

အေဆာက္အအံုမွာ အေပါက္ ၂ ေပါက္ ပါရွိၿပီး တေပါက္လွ်င္ ေပ ၂၀ ခန္႔ရွိေၾကာင္း၊ တံခါးက အျဖဴေရာင္တပ္ထားၿပီး ထို အေပါက္မ်ားထဲမွ သံလမ္း ၂ ခုသည္ ေရထဲသို႔ ဆင္းသြားေၾကာင္း၊ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားက ေရငုပ္သေဘၤာကို “ငွက္ေပ်ာဖူး” ဟု စကားဝွက္ႏွင့္ ေျပာေၾကာင္း ေျမာက္ကိုရီးယား အင္ဂ်င္နီယာမ်ားကိုပါ ေတြ႕ခဲ့ေသာ သူက ဆိုသည္။

ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ေရထဲတြင္ လုပ္ကိုင္ရေသာေၾကာင့္ ဝန္ထမ္းမ်ားက ရွင္ဥပဂုတၱ ေဖာင္ေမွ်ာျခင္း၊ ေရငန္ပုိင္ ဦးရွင္ႀကီး တင္ခ်င္း စသည့္ ရိုးရာ နတ္တင္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကရာ ေျမာက္ကိုရီးယား အင္ဂ်င္နီယာမ်ားပါ လိုက္ပါ လုပ္ေဆာင္သည္ဟု သိရသည္။

ယခုလက္ရွိ အေဆာက္အအံုပိုင္းကိုသာ လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ျပင္ပ အေဆာက္အအံု ၿပီးသြားပါက ဝန္ထမ္းအားလံုး ဖယ္ေပးရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေရငုပ္သေဘၤာ ေဆာက္လုပ္ရန္ ေနာက္ထပ္ တဖြဲ႕ လာေရာက္မည္ျဖစ္ကာ ထုိအခ်ိန္တြင္ ထိုေနရာကို အဝင္အထြက္ အားလံုး ရွင္းလင္း ပိတ္ဆို႔လိုက္ေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာ တဦး၏ ေျပာဆိုခ်က္ကို ကိုးကား၍ ၎ႏွင့္နီးစပ္သူက ေျပာျပသည္။

ေလာေလာဆယ္ အေဆာက္အအံု၏ အေနာက္ဘက္ကို ဖြင့္ထားေၾကာင္း၊ အထဲတြင္ သံျငမ္းမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရေၾကာင္း ၎၏ ေျပာဆိုခ်က္အရ သိရသည္။

ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္ (ေရ) သည္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ တပ္မေတာ္ ၾကည္း၊ ေလ တို႔ႏွင့္အတူ အင္အားျဖည့္ဆည္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရသည္။

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္အေၾကာင္း ေလ့လာေရးသားခဲ့သည့္ ေမာင္ေအာင္မ်ိဳး၏ “တပ္မေတာ္ကို တည္ေဆာက္ျခင္း” ဆိုသည့္ စာအုပ္တြင္ တပ္မေတာ္ (ေရ) သည္ “ေရညိဳမွသည္ ေရျပာသို႔” ဆိုသည့္ ေဆာင္ပုဒ္အတုိင္း ပင္လယ္သြား သေဘၤာမ်ားအား ကိုယ္တုိင္ တည္ေဆာက္ရန္အထိ ရည္မွန္းထားေၾကာင္း ေရးသားထားသည္။

တပ္မေတာ္ (ေရ) တြင္ ေပါ့ပါးသြက္လက္သည့္ လွည့္ကင္း စစ္သေဘၤာ (Frigates) မ်ား၊ အႀကီးစား သေဘၤာ (အရွည္ ၇၅ မီတာႏွင့္ အထက္ corvettes) မ်ား တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ နည္းပညာပိုင္းကိုပါ ျဖည့္ဆည္းေနေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္မွ စတင္၍ တပ္မေတာ္ (ေရ) ၏ အႀကီးစား စစ္သေဘၤာတည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းမ်ားကို စတင္ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ခဲ့ရာ ၎ႏွစ္ စက္တင္ဘာလ၌ ၇၇ မီတာ (၂၅၂ . ၆၂ ေပ) ရွည္သည့္ UMS 771 အမ်ိဳးအစား စစ္ သေဘၤာႀကီး တစင္းကို ျပည္တြင္း၌ပင္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ၎သေဘၤာကို အေနာ္ရထာဟု အမည္ေပးခဲ့ေၾကာင္း ေမာင္ေအာင္မ်ိဳးက ေရးသားထားသည္။ အဆိုပါ စစ္သေဘၤာတြင္ အသံုးျပဳေသာ လက္နက္ကိရိယာမ်ားႏွင့္ ေရဒါ စနစ္မ်ားမွာ တရုတ္ျပည္ျဖစ္ မ်ားျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ၎စာအုပ္ကဆိုသည္။

ဒုတိယေျမာက္ တည္ေဆာက္သည့္ ေရယာဥ္မွာ UMS 772 သေဘၤာႀကီး အမ်ိဳးအစားပင္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၀၁ ခုႏွစ္က စတင္ အသံုးျပဳခဲ့သည္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္က တတိယေျမာက္ စစ္သေဘၤာ UMS 773 ကိုတည္ေဆာက္ ခဲ့ၿပီး ယခုလက္ရွိတြင္ ေပါ့ပါး ျမန္ဆန္သည့္ ကင္းလွည့္ေရယာဥ္အမ်ိဳးအစား F – 108 ကိုတည္ေဆာက္ေနသည္။

၎အျပင္ ဒံုးပ်ံ ဆင္ထားသည့္ စစ္ေရယာဥ္မ်ားကိုလည္း တရုတ္ႏွင့္ ယူဂိုဆလားဗီးယား ႏုိင္ငံမ်ားမွ ဝယ္ယူခဲ့ေၾကာင္း ေလ့လာသူတို႔၏ အဆိုအရ သိရသည္။

ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ႏွင့္ စစ္တပ္သည္ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အစိုးရ အသံုးစရိတ္စုစုေပါင္းမွ ကာကြယ္ေရး အသံုးစရိတ္အျဖစ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ သံုးစြဲလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။ မတ္လ ၁ ရက္ေန႔က ထုတ္ျပန္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ျပန္တမ္းအရ ယခုဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ လ်ာထားခ်က္တြင္ စစ္သံုးစရိတ္မွာ က်ပ္ ၁.၈ ထရီလီယံ (အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၂ ေထာင္) ျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္း ဘတ္ဂ်က္၏ ၂၃.၆ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ရွိသည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလအတြင္းက စစ္အစိုးရ တပ္မေတာ္ ၾကည္း၊ ေရ၊ ေလ ကြပ္ကဲေရးမႉးအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့သူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း၊ လက္ရွိ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္းသည္ ေျမာက္ကိုရီးယားႏုိင္ငံသို႔ သြားေရာက္ လည္ပတ္ကာ စစ္ေရးအတြက္ အေရးပါသည့္ ထုတ္လုပ္မႈမ်ားအား ေလ့လာခဲ့စဥ္ ေျမာက္ကိုရီးယား ေရတပ္ကိုလည္း သြားေရာက္ခဲ့ ေသးေၾကာင္း ေပါက္ၾကားခဲ့သည့္ လွ်ိဳ႕ဝွက္ အစီအရင္ခံစာတြင္ ပါရွိသည္။

ယခုႏွစ္ ဇြန္လအတြင္းကလည္း စစ္လက္နက္ ပစၥည္းမ်ား တင္ေဆာင္၍ ျမန္မာျပည္သို႔ ဦးတည္ လာေနသည့္ ေျမာက္ ကိုရီးယား သေဘၤာတစင္းကို အေမရိကန္ ေရတပ္က တားျမစ္သျဖင့္ လာလမ္းအတုိင္း ျပန္လွည့္သြားခဲ့ရသည္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္က ျမန္မာ ေရပိုင္နက္ကို ဦးတည္လာခဲ့ေသာ ေျမာက္ကိုရီးယားသေဘၤာ Kang Nam (1) သည္ အေမရိကန္ ေရတပ္က ေနာက္ေယာင္ခံ ဖိအားေပးခဲ့ၿပီးေနာက္ မိခင္ႏိုင္ငံဘက္သုိ႔ ျပန္လည္လွည့္ျပန္ သြားခဲ့ဖူးသည္။

၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီလက ျမန္မာႏွင့္ေျမာက္ကိုရီးယားႏိုင္ငံတုိ႔ ၂ ႏိုင္ငံဆက္ဆံေရး ျပန္လည္ထူေထာင္ၿပီး လပိုင္း အၾကာတြင္ ေျမာက္ကုိရီးယားသေဘၤာတစင္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ သီလ၀ါ ႏုိင္ငံတကာ ဆိပ္ကမ္း (MITT) သို႔ ဆုိက္ေရာက္ လာခဲ့ဖူးသည္။

ျမန္မာႏွင့္ ေျမာက္ကိုရီးယားအစိုးရတို႔သည္ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္က သံတမန္ ဆက္ဆံေရး ရပ္ဆိုင္းခဲ့သည္။ ထုိႏွစ္က ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ အလည္လာေရာက္ေသာ ေတာင္ကိုရီးယား သမၼတ ခ်န္ဒူး၀မ္ ႏွင့္အဖြဲ႕အား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အာဇာနည္ ဗိမာန္တြင္ ေျမာက္ ကိုရီးယား ကြန္မန္ဒုိတုိ႔က ဗုံးခြဲတိုက္ခိုက္ရာ သမၼတ ခ်န္ဒူး၀မ္ ေသဆုံးျခင္း မရွိေသာ္လည္း ၀န္ႀကီး ၄ ဦး အပါအ၀င္၂၁ ဦး ေသဆုံးၿပီး ေနာက္ပုိင္း သံတမန္ ဆက္ဆံေရး ရပ္သြားျခင္း ျဖစ္သည္။

ထုိကဲ့သို႔ ျမန္မာႏွင့္ ေျမာက္ကိုရီးယားတို႔သည္ ၂ ႏိုင္ငံ သံတမန္ ပုံမွန္ ဆက္ဆံေရး ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရာမွ မၾကာေသးေသာ ႏွစ္မ်ား အတြင္း တိတ္တဆိတ္ ဆက္ဆံေရးမ်ား ျပဳလုပ္လာခဲ့ကာ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီလတြင္ တရား၀င္ ဆက္ဆံေရး ျပန္လည္ စတင္ခဲ့သည္။

Ref: ဧရာ၀တီ

0 comments:

အေပၚသို႔