Sunday, April 19, 2009

အေမရိကန္ျမန္မာဆက္ဆံေရးတင္းမာမႈ ေလ်ာ့က် လာမႈအေပၚ တ႐ုတ္၏ စိုးရိမ္မကင္း ျဖစ္မႈ

Sunday, April 19, 2009

(The Institute of International Studies at Fudan University, Shanghai, China က Asistant professor Jian Junbo ရဲ့ အေမရိကန္ - ျမန္မာ ဆက္ဆံေရးအေပၚ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံရဲ့ သေဘာထားကို သံုးသပ္ထားတဲ့ ေဆာင္းပါးကို ပရိတ္သတ္ တဦးက ဘာသာ ျပန္ၿပီး သူ႔ သံုးသပ္ခ်က္နဲ႔ အတူ ေပးပို႔လာလို႔ တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ ေနရာေတြမွာေတာ့ စာေရးသူရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ စာဖတ္ ရတာ ပိုေခ်ာေအာင္ ျပင္ထားပါတယ္။)

၂၀၀၉ ဧၿပီလ အေစာပိုင္းက အေမရိကန္၏ အေရွ႕ေတာင္ အာရွဆိုင္ရာ႐ံုး ဒါ႐ိုက္တာ Stephen Blake ကို ျမန္မာသို႔ သံတမန္ အျဖစ္ ေစလႊတ္ခဲ့ရာ အဲဒီလို ေစလႊတ္တာဟာ ၿပီးခဲ့တဲ့ ခုႏွစ္ႏွစ္ အတြင္းမွာ ပထမဆံုး အႀကိမ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဧၿပီလ ထဲမွာပဲ US Deputy Secretary of State James Steinberg က “ျမန္မာႏုိင္ငံကို အထီးက်န္ ေစျခင္းကေန ကင္းလြတ္ေစဖို႔ အတြက္ အာရွေဒသတြင္း အျခား ႏိုင္ငံမ်ား ႏွင့္အတူ ဘံုဗ်ဴဟာတခု ခ်မွတ္ႏုိင္ဖို႔ ၀ါရွင္တန္က ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္” ဟု ေျပာခဲ့သည္။

အခုလို အေျခအေန မ်ိဳးနဲ႔ ေျပာင္းလဲမႈ ေတြဟာ သမၼတဘုရွ္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ကာလတုန္းက ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့ဘူးပါ။ ဘုရွ္ လက္ထက္က ျမန္မာအေပၚ ဒီမိုကေရစီ ေျပာင္းလဲေရးကို ဖိအားေပးမႈ ႏွင့္ အျပင္းအထန္ ဆန္႔က်င္ ႐ံႈ႕ခ်မႈ တို႔သာ ရွိခဲ့သည္။

လက္ရွိ အေျခအေနေတြ အရ သမၼတ အိုဘားမားရဲ့ အစိုးရဟာ အရင္ သမၼတ လက္ထက္က ျမန္မာ ႏွင့္ "axis of evil" ဟု ဘုရွ္က ေခၚ ခဲ့ေသာ အီရန္၊ အီရတ္ ႏွင့္ ေျမာက္ကိုရီးယား တို႔အေပၚ ထားတဲ့ မူ၀ါဒနဲ႔ လံုး၀ ေျပာင္းလဲ က်င့္သံုးေနသည္။ ။ ဥပမာ အေနနဲ႔ - မၾကာခင္ ကပင္ အိမ္ျဖဴေတာ္မွ တီဟီရန္ (အီရန္) အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးပြဲကို လည္းေကာင္း၊ ခိုင္မာတဲ့ အျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္မႈ ႏွင့္အတူ ၿပံဳးယမ္း (ေျမာက္ကိုရီးယား) ၏ ေျခာက္ႏုိင္ငံ ေဆြးေႏြးပြဲကို လည္းေကာင္း အာ႐ံုစိုက္ လာေၾကာင္းကို ျပသခဲ့ သကဲ့သို႔ က်ဴးဘား ကိုလည္း အေမရိကန္ ကြန္ဂရက္ အဖြဲ႔၀င္ (ဥပေဒျပဳ လႊတ္ေတာ္အမတ္) တဦးကို ေစလႊတ္ခဲ့သည္။

အေပၚယံအားျဖင့္ အိုဘားမား၏ ႏုိင္ငံျခားေရး မူ၀ါဒဟာ ၎အရင္ သမၼတ၏ မူ၀ါဒကို လ်င္ျမန္စြာ လံုလံုးလ်ားလ်ား ေျပာင္းလဲလိုက္ဟန္ ရွိပါသည္၊ သို႔ေသာ္ ဤေျပာင္းလဲမႈေတြ အားလံုးဟာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈနည္းဗ်ဴဟာ ပံုစံအသစ္၏ အစိတ္အပိုင္း တခ်ဳိ႕သာ ျဖစ္ပါသည္။ အိုဘား မား လက္ထက္မွာ ႏုိင္ငံျခားေရး မူ၀ါဒဟာ ျဖစ္လာမွ တံု႔ျပန္ျခင္းထက္ ျဖစ္ေအာင္ အေျခအေနကို ဖန္တီး ယူမႈကို အေျခခံေသာ ခိုင္ၿမဲေသာ ႏုိင္ငံတကာဆိုင္ရာ တရားမွ်တမႈ ႏွင့္ သမၼတဘုရွ္ လက္ထက္မွာ ေလ်ာ့နည္း ဆုတ္ယုတ္ လာခဲ့ရသည္ ဟု ဟီလာရီ ကလင္တန္ (Secretary of State) က ေျပာခဲ့ေသာ “soft power or smart power” ကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရးကို ဦးတည္ လာခဲ့သည္။

အိုဘားမားက သမၼတဘုရွ္ လက္ထက္မွာ မ်ားစြာအားနည္း လာခဲ့ရတဲ့ တကမာၻလံုး ဆုိင္ရာ ဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑ကို ပိုမိုခိုင္ၿမဲ တည္တံ့ေစဖို႔ အတြက္ အေမရိကန္၏ ႏုိင္ငံျခားေရးမူ၀ါဒ ခ်ိန္ခြင္ကို ယခင္ႏွင့္မတူ တျခား ဦးတည္ခ်က္ကို ဦးတည္ေျပာင္းလဲေနဟန္ ရွိပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ဘုရွ္လက္ထက္က ေခါင္းေဆာင္မႈ အပိုင္း၏ အဓိက အားနည္းခ်က္မွာ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ အီရတ္အေပၚ စစ္ေရးအရ က်ဴးေက်ာ္မႈပင္ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိ လကၡဏာ ႏွင့္ အေျခအေန ေတြအရ ေျပာင္းလဲမႈ မ်ားသည္ ယခင္ ဘုရွ္ လက္ထက္က ဆံုး႐ွံဳးခဲ့ေသာ ညင္သာ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေသာ လႊမ္းမိုးမႈကို ျပန္လည္ ရရွိဖို႔ အတြက္ ျဖစ္ဟန္ ရွိသည္။ အထက္ပါ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အိုဘားမား ၏ ျမန္မာႏုိင္ငံဆုိင္ရာ မူ၀ါဒ အသစ္ဟာ ၁၉၇၀ ႏွစ္လယ္ပိုင္း ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲ ၿပီးကတည္းက ဆံုး႐ွံဳးခဲ့ေသာ အေမရိကန္၏ ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ လႊမ္းမိုးမႈကို ျပန္လည္ ရယူႏုိင္ဖို႔ ဆိုတာကို ျမင္သာ ႏုိင္ပါသည္။

ပထ၀ီႏိုင္ငံေရး အရလဲ အိုဘားမား၏ မူ၀ါဒဆိုင္ရာ ဦးတည္မႈမ်ားဟာ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ေဒသတြင္း အင္အားညီမွ်မႈကို စိန္ေခၚမႈ တရပ္ ျဖစ္ေလမလားဟု ေမးခြန္း ထုတ္စရာလဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ၎အျပင္ အေမရိကန္၏ မူ၀ါဒဆုိင္ရာ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားဟာ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာ၏ အိမ္နီးခ်င္း အင္အားႀကီး ႏိုင္ငံမ်ား ျဖစ္သည့္ တ႐ုတ္ႏွင့္ အိႏၵိယ ကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ အာ႐ံုစိုက္စရာ ျဖစ္ေနပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္လဲ အေမရိကန္၏ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ မူ၀ါဒအသစ္ဟာ ကမာၻမွာ အေမရိကန္၏ ပံုရိပ္ကို ႀကီးျမင့္လာေစ႐ံုသာမက ၀ါရွင္တန္က ညီညြတ္အဆင္ေျပစြာႏွင့္ ေအာင္ျမင္စြာေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေသာ ေဒသတြင္းပထ၀ီႏိုင္ငံေရး တည္ေဆာက္မႈ ပံုစံအတြက္ ေျပာင္းလဲမႈတရပ္လဲ ျဖစ္ေပသည္။

မၾကာေသးခင္ ႏွစ္မ်ားအတြင္း အေမရိကန္သည္ အာဖဂန္နစၥတန္ အၾကမ္းဖက္ တိုက္ဖ်က္ေရး၊ အီရတ္၊ ပါကစၥတန္ႏွင့္ အခ်ိဳ႕ေနရာရွိ စစ္ပြဲတို႔ျဖင့္ အလုပ္မ်ား ေနခဲ့သည္။ ၎ အေျခအေနမ်ားကပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေပၚ အေမရိကန္၏ လူ႔အခြင့္အေရး၊ ဒီမိုကေရစီ ေဖာ္ ေဆာင္ေရးႏွင့္ အစိုးရႏွင့္ သေဘာထား ကြဲလြဲသူမ်ားကို လႊတ္ေပးေရး စေသာ ေတာင္းဆိုမႈ မ်ားႏွင့္အတူ ရန္လို ဖိႏွိပ္ၿပီး တြန္းအားေပး လိုေသာ မူ၀ါဒမ်ိဳးကို ျဖစ္ေပၚေစခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ လက္ေတြ႔မွာ အေမရိကန္ အေနႏွင့္ ဤ ရန္လို ဖိႏွိပ္လိုၿပီး တပါတီ အာဏာရွင္ စနစ္ကို ဆန္႔က်င္ေရး မူ၀ါဒမ်ားျဖင့္ အထီးက်န္ ႏိုင္ငံမ်ားကို လက္ေလ်ာ့ လိုက္ေလ်ာေစမႈ အပါအ၀င္ မည္သည့္ အက်ိဳးအျမတ္ကိုမွ် မရ ရွိခဲ့ေပ။ ဘုရွ္ အစိုးရသည္ ျမန္မာအစိုးရ အေပၚ ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ အစိုးရ တရပ္ဟု ယူဆခဲ့ခ်ိန္မွ စ၍ ၀ါရွင္တန္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ စီပြားေရး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈပိုင္းတြင္ ဖယ္က်ဥ္ထားၿပီး၊ စီးပြားေရး ဖြံၿဖိဳးမႈဆိုင္ရာ အကူအညီ ေပးေရးကိုလည္း ျငင္းပယ္ထားခဲ့ပါ သည္။

ဤကဲ့သို႔ေသာ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို တ႐ုတ္က ေကာင္းစြာ အသံုးခ်ၿပီး ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ မူ၀ါဒပိုင္းဆုိင္ရာ ေက်ာေထာက္ ေနာက္ခံအ တြက္ အေရးပါေသာ ျမန္မာႏွင့္ စီးပြားေရး အက်ိဳးတူ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈကို ပိုမို တိုးတက္ေအာင္ ေဆာက္ရြက္ခဲ့သည္။ လက္ရွိ အေျခ အေနအရ ဆိုလွ်င္လဲ တ႐ုတ္ ျမန္မာ အျပန္အလွန္ မွီတည္ ဆက္ႏြယ္ ေနမႈသည္ ႏွစ္ႏိုင္ငံလံုး အက်ိဳးအတြက္ လက္ေတြ႔က်က် အ ေကာင္အထည္ ေပၚေနၿပီ ျဖစ္သည္။ အေပၚယံ အားျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္လည္း အေမရိကန္၏ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေပၚ ၾသဇာ လႊမ္းမိုးမႈကို ျပန္ လည္ ရယူႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားမႈဟာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ လႊမ္းမိုးမႈကို ေလ်ာ့နည္းေစႏုိင္ေသာ သို႔တည္းမဟုတ္ အဆံုးသတ္ ေစႏုိင္ေသာ စိန္ေခၚမႈ တရပ္ေလလားဟု ေမးခြန္းထုတ္စရာလည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။ အေရွ႔ေတာင္အာရွ ႏုိင္ငံမ်ားအေပၚ အင္းအားႀကီး ႏိုင္ငံႀကီးမ်ား ၏ ပထ၀ီႏိုင္ငံေရး လႊမ္းမိုးမႈကို ရယူရန္ ႀကိဳးစားမႈသည္ ေဒသတြင္း ႏုိင္ငံေတြအတြက္ေတာ့ ေကာင္းမြန္ေသာ အခ်က္မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ တ႐ုတ္ အေနႏွင့္ကေတာ့ ျမန္မာႏွင့္ အလြန္ႀကီးမားေသာ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ ေနၿပီ ျဖစ္သည့္အတြက္ လက္ေလွ်ာ့ ဆုတ္ခြါမည့္ ဟန္မရွိပါ။ တ႐ုတ္အေနျဖင့္ ျမန္မာမွ ကုန္ၾကမ္း ပစၥည္းမ်ားကို ရယူလိုၿပီး အထူးသျဖင့္ အာဖရိကႏွင့္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းေဒသမွ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ အတြက္ ဆိပ္ကမ္းတခုႏွင့္ ၾကားခံစခန္းတခု ရရိွရန္ လိုေနေပသည္။

(စာေရးသူမွတ္ခ်က္။ ။ တ႐ုတ္က အာဖရိက ႏွင့္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းမွ ေရနံႏွင့္ တြင္းထြက္မ်ားကို ရခိုင္ကမ္္း႐ိုးတမ္းမွတဆင့္ ျမန္မာ ကုန္းတြင္းပိုင္းကို ျဖတ္၍ တ႐ုတ္ျပည္မ အတြင္းသို႔ သယ္ယူလိုၿပီး ၎ လမ္းေၾကာင္းမွပင္ တ႐ုတ္ ထြက္ကုန္မ်ားကို အဆိုပါ ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျဖတ္၍ တင္ပို႔မည္ ျဖစ္သည္။ ယခင္ မေလးရွားႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွားၾကား မလက္ကာေရလက္ၾကားမွျဖတ္ကာ စကၤာပူ ဆိပ္ ကမ္းမွ ပတ္ၿပီး သယ္ယူေရးထက္ စီးပြားေရးအရ အလြန္တြက္ေျခကိုက္ေသာ နည္းလမ္း ျဖစ္ပါသည္၊ တနည္းအားျဖင့္လဲ အလြန္လံုၿခံဳ စိတ္ခ်ရၿပီး ပထ၀ီႏုိင္ငံေရးကိုလဲ တဘက္တလမ္းက အက်ိဳးသက္ေရာက္ႏုိင္သည္ဟု တ႐ုတ္ အေနႏွင့္ ယူဆမည္ဟု စာေရးသူ ယံုၾကည္ မိသည္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ပထ၀ီႏုိင္ငံေရး အေရးသာမႈဟာ ကမာၻ႔ထိပ္တန္း ႏုိင္ငံႀကီးမ်ားအေပၚ လႊမ္းမိုးမႈ အေတာ္အ တန္ႀကီးမားေနသည္ကို ျမန္မာတိုင္း ဂ႐ုထားသင့္သည္ဟုလည္း ယူဆမိသည္။)

အျပင္ပန္းအားျဖင့္လဲ ၀ါရွင္တန္၏ ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ စိတ္၀င္စားမႈကို ျပေနေသာ မူ၀ါဒ အသစ္ျဖစ္ေသာ ပထ၀ီႏိုင္ငံေရး ယွဥ္ၿပိဳင္မႈဟာ ေဒသတြင္း အျငင္းပြားမႈမ်ားကို ဦးတည္ ေစႏုိင္ပါသည္။ ဒါေပမယ့္ ဒီအခ်က္ေတြဟာ ေဒသတြင္း ႏုိင္ငံတကာ မူ၀ါဒေရးရာမွာ မုခ်အမွန္ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟုလဲ ေသခ်ာေပါက္ မေျပာႏုိင္ေသးပါ။ ႏုိင္ငံတကာ မူ၀ါဒ ေရးရာ၏ အစိတ္အပိုင္း တခုမွ်သာ ရွိပါေသးသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေပၚ ထားရွိလာေသာ အေမရိကန္၏ မူ၀ါဒ အသစ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အက်ိဳးဆက္မ်ားကို စမ္းစစ္ မေလ့လာမီွ “အေမရိကန္ အေနႏွင့္ ျမန္မာႏွင့္ မည္သို႔မည္ပံု နားလည္သေဘာတူညီမႈကို ရယူမလဲ” ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို အရင္ ေမးသင့္ေပသည္။

ပထမတနည္းေနႏွင့္ အေမရိကန္ဟာ ျမန္မာ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းႏွင့္ တိုက္႐ိုက္အျပန္အလွန္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးျခင္းျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး၊ ျမန္မာ ႏုိင္ငံအေပၚ ႏုိင္ငံတကာ အသိုင္းအ၀ိုင္းအတြင္း မူ၀ါဒေရးဆုိင္ရာ အကူအညီမ်ား၊ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ အကူအညီမ်ား ႏွင့္အတူ ဒီမိုကေရဆီ ေျပာင္းလဲေရးကို ကူညီေဆာင္ရြက္ ေပးျခင္းျဖင့္ နည္းလမ္းရွာေကာင္း ရွာႏုိင္ေပသည္။ ဒါေပမယ့္ ဒီ ခ်ဥ္းကပ္နည္းဟာ ေဘာင္တခုအ တြင္း ကန္႔သတ္ထိန္းခ်ဳပ္မႈကို ဦးတည္တာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လက္ေတြ႔မွာေတာ့ တကယ္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ဖို႔ဆိုတာ လြယ္ေတာ့ မလြယ္လွပါ။ ျမန္မာ အေနႏွင့္လည္းပဲ ၎၏ ႏုိင္ငံေရးမူ၀ါဒစနစ္ကို ၀ါရွင္တန္မွ ခ်ေပးေသာ ပံုစံမ်ိဳးျဖင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမည္ မဟုတ္ သကဲ့သို႔ ၎၏ ျပည္တြင္းေရး ကိစၥရပ္မ်ားကိုလည္းပဲ အေမရိကန္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။

ဒုတိယ တနည္း အေနႏွင့္ အေမရိကန္ဟာ ျမန္မာ့ အဓိက အတိုက္အခံ ပါတီ ျဖစ္ေသာ NLD ပါတီ၊ ဒါမွမဟုတ္ လက္ရွိ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ကို ျဖဳတ္ခ်လိုေသာ အတိုက္အခံ အုပ္စုမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံု သေဘာတူညီမႈမ်ား ရယူေကာင္း ယူႏုိင္ေပသည္။ ရွင္းရွင္း ေျပာရလွ်င္ေတာ့ ဤကဲ့သို႔ေသာ နည္းလမ္းကို CIA အပါအ၀င္၊ ယခင္ ဘုရွ္ အစိုးရတို႔က ႀကိဳးစားက်င့္သံုးၿပီးျဖစ္ၿပီး အက်ိဳးရလဒ္ ထူးထူးျခားျခား ရလာစရာ အေၾကာင္း မရွိေတာ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤနည္းလမ္းသည္ ပထမနည္းလမ္းေလာက္ပင္ ေကာင္းမြန္မႈ မရွိဘဲ၊ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ မရွိေၾကာင္း ကိုလဲ ၀န္ခံ သက္ေသျပၿပီးျဖစ္သည္။

တတိယတနည္းအေနႏွင့္ အေမရိကန္ဟာ ျမန္မာအေပၚ စီးပြားေရး ဆုိင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ႏွင့္ အတူ ေငြေရးေၾကးေရး ဆိုင္ရာ အကူအညီမ်ား ေပးၿပီး ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းကို ခ်ဥ္းကပ္ေရးပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ တဖက္ကလည္း အေမရိကန္ အေနႏွင့္လဲ ဖြံၿဖိဳးဆဲ ႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ အကူအညီေပးေရး ဆိုင္ရာမွာ မရွိမျဖစ္ေသာ ျပဌာန္းခ်က္ႏွင့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကလဲ ရွိေနေသးေပသည္။ ျမန္မာ အေနႏွင့္ ကလည္းပဲ တျခား ရရွိေနေသာ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ အေထာက္အကူမ်ား ကလဲ ရရွိ ေနေပေသးသည္ ဥပမာ အားျဖင့္ တ႐ုတ္ ထံမွျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ျမန္မာက အေျခအေနအရ ျဖစ္လာေသာ အေမရိကန္၏ ေျပာင္းလဲမႈ အကူအညီကို လက္ခံလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ တဖန္ အေမရိကန္အေနႏွင့္ကလည္းပဲ ျမန္မာအေပၚ ႏုိင္ငံေရးမပါေသာ စီးပြားေရးပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈမ်ိဳး ဆိုတာကလဲ မျဖစ္ႏုိင္ သကဲ့သို႔ ၎၏ ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ မူ၀ါဒေရး ေျပာင္းလဲမႈ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္လဲ ကိုက္ညီမႈ မရွိလွေပ။ US Deputy Secretary of State James Steinberg ကလဲပဲ ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ အေမရိကန္မူ၀ါ၏ အဓိက ဦးတည္ခ်က္က ေျပာင္းလဲမည္ မဟုတ္ဟု ေဖာ္ျပခဲ့ေပသည္။ သို႔ေပမယ့္လဲ အေမရိကန္ အေနႏွင့္ ျမန္မာအေပၚ ပိုမို ပြင့္လင္းမႈႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးကို ေလးစား လိုက္နာၿပီး ကမာၻ လံုးဆိုင္ရာ စီးပြားေရးက႑မွာ ၎ကိုယ္တိုင္ ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္မႈကို ေမွ်ာ္လင့္ေနေပသည္။

အေမရိကန္ဟာ ျမန္မာႏွင့္ သေဘာတူညီမႈရရန္မွာ ခက္ခဲေၾကာင္းကို မၾကာခင္မွာပဲ သိျမင္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ တ႐ုတ္ အေနႏွင့္ အေမရိကန္၏ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ေဒသအတြင္းသို႔ အျမင္အားျဖင့္ လ်င္ျမန္စြာ ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္ လာမႈကို စိုးရိမ္မႈ မရွိေပ။ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္လာႏုိင္ေပမယ့္ ပထ၀ီႏုိင္ငံေရး ၿပိဳင္ဆိုင္မႈဟာ ျဖစ္အံ့ဆဲဆဲ အေျခအေနမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါ။ တ႐ုတ္ အေနႏွင့္ လဲပဲ ၎၏ မဟာဗ်ဴဟာ ပိုင္းဆုိင္ရာ ကိစၥမ်ားအျပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ အေမရိကန္၏ ႏုိင္ငံေရး မူ၀ါဒပိုင္းဆုိင္ရာ ႏႈတ္တိုက္ပံုတူကူးခ်ရန္ တိုက္တြန္း မႈႏွင့္ ၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈအတြက္ မည္သည့္ သေဘာတူညီမႈမ်ိဳးကိုမွ လက္ခံမည္ မဟုတ္ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ဤကိစၥရပ္မ်ားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေဒသတြင္း တည္ၿငိမ္မႈကို ၿခိမ္းေျခာက္ႏုိင္ေသာ ႏုိင္ငံတြင္း ဆူပူအံုႄကြမႈမ်ားကို ျဖစ္ေစႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။

သို႔ေသာ္ တ႐ုတ္အေန ႏွင့္ အေမရိကန္၏ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေပၚ စီးပြားေရးႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ ပိုင္းဆိုင္ရာ သေဘာတူညီမႈ မ်ားကိုေတာ့ ႀကိဳဆို သြားမည္ျဖစ္သည္။ လူမႈေရး တည္ၿငိမ္မႈရွိၿပီး ဥစၥာဓန ေပါႂကြယ္၀ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ ကဲ့သို႔ေသာ ႏုိင္ငံႏွင့္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံမ်ား အသင္း (ASEAN) ၀င္ ႏုိင္ငံမ်ားဟာ တ႐ုတ္၏ စိတ္၀င္စားမႈႏွင့္ ကိုက္ညီလ်က္ ရွိသည္။ အေမရိကန္ အေနႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေပၚ စီးပြားေရး ဆိုင္ရာ ေအာင္ျမင္ ျဖစ္ထြန္းမႈကို အကူအညီေပးမႈဟာ ASEAN အတြင္း စည္းလံုးမႈကို အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါသည္။ ASEAN ၏ စည္းလံုးမႈႏွင့္ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈရွိျခင္းဟာ ေဒသတြင္း တည္ၿငိမ္မႈကို ထိန္းသိမ္းႏုိင္ၿပီး၊ တ႐ုတ္ အေနႏွင့္လဲ ဤအခ်က္ ကို အၿမဲ ႀကိဳဆိုေနမည္ ျဖစ္သည္။


အတုန္႔အျပန္ အားျဖင့္လဲ အေမရိကန္၏ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေပၚ ျပည္တြင္းေရး စြက္ဖက္မႈပိုင္း ဆုိင္ရာ နည္းဗ်ဴဟာမ်ားဟာ အျပဳသေဘာ ေဆာင္ေနခဲ့လွ်င္ေတာင္ ေဒသတြင္း တည္ၿငိမ္မႈကို ပ်က္ျပားေစႏုိင္ပါက တ႐ုတ္ အေနႏွင့္ ျပင္းထန္စြာ ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္သြားမည္ ျဖစ္ သည္။ ထို႔ျပင္ အေမရိကန္သည္ ျမန္မာႏွင့္ သေဘာတူညီမႈ ရယူရန္ ႀကိဳးပမ္းမည္ ဆိုလွ်င္လဲ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ေဒသတြင္ တ႐ုတ္ဟာ အဓိက အေရးႀကီးေသာ ဇာတ္ေဆာင္ ျဖစ္သည္ ဆိုတာကို အသိအမွတ္ ျပဳရမည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ႏုိင္ငံေရးမူ၀ါဒအသစ္ျဖင့္ ျမန္မာကို တ႐ုတ္ ႏုိင္ငံႏွင့္ ဖယ္ၾကဥ္ေစရန္ ေဆာင္ရြက္မည္ ဆိုပါက အလြန္႔အလြန္ ႀကီးမားေသာ ခက္ခဲမႈမ်ိဳးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရေပလိမ့္မည္။

အေမရိကန္ အေနႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ သေဘာတူညီမႈ ရယူရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈတြင္ ေျမာက္ကိုရီးယား ကဲ့သို႔ ေျခာက္ႏုိင္ငံ ေဆြးေႏြးေရး ကိစၥလိုမ်ိဳး အသြင္ျဖင့္ မႀကိဳးပမ္း သင့္ေပ။ US Deputy Secretary of State James Steinberg က လြန္ခဲ့ေသာ ရက္အနည္းငယ္ အတြင္းတြင္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကား ခဲ့ေသာ္လည္း တ႐ုတ္၊ ျမန္မာ ႏွင့္ ASEAN တို႔က ဤကဲ့သို႔ေသာ အၾကံျပဳခ်က္မ်ိဳးကို လက္ခံလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ ျမန္မာဟာ ေျမာက္ကိုရီးယား ကဲ့သို႕ အျခားႏိုင္ငံမ်ားကို ၿခိမ္းေျခာက္ေနေသာ ႏုိင္ငံ မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာ့ အေရးဟာ နုိင္ငံတကာ လံုးဆုိင္ရာ ၀င္ေရာက္ေဆြးေႏြးရန္ အေရးကိစၥ မဟုတ္ပါ၊ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့ အေရးႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ဘက္ေပါင္းစံု ပါ၀င္ေသာ ေဆြးေႏြး သံုးသပ္မႈ ပံုစံမ်ိဳးျဖင့္ ျပဳလုပ္ရန္ မလိုအပ္ပါ။

ျမန္မာႏွင့္ ေအာင္ျမင္စြာ သေဘာတူညီမႈရယူရန္ အေမရိကန္၏ ႀကိဳးပမ္းမႈတြင္ ယခင္ ဘုရွ္ လက္ထက္က အသံုးျပဳခဲ့ေသာ အသံုးမ၀င္ ေတာ့ဘဲ ေခတ္ေနာက္က်ေနၿပီ ျဖစ္ေသာ ခ်ဥ္းကပ္မႈမ်ိဳးကို ေနာက္တႀကိမ္ ထပ္သံုးဦးမည္ဆိုလွ်င္ အေမရိကန္အတြက္ လြယ္ကူလိမ့္ မည္ မဟုတ္ေပ။ တ႐ုတ္ အေနႏွင့္လဲ ၎ကိစၥ မ်ိဳးကို ဘယ္ေတာ့မွ လက္ခံမည္ မဟုတ္ေပ။ သို႔ေသာ္ အေမရိကန္ အေနႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေပၚ သန္႔ရွင္းေသာ စီးပြားေရး လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္သေဘာမ်ိဳး ရရွိရန္အတြက္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့မည္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ေဘဂ်င္း(Beijing) အေနႏွင့္ ၀မ္းသာစြာ ႀကိဳဆိုေနမည္ ျဖစ္သည္။ အေျခခံအားျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ အေမရိကန္၏ ခ်ဥ္းကပ္မႈ ေအာင္မလား ႐ွံဳးမလား ဆိုတာ ကေတာ့ တျခားႏုိင္ငံေတြရဲ႕ ၎ ခ်ဥ္းကပ္မႈ နည္းလမ္းအေပၚ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ထက္ အေမရိကန္ ကိုယ္တိုင္ အသံုးျပဳေသာ နည္းလမ္း က ပို၍ အေရးပါ ေပလိမ့္မည္။

မူရင္း ေဆာင္းပါးကို ဖတ္ခ်င္လ်င္ http://www.atimes.com/atimes/China/KD17Ad01.html ၌ ဖတ္႐ႈႏုိင္ပါသည္။
Copyright 2009 Asia Times Online:
စာေရးသူ၏ ျဖည့္စြက္ သံုးသပ္ခ်က္။ ။ လက္ရွိ ေဆာင္းပါးဟာ ရွန္ဟိုင္း ႏိုင္ငံတကာ ေလ့လာေရးတကၠသိုလ္ လက္ေထာက္ ပါေမာကၡ Dr Jian Junbo ၏ အာေဘာ္ကို တုိက္႐ိုက္ဘာသာျပန္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ Dr Jian Junbo က အေမရိကန္ ျမန္မာ ဆက္ဆံေရး ျပန္လည္ ေကာင္းမြန္လာမႈဟာ တ႐ုတ္၏ ေဒသတြင္းပထ၀ီႏုိင္ငံေရး အတြက္ အေရးႀကီးပံု၊ ေျပာင္းလဲလာေသာ အေမရိကန္၏ ျမန္မာႏုိင္ငံဆိုင္ရာ မူ၀ါဒေရးရာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တ႐ုတ္၏ ပတ္သက္ဆက္စပ္ေနပံုႏွင့္ တ႐ုတ္၏ တုန္႔ျပန္သံုးသပ္ပံုတို႔ကို မ်က္ေမွာက္ေခတ္ႏွင့္အညီ သံုး သပ္တင္ျပထားသည္။

တ႐ုတ္က အေမရိကန္ဟာ ျမန္မာကို ကူညီလွ်င္ေတာင္ ကိုယ္က်ိဳးမဖက္ဘဲ သီးျခားကူညီဖို႔ ခက္တယ္ဆိုတာကို ျမန္မာကို ေျပာခ်င္ပံုရ သည္။ ထို႔ျပင္ တ႐ုတ္သာ ျမန္မာ၏ အဓိက မိတ္ေဆြျဖစ္ၿပီး အေမရိကန္ဟာ အေျခအေနအရ ဖန္တီးလာေသာ ညႇိႏိႈင္း ေဆာင္ရြက္မႈသာ ျဖစ္သည္ဟု သတိေပးခ်င္ဟန္ ရွိေပသည္၊ ၎ကိုယ္တိုင္ကလဲပဲ အေမရိကန္ ျမန္မာၾကား သေဘာတူညီမႈ တခုခုကို ဦးတည္သြားမွာ ကိုလည္း စိုးရိမ္ေနပံု ရသည္။ ASEAN အေပၚတြင္လဲ ၎ကပင္ ၾသဇာ လႊမ္းမိုးၿပီး အဓိက key player အေနႏွင့္ ရွိေနခ်င္ဟန္ ရွိသည္။

သို႔ေသာ္ အေမရိကန္၏ ျမန္မာအေပၚ ခ်ဥ္းကပ္မႈပိုင္းဆိုင္ရာကို ေဖာ္ျပရာ၌ နည္းလမ္းသံုးသြယ္ျဖင့္ ေဖာ္ျပထားၿပီး ဒုတိယနည္းလမ္းမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတုိင္ေအာင္ က်င္သံုးၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္သည္မွာ ထင္ရွားၿပီးျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ပထမ ႏွင့္ တတိယနည္း တို႔မွာမူ အေမရိကန္၏ ျမန္မာႏုိင္ငံဆိုင္ရာ မူ၀ါဒအသစ္ႏွင့္ ဆက္စပ္မႈ ရွိေနၿပီး အေကာင္အထည္ ေပၚလာေကာင္း ေပၚလာႏုိင္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ Dr Jian Junbo ကမူ ၎ ပထမ ႏွင့္ ဒုတိယ အခ်က္တို႔ကိုလည္း သိပ္မျဖစ္ႏိုင္ဟု ေဖာ္ျပသြားခဲ့ေပသည္။ တကယ္တမ္းက် ေတာ့ သိပ္မျဖစ္ႏုိင္ ဆိုတာထက္ ၎နည္းလမ္းမ်ားအတိုင္း ျဖစ္လာမွာကို တ႐ုတ္က အလြန္စိုးရိမ္လ်က္ရွိသည္ဟု စာေရးသူ ယံုၾကည္ ္မိသည္။ ျဖစ္လာခဲ့ လွ်င္ေတာင္ တ႐ုတ္ အေနႏွင့္ ပထ၀ီ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ မည္သည့္ ခ်ဥ္းကပ္မႈမ်ိဳး ကိုမဆို ကန္႔ကြက္မည့္ပံု ရွိေပသည္။ ဤခ်ဥ္းကပ္မႈ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္လာခဲ့လွ်င္ အေမရိကန္ အေနႏွင့္ အခက္အခဲ မ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ ရမည္ဟု တ႐ုတ္က ေျပာေနေသာ္လည္း၊ ခ်ဥ္းကပ္မႈ နည္းလမ္းမ်ား မေအာင္ျမင္ခဲ့လွ်င္ေတာ့ ဟုတ္သည္ေပါ့၊ သို႔ေသာ္ အေမရိကန္၏ ခ်ဥ္းကပ္မႈမ်ား ေအာင္ျမင္ခဲ့ လွ်င္မူကား တ႐ုတ္ေျပာခဲ့ေသာ အခက္အခဲမ်ားဟာ အေမရိကန္အတြက္ မဟုတ္ဘဲ ၎ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ အတြက္သာ ျဖစ္ေပ လိမ့္မည္ဟု စာေရးသူ ယူဆမိသည္။

ထို႔ျပင္လည္းပဲ တ႐ုတ္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရခိုင္ကမ္းေျခမွာ အေျခဆိုက္ ဆိပ္ကမ္း တခုကို ထားၿပီး အာဖရိကႏွင့္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္း ေဒသမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ အတြက္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ကုန္းတြင္း လမ္းေၾကာင္းကို ျမန္မာႏွင့္ အက်ိဳးတူ အသံုးျပဳ လိုေပေသးသည္။ ထို႔အတြက္လဲ ျမန္မာအေပၚ ၾသဇာ လႊမ္းမိုးမႈကို အေမရိကန္ ကိုမွမဟုတ္ မည္သူ႔ မည္သူကိုမွ် ခြဲေ၀ေပး လိုလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ ၎လမ္းေၾကာင္းသည္ တ႐ုတ္အတြက္ စီးပြားေရးအရ အလြန္ တြက္ေျခကိုက္ၿပီး လံုးၿခံဳ စိတ္ခ်ရေသာ လမ္းေၾကာင္း ျဖစ္ေပသည္။ ဤကဲ့သို႔ေသာ အေရးကိစၥမ်ားသည္ စစ္ေအးေခတ္ ေႏွာင္းပိုင္း လက္ရွိ မ်က္ေမွာက္ေရးရာ ကမာၻ႕ ခ်ိန္ခြင္ကို ေျပာင္းလဲႏုိင္ေသာ အာရွ အခန္းက႑တြင္ စာေရးသူတို႔ ႏိုင္ငံ၏ ပထ၀ီ ႏုိင္ငံေရး အရ လႊမ္းမိုးႏုိင္မႈႏွင့္ အေရးပါမႈ တို႔ပင္ ျဖစ္ေပသည္။

၎အျပင္ စာေရးသူ အေနႏွင့္ ျမန္မာဟာ ေဒသတြင္း ASEAN ႏိုင္ငံမ်ား အေပၚလဲ လႊမ္းမိုးမႈႏွင့္ အားသာခ်က္မ်ား ရွိေနေပေၾကာင္း ကိုလဲ ေျပာခ်င္ေသးသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ တည္ေနရာအရ ျမန္မာဟာ အာဖရိက၊ အေရွ႕အလယ္ပိုင္း ႏုိင္ငံတို႔ႏွင့္ ကမာၻ႕အေရွ႕ပိုင္း ႏုိင္ငံမ်ား (တ႐ုတ္ ကဲ့သို႔ေသာ) ၏ ကုန္သြယ္မႈ လမး္ေၾကာင္းေပၚတြင္ တည္ရွိေနသည္။ သို႔ေသာ္ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာမ်ားသည္ အိႏၵိယ သမုဒၵရာ၊ ကပၸလီပင္လယ္ မွတဆင့္ မလကၠာ ေရလက္ၾကားကို ျဖတ္ၿပီး စကၤာပူမွပတ္ကာ ထိုင္းပယ္လယ္ေကြ႔ႏွင့္ အေရွ႕ပိုင္း ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ဦးတည္ လ်က္ ရွိေပသည္။ အကယ္၍သာ ထိုင္းက ၎ႏိုင္ငံကို ျဖတ္ၿပီး စူးအက္တူးေျမာင္းကဲ့သို႔ တူးေျမာင္းမ်ိဳး ကိုသာ ေဖာက္ခဲ့မည္ ဆိုလွ်င္ ၎ကို အမွီျပဳ၍ ျမန္မာ၏ ကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္မႈႏွင့္ စီးပြားေရးအရ အခ်က္အျခာ က်မႈတို႔ဟာ ပို၍ အေရးပါလာေပလိမ့္မည္၊ သို႔ေသာ္ ပြဲစား သေဘာမ်ိဳးျဖင့္ အသက္ေမြးေနေသာ စကၤာပူကိုမူကား ထိုင္း၏ တူးေျမာင္းက အခက္ေတြ႔ေကာင္း ေတြ႔ေစႏုိင္ေပသည္၊ လက္ရွိ မ်က္ေမွာက္ အေျခအေနမွာပင္ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ ျမင့္မားလာမႈေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕ေသာ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာမ်ားႏွင့္ ေလယာဥ္မ်ားဟာ စကၤာပူမွ တေထာက္ ရပ္နားျခင္းမ်ိဳး မရွိဘဲ တိုက္႐ုိက္ပ်ံသန္းသြားလာ ေနတဲ့အတြက္ စကၤာပူရဲ႕လက္ရွိ ရပ္တည္မႈဟာ စိတ္ခ်ရေလာက္ တဲ့ အေနအထားမွာ မရွိေပ၊ အခ်ိန္မေရြး ေျပာင္းလဲသြား ႏုိင္ေပသည္။

ထိုင္းကသာ တူးေျမာင္း တူးေဖာ္မႈကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့လွ်င္ ပို၍ဆိုးေပဦးမည္။ သို႔ေသာ္ ထိုင္း၏ တူးေျမာင္းသည္ ကုန္သြယ္မႈ လမ္းေၾကာင္းကို ျမန္မာႏွင့္ ပို၍ နီးကပ္လာေစမည္ျဖစ္တဲ့အ တြက္က်ယ္ျပန္႔ေသာ ကမ္း႐ိုးတမ္းအရွည္ႏွင့္ သဘာ၀သယံဇာတ အပါအ ၀င္ ၿမိတ္ကၽြန္းစုကို ပိုင္ဆိုင္ေသာ ျမန္မာဟာ ပို၍အေရးပါ လာေပလိမ့္ဦးမယ္။ ထိုင္း အေနႏွင့္လဲ စကၤာပူ၏ သင္ခန္းစာကိုယူၿပီး အ ေကာက္အခြန္ႏွင့္ အက်ိဳးအျမတ္ကို လိုခ်င္ေကာင္း လိုခ်င္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပမည္။ ထို႔ထက္ ပိုအေရးႀကီးေသာ အခ်က္မွာကား ထိုင္း အေနႏွင့္ ျမန္မာႏွင့္သာ စစ္ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ သို႔တည္းမဟုတ္ အျခားအေၾကာင္းတခုခုေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ၎၏ စစ္သေဘၤာမ်ားကို ဘဂၤလားပင္ လယ္ေအာ္သို႔ ေရာက္ဖို႔အတြက္ မလကၠာေရလက္ၾကားမွတဆင့္ စကၤာပူကိုပတ္ကာ လာေနရေပသည္။ ဤအခ်က္သည္ ထုိင္းေရတပ္ အတြက္ အလြန္႔အလြန္ ႀကီးမားၿပီး ခရီးဖင့္ေနရေသာ အခက္အခဲ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုင္းအေနႏွင့္ ၎အခက္အခဲကိုလဲ ေျဖရွင္းရင္း စီးပြားေရးအရလဲ တြက္ေျခကိုက္ေအာင္ စီစဥ္လ်က္ တခ်က္ခုတ္ႏွစ္ခ်က္ျပတ္ စီမံကိန္းကို စဥ္းစားဟန္ တူေပသည္။ (ဤေဖာ္ျပခ်က္ကို ထုိင္းက တူးေျမာင္း တူးမည္ဟူေသာ သတင္းမ်ားေၾကာင့္ ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ သတင္း အတိအက်ႏွင့္ သတင္း source ကိုေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါ။)

စာေရးသူ အေနႏွင့္ လက္ရွိ သံုးသပ္ခ်က္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ သယံဇာတ အရင္းအျမစ္ ေပါႂကြယ္၀မႈ အျပင္ ပထ၀ီ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြားေရး အခ်က္အျခာ က်မႈတို႔ကို အရင္းခံၿပီး မိမိႏိုင္ငံ၏ တန္ဖိုးကို ေဖာ္ထုတ္လိုေသာေၾကာင့္သာ ဤကဲ့သို႔ေသာ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားျဖင့္ သံုးသပ္ တင္ျပျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ လက္ရွိ အစုိးရကို ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အတုိက္အခံမ်ားကို ေသာ္လည္းေကာင္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားျခင္းမျပဳ လိုပါ။ မိမိႏုိင္ငံ၏ တန္ဖိုးကိုသိၿပီး တန္ဖိုးထား ထိန္းသိမ္းသင့္ေသာ၊ ေသြးစည္း ညီၫြတ္သင့္ေသာ အျမင္၊ အမ်ိဳးသား ႏုိင္ငံေရး အျမင္ ျဖင့္ တင္ျပလိုက္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မည္သို႔ေသာအခက္အခဲ မည္သို႔ေသာ အေျခအေန မ်ားတြင္ျဖစ္ေစ ျမန္မာဟာ အျမဲ ေရႊျမန္မာ ပင္ ျဖစ္ေနရေပမည္၊ တိုင္းရင္းသားအားလံုး ေသြးစည္း ညီၫြတ္စြာျဖင့္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး အတူတကြ ေနထိုင္ရင္း ေရႊျမန္မာ၏ တည္တံ့မႈႏွင့္ ခန္႔ထည္ တည္ၾကည္မႈ၊ ျမင့္ျမတ္ေသာ ဘာသာေရး ျဖစ္ထြန္းတည္ရွိမႈ တို႔ကို ကမာၻတည္သေရြ႕႔ ျမန္မာအားလံုး (တိုင္းရင္းသား အားလံုး ကို ဆိုလိုသည္) က ႏုိင္ငံေရးအျမင္၊ စီးပြားေရးအျမင္၊ စစ္ေရးအျမင္ တို႔ျဖင့္ ထိန္းသိမ္းသြားသင့္ေပသည္ဟု တင္ျပလိုက္ရေပသည္။


ထိုင္းတူးေျမာင္းသာ အေကာင္အထည္ ေပၚလာခဲ့လွ်င္
ျဖစ္လာႏုိင္ေသာ လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ ေျမပံု

0 comments:

အေပၚသို႔