ရဲေဘာ္ဖိုးသံေခ်ာင္း
ဧၿပီလ(၂၀) ရက္၊ ၂၀၀၉
ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းတေလွ်ာက္မွာ သူမ်ားေတြ ေတြ႔ရွိတဲ့၊ အထူးသျဖင့္ အေနာက္ ႏိုင္ငံေတြက ေတြ႔ရွိတဲ့ သေဘာတရား ေတြကို ဗမာျပည္ ႏိုင္ငံေရးထဲ အတင္း သြတ္သြင္းလာတာေတြ မၾကာခဏ ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ ဒါကို လုပ္သူေတြကေတာ့ အဂၤလိပ္စာ ဖတ္တတ္တဲ့ ပညာတတ္ သူေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုသြတ္သြင္းလာတဲ့ အယူအဆေတြဟာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံက လက္ေတြ႔ အေျခအေနနဲ႔ ကိုက္ညီ တာလည္းရွိ၊ မကိုက္ညီတာလည္း ရွိလို႔ ဆိုရမွာပါ။ တခ်ိဳ႕မ်ားဆိုရင္ တေခတ္က မႏၲေလးက အၿငိမ့္မင္းသမီးေတြ သီဆိုေလ့ ရွိသလို “ဦးသူယူ” ဆိုသလိုမ်ိဳးေတာင္၊ သူ႔ထက္ငါဦး လုပ္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုသြတ္သြင္းလာတာေတြအထဲက အခုေနာက္ဆံုး သယ္ေဆာင္ လာၾကတဲ့ အယူအဆ တခုကေတာ့ ျဖစ္တည္မႈ အက်ပ္အတည္း ဆိုတာပါပဲ။ ဒီလို စကားလံုး ႀကီးႀကီးနဲ႔ တြယ္လိုက္တာနဲ႔ တဆက္တည္းမွာ ဒီခ်ဳပ္ကို တိုက္ခိုက္ခ်င္ ေနၿပီး ဘာနဲ႔ တိုက္ခိုက္ရမွန္း မသိျဖစ္ေနသူေတြ၊ အျပစ္ ပံုခ်လိုသူေတြနဲ႔ နအဖကို မ်က္ႏွာလုပ္ လိုသူေတြ အမ်ား အျပားဟာ ဒီေလသံအတိုင္း ေနာက္က လိုက္ေျပာၾကတာကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။
အဲဒီလိုႏိုင္ငံျခားကေန ကိုယ့္ႏိုင္ငံနဲ႔ဆိုင္မွန္းမသိ၊ မဆိုင္မွန္းမသိ ဆြဲယူလာတဲ့ ဒီ အသံုးအႏႈန္း အယူအဆကို ေခါင္းေပၚကေန စြပ္ခ်ေပးတာ ခံလိုက္ရသူကေတာ့ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ဘာမွ ျပန္ေျပာခြင့္ မရွိတဲ့အေျခအေနကို အခြင့္ ေကာင္းယူၿပီး ဒီလို တံဆိပ္ တပ္ေပးလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ကိုယ့္အသက္႐ွင္ ရပ္တည္မႈ အတြက္ (အာဏာတည္ၿမဲေရး အတြက္) အမ်ိဳးမ်ိဳး ကုတ္ကပ္၊ ညစ္ပတ္ ရမ္းကားေနရတဲ့၊ အာဏာ ရေနပါလ်က္နဲ႔ အခုအခ်ိန္အထိ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒ မေၾကညာႏိုင္ေသးတဲ့ နအဖ စစ္အစိုးရကိုက်ေတာ့ ျဖစ္တည္မႈ အက်ပ္အတည္း ဆိုက္ေနတယ္လို႔ မေျပာဘဲ ဘာျဖစ္လို႔ နအဖရဲ႕ ဖိႏွိပ္မႈမ်ိဳးစံုကို အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အလူးအလိွမ့္ခံရင္း ရပ္တည္ ေနသူေတြကိုမွ ဒီလိုျခယ္မႈန္း ျပတာလဲ။
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို နအဖက ေခ်မႈန္းေတာ့မွာကို သူတို႔က သိေနလို႔မ်ားလား ရယ္လို႔ေတာင္ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။
တကယ္က်ေတာ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေၾကာင္းပဲ ေျပာေျပာ၊ စစ္အစိုးရ အေၾကာင္းပဲ ေျပာေျပာ၊ ဟိုတုန္းကနဲ႔အခု အေျခအေနေတြ မတူေတာ့တာကို မထည့္သြင္း၊ မစဥ္စားလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ၁၉၈၈-၉ဝ ကာလနဲ႔ ဒီေန႔ မတူတာေတြ အမ်ားႀကီး ႐ွိေနပါတယ္။ ၁၉၈၈-၉ဝ ကာလတုန္းက လူထုမွာေရာ ေရွ႕တန္းက လႈပ္ရွား သူေတြမွာပါ တက္ႂကြမႈ အျပည့္ ႐ွိေနၾကပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ေခါင္းထဲမွာလို႔ ေျပာရမလား၊ ရင္ထဲမွာလို႔ ေျပာရမလား၊ “ထိုးစစ္စိတ္ဓာတ္” နဲ႔ “ေအာင္ပြဲခံစိတ္ဓာတ္” တို႔ ၿမဲၿမဲၿမံၿမံ ကိန္းေအာင္း ေနပါတယ္။
အာဇာနည္ေတြရဲ႕မ်က္ႏွာေတြလည္း မ်က္စိထဲက မထြက္ေသးတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိုးကို တက္ၿပီးဒူးနဲ႔ တိုက္ရဲတယ္ဆိုတဲ့ သတၱိမ်ိဳး ေတြ႔ဖို႔ ေဝးေနတဲ့ အခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ တဖက္မွာ ၾကည့္လိုက္ျပန္ေတာ့လည္း မဆလဟာ အလဲထိုးခံသြားရၿပီး နဝတဟာ ခံစစ္ေရာက္ေနတယ္ ဆိုတာကိုလည္း အ႐ွင္းသား ျမင္ေတြ႔ ေနၾကရပါတယ္။ ဗိုလ္ေစာေမာင္ကို တင္လိုက္တာကိုက အငွားဗိုက္နဲ႔ ဓားထိုး ခံေလသလားလို႔ ေတြးေတာေနၾကတဲ့ အခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ နဝတတက္လာပံုကိုပဲ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ နဝတဟာ အလံ တလူလူ၊ ေအာင္စည္ ေအာင္ေမာင္းေတြ တီးၿပီး ထြက္လာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ “အာမခံခ်က္ေတြ” (ကတိေတြ) အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာၿပီး ထြက္လာတာျဖစ္ပါတယ္။ ပါတီဝင္ သန္းဂဏန္း ႐ွိတယ္ဆိုတဲ့ မဆလပါတီကိုလည္း ဖ်က္သိမ္းေပးရ၊ လူဦးေရရဲ႕ (၉၄) ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္က အတည္ျပဳခဲ့ ပါတယ္ဆိုတဲ့ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ အေျခခံ ဥပေဒကိုလည္း ဖ်က္သိမ္း ေပးခဲ့ရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဗိုလ္ေစာေမာင္က ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ၿပီးတဲ့အခါမွာ စစ္တပ္ဟာ စစ္တန္းလ်ား (ေနရာမွန္) ကို ျပန္ပါမယ္လို႔လည္း ကတိေပးေနရပါတယ္။ အေျခခံ ဥပေဒအသစ္ကို က်ဳပ္တို႔ စစ္တပ္က မေရးဘူး၊ တရားခံျဖစ္လိမ့္မယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ပဲ ေရးၾကလို႔ ေျပာေနရတဲ့ အေနအထားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလို လူထုအရွိန္သိပ္ျမင့္ေနခ်ိန္မွာ စစ္အုပ္စုကို ကပ္ဖားရပ္ဖား လုပ္လိုတဲ့ လူေတြလည္း ေခါင္း မေထာင္ရဲပါဘူး။ အဲဒီလို အေနအထားမွာ ႀကံ့ဖြံ႔ဖြဲ႔လို႔ မရပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး အခု ေပၚေပါက္ လႈပ္႐ွားေနတဲ့ ေပါက္တတ္ကရ အဖြဲ႔အစည္းေတြလည္း ေခါင္းမျပဴရဲပါဘူး။ အဲဒီတုန္းကသာ ျဖစ္တည္မႈ အက်ပ္အတည္း ဆိုတာကို အသံဟလိုက္ရင္ နဝတအစိုးရဟာ ဒါငါတို႔ကို ေျပာတာပဲဆိုၿပီး ဆြဲေစ့ လိုက္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု ၂ဝ၁ဝ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ လုပ္ေတာ့မယ့္အခ်ိန္မွာ က်ေတာ့ အေနအထားေတြဟာ အားလံုးလိုလို ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ ေနပါတယ္။ သူတို႔စိတ္ႀကဳိက္ေရးၿပီး မဲလိမ္မဲခိုးကာ လူထုကို ဓားမိုး အတည္ျပဳ ခိုင္းထားတဲ့ အေျခခံဥပေဒကို သိဒိၶ တင္ေပးဖို႔ လုပ္မယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲ တရပ္အတြက္ တာစူ ေနခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔အေနနဲ႔ လူထုကို “ၿငိမ္ဝပ္ပိျပား” ေအာင္လည္း လုပ္ၿပီးေနၿပီ။ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ကိုလည္း အေတာင္အလက္ ခ်ိဳးၿပီးထားပါၿပီ။ အိုမင္းမစြမ္း ျဖစ္ေနတဲ့ ေခါင္းပိုင္းပဲ ခ်န္ထားၿပီး တက္တက္ႂကြႂကြ လႈပ္႐ွားသူေတြကို ေျခခ်ဳပ္၊ အက်ယ္ခ်ဳပ္၊ ေထာင္ခ်ဳပ္ေတြနဲ႔ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ ထားပါတယ္။ (ဒီလိုအခက္အခဲေတြ ႀကဳံေတြ႔ေနတာကို ျဖစ္တည္မႈ အက်ပ္အတည္း ဆိုက္ေနတာလို႔ ေျပာေလသလား မသိပါ)။ မတရားသင္း ေၾကညာထားတဲ့ အဖြဲ႔ေတြလည္း မ်ားသထက္ မ်ားလာေနတာကို အားလံုး သတိျပဳမိၾကမွာပါ။ ဒါသာမက ၁၉၈၈-၉ဝ တုန္းက တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူ အမ်ားအျပားဟာ အခုအခါမွာ ျပည္ပကို ႀကဲကြဲေရာက္ရွိေနၾက ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး တစည္း တလံုးထဲလည္း မ႐ွိၾကပါဘူး။
ဒီလိုအေျခအေနေတြေအာက္မွာ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို ျဖစ္တည္မႈ အက်ပ္အတည္း ေတြ႔ေနတယ္လို႔ ေျပာေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အဲဒီ လိုအခက္အခဲကို ေထာက္႐ံုတင္ မကပဲ အဲဒီက ထြက္လမ္း အေနနဲ႔ နအဖရဲ႕ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို ဝင္ဖို႔လည္း နတ္လမ္းၫႊန္ လုပ္ေနပါတယ္။ ဒါကိုမွ လက္ေတြ႔က်တယ္လို႔ ဆိုသူကလည္း ဆိုပါတယ္။ အမွန္ေျပာရရင္ ဒါဟာ က်ားေလွာင္အိမ္ထဲကို က်ားစာအျဖစ္ခံဖို႔ “ကိုယ့္ဆႏၵအရ” အဝင္ခိုင္းေနတာပါ။ ေျမေခြးအၿမီးျပတ္က ေသေဖာ္ညိႇတာလို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
တကယ္က ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲလုပ္ၿပီးခဲ့တာဟာ အႏွစ္(၂ဝ) ႐ွိပါေတာ့မယ္။ မင္းမွာသစၥာ၊ လူမွာ ကတိလို႔ အဆိုရွိေပမယ့္ အာဏာကို လက္မလႊတ္လိုတဲ့ နအဖ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြဟာ သစၥာလည္း လံုးဝမ႐ွိ၊ ကတိလည္း လံုးဝမတည္တာကို ေတြ႔ခဲ့ၾကရပါၿပီ။ သူတို႔ဟာ ကေလးေတြ ကစားသလို “ေ႐ႊတံခါးႀကီးဖြင့္ပါအုန္း” ဆိုတာမ်ိဳးနဲ႔ လူထုကို အမ်ိဳးမ်ိဳး လွည့္စားလို႔သာ ေနတယ္။ ေျပာရရင္ သူတို႔ ဘာလုပ္ေနတယ္ ဆိုတာကို ျပည္တြင္းျပည္ပက လူတိုင္းသိပါတယ္။ အခုသူတို႔ကို ေထာက္ခံေနတဲ့၊ ဆန္႔က်င္ေလသံ မဟဝံ့တဲ့၊ ေ႐ြးေကာက္ပြဲဝင္ၿပီး မိုးခါးေရ ေသာက္ဖို႔ တိုက္တြန္းေနတဲ့ လူေတြေတာင္ သိပါတယ္။ စစ္အုပ္စုရဲ႕ သစၥာဟာ ဘယ္လိုဟာမ်ိဳးျဖစ္တယ္ ဆိုတာ ဒီႏိုင္ငံမွာ ကေလးေတာင္မွ သိပါတယ္။
မႏိုင္ရင္အ႐ံႈးေပးၿပီး ဝင္ေရာလိုက္ဆိုတဲ့အယူအဆဟာ စံက်တဲ့ အ႐ံႈးေပးေရး အယူအဆ တမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာအဆင့္နိမ့္ သတၱဝါေတြရဲ႕ စဥ္းစားနည္းမ်ိဳးသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္မယ္ထင္ရင္ မာန္ဖီျပ၊ ႐ံႈးမယ္ထင္ရင္ သြားၿဖီးျပၿပီး အၿမီးကုတ္သြား တာဟာ သူတို႔ရဲ႕ အေလ့အက်င့္ပါ။ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံု အရွိန္ျမင့္ေနတုန္းက တက္ႂကြ၊ လက္သီးလက္ေမာင္း တန္းခဲ့ၿပီး၊ အခု နအဖက ပြဲၾကမ္းေနတဲ့ အခါမွာက်ေတာ့ ေ႐ႊျပည္ေအးတရားေတြ ေဟာေနသူေတြကို “အျမင္မွန္ရသူေတြ” လို႔ ေခၚႏိုင္ပါသလား။ နအဖကို ဆက္လက္ ဆန္႔က်င္ေနတာဟာ “လက္ေတြ႔မက်ဘူး” လို႔ ဆိုသူေတြကို လက္ေတြ႔က သင္ခန္းစာ ေပးပါလိမ့္မယ္။
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ တခ်ဳိ႕လူေတြလို ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ သူေဌးျဖစ္ ေခြးျဖစ္ ဝင္ေအာလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္တုန္းက ဦးႏုဟာ စစ္တပ္ဟာ သူ႔ဆီက အာဏာ လုသြားတယ္လို႔ ေျပာစရာ ရွိေပမယ့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ ဒီၿငိမ္းအဖြဲ႔ ဝင္လိုက္ေတာ့ အရွက္ကြဲ သြားရတဲ့ သင္ခန္းစာ ရွိပါတယ္။ လူေတြ၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႔အစည္း ေတြမွာ ေနာက္ေၾကာင္းသမိုင္း ရွိၾကတဲ့ အေလ်ာက္ သမိုင္းက ေပးထားတဲ့ တာဝန္ေတြ၊ လုပ္ငန္းေတြကို ထမ္းေဆာင္ရ ပါေသးတယ္။ ဒီလို ဆိုတဲ့အတြက္ အေျခအေန သစ္ေတြက ျပ႒ာန္းတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို မလုပ္ရဘူးလို႔ မဆိုလိုပါဘူး။ အဲဒီ ႏွစ္ရပ္စလံုးကို ေပါင္းစပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သမိုင္းရွည္ၾကာေလ၊ ေထာက္ထားရတာ မ်ားေလလို႔ ဆိုရင္ မမွားပါဘူး။
မွန္ပါတယ္။ သူတို႔မွာ အခက္အခဲႀကီးပါတယ္။ အခုအခါမွာ သူတို႔ရဲ႕အခက္အခဲဟာ လူထုရဲ႕ အခက္အခဲလို႔လည္း ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ဒီခ်ဳပ္အခက္ ငါတို႔အခ်က္ဆိုၿပီး ၂ဝ၁ဝ ေ႐ြးေကာက္ပြဲဝင္ဖို႔ တက္ႂကြေနသူေတြ မိုးက်လို႔ မိႈထြက္သလို ေပၚထြက္ေနပါတယ္။ နအဖ ထားရာမွာ ထားသလိုေနမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ထားသူေတြအတြက္ ေတာ့ လတ္တေလာအားျဖင့္ ျဖစ္တည္မႈ အခက္အခဲ မရွိေသးတာ ေသခ်ာပါတယ္။
Ref: ေခတ္ၿပိဳင္
0 comments:
Post a Comment