NEJ / ၂၃ ၾသဂုတ္ ၂၀၁၀
နအဖစစ္အစိုးရ၏ ေရြးေကာက္ပြဲရက္ကို ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ လာမည့္ ႏို၀င္ဘာ (၇) ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပမည္ဟု ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္က ၾသဂုတ္ (၁၃) ရက္တြင္ အတိအလင္း တရား၀င္ ထုတ္ေဖာ္ ေၾကညာခဲ့သည္။ ထိုု႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ အတြင္း ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ အျဖစ္ နအဖ ျပဳလုပ္မည့္ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ေျပာေရးဆိုခြင့္ ရိွသူ ရဲေဘာ္ဖိုးသံေခ်ာင္းႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္။
ေမး။ ။ နအဖစစ္အစိုးရက လာမယ့္ ႏို၀င္ဘာ (၇) ရက္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပမယ္လို႔ ေၾကညာ လိုက္ပါၿပီ။ ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္မယ့္ပါတီေတြ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ (၃) လေတာင္ မျပည့္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီေရြးေကာက္ပြဲဟာ လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ သိေနၾကေပမယ့္လည္း နအဖကေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲကို ဘယ္လုိနည္းနဲ႔ ျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္သြားမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခု နအဖလုပ္တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲကို ဆရာ ဘယ္လို သုံးသပ္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံတခုရဲ႕ လကၡဏာမွာ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ျခင္းဆိုတာ ပါပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲ တိုင္းဟာ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ လကၡဏာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေျပာဖို႔ လိုပါတယ္။ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္က မဆလ တပါတီတည္းသာ ၀င္ၿပိဳင္ခြင့္ရတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲကို ဘယ္လိုလုပ္ ဒီမိုကေရစီ က်တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲလို႔ ဆိုမွာလဲ။ က်ေနာ္တို႔ဟာ သဏၭာန္ထက္ အႏွစ္သာရကို အေလးထားဖို႔၊ အေခၚအေ၀ၚထက္ လက္ေတြ႔ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈကို အေလးထားဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အလြန္ အေရးႀကီးတဲ့ ေနာက္အခ်က္ တခ်က္ကေတာ့ ဘယ္လို ႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေထာင္မယ့္ ေရြးေကာက္ပဲြ၊ တနည္းအားျဖင့္ ဘယ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႔ ဆက္ေလွ်ာက္ဖို႔ အစိုးရေရြးခ်ယ္တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္သလဲ ဆိုတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ အခု နအဖက်င္းပမယ့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲဟာ ဒီမိုကေရစီက်တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုသူဟာ နအဖ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြသာ ရွိတယ္ ဆိုတာကို မေမ့သင့္ပါဘူး။ ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ဖို႔ စိတ္အား ထက္သန္ေနသူေတြ၊ ဒီေရြးေကာက္ပြဲကို အကာအကြယ္ေပး ေရးသား ေနသူေတြေတာင္ ဒီမိုကေရစီ အျပည့္ အ၀ ရွိတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲလို႔ မဆိုၾကပါဘူး။
နအဖရဲ႕ ဒီ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ နအဖစစ္အစိုးရကို အရပ္သားအစိုးရလို႔ ေခၚလို႔ ရေအာင္ ဗိုလ္သန္းေရႊ တို႔ရဲ႕ စစ္အုပ္စုက အေသအခ်ာ ျပင္ဆင္ၿပီး လုပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက အားျဖင့္ ႀကံ့ဖြ႔ံပါတီ အႏိုင္ ရေရးသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မျငင္းၾကပါဘူး။ က်န္တဲ့ ပါတီ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ကိုလည္း အငွားဗိုက္နဲ႔ ဓားထိုးခံဖို႔ အတြက္ အမတ္ေနရာ အနည္းအပါးေတာ့ ေပးေကာင္း ေပးပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပံု ဥပေဒကို အတည္ျပဳ နည္းမ်ဳိးနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲကို အႏိုင္ရေအာင္ သူတို႔ အခ်ိန္မေရြး လုပ္ႏိုင္တယ္ ဆိုတာ မေမ့သင့္ပါဘူး။
ဒီေနရာမွာ ဒီတခါ ေရြးေကာက္ပြဲကို ၁၉၇၄ ခုႏွစ္က ဗိုလ္ေန၀င္းလုပ္ခဲ့တဲ့ မဆလ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ ေထာက္ျပ ခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါက ဗိုလ္သန္းေရႊတို႔ဟာ ဒီေရြးေကာက္ပြဲကို ျမန္ျမန္ ဆန္ဆန္ ထင္သလို က်င္းပႏိုင္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘဲ ဆယ္စုႏွစ္ တခုေက်ာ္ ႏွစ္ေတြ အမ်ားႀကီး ျပင္ဆင္ၿပီးမွ က်င္းပႏိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ မဆလဟာ တေကာင္တည္း ေျပးတဲ့ ျမင္းပြဲမို႔ ေရြးေကာက္ပြဲကို ေရွာေရွာ ႐ွဴ႐ွဴ က်င္းပႏိုင္ၿပီး နအဖကေတာ့ တျခားပါတီေတြပါ ၀င္ၿပိဳင္တယ္လို႔ လုပ္ရေတာ့ ကိုယ့္လူေတြ အႏိုင္ရဖို႔ မီးေသေအာင္ အရင္ လုပ္ေနရပါတယ္။ အခုကိုပဲ အပစ္ရပ္ေဒေတြမွာ ေရြးေကာက္ပြဲ အတြက္ မဲဆြယ္လာသူေတြကို သူတို႔ရဲ႕ နယ္ေျမထဲ အ၀င္မခံဘူး ဆိုတာလို တစ္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြ ရွိေနေသးတယ္ မဟုတ္ပါလား။
ေမး။ ။ စစ္တပ္က ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့စနစ္ျဖစ္တဲ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ အရ ျပဳလုပ္တဲ့ အခု ေရြးေကာက္ပြဲက အရပ္သား အစိုးရ စစ္စစ္ ေပၚထြန္းမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာဆို ေနၾကပါတယ္။ အဲဒီအေပၚ ဆရာဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ဒီေန႔ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံံ ဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ပံုရဲ႕ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္ တခုဟာ စစ္တပ္ကို စစ္တန္းလ်ားထဲ ျပန္ေစဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္တျပည္ ဆိုတာ ဓားျပဂိုဏ္း အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ နယ္ေျမ မဟုတ္ပါဘူး။ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ကို ေက်ာ္လြန္ခဲ့တဲ့ေနာက္ ဘယ္တိုင္းျပည္ မဆို အာဏာနဲ႔ လက္နက္ကို ခြဲကိုင္ရတာ ခ်ည့္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ နအဖ စစ္အုပ္စုဟာ ဒီေရြးေကာက္ပြဲကေန ေပၚထြက္လာမယ့္ အစိုးရမွာ သူတို႔က အစစကို ခ်ဳပ္ကိုင္ ထားဖို႔ပဲ လုပ္ေနပါတယ္။ ျပည္သူလူထု ေရြးျခယ္ တင္ေျမႇာက္ လိုက္သူေတြက လက္နက္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ ၫႊန္ၾကားမလား၊ လက္နက္က ျပည္သူလူထု ေရြးခ်ယ္တင္ ေျမႇာက္လုိက္သူေတြကို ခ်ဳပ္ကိုင္ ၫႊန္ၾကားမလား ဆိုတဲ့ ျပႆနာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ အရပ္သားဆိုတာ ဘာကိုေခၚသလဲ ဆိုတာကိုလည္း ေျပာဖို႔လိုတယ္ ထင္ပါတယ္။ ေတာင္ရွည္ပုဆိုး ၀တ္ထား သူတိုင္းကို အရပ္သားလို႔ မေခၚႏိုင္ဘူး ထင္ပါတယ္။ အဓိက တိုင္းတာရမယ့္ စံဟာ ၀တ္တဲ့ အ၀တ္အစားထက္ ဘယ္သူေတြကို ကိုယ္စားျပဳသလဲ ဆိုတာ ပိုျဖစ္သင့္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္နဲဲ႔ ျပည္သူလူထု အက်ဳိးအတြက္ မလုပ္ဘဲ စစ္တပ္နဲ႔ စစ္အုပ္စုရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြား အတြက္ အဓိက လုပ္ေနသူေတြကို အရပ္သား အစိုးရလို႔ မေခၚႏိုင္ပါဘူး။ အခုလာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာက ဗိုလ္သိန္းစိန္တို႔လို “လူ၀တ္လဲေတြ” ေရာ၊ (၂၅) ရာခုိင္ႏႈန္း ပါလာမယ့္ စစ္သား စစ္စစ္ေတြေရာ၊ ထိပ္ပိုင္းမွာ သမၼတတို႔၊ ဒု-သမၼတတို႔ တက္လုပ္မယ့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြေရာ ေပါင္းလိုက္ရင္ အရပ္သားလို႔ ေခၚႏိုင္မွာဟာ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ခံုႀကိဳခံုၾကားကေန “ေ၀ေလေလ” ေအာ္ေနသူေတြ ေလာက္သာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ေမး။ ။ အစိုးရသစ္မွာ အရပ္သားေတြရဲ႕ အခန္းက႑ အတိုင္း အတာအေပၚ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ အစိုးရသစ္မွာ အရပ္သားေတြဟာ လက္ညိဳးေထာင္ ေခါင္းၿငိမ့္လို႔ မဆိုႏိုင္ ေတာင္မွ သႀကၤန္ အေျမာက္ ေဖာက္တ့ဲ အေျပာမ်ဳိး ေလာက္သာ ေျပာႏိုင္ပါမယ္။ အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလို ေ၀ေလေလ ေအာ္ခြင့္လည္း ရွိပါလိမ့္မယ္။ ဒါေတာင္မွ ဒါဟာ အစပိုင္း၊ ႐ုပ္ျပ ေကာင္း႐ံုပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေနာင္မွာ က်ေတာ့ ဗိုလ္သန္းေရႊတို႔ကလည္း ခြင့္ျပဳမွာ မဟုတ္၊ ေျပာတဲ့ လူေတြကလည္း ေျပာခ်င္စိတ္ကုန္ ဆိုတာမ်ဳိး ျဖစ္လာမွာပါ။ ေထာင္ထဲ ေရာက္ရင္ ပံုစံ ျပခံရတယ္ ဆိုတာမ်ဳိး၊ အဲဒီ နအဖ လႊတ္ေတာ္ထဲကို ေရာက္တဲ့ အခါမွာ ပံုစံ ျပခံရတာေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ ရပါမယ္။ အဲဒီအခါက်ရင္ ကံေကာင္းလို႔ ဖေလာင္းကေန ဖားျဖစ္ခဲ့တဲ့ အမတ္ေတြအဖို႔ လႊတ္ေတာ္ထဲ ၀င္ရတာထက္ ထြက္ရတာက ပိုခက္တယ္ ဆိုတာကို ျမင္ေတြ႔ လာၾကရ ပါလိမ့္မယ္။
၁၉၅၈ ခုႏွစ္က အိမ္ေစာင့္အစိုးရ၊ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္က ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီနဲ႔ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္က မဆလ အစိုးရတို႔မွာ စစ္ဗိုလ္ မဟုတ္သူ၊ စစ္ထဲ မ၀င္ဘူးသူေတြ မပါတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အေရအတြက္ မမ်ားေပမယ့္ ပါသေလာက္ ပါပါတယ္။ အားလံုးဟာ ပညာတတ္၊ ဂုဏ္သေရရွိ ပုဂၢိဳလ္ေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ဟာ အဲဒီအစိုးရ ေတြထဲမွာ ဘာလုပ္ ႏိုင္ခဲ့သလဲ။ ဗိုလ္ေန၀င္း ခိုင္းတာကိုပဲ လုပ္ခဲ့ရတယ္ မဟုတ္ပါလား။ ဒါျဖင့္ရင္ အခု ဘာေၾကာင့္မ်ား ဗိုလ္သန္းေရႊဟာ ဗိုလ္ေန၀င္းေလာက္ မဆိုးႏိုင္ဘူးလို႔ ေတြးေန ၾကတာလဲ။ ဗိုလ္သန္းေရႊရဲ႕ (၁၅) ႏွစ္ေက်ာ္ ေဖာ္ျပခ်က္မွာ တျခား အရပ္သား မေျပာနဲ႔ တျခား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြရဲ႕ စကားကိုေတာင္ နားေထာင္တယ္လို႔ ရွိခဲ့ဖူးလို႔လား။
ေမး။ ။ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးရင္ အေျပာင္းအလဲ အနည္းအက်ဥ္း ရိွႏိုင္မယ္၊ ပြင့္လင္းမႈ ရိွလာ ႏိုင္မယ္လို႔ ျမင္သူေတြ ရိွေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေရြးေကာက္ပြဲဟာ အေျပာင္းအလဲ တခုကို ျဖစ္ေပၚ ေစမယ္လို႔ ဆရာယူဆပါလား။
ေျဖ။ ။ အေျပာင္းအလဲကေတာ့ ရွိမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ျပည္သူလူထု အတြက္၊ ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပံုႀကီး အတြက္ အက်ဳိးရွိတဲ့ အေျပာင္း အလဲမ်ဳိးေေတာ့ ဟုတ္မယ္ မထင္ပါဘူး။ အေစာပိုင္းတုန္း ကေတာ့ ဒီေရြးေကာက္ပြဲေၾကာင့္ မီဒီယာေတြမွာ ေဖာ္ျပခြင့္ေတြ စၿပီးရေနတယ္၊ ေနာင္မွာ ပိုရလိမ့္မယ္၊ တိုးခ်ဲ႕ရမယ္ ဆိုတဲ့ အေျပာမ်ဳိးေတြ အေတာ္ေလး ၾကားလာ ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု ေနာက္ပိုင္းေတာ့ နအဖက တေစာင္ၿပီး တေစာင္ ေခၚၿပီး ပညာေပးေနေတာ့ အဲဒီလို ေျပာတာေတြ မၾကားရေတာ့ဘူး။ ဒါ့အျပင္ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဥပေဒေတြ တခုၿပီးတခု ထြက္လာေတာ့ အဲဒီ စကားမ်ဳိးကို ေလသံေတာင္ မဟရဲ ၾကေတာ့တာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ နဂိုက ဒီေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္မလို႔ သိပ္ တက္ႂကြ ေနသူေတြေတာင္ အခု ျခဴသံပါေအာင္ ညည္းေနတာဟာ အားလံုး အျမင္ပဲ မဟုတ္ပါလား။
ဒီေန႔လို ကာလမွာ ဗမာျပည္ရဲ႕တကယ့္အေျပာင္းအလဲ၊ အႏွစ္သာရ သေဘာ အရ၊ အေျခခံ အရ အေျပာင္း အလဲကို ဗမာျပည္ျပည္သူေတြ ကသာ သယ္ေဆာင္ လာႏိုင္မွာပါ။ နအဖ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြက သယ္ေဆာင္လာမွာ မဟုတ္သလို ျပည္ပ ႏိုင္ငံေတြ၊ ႏိုင္ငံျခားသား အဖြဲ႔အစည္း ေတြကလည္း လုပ္ေဆာင္ ေပးႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ေမး။ ။ ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ဳိး ေပၚေပါက္လာမွ တိုင္းျပည္မွာ စစ္မွန္တဲ့ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္လာ မယ္လို႔ ေျပာဆို ႏိုင္မွာပါလဲ။
ေျဖ။ ။ လက္နက္ကိုင္တပ္ေတြက ဘယ္လို အသြင္နဲ႔မွ တိုင္းျပည္ အာဏာ ခ်ဳပ္ကိုင္ျခင္း မလုပ္တဲ့၊ ျပည္တြင္းမွာ တကယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရွိတဲ့၊ လူတိုင္း မိမိအယူအဆကို ေဖာ္ျပခြင့္ရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေရး အေျခခံ တခုကို အရင္ တည္ေဆာက္ၿပီး အဲဒီကတဆင့္ တိုင္းျပည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး၊ ဒီမိုကေရစီ ထြန္းကားေရး။ ႏို္င္ငံတကာ အလယ္မွာ ဂုဏ္တင့္စြာ တည္ရွိႏိုင္ေရး စတဲ့ အခ်င္းအရာေတြကို ဖန္တီး ယူရပါမယ္။
ေမး။ ။ အေျပာင္းအလဲျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ဘယ္သူေတြမွာ တာ၀န္ ရိွပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ အေျပာင္းအလဲ မျဖစ္ေပၚရတာဟာ ဘယ္သူ႔အေပၚမွာ တာ၀န္ရွိတယ္ ဆိုတာ ကိုေတာ့ ေျပာဖို႔ မလိုဘူး ထင္ပါတယ္။ သမိုင္းကို ဖန္တီးတာဟာ လူထုသာ ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သမိုင္းရဲ႕ အေျပာင္းအလဲ ႀကီးေတြ ေပၚေပါက္ေရးဟာ သမိုင္း အေျခအေန ရင့္မွည့္မႈ၊ လတ္တေလာ အခ်က္အလက္ ျပည့္စံုမႈ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ အေျခခံေပၚမွာ မွန္ကန္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္မႈရွိျခင္း ဆိုတာနဲ႔ ေပါင္းစပ္ရမယ္ ထင္ပါတယ္။ လူထု ပါ၀င္ႏိုင္စြမ္းကို အကဲျဖတ္တာ၊ လူထု ပါ၀င္ႏိုင္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြ ေဖာ္ထုတ္တာဟာ ေခါင္းေဆာင္မႈရဲ႕ အတတ္ပညာ အျပင္ ကိုယ္က်ဳိး ကင္းစင္မႈ၊ ရဲရင့္ ျပတ္သားမႈတို႔နဲ႔ ဆိုင္ပါတယ္။
ေခါင္းေဆာင္မႈက ေရွ႕ကၽြံေနၿပီး လူထုက လိုက္ပါျခင္း မရွိဘူးဆိုရင္ ဒါဟာ လူထုရဲ႕ အျပစ္ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေခါင္းေဆာင္မႈရဲ႕ အတတ္ပညာ ခ်ဳိ႕တဲ့မႈေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေမ့သင့္တဲ့ အခ်က္ တခုကေတာ့ လူထုကို ဖိႏွိပ္တဲ့ အုပ္စိုးသူေတြဟာ လူထုနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္မႈကို ျဖတ္ေတာက္ ထားဖို႔ အၿမဲ ႀကိဳးစားတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ ေခါင္းေဆာင္ႏိုင္စြမ္း ရွိတဲ့ လူေတြ ထိုင္ေနတယ္ ဆိုရင္ သူတို႔က ဘာမွ မလုပ္ဘဲ လူထုထဲ ဆင္းေတာ့မယ္ ဆိုရင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ နည္းေတြနဲ႔ တားဆီး ခ်ဳပ္ခ်ယ္ ေတာ့တာပါပဲ။ ဒီပဲယင္း အျဖစ္အပ်က္ကိုပဲ ျပန္စဥ္းစား လိုက္ပါ။ အဲဒီ အုပ္စိုးသူေတြက လွည့္စားတာ၊ မီးခိုးမိႈင္းလႊင့္ တာေတြကို မ်က္စိလည္၊ ယံုၾကည္ သြားတာဟာ ေခါင္းေဆာင္ ဆိုသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႔ အေပၚ အေျခခံ မစဥ္းစားဘဲ ၾကားရတာ၊ ဖတ္ရတာအေပၚ အေျခခံလို႔ မွားတတ္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။ ။ အခုလို ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပျခင္းအားျဖင့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး ျပႆနာေတြ ေျပလည္မႈ ရိွႏိုင္ မရိွႏုိင္ ဆရာ ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ဒီေရြးေကာက္ပြဲၿပီးသြားတဲ့အခါမွာ ဗမာျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး ျပႆနာေတြ ေျပလည္ သြားစရာ အေၾကာင္း မျမင္ပါဘူး။ ဒီေန႔ဗမာျပည္ရဲ႕ အေထြေထြ အက်ပ္အတည္းဟာ ဗမာျပည္ရဲ႕ အခြင့္ အာဏာ မွန္သမွ်ကို နအဖ စစ္အုပ္စု တဦးတည္းက ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတဲ့ အတြက္ ျဖစ္ေပၚ ေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေရြးေကာက္ပြဲဟာ အဲဒီ စစ္အုပ္စုရဲ႕ ဘက္စံု ခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို လက္ေျပာင္းဖို႔ ေနေနသာသာ၊ ေရရွည္ ဆက္ခ်ဳပ္ကိုင္သြားဖို႔ အတြက္ လုပ္ဇာတ္ တခု ခင္းတာသာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အက်ပ္အတည္းေတြဟာ ပိုဆိုးလာစရာသာ ရွိပါတယ္။
ေမး။ ။ အခု ေရြးေကာက္ပြဲဟာ all inclusive မဟုတ္တဲ့ အတြက္ ကုလသမဂၢနဲ႔ အာဆီယံ အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံတကာ အေနနဲ႔ ဘယ္လို တုံ႔ျပန္ သင့္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ နအဖရဲ႕ ေရြးေကာက္ပြဲကို ျပည္တြင္းျပည္ပမွာ ဆန္႔က်င္ ေနၾကတာဟာ အားလံုး ပါ၀င္ခြင့္ ရတဲ့ inclusive ဟုတ္ မဟုတ္ဆိုတဲ့ အခ်က္က အဓိက မဟုတ္ပါဘူး။ အဓိကဟာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျဖစ္ပါတယ္။ inclusive သာျဖစ္ရင္ ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္လိုက္ၾက၊ အဲဒီ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို လက္ခံလိုက္ၾကလို႔ တခ်ိဳ႕က တိုက္တြန္း ေနတာလားလို႔ စဥ္းစားစရာေတာင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကုလသမဂၢနဲ႔ အာဆီယံ အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံတကာတို႔ အေနနဲ႔ ဗမာျပည္အေရး ေျပာၾကတယ္ ဆိုရင္ all inclusive ကိစၥထက္ အင္မတန္ မတရားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို ေျပာသင့္ပါတယ္။ all inclusive သက္သက္ ေျပာတာဟာ နအဖရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပံု ဥပေဒနဲ႔ အဲဒီဟာႀကီးကို ကိုင္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္မယ့္ ေနာက္တက္လာမယ့္ အစိုးရကို အသိအမွတ္ျပဳဖို႔ နည္းလမ္း ရွာေပးသလိုသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ေမး။ ။ လြတ္လပ္ တရားမွ်တဲဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္ေပၚဖို႔ ေပၚထြန္းမႈ တစုံတရာ မရိွေတာ့လို႔ ေရြးေကာက္ပြဲ အခင္းအက်င္းမွာ ဆက္မပါေတာ့ဘဲ ျပည္ေထာင္စု ဒီမိုကေရစီပါတီ ဥကၠ႒ ဦးၿဖိဳးမင္းသိမ္း ပါတီက ႏုတ္ထြက္ သြားခဲ့တဲ့အေပၚ ဆရာ ဘယ္လို ႐ႈျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ က်န္တဲ့လူေတြလည္း သူ႔လိုပဲ ေစာေစာစီးစီး အျမင္မွန္ရၾကရင္ ေကာင္းမွာပဲလို႔ ေအာက္ေမ့ပါတယ္။
Ref: ေခတ္ၿပိဳင္
0 comments:
Post a Comment