ထက္ေအာင္ခန္႔ (ျမစ္မခ)
20 Sep, 2012
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ေျပးဆြဲလွ်က္ရွိေသာ ယာဥ္လိုင္းမ်ားရွိ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ားမွာ ကားမ်ား တြင္တပ္ဆင္ထားသည္႔ CNG အိုးမ်ားအား စနစ္တက် အသံုးမျပဳတတ္ေသးေၾကာင္း မထသ(ဗဟို)က သိရွိရသည္။
“သူတို႔ဂတ္စ္ကိုအသံုးၿပဳၿပီး မွားယြင္းေနတဲ့စနစ္က အိုးပိတ္တဲ့စနစ္ပါ။ အမွန္ကအိုးထဲမွာ ဂတ္စ္က တေျပးညီရွိေနရမယ္။ သံုးရင္ လည္း တေျပးညီ သံုးရမယ္။ သူတို႔ အသံုးၿပဳေနတာ တစ္လံုးကုန္ရင္ တစ္လံုးပိတ္ၿပီး ေနာက္တစ္လံုးကို ဖြင့္တယ္။ တကယ္အသံုး ျပဳရမွာက အိုးေတြကိုအကုန္ဖြင့္ၿပီးေတာ့ အသံုးျပဳရမွာပါ” ဟု မထသ(ဗဟို)ရွိ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရး႒ာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦး က ေျပာသည္။
ဂတ္စ္အိုးမ်ားအား အသံုးျပဳရာတြင္ ဂတ္စ္မ်ား တေျပးညီေလ်ာ့သြားေစရန္ အိုး အားလံုးကို အကုန္ ဖြင့္ထားရမည္ျဖစ္ၿပီး ထို႔ေနာက္ ဂတ္စ္အနည္းအမ်ားသိရွိေစရန္အတြက္ မီတာဘားကို ၾကည့္ရႈရမည္ ျဖစ္သည္။
ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ားအေနျဖင္႔ မီတာဘားမ်ားၾကည့္ရႈသည့္ အေလ့အထမရွိေၾကာင္းကိုလည္း သိရွိရသည္။
“CNG ဂတ္စ္ဟာ ေလထက္ ေပါ့တဲ့အတြက္ မီးႏွင့္မေတြ႕ရင္ အႏၱရယ္မရွိပါဘူး။ သူ႔ဘာသာသူၾကာရင္ အေငြ႕ပ်ံသြားမွာပါ။ မီးနဲ႔ မေတြ႕ေသးသမွ် လူေတြကို အႏၱရယ္မျဖစ္ပါဘူး။”ဟု ဗဟိုစည္းကမ္းထိန္းသိမ္း ေရး႒ာနမွ ဦးကာေက်ာ္က ေျပာသည္။
CNG အသံုးျပဳပံုႏွင္႔ပတ္သက္၍ MOGE ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕လုပ္ငန္း၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္သံုး သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ ဌာနမွ ကြ်မ္းက်င္၀န္ထမ္းမ်ားက မထသမွ ယာဥ္လုပ္သားမ်ားအား အေျခခံသင္တန္း၊ မြမ္းမံသင္တန္းေခၚယူစဥ္ကာလ၌ သင္ၾကားေပး လွ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ျပည္သူမ်ားအေနျဖင္႔လည္း ဂတ္စ္အသံုးျပဳပံုလြဲမွားေနမႈအား ေတြ႔ရွိပါက အႀကံျပဳႏိုင္ေၾကာင္း မထသ(ဗဟို) ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ဆိုသည္။
စက္တင္ဘာ(၉)ရက္ေန႔က စစ္မႈထမ္းေဟာင္း(အတြင္း) ယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္အမွတ္(ထ/၈၇၅)သည္ ဂတ္စ္အိုးမွ ပိုက္ခ်ိဳ႕ယြင္း ကာ ဂတ္စ္ေငြ႕မ်ား ထြက္လာသည့္အတြက္ လမ္းႀကံဳလိုက္ပါလာေသာ ယာဥ္ ေပၚတြင္ ပါရွိသည္႔ ခရီးသည္(၃)ဦးမွာ အထိတ္ တလန္႔ျဖစ္ကာ ကားေပၚမွ ခုန္ဆင္းသည့္ အတြက္ က်ား(၁) ဦးမွာ ေသဆံုးသြားၿပီး၊ မ (၁) ဦး က်ား (၁) တစ္ဦးမွာ ဒဏ္ ရာရရွိသြားေၾကာင္း သိရသည္။
မထသ(ဗဟို)ႏွင့္ ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕လုပ္ငန္း၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္သံုး သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ ဌာနမွ ကၽြမ္းက်င္၀န္ထမ္းမ်ားျဖင့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားခ်မွတ္ကာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားအား လိုက္လံစစ္ေဆး အေရးယူလွ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ ခရီးသည္တင္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွ စတင္ၿပီး CNG ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအျဖစ္ စတင္ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
Ref: ျမစ္မခ
Friday, September 21, 2012
ခရီးသည္တင္ CNG ယာဥ္လိုင္းမ်ား၌ ဂတ္စ္အိုးအားလံုး ၿပိဳင္တူဖြင္႔၍ အသံုးျပဳရန္လို
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment