Thursday, February 21, 2013

“သရဲကား၊ တေစၦကားေတြပဲ ေဖာေဖာသီသီ ထြက္လာတယ္”

February 20, 2013

ျမန္မာ့အႏုပညာ ေလာကသားေတြအေပၚ စည္းကမ္း တင္းက်ပ္ထားတဲ့ ဆင္ဆာကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ေျဖေလွ်ာ့မႈ ေပးၿပီးေနာက္မွာ အႏုပညာသည္ေတြရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ၊ ေျပာဆို ေနထိုင္မႈ ပုံစံေတြ အရင္ကထက္ ပြင့္လင္းလာခဲ့ေပမယ့္ ရုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယို ဇာတ္ကားေတြရဲ႕ အႏုပညာ တိုးတက္မႈကေတာ့ ထင္သေလာက္ ျဖစ္မလာဘူးလို႔ ဖြင့္ဟ ေျပာဆိုခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ ရုပ္ရွင္ အစည္းအရုံး ဥကၠ႒ အကယ္ဒမီ ဇင္ဝိုင္းကို ဧရာဝတီ သတင္းေထာက္ ေမစစ္ပိုင္က ဆက္သြယ္ ေမးျမန္း ထားပါတယ္။

ေမး။ ။ အႏုပညာရွင္ မင္းသမီးေတြရဲ႕ လတ္တေလာ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဝဖန္မႈေတြ ရွိေနတာ ၾကားရပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေမာ္ဒယ္ေတြ၊ မင္းသမီးေတြကို သတိေပးသြားဖို႔ ရွိပါသလား။

ေျဖ။ ။ ေမာ္ဒယ္ေတြကေတာ့ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ဘာမွမဆုိင္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ေတြက်ေတာ့လည္း အစည္းအရုံးဝင္ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ သက္ဆိုင္တာကေတာ့ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္မ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုမွ စရိုက္တာ ဇာတ္ကားက တကားႏွစ္ကားပဲရိွမယ္၊ ရုပ္ရွင္ အစည္းအရုံးထဲလည္း ဝင္ထားတာ မရွိဘူးဆုိရင္ေတာ့ ေျပာလို႔မရပါဘူး။ သရုပ္ေဆာင္ေတြကိုေတာ့ ဝတ္စားဆင္ယင္ပုံ ေတြကို ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။ မိမိယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ အညီ ဝတ္စားဆင္ယင္ ၾကဖို႔ေပါ့၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဝတ္စား ဆင္ယင္မႈ ကိစၥက အစည္းအရုံးရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပုံ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းထဲမွာ မပါဘူး။ ဒီကိစၥကို အႀကံံျပဳဖူးပါတယ္၊ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔အညီ ေနတတ္ လာေအာင္ တတ္သိနားလည္တဲ့ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ရုပ္သံလိုင္းေတြမွာ ေဆြးေႏြးမႈေတြ လုပ္ၾက၊ ဝင္ၿပီးေတာ့လည္း ေဆြးေႏြး ၾကတာမ်ိဳးေတြ လုပ္မယ္ဆိုရင္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတာ့ ရွိမယ္ေပါ့၊၊ ဒါေပမယ့္ ႏုိင္ငံရဲ႕ထုံးစံအတုိင္းေပါ့၊ ျဖစ္လာမွသာ လက္ညိႇဳးထိုး၍ အျပစ္ပုံခ်ၾကမည္ေပါ့။

ေမး။ ။ မဂၢဇင္းနဲ႔ ဂ်ာနယ္တခ်ိဳ႕မွာ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ မညီတဲ့ ဝတ္စားဆင္ယင္ပုံမ်ိဳးနဲ႔ ဓာတ္ပံု သရုပ္ေဆာင္ ထားတာ ေတြကိုေရာ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ စာနယ္ဇင္းေတြက တခ်ိဳ႕ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းေတြမွာ လက္လြတ္စပယ္ ေဖာ္ျပၾကတာဟာ ဂ်ာနယ္ေတြရဲ႕ သိကၡာနဲ႔ပဲ ဆိုင္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း ေဖာ္ျပၾကဖို႔ လိုတာေပါ့။ ရုပ္ရွင္ထဲမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ စာေစာင္ေတြမွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ အြန္လုိင္းေပၚ ျဖစ္ျဖစ္ အျမင္မတင့္တယ္တဲ့ ပုံေတြ တက္လာခဲ့ရင္လည္း လူထုကို ဝိုင္းဝန္းေထာက္ျပႏိုင္တဲ့ မီဒီယာေတြက ေဝဖန္မႈမ်ိဳးေတြ လုပ္ေပးမယ္ဆိုရင္ နည္းနည္းေတာ့ နည္းပါးသြား ႏုိင္တယ္ေပါ့။ အခုဆိုရင္ ယဥ္ေက်းမႈ ထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီေတြ ဆိုၿပီး ဖဲြ႔စည္းမယ္လို႔လည္း ၾကားရပါတယ္။

ေမး။ ။ မိဘေမာင္ဘြားနဲ႔ အတူၾကည့္ဖို႔ မသင့္ေတာ္တဲ့ ဝတ္ဆင္မႈမ်ိဳးေတြ ဗီဒီယို ကားေတြမွာ ပါလာတာမ်ိဳးေတြလည္း ေတြ႔ေနရပါတယ္၊ ဒါေတြကိုေရာ ဘယ္လိုထိန္းသိမ္းသြားမလဲ။

ေျဖ။ ။ သိပ္ကို တရားလက္လြတ္ေတြ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ အစည္းအရုံးအထိ ေခၚယူသတိေပးပါတယ္။

ေမး။ ။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ေလာက္ကစၿပီးေတာ့ မင္းသမီးေတြရဲ႕ဝတ္စားဆင္ယင္ပုံေတြက ဗီဒီယို၊ ရုပ္ရွင္နဲ႔ စာေစာင္ေတြ၊ အြန္လုိင္းေတြမွာ အရမ္း ပြင့္လင္းလာတဲ့အေပၚ သုံးသပ္မိပါသလား။

ေျဖ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္အထိကေတာ့ တဘက္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကာလ ျဖစ္တာကိုး၊ အခုေနာက္ပိုင္းက တံခါးလည္း ပြင့္လာတယ္ေလ၊ ဒီမိုကေရစီ ကူးေျပာင္း ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ တကယ္ေျပာင္းသင့္တဲ့ က်င့္စဥ္ေတြ၊ စံႏႈန္းေတြက ေကာင္းမြန္ စြာကူးေျပာင္းလာျခင္း မရွိေသးဘဲနဲ႔ မေျပာင္းသင့္တာေတြ ကူးေျပာင္းေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဥပမာ – အဝတ္အစားတို႔၊ အရက္ေသစာကိစၥတုိ႔ေတြေပါ့။ ႏုိင္ငံတႏုိင္ငံ စတင္ ပြင့္လင္းလာၿပီဆိုရင္ ျခင္၊ ယင္၊ အမိႈက္ ေတြက ေရာဝင္ လာတာ မ်ိဳးေတြ ရွိတာကိုး။

ေမး။ ။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြက္ ေပးခဲ့တဲ့ အကယ္ဒမီဆုေတြအေပၚ ေဝဖန္သံေတြ အမ်ားႀကီးထြက္လာပါတယ္၊ ဘာမ်ား ေျပာခ်င္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြက္ ေပးခဲ့တဲ့ အကယ္ဒမီက ျမန္မာႏုိင္ငံ ရုပ္ရွင္အစည္းအရုံးက ေပးခဲ့တဲ့ အကယ္ဒမီ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ခ်မွတ္ထားတဲ့ စည္းကမ္းနဲ႔အညီ ေပးခဲ့တာပါ။ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို က်ေနာ္တို႔ ပညာရွင္မ်ား အစုအဖဲြ႕က ၈ ဦး ပါဝင္ေရြးခဲ့ရတယ္။ ဇာတ္ကားတကားတည္း ဆုေတြ စုၿပဳံရခဲ့တယ္ ဆိုတာက ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ သမိုင္းမွာ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။

ေမး။ ။ အကယ္ဒမီဆုေတြ ရခဲ့တဲ့ ထာဝရအလင္းတန္းမ်ား ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားက တရုတ္ ရုပ္ရွင္ကားတကားကို ကူးယူ ရိုက္ကူး ထားတယ္ ဆိုတာကေရာ အမွန္လား။ ကူးယူထားတဲ့ ဇာတ္ကားကို ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ အကယ္ဒမီဆုေတြ ခ်ီးျမႇင့္တာဟာ တရားမွ်တတယ္လို႔ ထင္ပါသလား။

ေျဖ။ ။ တရုတ္ဇာတ္ကားရဲ႕ ဇာတ္ဝင္ခန္းတခန္းနဲ႔ ေက်ာရိုးတူေနတယ္လို႔ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာက ျပန္ၿပီး ရွင္းလင္း ထားပါတယ္။ ကူးယူရုိက္ထားတဲ့ ဇာတ္ကားမို႔လို႔ အကယ္ဒမီ မေပး ရဘူးလို႔ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းထဲမွာ မပါရွိပါဘူး။ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္လုပ္ငန္းက သတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းေတြထဲမွာ ကူးယူ မွီျငမ္း ရိုက္ကူးထားေသာ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားမ်ားကို မေပးရ လို႔ မပါရွိပါဘူး။ ေရွးတုန္းကလည္း မွီျငမ္းထားတဲ့ ကားေတြကို အကယ္ဒမီ ေပးခဲ့ဖူးပါတယ္၊ “ခ်စ္သမီး” ဆိုတဲ့ဇာတ္ကားဆို မွီျငမ္း ရိုက္ကူးထားတဲ့ ကားျဖစ္ ေပမယ့္ အကယ္ဒမီရရွိခဲ့ပါတယ္။

ေမး။ ။ ဆင္ဆာ လြတ္လပ္ခြင့္ ေပးတယ္ဆိုတာက ရုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယိုေတြရဲ႕ အရည္အေသြးေတြ ေကာင္းလာဖို႔လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ရွိ ဇာတ္ကားေတြမွာ ေတြ႔ေနရတာက ေျပာဆို ေနထုိင္မႈပုံစံနဲ႔ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ ပုံစံေတြက ပြင့္လင္းလာၿပီး အရည္အေသြးကေတာ့ ဘာမွျဖစ္မလာဘူးလို႔ ေဝဖန္မႈမ်ိဳးေတြ ရွိေနတာကို ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ မွန္ပါတယ္၊ ရုပ္ရွင္ဆိုတာက တဦးတေယာက္တည္း လုပ္လို႔မရဘူး၊ အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ေဆာင္ရြက္မွဘဲ ရမွာပါ။ က်ေနာ္တို႔က အႏုပညာကို လြတ္လပ္စြာဖန္တီးခြင့္ဆိုၿပီး ေတာင္းဆိုခဲ့တာပါ၊ ေတာင္းဆိုလုိက္တာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ သရဲကား၊ တေစၦကားေတြပဲ ေဖာေဖာသီသီ ထြက္လာတယ္၊ ရရွိတဲ့ အခြင့္အေရးကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ အသုံးခ်ႏုိင္ျခင္း မရိွတာေပါ့။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အရိုးစဲြလာတဲ့ အယူအဆေတြကို က်ေနာ္အပါအဝင္ ေလာကသားေတြ အားလုံးကို ျပန္လည္စည္းရုံးဖို႔ လိုအပ္ ေနတာပါ။ လြတ္လပ္ခြင့္ ဆိုတာဘာလဲ၊ လြတ္လပ္ခြင့္ကို ဘယ္လို အသုံးခ်မွာလဲ ဆိုတာေပါ့။

ေမး။ ။ ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းက်ၿပီး ဆင္ဆာ လြတ္လပ္ခြင့္ အျပည့္အဝရွိတဲ့၊ အရည္အေသြး ေကာင္းမြန္တဲ့ ရုပ္ရွင္ ကားမ်ိဳးေတြေရာ ထြက္ေပၚလာဖို႔ စီစဥ္ထားတာ ရွိပါသလား။

ေျဖ။ ။ ျဖစ္ေစခ်င္တာကေတာ့ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ လုပ္ခလစာ အျပည့္အဝ မရရိွမႈ၊ ေတာင္သူလယ္သမား ေတြရဲ႕ လယ္ယာေျမ သိမ္းဆည္းခံရမႈကို ထင္ဟပ္ၿပီးေတာ့ အႏုပညာအျဖစ္ ဖန္တီးေစခ်င္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို ဇာတ္ကား ေတြကေတာ့ နည္းနည္းပါးပါးပဲ ထြက္လာႏိုင္မွာပါ။ စတင္ ဖန္တီးဖို႔ လုပ္ေနၾကပါၿပီ။

ေမး။ ။ အဲဒီလို ဇာတ္ကားမ်ိဳးေတြ ပုံေဖာ္ႏိုင္မယ့္ ထုတ္လုပ္သူေတြ၊ ဒါရိုက္တာေကာ အဆင္သင့္ ရွိေနၿပီလား။

ေျဖ။ ။ အႏုပညာရွင္ေတြက ဘယ္ေလာက္ ဖန္တီးခ်င္ပါေစ၊ ေငြေၾကးစုိက္ထုတ္သူေတြက ပါမလာဘူးဆိုရင္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး၊ မျမတ္ဘူးဆိုရင္ေတာင္မွ သူထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ ေငြေၾကးအရင္းေတာ့ ျပန္ရဖို႔လိုမွာပါ။ ဒါမွသာ ေနာက္တကားရုိက္လုိ႔ ရမွာကိုး။ ဇာတ္ကား တကားကို ရင္းရတာလည္း ေငြေၾကးက မနည္းဘူးေလ၊ ဒီအတြက္ ထုတ္လုပ္သူေတြကို စည္းရုံးထားရပါတယ္။ ဖန္တီးဖို႔လည္း တာစူေနၾကပါၿပီ။ လက္ရွိျဖစ္ေနတဲ့ လယ္ယာေျမျပႆနာေတြ၊ အလုပ္သမား ျပႆနာ စတာေတြကို က်ေနာ္တို႔ကလည္း အႏုပညာနဲ႔ တဘက္တလမ္းက ပုံေဖာ္ဖို႔လုပ္ေနၾကတာပါ။ ဒါမွ လမ္းေၾကာင္းတခုကေန ႏုိင္ငံအက်ိဳးကို ကူညီရာ ေရာက္မွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဒီလိုဇာတ္ကားေတြက အမ်ားႀကီးေတာ့ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရိုက္သင့္တယ္လို႔ ခံယူထားတဲ့ သရုပ္ေဆာင္မ်ားနဲ႔ ဒါရိုက္တာေတြကသာ ရိုက္ကူးၾကမွာပါ။

ေမး။ ။ ရုပ္ရွင္ေလာက တိုးတက္မႈ အေျခအေန ဘယ္လို ရွိပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ ရုပ္ရွင္ေရာ၊ ဗီဒီယိုပါ ေရွ႕ေလွ်ာက္မယ့္ လမ္းေၾကာင္းေတာ့ ျမင္ပါၿပီ။ ဒီေလာကသား အမ်ားစုက ဒီလုပ္ငန္းနဲ႔ပဲ ထမင္းစား ၾကရတာပါ။ က်ေနာ္လည္း အပါအဝင္ပါပဲ။ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္ သြားဖို႔ဆိုရင္ေတာ့ ရုပ္ရွင္ဆိုတာကို လုပ္ဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။

Ref: ဧရာ၀တီ

0 comments:

အေပၚသို႔