ခင္မ်ဳိးသြယ္
ဧၿပီလ ၀၅ ရက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္
အစိုးရနွင့္ ပတ္သက္သည့္ သတင္းမ်ားကို ျပန္ၾကားေရး ဝန္ၾကီးဌာနမွ ပုဂၢလိက သတင္းဌာနမ်ား သို႔ ေရာင္းခ်မည္ဆိုသည္မွာ အသစ္အဆန္းတခု ျဖစ္ေနၿပီး အသံုးတည့္ပါက ဝယ္သံုးၾကမည္ဟု ပုဂၢလိက မီဒီယာ တာဝန္ရွိသူမ်ားက တုန္႔ျပန္ၾကသည္။
“အစိုးရဌာနက သတင္းေရာင္းတယ္ဆိုတာ သိရသေလာက္ေျပာရရင္ ဘယ္နိုင္ငံမွာမွ မၾကားမိဘူး။ သတင္းေပးဖို႔ တာဝန္ရိွသူေတြက သတင္းေရာင္းမယ္ဆိုေတာ့ ထူးျခားတဲ့ကိစၥပါ။ သူတို႔က ေရာင္း တယ္ဆိုေတာ့ ဝယ္ရမွာေပါ။ တခုပဲရိွတယ္၊ ရန္ပံုေငြအတြက္ ေရာင္းမွာလား၊ ဘာအတြက္ ေရာင္းမွာလဲ၊ ဘယ္လိုေရာင္းမွာလဲ ဆိုတာ ရိွလာမယ္။ ေရာင္းတယ္ ဆိုကတည္းက အစိုးရဌာနက စီးပြားေရး ျပန္လုပ္တဲ့သေဘာ သက္ေရာက္ပါတယ္။ အစိုးရအဖြဲ႔အေန နဲ႔ ျပည္သူလူထုကို အသိေပးဖို႔ လိုအပ္တဲ့ သတင္းမ်ိဳးဆို အစိုးရအေနနဲ႔ ထုတ္ျပန္ေပးဖို႔ တာဝန္ရိွသလို မီဒီယာအားလံုး
ကလည္း သတင္းေမးပိုင္ခြင္႔ရိွပါတယ္” ဟု The Voice Daily သတင္းစာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္မင္းေဆြ က သံုးသပ္ေျပာဆိုသည္။
ထို႔အတူ အေမရိကန္ အေျခစိုက္ RFA သတင္းဌာန၏ ျမန္မာျပည္ရံုးခြဲ တာဝန္ခံ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ေအာင္ ကလည္း “က်ေနာ္ သိသေလာက္ ေျပာရရင္ အစိုးရဌာနပိုင္းကေန သတင္းေတြကို ေရာင္း တယ္ဆိုတာမ်ဳိး ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ မၾကားဖူးပါဘူး။ ျပည္သူေတြ သိသင့္တဲ့ သတင္းေတြကို အခ်ိန္နဲ႔ တေျပးညီ ပြင့္လင္းျမင္သာေအာင္ ထုတ္ျပန္သင္ပါတယ္။ ပြင့္လင္းျမင္သာေအာင္ သတင္း ထုတ္ျပန္တယ္ ဆိုတာ ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ ဆိုင္ပါတယ္။ RFA သတင္းဌာန အေန နဲ႔ ျပည္သူေတြ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ သတင္းမ်ိဳး၊ ဓါတ္ပံုမ်ိဳးေတြဆိုရင္ အျခား ေရြးစရာမရိွရင္ေတာ့ သတင္းနွင္႔ စာနယ္ဇင္းကေန ဝယ္သံုးရမွာေပါ႔” ဟု ဆိုသည္။
ျပန္ၾကားေရး ဝန္ၾကီးဌာန၊ သတင္းနွင့္ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းမွ သတင္းႏွင့္ ဓာတ္ပံုမ်ားကို မည္သို႔ ေရာင္းခ်သြားမည္ ဆိုသည္ကို အေသးစိတ္ ဆက္လက္ ထုတ္ျပန္သြားမည္ဟု ဆိုသည္။
“ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ အစိုးရရဲ႕ သတင္းေတြ၊ ဓါတ္ပံုေတြကို ႏိုင္ငံတကာ သတင္းဌာနေတြက ေရာင္းတဲ့ ပံုစံအတိုင္း ျပန္လည္ ေရာင္းခ်သြားမွာျဖစ္တယ္။ ေလာေလာဆယ္ ညိွႏိႈင္းစီစဥ္တဲ့ သေဘာပဲ ရိွပါတယ္။ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္ေတြကို မၾကာမီ ထုတ္ျပန္ေပးသြားမွာပါ” ဟု သတင္းနွင့္ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းမွ ဦးေဆာင္ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေက်ာ္စိုး က ေျပာဆိုထားသည္။
လက္ရွိတြင္ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားမွ သတင္းထုတ္ျပန္မႈႏွင့္ မွ်ေဝမႈမ်ား အားနည္းေန၍ ထိုသို႔ အစိုးရဌာနမွ သတင္းေရာင္း လွ်င္ ရႏိုင္ေျခ နည္းလမ္းတခုအျဖစ္လည္း လူထုပံုရိပ္ ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးမင္းႏိုင္စိုး က ေမွ်ာ္လင့္သည္။
“သတင္းစဥ္က အစိုးရဌာနတခုအေနနဲ႔ ရိွေနရင္ လြတ္လပ္တဲ့ သတင္းေအဂ်င္စီ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။ သူ႔ထဲက သတင္းေတြကေရာ၊ သူေရာင္းမယ့္ သတင္းေတြကေရာ လြတ္လပ္တဲ့ သတင္းေအဂ်င္စီ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။ ဒါမွမဟုတ္ အစိုးရနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ သတင္းေတြကို ထုတ္ျပန္ဖို႔ ရည္ရြယ္သလားေပါ့။ အဲဒီလို ရည္ရြယ္တယ္ဆိုရင္လည္း အစိုးရအေနနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ၾကီးဌာနေတြအလိုက္ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရိွသူေတြ ရိွေနတယ္။ လက္ေတြ႔ ရင္ဆိုင္ေနရတာက ဌာနဆိုင္ရာေတြရဲ႕ ဌာနဆိုင္ရာ သတင္းထုတ္ျပန္သူေနတြဆီကေန သတင္းပံ့ပိုးမႈေတြက သိပ္ျပီး အသက္မဝင္ေသးဘူး။ အခုလို သတင္းေရာင္းမယ္ဆိုေတာ့ ဌာနဆိုင္ရာသတင္းေတြမ်ား ရႏိုင္မလားလို႔ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္” ဟု ဆိုသည္။
မည္သို႔ ေရာင္းခ်မည္ကို အေသးစိတ္ မသိရေသး၍ သံုးသပ္ရန္ အခက္အခဲမ်ားလည္း ရွိေနသည္။
“အစိုးရအေနနဲ႔ သတင္းေရာင္းတဲ့ကိစၥ မျဖစ္သင္႔ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ အစိုးရက ထုတ္ျပန္ေနတဲ့ သတင္းမွန္ သမွ်ကို အရင္လို လက္ဝါးၾကီးအုပ္ျပီး၊ သူတို႔ ဆီမွာထည့္ျပီး၊ အဲဒီမွာ ပါတာကိုမွ က်န္တဲ့ ပုဂၢလိက သတင္းတိုက္ေတြက ျပန္ဝယ္သံုးရမွာဆိုေတာ့ သတင္းက အျမဲ ေနာက္က်ေနႏိုင္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ သူတို႔ သတင္းတိုက္မွာ မပါတဲ့ သတင္းကို ပုဂၢလိက တိုက္ေတြ သံုးဖို႔ ေရာင္းမွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ သူတို႔တိုက္မွာလည္းသံုး က်န္တဲ့ တိုက္ေတြလည္း ေရာင္း၊ အဲဒီလို တေျပးညီ သံုးလို႔ရမွာလား ဆိုတာ ရိွလာမယ္။ တေျပးညီ သံုးခြင့္ ရိွတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းပါ တယ္” ဟု ယေန႔ေခတ္ သတင္းဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ သက္ဇင္ က ေျပာသည္။
စက္ရပ္သတင္းမ်ား ရႏိုင္ပါမူ ဝယ္သံုးလိုသည္ဟု “ေကာင္းတာ တခုေတာ့ ရိွပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ သတင္းအခ်ိဳ႕ကို သမၼတရံုး ဝဘ္ဆိုက္က အခ်ိန္အခက္အခဲေၾကာင့္ မတင္ျဖစ္ခဲ့တာမ်ိဳး ရိွတယ္။ ညေနပိုင္း သတင္းေတြအထိက ည ၈ နာရီသတင္းမွာ ပါႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ည ၉ နာရီ၊ ၁၀ နာရီမွာ လုပ္ရတဲ့ အေရးေပၚ သတင္းမ်ိဳးေတြဆို သတင္းစဥ္က ဝယ္သံုးလို႔ရရင္ အဆင္ေျပႏိုင္ ပါတယ္” ဟု ရန္ကုန္တိုင္း အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ D-မင္း က ဆိုသည္။
ထို႔ျပင္ ဆက္သြယ္ရန္ ခက္ခဲသည့္ ေဒသမ်ားမွ သတင္းအခ်က္လက္မ်ားကို ရႏိုင္ပါက မီဒီယာမ်ားအတြက္ အေထာက္ အပံ့ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးဂ်ာနယ္မွ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ေမာင္ၾကင္နာ က “သတင္း ဝယ္သံုးတယ္ဆိုတာမ်ိဳးကို ရိုက္တာတို႔၊ ေအပီတို႔ေတာင္ လုပ္ေနရတာပါ။ လားရိွဳးတို႔၊ ျမိတ္တို႔လို အရမ္း အလွမ္းကြာေဝးတဲ့ ေနရာေတြက သတင္းေတြလိုမ်ဳိး သတင္းနွင့္စာနယ္ဇင္းက ေရာင္းေပးမယ္ဆိုရင္ အမ်ားၾကီး အေထာက္အပံ႔ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္” ဟု ၾကိဳဆိုလိုက္သည္။
Ref: မဇၥ်ိမ
Monday, April 8, 2013
အစိုးရမွ သတင္းေရာင္းမည္မွာ ပုဂၢလိက မီဒီယာမ်ားအတြက္ အဆန္းျဖစ္ေန
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment