Friday, June 5, 2009

သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းနဲ႔ တိုင္းရင္းသားအေရး

ဂါမဏိ


သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း
(ပံုတူ - ပန္းခ်ီ၀သုန္)

သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကို ျမန္မာႏုိင္ငံထဲမွာ စာေပယဥ္ေက်းမႈ နယ္ပယ္က တပ္မႉးႀကီး၊ သတင္းစာ ဘိုးေအႀကီး အျဖစ္တင္မက အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္ႀကီး၊ လြတ္လပ္ေရးဖခင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းထက္ ျမင့္တဲ့ လြတ္လပ္ေရး ဘိုးေအႀကီး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဖခင္ႀကီးအျဖစ္ အာဏာရ အုပ္စိုးသူ အဆက္ဆက္၊ အထူးသျဖင့္ စစ္အာဏာရွင္ေတြ ကလြဲလို႔ အားလံုးက သတ္မွတ္ လက္ခံ ထားၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ နယ္စပ္ေဒသ အပါအ၀င္ တခ်ဳိ႕ တုိင္းရင္းသားေတြ ၾကားမွာေတာ့ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကို မဟာ လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒီ တေယာက္၊ လူမ်ဳိး ခြဲျခားေရးသမား တေယာက္အျဖစ္ ျမင္ေနၾကပါတယ္။ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြ ကိုယ္၌က အဲသလို ျမင္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီကိစၥရဲ႕အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ဒီနယ္စပ္ေဒသဘက္မွာ တခ်ိန္က ပ်ံ႕ႏွံ႔ ခဲ့ဖူးတဲ့ “သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ ေသတမ္းစာ” ဆိုတဲ့ စာတမ္း တခုေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ “ေသတမ္းစာ” ဆိုတာထဲမွာ ရခိုင္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ “သမိုင္း ေႂကြးမဆပ္ႏိုင္ေအာင္၊ နလံ မထူႏိုင္ေအာင္ မင္းတို႔တေတြ စြမ္းေဆာင္တတ္ရမယ္။ ... ရွမ္းဆိုတဲ့ လူေတြလည္း ေတာင္ေပၚသား အသိထက္ မေက်ာ္လႊား မိေစဖို႔ ၾကပ္ၾကပ္ သတိထားရမယ္။ ဘယ္သူပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ႀကီးထြားလာခဲ့ရင္၊ ဒါဟာ ဗမာ့ရန္သူပဲ၊ ျပတ္သားတဲ့နည္းကို က်င့္သံုးရမယ္။ ... ကရင္ဆိုတာလည္း ရန္သူတမ်ိဳးပဲ။ ဘ၀ကို ေျမေတာင္ ေျမႇာက္မေပးႏွင့္။ လက္ျမန္ ေျချမန္ ၀ါဒရွိတယ္။ သတိလစ္ရင္ လစ္သလို ဗမာေတြ အသက္ရွဴက်ပ္ လိမ့္မယ္။” ကခ်င္လူမ်ဳိးမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ “ဘယ္လိုပဲ ဆိုိဆို ငါတို႔တေတြဟာ လက္ဦးထားဖုိ႔က အေရးႀကီးတယ္။ မညႇာနဲ႔၊ ညႇာရင္နာမယ္။ ဗမာေတြ သတိထားၾက။” ... မြန္တိုင္းရင္းသား အေပၚ သေဘာထားအျဖစ္လည္း “အတိတ္က သူပိုင္တယ္၊ ငါပိုင္တယ္ဆိုတာ ဗမာေတြ နားမလည္ဘူး။ လက္ရွိမွာ ဘယ္လို ရွိေနသလဲ၊ ရွိေနသလိုပဲ ထိန္းထားတတ္ရမယ္” စသျဖင့္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အဓိက တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုေတြအေပၚ ဖိႏွိပ္ ခ်ဳိးႏွိမ္ေရး တရားေတြ ေဟာထားပါတယ္။ “ဗမာဟာ မဟာဗမာျဖစ္ဖို႔ အဓိကပဲ”လို႔ အဲဒီ “ေသတမ္းစာ” ဆိုတာထဲ မွာ ေနာက္ဆံုး နိဂံုးခ်ဳပ္ မွာၾကားထားပါတယ္။

ဒီ “ေသတမ္းစာ” ပါ သေဘာထားအျမင္ေတြဟာ အင္မတန္မွ ဆိုး၀ါးလွၿပီး ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ တသက္တာပတ္လံုး ရပ္တည္ လႈပ္ရွားခ်က္ေတြနဲ႔ ကြဲလြဲေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေသတမ္းစာဟာ တကယ္ အမွန္ အကန္ ဟုတ္မဟုတ္ စိစစ္ဖို႔ လိုလာပါတယ္။

သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္ အမွန္ကို သိရေအာင္ သူ႔ဘ၀ တသက္တာထဲက ျဖစ္ရပ္ေတြ ကို ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ အခုလို ေတြ႔ရပါတယ္။

ဆရာႀကီးဟာ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီဘ၀မွာ ႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရး အတြက္ စည္း႐ံုးေရး အေနနဲ႔ ဇာတိမာန္ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ တက္ႂကြေစဖို႔ အေနာ္ရထာ၊ က်န္စစ္သား၊ တပင္ေ႐ႊထီး၊ အေလာင္းဘုရား စတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ဗမာဘုရင္ေတြကို အမႊမ္းတင္ ခ်ီးေျမႇာက္တာ လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေခတ္ေဟာင္း ဘုရင္ေတြလို စတုတၳ ျမန္မာႏိုင္ငံ ထူေထာင္ေရး၊ မဟာဗမာ အင္ပါယာ ထူေထာင္ေရး စိတ္ဓာတ္ေတြကိုေတာ့ အေမြ မဆက္ခံခဲ့ပါဘူး။

ေရွး႐ိုးစြဲ ေခတ္ေဟာင္းအေတြးအေခၚ မရွိတဲ့အေၾကာင္းကို ၁၉၂၇ ခုႏွစ္ဆန္းက ျဖစ္ခဲ့တဲ့ “ဆယ္ကုေဋေက်ာ္ အေရးေတာ္ပံု” ဆိုတဲ့ ျဖစ္ရပ္မွာ စေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ၁၉၂၆ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းက သူရိယ သတင္းစာထဲ ပါတဲ့ ဦးဘေဖရဲ႕ ေဆာင္းပါး တပုဒ္မွာ ဗမာျပည္ဟာ ဘုန္းႀကီးပ်ံေတြ၊ ဘုရားပြဲေတြေၾကာင့္ တႏွစ္ကို က်ပ္ေငြ ဆယ္ကုေဋေက်ာ္ (က်ပ္သန္း ၁၀၀ ေက်ာ္) ကုန္က်ေနတဲ့ အေၾကာင္း၊ တုိင္းသူျပည္သားေတြ ဆင္းရဲလွတဲ့ ႏိုင္ငံမွာ ဒီလိုမ်ဳိး ေငြျဖဳန္းတီးမယ့္ အစား ဆင္းရဲသား လူထုအက်ဳိးရွိမယ့္ တျခားလုပ္ငန္းေတြမွာ သံုးသင့္ေၾကာင္း ေရးထားလို႔ သံဃာေတြ အပါအ၀င္ ဘာသာေရး သမားေတြၾကားမွာ ဆူပြက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးကို ဆန္႔က်င္တဲ့ ဘက္နဲ႔ ေထာက္ခံတဲ့ဘက္ အျပန္အလွန္ အျပင္းအထန္ ေရးၾက ေဟာေျပာၾကလို႔ ဆယ္ကုေဋေက်ာ္ အေရးေတာ္ပံု သို႔မဟုတ္ ဆယ္ကုေဋေက်ာ္ တုိက္ပြဲ ဆိုၿပီး နာမည္ ေက်ာ္သြားပါတယ္။ အဲဒီတုိက္္ပြဲမွာ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္ မႈိင္းဟာ ဦးဘေဖကို ေထာက္ခံၿပီး မလိုအပ္တဲ့ ျဖဳန္းတီးမႈ ဆန္႔က်င္ေရးဘက္က ရပ္တည္ခဲ့ပါတယ္။ သံဃာေတာ္ ေတြက အႀကီးအက်ယ္ ႐ႈတ္ခ် တိုက္ခိုက္တာ ခံခဲ့ရေပမယ့္လည္း မိမိအယူအဆကိုပဲ ခိုင္ခိုင္မာမာ ကိုင္စြဲခဲ့ပါ တယ္။ ဒါကိုၾကည့္ရင္ ဆရာႀကီးမႈိင္းဟာ ေခတ္ေဟာင္း ပေဒသရာဇ္ ၀ါဒစြဲ၊ ဘာသာေရးစြဲ၊ လူမ်ဳိးေရးစြဲ မရွိတာ သိသာပါတယ္။

၁၉၃၃ ခုမွာ ခြဲေရး-တြဲေရးကိစၥ ေပၚလာတဲ့အခါမွာလည္း ဗမာျပည္ကို အိႏၵိယျပည္နဲ႔ ခြဲေရးကို ဆရာႀကီးက ဆန္႔က်င္ခဲ့ပါတယ္။ အဂၤလိပ္ကြၽန္ ျဖစ္ရတာခ်င္း အတူတူ လူမ်ဳိးေရးအရ ခြဲတာကို မလိုလားဘဲ အဖိႏွိပ္ခံခ်င္း ႐ိုင္းပင္းလက္တြဲ တုိက္ပြဲ၀င္ေရးဘက္က ရပ္တည္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီထက္ ပိုထင္ရွားတဲ့ အျဖစ္ကေတာ့ ၁၉၃၈ ခု ကုလား-ဗမာ အဓိက႐ုဏ္းမွာ ကုလားဆန္႔က်င္ေရး မဟာဗမာ လူမ်ဳိးေရးကို အတိအလင္း ဆန္႔က်င္ခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ “ကုလားအေရးေလာက္ကိုျဖင့္၊ ဓားေသြးေလာက္တယ္ ဆရာမထင္လို႔မို႔ ...” ဆိုတဲ့ ေလးခ်ဳိး ကဗ်ာစာသားဟာ ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားၿပီး ထိမိခဲ့လွပါတယ္။

၁၉၃၇ ခုမွာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ တိုးတက္ေရး မဂၢဇင္းထဲမွာ ဆရာစံ သူပုန္ကို ေထာက္ခံတဲ့ “ပုန္ကန္ျခင္း” ေဆာင္းပါးကို ေရးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေဆာင္းပါးမွာ ရာဇ၀င္ထဲက “အျပစ္လြတ္ေသာ ပုန္ကန္ျခင္း” ဥပမာေတြကို ေထာက္ျပရာမွာ မြန္အမတ္ ငရန္မန္ကန္းက ဗမာဘုရင္ ေစာလူးမင္းကို ပုန္ကန္တာကို အျပစ္လြတ္တဲ့ ပုန္ကန္ျခင္း၊ အခုေခတ္ စကားနဲ႔ေျပာရရင္ တရားတဲ့ ေတာ္လွန္စစ္အျဖစ္ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဗမာျပည္မွာ ဟိုးအရင္ ပေဒ သရာဇ္ေခတ္၊ အဂၤလိပ္ေခတ္ကေရာ၊ အခု နအဖေခတ္အထိပါ အမ်ားသိထားတာက ငရန္မန္ကန္းဟာ ပထမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို ဖ်က္ဆီးဖို႔ၾကံတဲ့ ဆူပူေသာင္းက်န္းသူ ဗီလိန္အျဖစ္ သိထားၾက၊ ၀ါဒ ျဖန္႔ေနၾကတာ ျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီ အယူအဆကေန ခြဲထြက္ၿပီး ငရမန္ကန္းကို မွန္ကန္ တိုးတက္တဲ့ ေတာ္လွန္ေရးသမား အျဖစ္ သတ္မွတ္တာဟာ က်ေနာ္သိသေလာက္ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းက ပထမဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ငရန္မန္ကန္း ပုန္ကန္မႈကို ပထမဆံုး မြန္အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရး ေတာ္လွန္ေရးအျဖစ္ ဂုဏ္ျပဳ သတ္မွတ္ခဲ့တဲ့ ဒုတိယေျမာက္ ဗမာႏိုင္ ငံေရးသမား၊ စာေပသမားကေတာ့ ဆရာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ ျဖစ္ၿပီး “ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သမိုင္း” စာအုပ္မွာ သံုးသပ္ ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

၁၉၄၈ ခုလြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္၊ ေတာ္လွန္ေသာ ဗမာ့တပ္မေတာ္တို႔ ပုန္ကန္ ေတာ္လွန္ၿပီးေနာက္ ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအ႐ံုး (KNU) ကလည္း ၁၉၄၉ ခုႏွစ္ဆန္းမွာ ေတာ္လွန္ေရး စတဲ့အတြက္ ႐ြက္စံု တက္စံု ျပည္တြင္းစစ္ႀကီး ျဖစ္လာတဲ့အခါ ဒီလို မျဖစ္ရေအာင္ ေစာေစာကတည္းက ႏိုင္ငံေရးအရ ဒီမိုကေရစီ နည္းက်က် ေျဖရွင္းဖို႔ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ႀကိဳးပမ္းခဲ့တာ မေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းကို “ေလာကတခြင္မွာေနာ္ကြယ္၊ ေဟာမရ ေျပာမရတာေတြေၾကာင့္၊ ေသာကပူပင္ ...” စသျဖင့္ ဖဆ ပလေခါင္းေဆာင္ေတြကို ႐ႈတ္ခ်တဲ့ ကဗ်ာစပ္ ရင္ဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။

သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ လက္၀ဲသူပုန္ေတြနဲ႔ တိုက္တာျဖစ္ျဖစ္၊ တုိင္းရင္းသား သူပုန္ေတြနဲ႔ တုိက္တာျဖစ္ျဖစ္ ျပည္တြင္းစစ္ အားလံုးကို ဆန္႔က်င္ခဲ့တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သမားစစ္စစ္ႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အုပ္စိုးသူေတြက ဘယ္ေလာက္ မတရားလုပ္လုပ္ ငံု႔ခံေရး အယူအဆရွိတဲ့ ေရႊျပည္ေအး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမား Pacifist ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေဆြးေႏြး ညိႇႏႈိင္းၿပီး အာဃာတ မထားေရး၊ သူမနာ-ကိုယ္မနာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရဖို႔ ရပ္တည္သူ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ေျပာေနတဲ့ သင္ပုန္းေခ်ေရး၊ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးေရး ဆိုတာေတြကို ဗမာျပည္မွာ ပထမဆံုး စေျပာခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။

ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ ဗမာျပည္အႏွ႔ံ ခရီးထြက္ စည္း႐ံုး ခဲ့ရာမွာ ၁၉၅၄၊ ၅၆- ၅၇၊ ၆၁ ခုမွာ ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚေဒသ၊ ၁၉၅၆ ခုမွာ ကခ်င္ျပည္၊ ၁၉၅၇ ခုမွာ ရခိုင္ျပည္တို႔ကို သြားခဲ့ပါတယ္။ ဗမာ ေတြတင္မက ကရင္၊ ကခ်င္၊ ရွမ္း၊ ရခိုင္တိုင္းရင္းသား လူထုေတြက အႀကီးအက်ယ္ အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း ႀကိဳဆိုၾကပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လာတုန္းက မႀကိဳဆိုခဲ့တဲ့ ရခိုင္ တိုင္းရင္းသားေတြဟာ သခင္ ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကိုေတာ့ အႀကီးအက်ယ္ ႀကိဳခဲ့ၾကပါတယ္။ ရခိုင္ တိုင္းရင္းသားေတြ အႀကီးအက်ယ္ ႀကိဳဆိုေထာက္ခံတဲ့ ဗမာေခါင္းေဆာင္ဆိုတာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႏွစ္ေယာက္ပဲ ရွိမယ္ထင္ပါတယ္။ ဗမာ အမ်ဳိးသမီးေတြ တင္မက တုိင္းရင္းသူ အမ်ဳိးသမီးေတြကပါ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း သြားရာလမ္းမွာ ဆံပင္ျဖန္႔ ခင္းေပးတာေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတြကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ျပည္တြင္းက တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ သခင္ကိုယ္ ေတာ္မႈိင္း ဆက္ဆံေရး အေနအထားကို အလြယ္တကူ သိႏုိင္ပါတယ္။

ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ လွည့္လည္ စည္း႐ံုးရာမွာ ကရင္အမ်ဳိးသား ႏိုင္ငံေရး သမားေတြျဖစ္တဲ့ မန္းထြန္းရင္၊ မန္းေက်ာ္အံုး၊ ေစာေက်ာ္စိုး (အင္းစိန္)၊ ေစာေက်ာ္စိန္၊ ေဒါက္တာ ဆင္ဖိုးတို႔နဲ႔ တြဲခဲ့ပါတယ္။ ေဒါက္တာဆင္ဖိုးဟာ ဆရာႀကီးရဲ႕က်န္းမာေရးကို ေတာက္ေလွ်ာက္ အနီးကပ္ တာ၀န္ ယူခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးဟာ ကရင္ေခါင္းေဆာင္ မန္းဒါ၀ိတ္နဲ႔ အထူးရင္းႏွီးလွၿပီး ဆရာတပည့္လို၊ သားအဖလို ေနထိုင္ လက္တြဲခဲ့ပါတယ္။ မန္းဒါ၀ိတ္ဟာ ေျမေပၚ ကရင္အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ ျဖစ္႐ံုမက ေကအဲန္ယူရဲ႕ ယူဂ်ီေခါင္းေဆာင္ တေယာက္ျဖစ္ၿပီး မဆလေခတ္မွာ ႏွစ္ႀကိမ္၊ န၀တေခတ္မွာ တႀကိမ္ ေထာင္က်ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၂ ခုမွာ အင္းစိန္ေထာင္မွာပဲ က်ဆံုးသြားခဲ့ပါတယ္။

ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာ္မတီမွာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းနဲ႔ လက္တြဲ လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ ရဲေဘာ္ သံုးက်ိပ္၀င္ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္း ေက်ာ္ေဇာက ဆရာႀကီးရဲ႕ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေတြအေပၚ သေဘာထားကို ၂၀၀၇ ခုႏွစ္တုန္းက ဒီလို ေျပာျပခဲ့ဖူးပါတယ္။ “သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ ေကအဲန္ယူနဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္ကို ေစ့စပ္ ေဆြးေႏြးတဲ့ နည္းနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရဖို႔ ရပ္ခံခဲ့တယ္။ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လွည့္လည္ရာမွာ ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚ ကရင္မ်ားက အထူးၾကည္ညိဳ ေလးစားၾကတယ္။ ကရင္႐ြာမ်ားကို သြားေရာက္ ေဟာေျပာခဲ့တယ္။ သူ႔မွာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိး စုေတြအေပၚ အထင္ေသး ႏွိမ္ခ်တဲ့စိတ္၊ ခြဲျခားဖိႏွိပ္ခ်င္တဲ့စိတ္ လံုး၀မရွိဘူး။ စိတ္သေဘာထား အင္မတန္ႏူးည့ံ သူျဖစ္တယ္။ ... ဆရာႀကီး ကြယ္လြန္ခ်ိန္အထိ က်ေနာ္ေတာက္ေလွ်ာက္ အနီးကပ္ေနခဲ့တာ၊ က်ေနာ့္လက္ေပၚ မွာပဲ ဆံုးသြားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလိုေသတမ္းစာ ဆိုတာမ်ဳိး လံုး၀ မရွိခဲ့ဘူးလို႔ က်ေနာ္ ေသခ်ာေျပာရဲတယ္။ ဒါ့ အျပင္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံမွာ၊ ဗုဒၶဘာသာ ထံုးစံမွာ ေသတမ္းစာ ဆိုတာလည္း မရွိပါဘူး” လို႔ ဗိုလ္ေက်ာ္ေဇာက ခုိင္ခိုင္မာမာ ေျပာျပပါတယ္။

၁၉၆၁ ခု ဇြန္လမွာ တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ ေတာင္ႀကီး ညီလာခံ က်င္းပၿပီး ၁၉၄၇ အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး အတြက္ ဖက္ဒရယ္မူ (ေခၚ) ရွမ္းမူကို ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တဲ့ အခါ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေကာ္မတီ အဖြဲ႔၀င္ေတြျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္းေက်ာ္ေဇာ၊ ဦးေအာင္သန္း (ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအစ္ကို)၊ ဦးသိန္းေဖျမင့္တို႔က ေထာက္ခံခဲ့ၾကပါတယ္။ သူတို႔ ေနာက္ကြယ္မွာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ရွိေနတာ ယံုမွားစရာ မရွိပါဘူး။

အကယ္၍သာ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းသာ မဟာဗမာ၀ါဒီ တေယာက္၊ တိုင္းရင္းသား ဖိႏွိပ္ေရးသမား တေယာက္ျဖစ္ခဲ့ရင္ ေျဗာင္အတိအလင္း ဖက္ဒရယ္ဆန္႔က်င္ေရး စတုတၳ မဟာဗမာ အင္ပါယာ ထူေထာင္ေရး ဗမာ အမ်ဳိးသားေရး သက္သက္ ၀ါဒသမားေတြျဖစ္တဲ့ သခင္ဗစိန္၊ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေမာင္ေမာင္၊ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းတို႔နဲ႔ တသားတည္း တြဲမိခဲ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔မွာ ဒီလူေတြဟာ ဆရာႀကီးအေပၚ အခါးသီးဆံုး ရန္ဘက္ေတြ လိုပဲ သေဘာထား ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကိုယ့္အာဏာအတြက္ တုိင္းရင္းသားေတြကို လိုရင္လိုသလို အသံုးခ် သြားတဲ့ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏု၊ ဖက္ဒရယ္ ဆန္႔က်င္ေရး စစ္အာဏာရွင္ ဗိုလ္ေန၀င္းတို႔နဲ႔လည္း ဘယ္လိုမွ အေစးမကပ္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ န၀တ-နအဖ တို႔ကလည္း သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း အခန္းက႑ ကို ဘယ္လိုမွ ေနရာမေပး အသိအမွတ္ မျပဳၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ “သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းေသတမ္းစာ”ဆိုတဲ့ စာတမ္းဟာ တန္းတူေရးအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ေနတဲ့ လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေတြနဲ႔ ႐ိုးသန္႔စင္ၾကယ္တဲ့ ဗမာလူမ်ဳိး ဒီမိုကေရစီသမားေတြ ေပါင္းစည္း ညီၫြတ္ မိသြားမွာကို စိုးရိမ္တဲ့ အာဏာရွင္ ဘက္ေတာ္သားေတြရဲ႕ လုပ္ၾကံ လီဆယ္မႈ သက္သက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဂါမဏိ

0 comments:

အေပၚသို႔