Monday, May 16, 2011

ကေမၻာဒီးယား ေက်ာင္းဆရာ ျပႆနာမ်ားကို ဆရာသမဂၢ ေဖာ္ထုတ္

15 May 2011

လြတ္လပ္ေသာ ကေမၻာဒီးယား ေက်ာင္းဆရာမ်ား အစည္းအရံုးက ေက်ာင္းဆရာမ်ား ၾကံဳေတြ႔ေန ရသည့္ လုပ္ငန္းခြင္ စိန္ေခၚ ေနမႈမ်ားႏွင့္ သမဂၢတြင္း လႈပ္ရွားမႈ အခက္အခဲဆုိင္ရာ စစ္တမ္း တစ္ေစာင္ ကို ထုတ္ေ၀လိုက္သည္။

မတ္လအတြင္း ျပည္နယ္ ၁၇ ခုတြင္ စစ္တမ္းေကာက္ယူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ရရွိသည့္ ေဒတာမ်ားကို SPSS ေဆာ့ဖ္၀ဲကို အသံုးျပဳျပီး စစ္ေဆးခဲ့ၾကသည္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ရာတြင္ေက်ာင္းဆရာ မ်ား ပါ၀င္ခြင့္ရရွိမႈ၊ ပညာေရး မူ၀ါဒမ်ားကို ေက်ာင္းဆရာမ်ားက သိရွိနားလည္မႈႏွင့္ ပညာေရး အရည္အေသြးတိုးတက္ ေကာင္းမြန္ေစရန္အတြက္ ေက်ာင္းဆရာမ်ားကိုယ္တိုင္ မည္သို႔ ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္မႈ တို႔ကို သုေတသီမ်ားက ေလ့လာခဲ့ၾကသည္။

အစည္းအရံုး ဥကၠဌ ရန္ခၽြမ္က ရလဒ္မ်ားကို ေၾကညာေျပာဆိုရာတြင္ “ကေမၻာဒီးယား တစ္ႏုိင္ငံ လံုးက ေက်ာင္းဆရာ ၇၀၀ ေလာက္ ဒီေလ့လာမႈမွာ ပါ၀င္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းဆရာမ်ား ရင္ဆိုင္ ေနရတဲ့ ျပႆနာ အၾကီးဆံုး ၃ ခုကေတာ့ (၁) လစာ၀င္ေငြ နိမ့္ပါးလြန္းျခင္း၊ (၂) အဂတိ တရား လိုက္စားမႈ နဲ႔ (၃) သင္တန္းမ်ား၊ သင္ေထာက္ကူမ်ား မရရွိျခင္းတို႔ပဲျဖစ္တယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။”

လြတ္လပ္ေသာ ေက်ာင္းဆရာအစည္းအရံုးမွ ဤရလဒ္မ်ားကို ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနကို တင္ျပ သြားမည္ ျဖစ္သည္။ “ပညာေရး အရည္အေသြး တိုးတက္ ေကာင္းမြန္ေစဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ရာ တုိက္တြန္း သြားမွာလည္းျဖစ္ပါ တယ္။” သမဂၢဥကၠဌက ေျပာျပ ခဲ့သည္။

ႏုိင္ငံတကာ ပညာေရး သမဂၢမ်ား အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ EI ၏ အဖြဲ႔၀င္ျဖစ္ေသာ ကေမၻာဒီးယား ဆရာ အစည္းအရံုးက ဆရာမ်ားၾကံဳေတြ႔ ေနရ သည့္ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္ နည္းလမ္းမ်ား ကိုလည္း ရွင္းျပထားသည္။ ဆရာလစာမ်ား တုိးျမွင့္ေရးကိစၥႏွင့္ ဆရာမ်ားႏွင့္ ရပ္ရြာလူ႔အဖြဲ႔ အစည္းမ်ား၏ ေက်ာင္း စီမံခန္႔ခြဲေရးတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ႏုိင္ပံုတို႔ ပါ၀င္သည္။

ႏုိင္ငံတကာ ပညာေရး အဖြဲ႔အစည္းၾကီး EI က ကေမၻာဒီးယား အာဏာပိုင္မ်ားအေနျဖင့္ မူ၀ါဒမ်ား ခ်မွတ္ရာတြင္ ေက်ာင္းဆရာ သမဂၢအဖြဲ႔ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္ တုိက္တြန္းထားသည္။

Ref;Maukkha

0 comments:

အေပၚသို႔