ယမင္း (ျမစ္မခ)
9 May, 2012
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးမွ ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီးသုိ႔ ကုန္လမ္းခရီးျဖင္႔ကုန္စည္တင္ပုိ႔ေနသူမ်ားအေနျဖင္႔ ေရလမ္းခရီးျဖင္႔ ေျပာင္းလဲပို႕ေဆာင္မႈမ်ား လာ ေၾကာင္း ကုန္သည္မ်ားထံက သိရွိရသည္။
ကုန္ကားမ်ားထက္ တန္ခ်ိန္ပုိမုိတင္ေဆာင္ႏုိင္ျခင္းႏွင္႔သယ္ယူစရိတ္ပိုမိုသက္သာျခင္းေၾကာင္႔ ေရလမ္း ခရီးျဖစ္သည္႔ သေဘၤာမ်ားကိုေျပာင္းလဲအသံုးျပဳ လာ ျခင္း ျဖစ္သည္။
“ကုန္ကားက ၆ဘီးဆုိ (၁၆)တန္ပဲတင္လုိ႔ရတယ္။ ကားနဲ႔က ေဂၚဖီတစ္အိတ္ (အခ်ိန္၃၅-၄၀ ပိသာ)ကုိ ႏွစ္ေထာင္ေပးရတယ္။ သေဘာၤနဲ႔ကတစ္အိတ္ကုိ တစ္ေထာင္ပဲေပးရတယ္။ သေဘၤာမွာလဲ အမ်ားေခၚတဲ႔ အစုိးရသေဘၤာက ငါးရာေလာက္ပဲေပး ရတယ္။ ေရလမ္းက သက္သာေတာ့ တင္ပိ႔ုမူလည္းမ်ား လာတယ္။ ”ဟုသီရိမဂၤလာေစ်းရွိ ကုန္စိမ္းေရာင္း၀ယ္ေရးလုပ္ကုိင္သူ ကုိသန္းထြန္းေဇာ္ကေျပာသည္။
၆ဘီး ကားတစ္စင္းလွ်င္ သတ္မွတ္တန္ခ်ိန္(၁၆)တန္ႏႈန္းသာ အစိုးရကခြင့္ျပဳထားေၾကာင္း၊ ေရလမ္းျဖင့္ ပို႔ရာေဆာင္တြင္ သေဘၤာ(အမ်ဳိးအစား ေပၚမူတည္ ၍)တစ္စင္းလွ်င္ တန္ခ်ိန္ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ သတ္မွတ္ထား ေသာေၾကာင္ ့ ကုန္တင္ယာဥ္ တန္ခႏူန္းထားမ်ားထက္ သေဘာၤတန္ဆာခႏူန္းထား ထက္၀က္ခန္႔ သက္ သာ ေၾကာင္း သိရသည္။
“အစိုးရသေဘၤာနဲ႔တင္ရင္ ေစ်းသက္သာေတာ့ ကုန္သည္ေတြက အစိုးရသေဘာၤရက္ကို ေစာင့္ၿပီးေတာ့ တင္ၾကတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ကုန္ေတြမႏိုင္ဘူး ကမ္း ေတြမွာ ကုန္ေတြက်န္ခဲ့ေတာ့ မိုးေရ၀င္တာနဲ႔ ကုန္ေတြ ပုပ္ကုန္ေရာ။ ဆုံးရႈံးမႈေတြရွိလာတယ္ ကုန္သည္ေတြ စရိတ္သက္သာေအာင္လို႔ အစိုးရသေဘၤာေတြ ထား ေပးဖို႔ကိုထည့္သြင္းစဥ္းစားေပးသင့္ပါတယ္” ဟု ရန္ကုန္မွ ဧရာ၀တီတိုင္းသို႔ကုန္စိမ္းတင္ပို႔ေနသူ ကိုတင္ရီက ေျပာသည္။
ကုန္စည္တင္ပုိ႔သူမ်ားအေနျဖင္႔ ကုုန္က်စရိတ္(တန္ဆာခ)သက္သာေသာ အစုိးရသေဘာၤ ေျပးဆြဲမူမ်ားတုိးျမင္႔ ေပးရန္ေမွ်ာ္လင္႔ေၾကာင္းေရ ေၾကာင္းျဖင္႔ ကုန္ စည္ တင္ပုိ႔ေနသူမ်ားကေျပာသည္။
“ကၽြန္ေတာ္႔ ကုန္ကားခမတက္ႏုိင္တဲ႔ ေစ်းသည္ေတြအတြက္ေရေၾကာင္းပဲအားကုိးေနရတာ။ အစုိးရ သေဘာၤရက္ ကလည္း ၃ရက္ပဲရွိေတာ႔အခက္ အခဲ ေတာ႔ျဖစ္တယ္။ သေဘာၤေတာင္ အစုိးရ သေဘာၤခက ၅၀၀ က်ပ္ပဲေပးရတယ္။ ပုဂၢလိက သေဘာၤက ၁၀၀၀ က်ပ္ေပးရတယ္။”ဟု ရန္ကုန္မွ မအူပင္သုိ႔သစ္ သီးေရာင္းခ် ေနသူ ဦးစုိးႏုိင္ကေျပာသည္။
ေရလမ္းခရီးျဖင့္ တင္ပို႔ရာတြင္ အစိုးရသေဘၤာႏွင့္ ပုဂၢလိကသေဘၤာဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးခြဲထားၿပီး အစိုးရ သေဘၤာ ေျပးဆြဲေပးေသာရက္မွာ အဂၤါ၊ ၾကာသာပေတး၊တနဂၤေႏြ ရက္မ်ားျဖစ္၍ က်န္သည့္ရက္ တနလၤာ၊ ဗုဒၶဟူး၊ ေသာၾကာ၊ စေန ရက္မ်ားသည္ ပုဂၢလိက သေဘၤာေျပးဆြဲေပးေသာသေဘၤာမ်ားရွိေၾကာင္းသိရသည္။
Ref: ျမစ္မခ
Wednesday, May 9, 2012
ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီးသို႔ ေရလမ္းခရီးျဖင္႔ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ ပိုမိုတြင္က်ယ္လာ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment