ထြန္းေနေအာင္(ျမစ္မခ)
9 May, 2012
ႏိုင္ငံတကာရွိ သေဘၤာသားစံႏႈန္းမ်ားႏွင္႔တေျပးညီျဖစ္ေစရန္ေဘၤာသား၀င္ခြင့္ပံုစံအား ျပည္တြင္းကမ္း႐ိုး တန္းသေဘၤာလိုက္၍ သေဘၤာသား ပတ္စ္ပို႕ ရရွိ ႏိုင္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံပင္လယ္ကူး သေဘၤာသားမ်ား အသင္း(MOSA )က သိရွိရသည္။
“၀င္ခြင္႔ရဖို႔အတြက္ အရင္ကလို ေဒါက္ဆင္းတာေတြ (BELT) စာေမးပြဲေျဖတာေတြလုပ္စရာမလိုေတာ႔ဘူး။ ျပည္တြင္းကမ္း႐ိုးတန္းလုိက္တာ တစ္ခုတည္း နဲ႔တင္ ၀င္ခြင္႔ရေနပါၿပီ”ဟု MOSA မွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ယခင္က သေဘၤာသားလိုင္စင္၀င္ခြင္႔ ေလွ်ာက္ထားလွ်င္ သေဘၤာက်င္းတြင္ ေဒါက္ဆင္းျခင္း၊ (BELT) စာေမး ပြဲေျဖျခင္း၊ ျပည္တြင္ကမ္းရိုးတန္းမ်ားတြင္ သေဘၤာလိုက္ျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးမွသာ သေဘၤာသား လိုင္စင္ ၀င္ခြင္႔ရရွိျခင္းျဖစ္သည္။
ပင္လယ္ကူးသေဘၤာသားမ်ားအား၀င္ခြင့္ပံုစံေျပာင္းလဲျခင္းႏွင္႔ပတ္သက္၍ ၾကယ္ငါးပြင္႔အဆင္႔ရွိ သေဘၤာ လိုင္းမ်ားတြင္ သေဘၤာလိုက္ခြင္႔ရမည္ဆိုပါက ပိုမိုေကာင္းမြန္ေၾကာင္း ဂ်ာမဏီသေဘၤာလိုင္းမွ သေဘၤာသား အရာရွိေဟာင္းတစ္ဦးက သံုးသပ္သည္။
“ေရေၾကာင္းသိပံၸဆင္းမဟုတ္တဲ႔အတြက္ သေဘၤာလိုက္ရာမွာ ခက္ခဲႏိုင္တယ္။ ပုဂၢလိကသေဘၤာေတြက ေရေၾကာင္းသိပၸံလို မသင္ေပးႏိုင္ဘူး ၾကယ္ငါးပြင္႔ အဆင္႔ရွိ သေဘၤာေတြမွာသာ လိုက္ပါသင္ၾကား ခြင္႔ရမယ္ ဆိုရင္ ေကာင္းပါတယ္။ ၁၀ တန္းေအာင္ၿပီး အဲလိုမ်ိဳးအဆင္႔ျမင္႔သေဘၤာေတြမွာသာ တကယ္ ပညာသင္ခြင္႔ရၿပီး သေဘၤာလိုက္မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာသေဘၤာသားေတြဟာ ႏိုင္ငံျခားက သေဘၤာသားေတြထက္ အရည္အခ်င္း ပိုေကာင္းလာႏိုင္ တယ္”ဟု ဂ်ာမဏီသေဘၤာလိုင္းမွ ကိုဒီပါကေျပာသည္။
ႏိုင္ငံျခားသေဘၤာသားမ်ားအေနျဖင္႔ သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံ အသီးသီးရွိ ၀င္ခြင္႔သင္တန္းမ်ားအား ေျဖဆိုရေၾကာင္း၊ သင္တန္းမ်ားလည္း တတ္ေရာက္ၿပီးမွ သေဘၤာကုမၸဏီမ်ားကတဆင္႔ လုပ္ကိုင္ခြင္႔ရရွိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံ တကာသေဘၤာသားမ်ား၏ အေတြ႕အႀကံဳႏွင္႔စပ္လ်င္း၍ ၄င္းကသူ႔၏အျမင္ကို ဆက္လက္ေျပာဆိုသည္။
“သူတို႔ႏိုင္ငံေတြမွာက GTR1 , GTR2 ဆိုၿပီး ၂ ႏွစ္ေလာက္စီးၿပီးမွ သေဘၤာသားျဖစ္တာပါ။ Basic Safety Training ေရေၾကာင္း နဲ႔ပတ္သတ္တဲ႔ သင္တန္း ေတြလည္းတတ္ရေသးတယ္”ဟု ကိုဒီပါက ဆက္ေျပာသည္။
အျခားႏိုင္ငံမ်ားတြင္ သေဘၤာသားလုိင္စင္၀င္ခြင့္ရရွိႏိုင္ရန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံထက္ ပို၍လြယ္ကူေၾကာင္းႏွင္႔ ျပည္တြင္းရွိ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာ လိုက္လိုသူ အမ်ားစုသည္ သေဘၤာလိုက္ႏိုင္ရန္ အခက္အခဲမ်ား ရွိေန ျခင္းေၾကာင္႔ ယခုကဲ႔သို႕ေလ်ာ႔ခ် လိုက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း MOSAမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ဆိုသည္။
“သေဘၤာသား လုိင္စင္၀င္ခြင့္ ရဖို႔အတြက္ တျခားႏိုင္ငံေတြမွာ အလြန္လြယ္ၿပီး ျပည္တြင္းမွာအလြန္ခက္ခဲတဲ့ အတြက္ သေဘၤာသားအမ်ားစုဟာ သေဘၤာ လုိက္ဖို႔ခဲယဥ္းေနၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင္႔ခုလိုေလွ်ာ႔ ခ်လိုက္ရတာပါ” ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။
Ref: ျမစ္မခ
Thursday, May 10, 2012
သေဘၤာသား၀င္ခြင့္ပံုစံေျဖေလ်ာ႔ရာတြင္ ၾကယ္ငါးပြင္႔အဆင္႔ရွိ သေဘၤာမ်ားႏွင္႔ စတင္သင္႔
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment