Wednesday, June 24, 2009

ဟိုတစ္စ ဒီတစ္စ တပ္တြင္းအက္ကဲြစမ်ား - အပုိင္း (၂)

ေဆာင္းပါးရွင္ - ေ၀ဟင္ (ျပည္တြင္းမွ တပ္မေတာ္ (ေလ) အရာရွိတစ္ဦး)

တပ္မေတာ္ထဲက အဆင္မေျပမႈ မ်ားစြာကို ဒီေနရာ ကေန ျပည္သူေတြဆီ ဆက္လက္ ေျပာျပ ခ်င္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း “ေျမြတိုင္း အဆိပ္မရွိဘူး” လို႔ လက္ခံ ေပးၾကမွာပါလို႔ အစခ်ီၿပီး ကၽြန္ေတာ့္၀န္းက်င္က အပိုင္းအစ မ်ားစြာကို စုစည္းႏိုင္သမွ် ေဖာ္ျပ ေပးေနခဲ့တာပါ။ ကိုယ့္ေပါင္ကို လွန္ေထာင္း တယ္ပဲ ဆိုဆို ဒီလို အျဖစ္မ်ိဳးေတြကို သိသင့္သူေတြဟာ ျပည္သူေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွ အနာဂါတ္ ႏိုင္ငံေတာ္မွာ တပ္မေတာ္ ရဲ႕ Image ကို ျပင္ဆင္ႏုိင္မွာပါ။

စစ္တပ္ထဲက ဆရာေမြး၊ တပည့္ေမြး အခန္းဆက္ ဇာတ္လမ္းေတြထဲမွာ ေလတပ္လို “ဆရာ” လို႔ တရား၀င္ ေခၚေနတဲ့ အဖဲြ႔အစည္း အတြက္ကေတာ့ မထူးဆန္းပါဘူး။ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္(ေလ) အဆက္ဆက္ဟာ Fighter Pilot ေတြျဖစ္ၿပီး Role ခဲြရာမွာလည္း Fighter Pilot ဟာ ထိပ္ကပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေလတပ္မွာ အရာရွိခ်င္းတူရင္ ေလသူရဲက ဦးစားေပးျဖစ္ၿပီး စက္လက္ အရာရွိ (EO) က ေနာက္ကပါ။ စက္လက္ အရာရွိမွာလည္း B.E ဘဲြ႕ရ စက္လက္ အရာရွိၿပီးမွ လွ်ပ္စစ္/ ခ်ိန္ခြက္ အရာရွိ၊ ေရဒီယို/ ေရဒါ အရာရွိ၊ လက္နက္ အရာရွိေတြက ေနာက္မွာပါ။

ဒီအစဥ္အလာဟာ ဦးက်ိဳးေနၿပီ ျဖစ္ၿပီး ယခု DSTA ဆင္း B.E ဘဲြ႔ရခ်င္းမွာေတာင္ Propulsion & Flight Vehicle ရလာတဲ့ Aeronautical Engineer မ်ားက ဦးစားေပးျဖစ္ၿပီး Mechanical, EP, EC မ်ားက ေနာက္မွာပါ။ ဆက္ေျပာရရင္ ေလသူရဲမွာလည္း ထိပ္ဆုံးမွာ ရွိတာခ်င္းအတူတူ Fighter ၿပီးမွ သယ္သူ ပို႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္ေမာင္းသူနဲ႔ ရဟတ္ယာဥ္ ေမာင္းသူမ်ားလို႔ အဆင့္ ခဲြထားတာပါ။

ရာထူးေနရာေပးရင္လည္း ဒီ Role အတိုင္းပဲ စဥ္းစားပါတယ္။ ထူးထူးဆန္းဆန္း ဒုဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေက်ာ္သန္းနဲ႔ ဒုဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ျမင့္ေဆြ တို႔ဟာ Transport Pilot ကေန ဦးစီးခ်ဳပ္ တက္ျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီး အဲဒီ ကာလေတြမွာ သာတူညီမွ် ဆက္ဆံ ခံခဲ့ရေပမယ့္ ေအးေန၀င္းတို႔ ကိစၥနဲ႔ ဆရာျမင့္ေဆြ ျပဳတ္ကာ လက္ရွိ ဦးစီးခ်ဳပ္ F-7 ေလသူရဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမတ္ဟိန္း တက္လာခ်ိန္မွာေတာ့ Fighter မွ Fighter ျပန္ျဖစ္လာ ပါေတာ့တယ္။

ပိုဆိုးတာက ကိုျမတ္ဟိန္းဟာ ကိစၥ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို သိေအာင္ လုပ္ထားသလို တင္ျပ သမွ်ကိုလည္း ေတာ္ရုံနဲ႔ လက္မခံသူပါ။ အနားမွာရွိတဲ့ ဦးစီး အရာရွိမ်ားဟာ အေတာ္ သတိထားၿပီး လုပ္ကိုင္ရသလို ရာထူး တိုးျမွင့္ေရး၊ ႏိုင္ငံျခားသင္တန္း ေစလႊတ္ေရး၊ ေနရာခ်ထားေရး စတဲ့ ကိစၥ အေတာ္မ်ားမ်ားကို သူကုိယ္တိုင္ စီစဥ္သူ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး ခိုင္းတိုင္း မလုပ္ဘဲ ေလယာဥ္ ထုတ္ရန္ မလြယ္ေၾကာင္း ေခါင္းမာစြာ ေနတဲ့ အခ်က္ႏွင့္ပင္ ေလသူရဲမ်ားက သူ႔ကို ၾကိတ္ျပီး ေက်းဇူး တင္ေနၾကပါတယ္။
ဆက္ၿပီး ပ်ံသန္းေရးအုပ္ေတြရဲ႕ ၄၀/၆၀% ကိစၥေတြ ေျပာျပပါမယ္။ ေလတပ္ ဆိုတာ ဆီေရာင္းၿပီး အသက္ဆက္ေနတာလို႔ အျခားတပ္ဖဲြ႕မ်ားက ဆိုရင္ ေလတပ္က ျပန္ေျပာမဲ့ စကားေတာ့ရွိပါတယ္။ “ဘယ္သူ႔ အိတ္ထဲကမွ ႏႈိက္ယူတာ မဟုတ္ဘူး” လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုမွ မရပ္တည္ရင္ ေလတပ္ထဲက စစ္ဗိုလ္ေရာ စစ္သည္ေရာ မိသားစု၀င္ေတြပါ ငတ္ေသဖို႔ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။

ဆီေရာင္းေငြမွ ေပးသင့္တာေပးၿပီး က်န္သည္ကို အုပ္မွဴးႏွင့္ အုပ္ E.O ေ၀စု ခဲြရပါတယ္။ အုပ္မွဴးယူတဲ့ ၆၀% ဟာ ေလသူရဲမ်ား အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခင္ ေလသူရဲ နည္းပါး စဥ္ကေတာ့ အုပ္မွဴး၊ ဒုအုပ္မွဴး၊ ၀ါရင့္ ေလသူရဲ၊ ေလသူရဲအငယ္မ်ား အစဥ္လိုက္ ေ၀ပံုက် ရၾကပါေသးတယ္။ အခုေတာ့ ဆီေစ်းက် ေနသလို “၆၃” ေလယာဥ္ေမာင္း သင္တန္း (DSA 41 ဆင္းမ်ား) စေသာ ေလသူရဲ အင္အားကလည္း မ်ားလာ၊ အုပ္မွဴးမ်ား ကလည္း မေရရာေသာ သူတို႔ အနာဂတ္အတြက္ အသားကုန္ စုေဆာင္းေနၾကရာ ဗိုလ္မွဴး အဆင့္မ်ားေတာင္ ပုံမွန္ အာရေက မရၾကေတာ့ပါ။

က်န္ ၄၀% ကို ရရွိတဲ့ အုပ္ E.O ကေတာ့ စက္မႈလက္မႈ အရာရွိနဲ႔ စစ္သည္မ်ား အတြက္ ထပ္မံ ခဲြေ၀ ေပးရပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္က ထုတ္မေပးႏိုင္တဲ့ ကြန္ပ်ဴတာ၊ မိတၱဴစက္ စတဲ့ ရုံးသုံး ပစၥည္းေတြ၊ အပန္းေျဖဖို႔ တီဗီြ၊ စေလာင္း စတာေတြကို ဆီထုတ္ႏိုင္စြမ္း ရွိသေလာက္ ၀ယ္ယူႏိုင္ေပရာ ဆီစားမ်ားေသာ ေလယာဥ္အုပ္ဟာ ပိုခ်မ္းသာတယ္လို႔ ေလတပ္မွာ ဆိုစမွတ္ ျပဳၾကရပါတယ္။

ယခင္က ကိုျမတ္ဟိန္း အုပ္မွဴးလုပ္ခဲ့တဲ့ ရွမ္းတဲမွ အမွတ္(၅)အုပ္ဟာ တခ်ိန္က အခ်မ္းသာဆုံး ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ယခုဆိုရင္ေတာ့ အထူးေလယာဥ္ အုပ္လို႔ ေခၚဆိုေသာ အမွတ္(၁၈) အုပ္ (MiG-29) အုပ္က အခ်မ္းသာဆုံး ျဖစ္လာၿပီး ေလသူရဲတိုင္း အတြက္ Laptop တစ္လုံးစီ ထုတ္ေပးထားကာ ေလတပ္မွာ တစ္ခုတည္းေသာ Internet ကို ၀ယ္ယူ တပ္ဆင္ အသုံးျပဳ ႏိုင္တဲ့ အုပ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေလတပ္ထဲမွာရွိတဲ့ Hour ကုန္လုလု ေလယာဥ္မ်ားရဲ႕ ေရွ႕ေရးကို ေျပာျပပါအံုးမယ္။ A-5 မ်ားဟာ တရုတ္ တပ္မေတာ္ PLA-Air Force တြင္ မသုံးေတာ့ပဲ Nan Chang ရွိ စက္ရုံေရွ႕ ေလယာဥ္ကြင္း တေလွ်ာက္မွာ ဒီအတိုင္း ပစ္ထားတဲ့ Write out ေလယာဥ္ေတြကို ျမန္မာ ေလသူရဲမ်ားက သတိၱ ေျပာင္ေျမာက္စြာ ေမာင္းေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

F-7 မ်ားကိုေတာ့ ကိုျမတ္ဟိန္းက သူ႔ေက်းဇူးရွင္မ်ားျဖစ္လို႔ တေၾကာင္း ဒီေလယာဥ္နဲ႔မွ အသက္ မဆက္ရင္ ေလတပ္ပ်က္ဖို႔သာ ရွိေတာ့တာက တေၾကာင္းေၾကာင့္ UpGrade လုပ္ရန္ ျပင္ေနပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း F-7 Over Haul Plant အေျခတည္ရာ ေလယာဥ္ တြန္းထုတ္ရန္သာ တတ္ႏိုင္တဲ့ မဂၤလာဒုံရွိ ယခင္ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေရး ေလတပ္ ယခု ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္ ျပင္ဆင္ေရး ဌာနခ်ဳပ္ကို ကာကြယ္ေရး ပစၥည္း ထုတ္လုပ္ေရး အရာရွိ ခ်ဳပ္ရုံးရဲ႕ ေလယာဥ္ စက္ရုံေဘး ေနရာျဖစ္ေသာ ရွမ္းတဲ ေလယာဥ္ကြင္း ေဘးသို႔ ေရႊ႕ဖို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးက အမိန္႔ေပးေနပါၿပီ။

DI က ေလယာဥ္ထုတ္မယ္ဆိုရင္ ေလတပ္က ဘာဆက္ လုပ္မွာလဲ၊ ဒီ ေလယာဥ္ကိုေရာ ဘယ္သူက စမ္းေမာင္းမွာလဲ၊ ယခင္ရွိၿပီးသား F-7 , MiG-29 ေလယာဥ္ေတြက ၂၀၀၉ အကုန္မွာ သက္တမ္းကုန္ ေနၿပီျဖစ္ရာ ဘာဆက္လုပ္မွာလဲ၊ ရဟတ္ယာဥ္ေတြကလည္း ပ်ံႏိုင္တာက Mi-17 ပဲရွိၿပီး သူ႔ကိုလည္း နာဂစ္မွာ တအားသုံးခဲ့လို႔ လည္ပင္းအစ္ၿပီး ဆန္႔ငင္ငင္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒီလိုေလယာဥ္ သက္တမ္းေတြ ကုန္ေနသလို ေလယာဥ္ ခဲယမ္းေတြထဲက မသုံးရက္လို႔ အလွၾကည့္ထားတဲ့ Missile ေတြ၊ ဒုံးက်ည္ေတြ ကေရာ လုံၿခဳံမႈရွိရဲ႕လား၊ ဒီလက္နက္ေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ သိသူေတြေရာ ေလတပ္ထဲမွာ ရွိပါေသး ရဲ႕လား၊ ဒါေတြက ေမးသင့္တဲ့ ေမးခြန္း မ်ားစြာထဲက တခ်ိဳ႕ေလာက္ဘဲ ရွိပါေသးတယ္။

ကဲ……. ပစၥည္းေတြ ၿပီးေတာ့ လူေတြဘက္ လွည့္ရေအာင္။ ေလသူရဲငယ္ ဘ၀မွာ အရူး ထခဲ့တဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ေလး ရွိပါတယ္။ “BIRDS & FOOL ARE FLY, BECAUSE I FLYIENVYNO MEN ONE EARTH” တဲ့။ သူမ်ားထက္ထူးလို႔ ပ်ံေနတာပါေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အခုေခတ္မွာ ဒီလုိပ်ံသန္းမႈမွာ ရူးသြပ္သူေတြ ရွိပါေသးရဲ႕လား၊ စား၀တ္ေနေရး အတြက္ ပူပင္ ေနရတဲ့ အတြက္ ေလယာဥ္ အေပၚမွာေရာ ယုံၾကည္မႈ ရွိပါေသးရဲ႕လား၊ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ပူပင္ ေနရတဲ့အတြက္ ေလယာဥ္ေမာင္းရရင္ ၿပီးေရာ ဆိုတဲ့ ဘ၀မွာ ေပ်ာ္ပိုက္ ေနသူမ်ားကို လက္ခ်ိဳးေရ လို႔ေတာင္ ရေနပါျပီ။

မိမိေမာင္းရမဲ့ ေလယာဥ္အေပၚမွာေရာ ယုံၾကည္မႈ ရွိပါေသးရဲ႕လား၊ Hour Extension နဲ႔ တက္ေန ရတာလား၊ မပ်ံတာ ၾကာၿပီျဖစ္တဲ့ ပုံမွန္ မဟုတ္တဲ့ စစ္ေဆး မေတြ႔ရွိႏိုင္ေသာ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္မ်ား ရွိေနေသာ ေလယာဥ္မ်ိဳးကို ေမာင္းရင္း ပ်က္က်သြားတဲ့ F-7 က ဗိုလ္မွဴး သန္႔ေဇာ္လင္းလို အျဖစ္မ်ိဳး ႀကံဳႏိုင္တဲ့ ေလယာဥ္မ်ိဳးလား၊ တခုခုျဖစ္ရင္ ခုန္ထြက္လည္း ေခါင္းျပတ္/ ေလထီး မပြင့္ပဲ ေသႏိုင္တဲ့ ေလယာဥ္မ်ိဳးလား ဒါေတြကို ဆန္းစစ္ဖို႔ လိုေနပါၿပီ။

ေျမျပင္က အင္ဂ်င္နီယာ အရာရွိေတြမွာလည္း ေလယာဥ္ ဘီးေခါက္ မ၀င္ႏိုင္ေအာင္ တပ္ရမယ့္ Pin တပ္ မတပ္ မစစ္ထားသူေတြ၊ ပဲြစားလုပ္/ ခ်ဲဒိုင္ကိုင္/ ေဘာပဲြေလာင္း/ စင္တင္သြားဖို႔ ေလာက္ဘဲ စိတ္၀င္စားသူေတြ ေလတပ္အလုပ္က လဲြရင္ က်န္တာအကုန္ လုပ္တယ္ ဆိုတဲ့ သူေတြ မ်ားလာသလို သက္ဆိုင္ရာ လွ်ပ္စစ္/ခ်ိန္ခြက္၊ ေရဒီယုိ/ေရဒါ၊ လက္နက္ စေသာလုပ္ငန္းမွ အရာရွိမ်ားကလည္း ျဖစ္လာမွ ျဖစ္သလို ျပင္တာေပါ့ ဟု ေပါ့ေပါ့ေတြးကာ ေနသာသလို ေနေနၾကသည္မွာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။

သူတို႔ကိုလည္း အျပစ္မဆိုသာပါ။ ေလတပ္ထဲ စေရာက္ ကတည္းက ေတြ႔ျမင္ ေနရတဲ့ စက္မႈ လက္မႈ ေက်ာင္းမွာ ေခ်ာင္ထိုး ခံထားရတဲ့ နည္းျပမ်ားရဲ႕ ေပ်ာက္ဆုံး ခဲ့ေသာ အိပ္မက္ မ်ားအေၾကာင္း၊ သင္ရိုး ညႊန္းတမ္းသာရွိျပီး တကယ္ မသင္ျဖစ္ပဲ ကုန္ဆုံးသြားတဲ့ အခ်ိန္မ်ား၊ မိမိသြားလိုရာ တပ္ကို ဆိုင္ရာပိုင္ရာနဲ႔ ႀကိဳးစားရင္ ေနာက္ဆုံးမွ ဆင္းေပမဲ့ ေနရာေကာင္း ေရာက္ႏိုင္တာကို သိေနရတာေတြေၾကာင့္ ေလတပ္ရဲ႕ သေဘာကို ေနာေက်ေနေပၿပီ။

စစ္သည္မ်ားကေရာ… ေလတပ္ထဲကို ရဲေဘာ္သစ္ဘ၀မွ စ၀င္ခဲ့ၿပီး အဆင့္ဆင့့္ ႀကိဳးစား လာသူမ်ားအဖို႔ ဟိုပုန္း စက္မႈေက်ာင္းဆင္း ဒီပလိုမာ တပ္ၾကပ္ႀကီးမ်ားက ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ပခုံးခ်င္း ယွဥ္လာခဲ့ပါၿပီ။ အဆင့္ တိုးျမွင့္ေရးမွာ ဒီပလိုမာ တပ္ၾကပ္ႀကီးမ်ားသည္ အဆင့္တူလွ်င္ ဦးစားေပးျဖစ္သည္ဟု ဆိုလာျပန္ရာ … အေတြ႔အႀကဳံရွိေသာ ယခင္ ရွိၿပီး စစ္သည္မ်ားက ဘာလုပ္ႏိုင္ပါမလဲ။
စစ္တပ္ထုံးစံ အဆင့္ႀကီးသူက တာ၀န္ယူစတမ္းမို႔ မသိ/မတတ္လည္း တာ၀န္ယူ ေပေရာ့ေပါ့။ နပိုလီယန္ဟာ ျမင္းခြာသံ တစ္ေခ်ာင္း ကၽြတ္လို႔ စစ္ရႈံးသည္ဟု ၾကားဖူး ခဲ့ပါတယ္။ ေလယာဥ္မွာ မူလီ တစ္ေခ်ာင္း ကၽြတ္ခဲ့ပါမူ… မေတာ္တဆမ်ား အဲဒီ ေလယာဥ္ဟာ တပ္ခ်ဳပ္ႀကီးစီးတဲ့ Mi-17 ဆင္ျဖဴေတာ္ႀကီး ျဖစ္ခဲ့ေသာ္…. အေတြးဆိုတာ စိတ္ရဲ ႔ေစရာ ေရာက္လိုရာ ေရာက္ႏိုင္ပါေသာ္ေကာ။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ စစ္တပ္ထဲက တကယ့္ ဘ၀ေတြကို ျပည္သူေတြ သိခြင့္ရၿပီး ထူးဆန္းတဲ့ စကားေတြ ၾကားရသလို ျဖစ္ေနေလာက္ပါၿပီ။ သိၿပီးသား ညီေနာင္မ်ားကေရာ ကၽြန္ေတာ့္ တင္ျပခ်က္မွာ လိုေနေသးရင္ ထပ္ျဖည့္ ေပးၾကပါကုန္။

Ref: ဖိုးတရုတ္

0 comments:

အေပၚသို႔