Saturday, March 31, 2012

ေရႊငါး၊ ဖားျပဳပ္၊ စက္႐ုပ္ႏွင့္ ပရာဒို တုိ႔ ကားေစ်းကြက္အတြင္း ေနရာယူ

ေအာင္ၾကည္
မတ္လ ၃၀ ရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္

ကားေဟာင္း အစားထုိး လဲလွယ္ေရး အစီအစဥ္အရ ကားသစ္မ်ားကုိ ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္ ေမာ္ဒယ္ အထိ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳေနေသာ္လည္း လက္ရိွ ကားေစ်းကြက္အတြင္း ၂ဝဝဝ ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္ ေမာ္ဒယ္ ကားမ်ားသာ ေနရာယူဆဲ ျဖစ္သည္ဟု ကားဝယ္ေရာင္းမ်ားႏွင့္ ေစ်းကြက္ေလ့လာ သူမ်ားက ဆုိသည္။

၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း တင္သြင္းလာသည့္ ကားအမ်ဳိးမ်ဳိးရွိေသာ္လည္း ရန္ကုန္ ေစ်းကြက္တြင္မူ တုိယုိတာ မတ္တူး ေရႊငါး၊ တုိယုိတာ ကာဒီးနား စက္႐ုပ္၊ မစ္ဆူဘီရီွ ပဂ်ဲ႐ိုး ဖားျပဳပ္ ႏွင့္ တုိယုိတာ ပရာဒိုကားမ်ားသာ အေရာင္းအဝယ္ လိုက္ေၾကာင္း ျမန္မာကား ဒီဘီ (myanmarcarsdb) ဝက္ဆုိဒ္မွ ဒါ႐ုိက္တာ တဦးျဖစ္သူ ဦးေဝျဖိဳးလင္း က ေျပာ သည္။


“တုိယုိတာ မတ္တူး ေရႊငါး ၂ဝဝ၁- ၂ဝဝ၂ ဝန္းက်င္ ေတြဆုိ ကား အေျခအေနေပၚ မႈတည္ျပီး ေစ်းအမ်ိဳးမ်ိဳးရိွေပမယ့္ က်ပ္သိန္း ၃ဝဝ ဝန္းက်င္ကားေတြပဲ အေရာင္းအဝယ္ ျဖစ္တာ မ်ားပါတယ္။ အျခားကားေတြထဲက တုိယုိတာ ကာဒီးနား ၂ဝဝ၂ ေမာ္ဒယ္ ပါဝါရိန္းဂ်ား စက္႐ုပ္ေတြဆုိ က်ပ္သိန္း ၃၅ဝ နဲ႔ ၃၆ဝ ဝန္းက်င္၊ မစ္ဆူဘီရီွ ပဂ်ဲ႐ိုး ဖားျပဳပ္ ၁၉၉၉ ေမာ္ဒယ္ေတြဆုိ က်ပ္သိန္း ၅ဝဝ ဝန္းက်င္နဲ႔ တုိယုိတာ ပရာဒုိ ၁၉၉၉ ေမာ္ဒယ္ေတြဆုိ က်ပ္သိန္း ၆ဝဝ ဝန္းက်င္နဲ႔ အေရာင္းအဝယ္ ျဖစ္ၾကပါတယ္”ဟု ဦးေဝျဖိဳးလင္းက ဆုိသည္။

ထုိကဲသုိ႔ ၂ဝဝဝ ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္ ကားေဟာင္းမ်ားကုိသာ ဝယ္ေရာင္းမ်ားက မွာယူ တင္သြင္းေနၾကျခင္းသည္ ျပည္တြင္း မွ ကားဝယ္ သူအမ်ားစုသည္ အျခားအမ်ိဳးအစား ကားမ်ားကုိ ဝယ္ယူစီးနင္းပါက အပုိပစၥည္း ဝယ္ယူရန္ အခက္အခဲမ်ား ႏွင့္ ေမာ္ဒယ္ ျမင့္ ကား မ်ားကုိ ဝယ္ယူပါက ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ျပည္တြင္း ကားဝပ္ေရွာ့မ်ားက ေကာင္းစြာျပဳျပင္ႏုိ္င္ျခင္း မရိွေသးေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ျမိဳ႕ရိွ ကားဝယ္ေရာင္းမ်ားက ဆုိသည္။

“၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ေမာ္ဒယ္ေတြကုိ အခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပုိင္းက စျပီး တင္သြင္းခြင့္ ေပးေနေပမယ့္ ေစ်းႏႈန္းျမင့္ေတာ့ ကုိယ္တုိင္ စီးမယ့္ သူေတြ သာ တင္းသြင္းၾကၿပီး ကားေစ်းကြက္အတြင္း အေရာက္ နည္းပါးေသးတယ္” ဟု ဦးေဝျဖိဳးလင္း က ဆုိသည္။

ထုိ႔အတူ အင္ဂ်င္ပါဝါ ၁,၃ဝဝ စီစီေအာက္ကားမ်ားကုိ ၂ဝဝ၇ မွ ၂ဝ၁၁ ေမာ္ဒယ္ထိ တင္သြင္းခ အခြန္ ၇ဝ ရာခုိင္ႏႈန္း သာ ေကာက္ခံ လ်က္ ရိွေသာ္လည္း ကုိယ္တုိင္ စီးနင္းမည့္ သူမ်ားသာ တင္သြင္းၾကျပီး အမ်ားစုမွာ ဟြန္ဒါ (Honda-Fit) ကားမ်ားႏွင့္ တုိယုိတာ (Toyota- Vitz) အမ်ိဳးအစားမ်ားကုိသာ တင္သြင္းလ်က္ ရိွသည္ဟု ၎က ဆုိသည္။

အင္ဂ်င္ ၁,၃ဝဝ စီစီ ေအာက္ ကားမ်ားကုိ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္အထိ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳထားရာ မည္သည့္ေမာ္ဒယ္မဆုိ ဆိပ္ကမ္းအေရာက္ CIF တန္ဖိုး ၅,ဝဝဝ ေဒၚလာအထိသာ ေကာက္ခံလ်က္ရိွသည္ဟု လည္းဆုိသည္။

ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရိွသူ တဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ မတ္လ ၂၆ ရက္ေန႔အထိ တႏုိင္ငံလုံးတြင္ စုစုေပါင္း ကားေဟာင္း စီးေရ ၄၅,ဝဝဝ ေက်ာ္ အပ္ႏွံျပီး ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။

“၂ဝ၁ဝ စက္တင္ဘာလ ၁၉ ရက္ေန႔က စျပီး ႏွစ္ ၄ဝ ေက်ာ္နဲ႔ ၃ဝ ေက်ာ္၊ ၂ဝ ေက်ာ္ အကၡရာမ်ားျဖစ္တဲ့ ကားေဟာင္း အပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္းကုိ ေဆာင္ရြက္ေပးေနရာမွာ ‘စ’ အကၡရာကေန ‘ပ’ အထိ ပါဝင္ရာမွာ အခု မတ္လ ၂၆ ရက္ေန႔မွာ ‘ဓ’ အကၡရာထိ ကားေဟာင္း အပ္ႏွံမႈ ေတြကုိ ေဆာင္ရြက္ေပးဆဲ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ၎က ဆုိသည္။

တႏုိင္ငံလုံးတြင္ ‘ဓ’ အကၡရာ ကားေဟာင္း စုစုေပါင္း ၈,ဝဝဝ ေက်ာ္ရိွရာ မတ္လ ၂၆ ရက္ေန႔အထိ အစီးေရ ၄,ဝဝဝ ေက်ာ္ အပ္ႏွံျပီး ျဖစ္ကာ လာမည့္ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ‘န’ ႏွင့္ ‘ပ’ အကၡရာ ကားေဟာင္း အပ္ႏွံမႈမ်ားကုိ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ေပးသြား မည္ဟု ၎က ဆုိသည္။

ရန္ကုန္ျမိဳ႕ စမ္းေခ်ာင္းျမိဳ႕နယ္ရိွ ကားဝယ္ေရာင္း လုပ္ကုိင္သူ ကုိခ်စ္ဝင္းက “ကားေဟာင္း အပ္ႏွံျပီး ကားသစ္ တင္သြင္းတဲ့ အစီအစဥ္ကုိ လုပ္ေပးေနေပမယ့္ တင္သြင္းလာတဲ့ ကားေတြက အင္ဂ်င္ပါဝါ ၂,ဝဝဝ စီစီ အထက္ ကားေတြပဲ မ်ားျပီး ျပည္တြင္း လုိအပ္ခ်က္ ဝယ္လုိ အားနဲ႔ ကုိက္ညီမႈ မရိွေသးပါဘူး” ဟု ဆုိသည္။

“ကားေဟာင္း ပုိင္ရွင္အမ်ားစုက ႏုိင္ငံျခားက ကားသစ္ ကုိယ္တုိင္မသြင္းႏုိင္ၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ကားေဟာင္းေတြကုိ ေရာင္းျပီး တျခား ကားေတြကုိ ျပန္ဝယ္တဲ့အခါမွာ ၈၆ ေမာ္ဒယ္ အထက္ ကားေဟာင္းေစ်းေတြက သိန္း ၁ဝဝ ေက်ာ္ ေပါက္ေစ်း ရိွပါတယ္” ဟု ကုိခ်စ္ ဝင္းက ေျပာသည္။

အထူးသျဖင့္ တကၠစီဆြဲ ကားေဟာင္းပုိင္ရွင္မ်ားအတြက္ ၈၆ ေမာ္ဒယ္အထက္ ကားေဟာင္းမ်ားကုိ ျပန္ဝယ္ပါကလည္း ဓာတ္ဆီကားသာ အဝယ္မ်ားသည္။ လက္ရွိ ဓာတ္ဆီေစ်းႏွင့္ ေအာက္တိန္းေစ်းမ်ား တက္ေနသျဖင့္ ဂတ္စ္ ကားမ်ားႏွင့္ယွဥ္ကာ ယွဥ္ျပီးအငွားမလုိက္ ႏုိင္ၾက အတြက္ လုပ္ငန္းအတြက္ အခက္အခဲေတြ႔ေနရေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။

ကားေဟာင္းအပ္ႏွံ ကားသစ္တင္သြင္းသည့္ အစီအစဥ္ကုိ သက္ဆုိင္ရာ ဝန္ၾကီးဌာနမ်ားမွ ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ ရိွရာတြင္ ကုန္သြယ္ လုပ္ ငန္းခြန္ႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းခြန္ကုိ ဆိပ္ကမ္းအေရာက္ တန္ဖုိးအေပၚ ၆၅ ရာခုိင္ႏႈန္းႏွင့္ ကုန္းလမ္း ပုိ႔ေဆာင္ေရးဌာန (ကညန) မွ ယာယီ မွတ္ပုံတင္ေၾကး ၁ဝဝ ရာခုိင္ႏႈန္း ေကာာက္ခံလ်က္ရိွရာ ထိုေကာက္ခံႏႈန္းသည္ လုိင္စင္မဲ့ တရားမဝင္ ယာဥ္မ်ားကုိ ဒဏ္ေၾကးသဖြယ္ ေကာက္ခံေနျခင္း ျဖစ္ေနသျဖင့္ အဆုိပါ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းကုိ ရပ္ဆုိင္းကာ ျပန္လည္ သုံးသပ္ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္း ဖြံ႔ျဖိဳးတုိးတက္ေရး ေကာ္မတီက လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ အဆုိတင္သြင္းခဲ့သည္။

၎အဆုိႏွင့္ပတ္သတ္၍ ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး ဒုဝန္ၾကီး ဦးသန္႔ရွင္းက မတ္လ ၂၃ ရက္ေန႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ ျပန္လည္ ေဆြးေႏြးတင္ျပရာတြင္ ကုန္လမ္း ပုိ႔ေဆာင္ေရးဌာန အေနျဖင့္ ယာယီမွတ္ပုံတင္ခ အျဖစ္ ၁ဝဝ ရာခုိင္ႏႈန္း ေကာက္ခံမႈကုိ ရပ္စဲျပီး၊ ၎အစား ၁၉၆၄ ေမာ္္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၄ အရ လည္းေကာင္း၊ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္နည္းဥပေဒအရ လည္း ေကာင္း၊ ဗဟုိ မွတ္ပုံတင္အဖြဲ႔က မွတ္ပုံတင္မည့္ ယာဥ္မ်ား မွတ္ပုံတင္ခ၌ အခြန္ဦးစီးဌာနမွ တြက္ခ်က္သည့္ CIF တန္ဖုိးအေပၚ FOB ႏႈန္းအား တြက္ခ်က္ရယူျပီး အင္ဂ်င္ပါဝါ စီစီအလုိက္ ခြဲျခား၍ ႏုိင္ငံတကာ နည္းတူ ေကာက္ခံ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု ျပန္လည္ ေဆြး ေႏြးခဲ့သည္။

သုိ႔ရာတြင္ ထုိကဲ့သုိ႔ ႏုိင္ငံတကာနည္းတူ ေကာက္ခံသြားမည္ဟု ဆုိေသာ္လည္း မည္သည့္ႏုိင္ငံ၊ မည့္သည့္ႏႈန္းထားမ်ား အတုိင္း ေကာက္ ခံမည္ ဆုိသည္ကုိမႈ မတ္လ ေနာက္ဆုံးပတ္အထိ သက္ဆုိင္ရာမွ ထုတ္ျပန္ေၾကညာျခင္း မရိွေသးေပ။

Ref: မဇၥ်ိမ

0 comments:

အေပၚသို႔