21 March 2012
သေဘၤာတည္ေဆာက္ ျပဳျပင္ျခင္းမႇ ယခုႏႇစ္တြင္ က်ပ္သန္းေပါင္း ၅၀၀၀ ရရႇိႏိုင္သည့္ အလံု သေဘၤာက်င္းအား တစ္ႏႇစ္ ေျမငႇားရမ္းခ က်ပ္သိန္း ၄၀၀ ျဖင့္ ပုဂၢလိကသို႔ BOTစနစ္ျဖင့္ ခ်ထားငႇားရမ္းလိုက္ေၾကာင္း သတင္း ရရႇိပါသည္။
အလံုသေဘၤာက်င္းအား တည္ေထာင္ခဲ့သည္မႇာ ႏႇစ္ေပါင္း ၁၀၈ ႏႇစ္တိုင္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္းႏႇင့္ အလံုသေဘၤာက်င္း၏ မူလအက်ယ္အ၀န္းမႇာ ၂၈ ဧက၀န္းက်င္ရႇိၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ႏုန္းပို႔ခ်လာမႈေၾကာင့္ ဧရိယာ ၄၈ ဧက ၀န္းက်င္အထိ က်ယ္၀န္းမႈရႇိလာေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရႇိ အလံုသေဘၤာက်င္း၌ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းတြင္ ေမာင္းႏႇင္ႏိုင္သည့္ သံကိုယ္ထည္ သေဘၤာသစ္ႀကီးမ်ားအျပင္ ကမ္း႐ိုးတန္းတြင္ ပါသြားလာႏိုင္သည့္ သေဘၤာသစ္ႀကီးမ်ား၊ ကုန္သေဘၤာသစ္ႀကီးမ်ားကို လက္ခံတည္ေဆာက္ေပးၿပီး ယခုႏႇစ္တြင္ အလုပ္ အပ္ႏႇံထား သည့္ႏႈန္း၊ ထပ္မံ အပ္ႏႇံႏိုင္သည့္ ႏႈန္းျဖင့္ဆိုပါက က်ပ္သန္းေပါင္း ၅၀၀၀ အထိ ၀င္ေငြရရႇိႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း စံုစမ္းသိရႇိရသည္။
ယခုအခါ အလံုသေဘၤာက်င္းအား ပုဂၢလိကသို႔ တစ္ႏႇစ္ ေျမငႇားရမ္းခ က်ပ္သိန္း ၄၀၀ ၀န္းက်င္ျဖင့္ ႏႇစ္ရႇည္(ပထမႏႇစ္ ၃၀ ႏႇင့္ လုပ္ငန္း ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ခြင့္ကို ငါးႏႇစ္စီ သုံးႀကိမ္ သက္တမ္းတိုးခြင့္ အပါအ၀င္ စုစုေပါင္း ၄၅ႏႇစ္) ငႇားရမ္းလိုက္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာ့ အဏၰ၀ါစြမ္းအားရႇင္ဂ႐ုပ္(အက္စ္) ကုမၸဏီလီမိတက္မႇ အလံု သေဘၤာက်င္းေနရာအား ရယူလုပ္ကုိင္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္အတြင္းက ခြင့္ျပဳေပးခ်က္မ်ားအရ BOTစနစ္ျဖင့္ ရရႇိခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
ျမန္မာ့ အဏၰ၀ါ စြမ္းအားရႇင္ဂ႐ုပ္ (အက္စ္)ကုမၸဏီလီမိတက္မႇာ ၂၀၀၃ ခုႏႇစ္က စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန ေျမေပၚတြင္ ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္း အမႇတ္(၁)ႏႇင့္ (၂)ဆိပ္ခံတံတားမ်ား တည္ေဆာက္ကာ ဆိပ္ကမ္း၀န္ေဆာင္မႈ ေပးေနျခင္းျဖစ္ၿပီး အဆိုပါေျမမ်ားကို ထိုစဥ္က ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ေကာ္မရႇင္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ရယူလုပ္ကိုင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ယခုအခါ အဆိုပါ ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္း၊ ဆိပ္ခံ တံတားအမႇတ္(၁)၊(၂)ႏႇင့္ တစ္ဆက္တည္း ဆိပ္ခံတံတားအမႇတ္(၃)၊ (၄)၊ (၅)ကို တည္ေဆာက္ရန္ႏႇင့္ ကုန္ေသတၲာ လြင္ျပင္ သို ေလႇာင္စခန္း တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ အလံုသေဘၤာက်င္းအား ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနသို႔ အဆိုျပဳလႊာတင္ကာ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ေျမငႇားရမ္း လုပ္ကိုင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ဆိပ္ခံတံတားသစ္မ်ားႏႇင့္ ကုန္ေသတၲာလြင္ျပင္ သိုေလႇာင္စခန္းအား တည္ေဆာက္ျမႇဳပ္ႏႇံရာတြင္လည္း လက္ရႇိ ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္း၊ ဆိပ္ကမ္း ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားမႇ ရရႇိသည့္ ၀င္ေငြမ်ားျဖင့္ ျမႇဳပ္ႏႇံသြားမည္ဟုလည္း သိရသည္။ အလံုသေဘၤာက်င္း အား ရယူလုပ္ ကိုင္သည့္အတြက္ အလံု သေဘၤာက်င္းအစား အျခား သေဘၤာက်င္းတစ္ခုကုိ အစားထိုး တည္ေဆာက္ေပးသြားရန္ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။
သို႔ေသာ္ အစားထိုးျပန္ေပးသည့္ ေနရာမႇာ သဲေသာင္မ်ားျပားၿပီး သေဘၤာ၀င္ထြက္ရခက္ခဲေသာ ပဲခူးျမစ္တြင္း (တိုင္းရင္းသား ေက်း ရြာအနီး) ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ပဲခူးျမစ္အတြင္း၌ မည္သည့္ေခတ္ကာလကမွ် သေဘၤာ က်င္းႀကီးမ်ား တည္ေဆာက္ဖူးျခင္း မရႇိ ခဲ့ေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ သေဘၤာက်င္း တည္ေဆာက္သည္ဆိုပါကလည္း လက္ရႇိ အလံုသေဘၤာက်င္းကဲ့သို႔ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႔ မည္မ ဟုတ္ေၾကာင္း သိရသည္။
''ဆိပ္ကမ္းခ်ဲ႕ဖို႔နဲ႔ ကြန္တိန္နာ သိုေလႇာင္လြင္ျပင္ လုပ္ဖို႔အတြက္ အလံု သေဘၤာက်င္းကို လက္ရႇိ ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္းကို တာ၀န္ယူ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ျမန္မာ့အဏၰ၀ါစြမ္းအားရႇင္ဂ႐ုပ္(အက္စ္) ကုမၸဏီလီမိတက္ကေန BOT နဲ႔ယူလိုက္တယ္လို႔ သတင္းေတြမႇာလည္း ေတြ႔ရတယ္။ အခု သေဘၤာသစ္ တည္ေဆာက္တာနဲ႔ ျပင္ဆင္တာနဲ႔ကေန ဒီသေဘၤာက်င္းရဲ႕ ၀င္ေငြက တစ္ႏႇစ္ က်ပ္သန္း ၅၀၀၀ ေလာက္ ရဖို႔ရႇိတယ္လို႔ တြက္ထားၾကတယ္။ ဒီေနရာကို တစ္ႏႇစ္က်ပ္သိန္း ၄၀၀ နဲ႔ ငႇားတာကေတာ့ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေခတ္မီ ဆိပ္ကမ္းခ်ဲ႕ဖို႔အတြက္ ဆို သီလ၀ါ ဆိပ္ကမ္းနယ္ေျမ ရႇိတယ္ေလ။ သီလ၀ါ ဆိပ္ကမ္းနယ္ေျမဟာ ပင္လယ္၀နဲ႔နီးၿပီး တကယ့္ ဆိပ္ကမ္းေကာင္း ေဆာက္လုပ္လို႔ရသလို ထပ္ထပ္ၿပီး ခ်ဲ႕ဖို႔အတြက္လည္း ေျမဧရိယာမ်ားစြာ က်န္ေသးတယ္။ ဒါ့အျပင္ သီလ၀ါ ဆိပ္ ကမ္းဇုန္ဟာ အနာဂတ္မႇာ ဆိပ္ကမ္းဇုန္ႀကီးအျဖစ္ပါ ေနရာ အခ်က္အခ်ာ က်တာကို စိစစ္ေတြ႔ရႇိရလို႔ အဲဒီအတြက္လည္း သယ္ယူ ပို႔ ေဆာင္ေရးအတြက္ တံတားေတြထိုး၊ လမ္းေတြ ေဖာက္လုပ္ထားတယ္။ ဘာေၾကာင့္ အလံုသေဘၤာက်င္းကိုပဲ ေရြးခ်ယ္တာလဲ။ လက္ရႇိ ျမန္မာ့စက္မႈ ဆိပ္ကမ္းနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ခ်ဲ႕ခ်င္လို႔ဆိုရင္လည္း ၄၈ ဧကစလံုးေရာ လိုအပ္သလား။ အဲဒီလို ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ ႏိုင္ငံ့အက်ဳိး ပိုရႇိလို႔လား၊ ဒါမႇမဟုတ္ ပုဂၢလိကအေနနဲ႔ ပိုေကာင္းသြားမလား တြက္ခ်က္ေစခ်င္တာပါ။ ႏိုင္ငံအတြက္ ပိုေကာင္းတယ္ဆိုရင္ေတာင္ ႏိုင္ငံက ရသင့္ရထုိက္တဲ့ စံႏႈန္းနဲ႔အညီ လုပ္ ကုိင္သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
သူတို႔ကို ငႇားရမ္းတာက BOT အရဆိုရင္ တစ္ႏႇစ္တည္း မဟုတ္ဘူး၊ ႏႇစ္ ၃၀ အျပင္ ေနာက္ထပ္ ငါးႏႇစ္သက္တမ္း သုံးႀကိမ္ဆိုေတာ့ စုစုေပါင္း ၄၅ ႏႇစ္ ငႇားထားရမႇာေလ။ တစ္ႏႇစ္ က်ပ္သိန္း ၄၀၀ က ထိုက္တန္တယ္လို႔ ယူဆရင္ ေတာ့လည္း မေျပာတတ္ဘူး''ဟု သေဘၤာက်င္း လုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးက သံုးသပ္ခဲ့ပါသည္။ ''ဆူးေလ ဆိပ္ကမ္းေတြကို စၿပီး တည္ေဆာက္ေပးတာ ဂ်ာမနီ၊ အဂၤလန္ႏိုင္ငံက ပညာရႇင္ေတြက တြက္ခ်က္ တည္ေဆာက္ တာပါ။ ဂ်ာမနီ၊ အဂၤလန္၊ စင္ကာပူတင္မဟုတ္ဘူး ႏိုင္ငံတကာမႇာ ဆိပ္ကမ္းေတြတကယ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတာက ေနာက္ပိုင္းမႇာ ပင္လယ္၀ဘက္ေတြခ်ည္းမႇာပါပဲ''ဟု ေရေၾကာင္းႏႇင့္ ဆိပ္ကမ္းဆိုင္ရာ ပညာရပ္မ်ားကို ႏိုင္ငံတကာတြင္ ဆည္းပူးခဲ့သူ ပညာရႇင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
''ရန္ကုန္ျမစ္ထဲမႇာ လက္ရႇိဆိပ္ကမ္းေတြအျပင္ ဆိပ္ကမ္းထပ္ခ်ဲ႕ၿပီး သေဘၤာႀကီးေတြ ၀င္ဖို႔လုပ္မယ္ဆိုတာထက္ လက္ရႇိ ဆိပ္ကမ္းေတြ ကို ခက္ခက္ခဲခဲ ေရခ်ိန္ေစာင့္ၿပီးမႇ ၀င္ေနရတဲ့ တန္ခ်ိန္ ၁၅၀၀၀ ပါ သေဘၤာေတြ အလြယ္တကူ ၀င္ထြက္ႏိုင္ေအာင္ ေရေၾကာင္း ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေပးတာကိုပဲ အဓိက လုပ္သင့္တာပါ။ တန္ခ်ိန္ ၃၅၀၀၀၊ ၃၀၀၀၀ ပါတဲ့ သေဘၤာႀကီးေတြကေတာ့ ဒီ၀င္မယ့္အစား သီလ၀ါဆိပ္ ကမ္းမႇာပဲ ဆိပ္ကမ္းသစ္ ေဆာက္သင့္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အခုရန္ကုန္ျမစ္ထဲမႇာ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာႀကီးေတြ လႇည့္ပတ္ဖို႔ မလြတ္ ကင္းတဲ့ေနရာက မ်ားပါတယ္။ အရင္တုန္းက ျဖစ္ဖူးတယ္၊ ပင္လယ္ကူး ကုန္တင္သေဘၤာႀကီးတစ္စီး နစ္တာ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ျပန္မေဖာ္ႏိုင္ေတာ့ ေရေၾကာင္းေတြ အခ်ိန္အၾကာႀကီး က်ပ္ဖူးတယ္''ဟု ပုိ႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
''BOT ကိစၥပဲ ေျပာခ်င္တာပါ။ BOT လုပ္တာေတြမႇာ ဒီတစ္ခုတည္းကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ေနရာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလိုပဲ ကိန္းဂဏန္းအရ တြက္ခ်က္ရင္ ပုဂၢလိကပဲ အသာရတယ္၊ အမ်ားနဲ့ဆိုင္တဲ့လုပ္ငန္းေတြျဖစ္ေတာ့ အမ်ားကပဲ စိုက္ထုတ္ေပးရတယ္။ အမ်ားျပည္သူနဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ ႏိုင္ငံပိုင္ ပစၥည္း၊ ေျမေတြကိုက်ေတာ့ ထိုက္တန္ တဲ့ႏႈန္းထားေတြ ျပန္မရဘူး။ ဒီလိုပဲ အၿမဲၾကားလာရတယ္၊ သိလာရတယ္။ အဲဒီ အတြက္ BOT စနစ္နဲ႔ေပးမယ့္ ႏိုင္ငံပိုင္ေတြကိုေတာ့ တကယ့္ကို စိစိစစ္စစ္ လုပ္သင့္ၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္။ ပေရာဂ်က္ေတြကေတာ့ ခ်ျပ ေနၾကမႇာပဲ။ ပေရာဂ်က္ေတြေၾကာင့္ ျပန္လာမယ့္ အက်ဳိးဆက္ေတြက်ေတာ့ ခ်ျပတာ တစ္ခါမႇမရႇိဘူး။ BOT ေပးတိုင္း ႏိုင္ငံအတြက္ တ ကယ္အက်ဳိးရႇိသလား ပုဂၢလိကပဲ ပိုအက်ဳိးရႇိသလား စဥ္းစားသင့္သလို အမ်ားနဲ႔ဆိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို အစိုးရအေနနဲ႔ပဲ ကိုင္တြယ္ လုပ္ကိုင္လို့ရရင္ ကိုင္တြယ္တာ ပိုသင့္ေတာ္မယ္ထင္ပါတယ္''ဟု လမ္းတံတား ေဖာက္လုပ္သည့္ လုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါ သည္။
ဆိပ္ခံတံတားႏႇင့္ ကုန္ေသတၲာလြင္ျပင္ သိုေလႇာင္စခန္း တိုးခ်ဲ႕မည့္ အစီအစဥ္အတြက္ ရယူထားသည့္ ေျမဧရိယာထဲတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီႏႇင့္ ျမန္မာ့ ေႂကြထည္ ေျမထည္ လုပ္ငန္းပိုင္ ေျမေနရာ အနည္းငယ္ပါ၀င္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
စုစုေပါင္း ဧရိယာ ၄၈ ဧက ေက်ာ္အတြက္ ေျမအသံုးခ်မႈ ပရီမီယံေၾကးကို က်ပ္သိန္း ၂၄၀၃ ေက်ာ္ေပးသြင္းမည္ဟုလည္း သိရသည္။
Ref: EMG
Wednesday, March 21, 2012
သက္တမ္း ၁၀၈ ႏႇစ္ရႇိၿပီး ၄၈ ဧက က်ယ္၀န္းေသာ အလုံ သေဘၤာက်င္းအား တစ္ႏႇစ္ က်ပ္သိန္း ၄၀၀ ျဖင့္ ပုဂၢလိကသုိ႔ ႏႇစ္ရႇည္ ငႇားရမ္းထားသည္ဟု သတင္းရရႇိ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment