Friday, March 25, 2011

စိစစ္ေရးေကာ္မတီဝင္ ၂၂ ဦးအနက္ ႀကံ႕ဖံြ႔ ၁၈ ဦး


ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဒုတိယအစည္းအေဝးမွစ၍ လႊတ္ေတာ္ အမတ္မ်ားကို စိစစ္ႏုိင္ရန္ စိစစ္ေရးေကာ္မတီ ဖဲြ႔စည္းရာ၌ အဖဲြ႔ဝင္ ၂၂ ဦးအနက္ ၁၈ ဦးမွာ ၾကံ႕ခုိင္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး အမတ္မ်ား ျဖစ္ေနသည္။

ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ား ဒီမုိကရက္တစ္ပါတီႏွင့္ ရခုိင္တုိင္းရင္းသားမ်ား တုိးတက္ေရးပါတီမွ ၂ ဦးစီျဖင့္ စုစုေပါင္း ၄ ဦး ပါဝင္ကာ က်န္ ၁၈ ဦးကို ၾကံ႕ဖံြ႔အမတ္မ်ားအျဖစ္ ဗုဒၶဟူးေန႔ ၁၄ ၾကိမ္ေျမာက္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ကန္႔ကြက္သူမရွိ ဖြဲ႔စည္းေပးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ယင္းေကာ္မတီက အမတ္မ်ားကို ကတ္ျပား ထုတ္ေပးျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္အဝင္ အထြက္ စစ္ေဆးျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္ထံ တင္ျပသည့္ စာရြက္စာတမ္း မ်ားအား စိစစ္၍ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ထံ တင္ျပျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ရမည္ ျဖစ္သည္။

“ခါတုိင္း လႊတ္ေတာ္ေရးရာ ေကာ္မတီေတြမွာ ၾကံ႕ဖြံ႔ပါတီနဲ႔ တုိင္းရင္းသားပါတီေတြကို ၅ ပံု ၁ ပံု၊ ၄ ပံု ၁ ပံု ေလာက္ ပါေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ အခု မတရားဘူး။ ဒါသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ မပါဘူး သတ္မွတ္တယ္။ သူတုိ႔လူေတြပဲ ထပ္ထည့္လုိက္ေတာ့ သူတုိ႔ ေနရာတကာ အားလံုးယူတဲ့ သေဘာပဲ။ သူတုိ႔က စိစစ္လာမယ္ဆုိရင္ မသမာမႈေတြ သူတို႔ထဲမွာတင္ အမ်ားၾကီး ရွိလာႏုိင္တယ္” ဟု အမတ္တဦးက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ မတ္လ ၇ ရက္ေန႔တြင္လည္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးမ်ားတြင္ အစုိးရ၏ အာမခံခ်က္၊ ကတိႏွင့္ ဝန္ခံခ်က္မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ရန္ စိစစ္ေရးေကာ္မတီတရပ္ ဖြဲ႔စည္းခဲ့ေသးသည္။

ယင္းေကာ္မတီသည္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာ နည္းဥပေဒ ၇၁ အရ “လႊတ္ေတာ္တြင္ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရက အခါအားေလ်ာ္စြာ ေပးခဲ့သည့္ အာမခံခ်က္မ်ား၊ ကတိမ်ားႏွင့္ တာဝန္ခံခ်က္မ်ားကုိ လုိက္နာေဆာင္ရြက္ျခင္း ရွိ၊ မရွိ စိစစ္ၿပီး လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပရမည္” ဟု ျပ႒ာန္းပါရွိသည္။

၎တို႔၏ တာဝန္မွာ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ား၏ ေမးျမန္းခ်က္ကို ေျဖၾကားသည့္ ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႔အစည္းက မည္ကဲ့သုိ႔ ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ဆုိသည့္ စကား၊ ကတိ၊ အာမခံခ်က္မ်ားကုိ မွတ္တမ္းတင္ထားၿပီး စိစစ္ရမည္။ ထို႔အျပင္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔က တင္သြင္းေသာ ဥပေဒၾကမ္း၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္၊ အဆုိ သုိ႔မဟုတ္ အစီရင္ခံစာမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး ကတိျပဳထားသည့္ အာမခံခ်က္မ်ား၊ ကတိမ်ားႏွင့္ တာဝန္ခံခ်က္မ်ားကိုလည္း စိစစ္ရမည္ျဖစ္သည္။

လႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္လံုးတြင္ ေကာ္မတီ ၄ ရပ္စီ ဖြဲ႔စည္းခဲ့ရာ ၿပီးခဲ့သည့္ ေဖေဖာ္ဝါရီ လကုန္ပုိင္းတြင္ စိစစ္ေရးေကာ္မတီ အပါအဝင္ ဥပေဒၾကမ္း၊ ျပည္သူ႔ ေငြစာရင္းႏွင့္ လႊတ္ေတာ္အခြင့္အေရး ေကာ္မတီတို႔ ဖဲြ႔စည္းခဲ့သည္။

ထုိေကာ္မတီဝင္အားလံုး၏ လုပ္ပုိင္ခြင့္ သက္တမ္းမ်ားကုိ လႊတ္ေတာ္က တႏွစ္ျပည့္ ေသာအခါ ျပန္လည္သံုးသပ္ၿပီး သင့္ေလ်ာ္သလုိ လဲလွယ္အစားထုိး တာဝန္ေပးအပ္မည္ ျဖစ္သည္။

အလားတူ ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအေရး၊ စီးပြားေရး၊ ဘ႑ာေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏုိင္ငံျခားေရးတုိ႔အျပင္ အျခားေရးရာကိစၥမ်ားကုိ ေလ့လာတင္ျပေစေရးအတြက္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္လံုး ညွိႏုိင္းႏုိင္ရန္ ပူးေပါင္းေကာ္မတီမ်ား ဖြဲ႔စည္းခဲ့သည္။

လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီ ၄ ရပ္က ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ကိစၥမ်ားမွအပ အေၾကာင္းကိစၥ တရပ္ရပ္ကုိ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္လံုးက ေလ့လာရန္ရွိပါက လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္တုိ႔ ညွိႏုိင္း၍ တူညီေသာ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား ပါဝင္ေသာ ယင္းသို႔ေသာ ပူးေပါင္းေကာ္မတီကုိ ဖြဲ႔စည္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထုိပူးေပါင္းေကာ္မတီမ်ား၏ သက္တမ္းသည္ သက္ဆုိင္ရာ လႊတ္ေတာ္မ်ားသုိ႔ အစီရင္ခံစာ တင္သြင္းၿပီးသည့္ အခ်ိန္အထိ ျဖစ္သည္။

စိစစ္ေရးေကာ္မတီ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလြတ္ေတာ္ စာရင္း
Ref;Mizzima

0 comments:

အေပၚသို႔