ခက္ထန္
Monday, March 22, 2010
ျမန္မာစာေပ ေလာက၌ ႏွစ္ ၅၀ ေက်ာ္ ေပ်ာက္ကြယ္ ေနခဲ့ေသာ ေထာင္စာေပ၊ အက်ဥ္းသား ဘဝစာေပ၊ နရသိန္ အျဖစ္ဆိုးစာေပ ဟင္းလင္း ကြက္လပ္တြင္ အားျဖည့္ရန္ ဆိုသည္မွာ “ဘာလဲဟဲ့ လူ႔ငရဲ” ကို ေရးရျခင္း၏ အာသီသ ျဖစ္သည္။ ဆိုသည့္ အတိုင္းပင္ ဦးဝင္းတင္၏ ေထာင္တြင္း ရက္ ၇၀၀၀ ေက်ာ္ ပံုေဖာ္ခ်က္က စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ နရသိန္၏ သ႐ုပ္သကန္ကို ေပၚလြင္ေစသည္။
၂၀၁၀ မတ္လ ၅ ရက္ေန႔တြင္ အၿပီးသတ္ ေရးထားေသာ ထုိ ေထာင္ဋီကာမွာ ဟံသာဝတီ ဦးဝင္းတင္၏ အသက္ ၈၀ ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္ အျဖစ္ မတ္လ ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ ထုတ္ေဝ ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။
“ဦးဝင္းတင္ဟာ သူနစ္နာ ခံစားေနရ တာေတြကို ေျပာတာထက္ သူတပါး နစ္နာ ခံစားေန ရတာေတြကို ပိုေျပာျပတယ္” ဟု ကုလသမဂၢ အထူး ကိုယ္စားလွယ္ မစၥတာပီညဲ႐ိုးက သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ တခုတြင္ ေျပာဖူးသည္။ ထိုအခ်က္သည္လည္း ဦးဝင္းတင္၏ “ဘာလဲဟဲ့ လူ႔ငရဲ” တြင္လည္း ထင္ဟပ္ေနသည္။
အႏွစ္ ၂၀ ကာလ အတြင္း သူခံစား ခဲ့ရေသာ ကာယဒုကၡ၊ စိတၱဒုကၡမ်ားကို နည္းနည္းသာ ေျပာၿပီး ေထာင္တြင္း မတရားမႈမ်ား၊ အာခံမႈမ်ား၊ အက်ဥ္းသား အခ်င္းခ်င္း ႐ိုင္းပင္း ကူညီမႈမ်ား၊ ေထာင္တြင္း ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ား၊ ေထာင္က်ေဖာ္မ်ား အေၾကာင္းႏွင့္ ေထာင္တြင္း အျမင္မေတာ္ ေထာ္ေလာ္ ကန္႔လန္႔ မွန္သမွ်ကို ကြက္ကြက္ ကြင္းကြင္းပင္ ေရးထားသည္။
အျခား အက်ဥ္းသားမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံခြင့္ မေပးဘဲ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခြဲျခား ေလွာင္ပိတ္ထားေသာေၾကာင့္ “ေထာင္ထဲက ျဖစ္ရပ္ ျဖစ္စဥ္ေတြ အေသးစိတ္ မသိ” ဟု ဆိုသည့္တိုင္ စစ္အာဏာရွင္တို႔၏ ဖိႏွိပ္မႈမ်ားသည္ ဦးဝင္းတင္ ေဖာ္ျပသမွ်ႏွင့္ပင္ သိနားလည္ရန္ လံုေလာက္ေနေပၿပီ။
ဦးဝင္းတင္၏ လူ႔ငရဲသည္ ေထာင္ကို ေၾကာက္ရြံ႕ တြန္႔သြားေရးမဟုတ္။ ေထာင္ကို ထီမထင္ေရး၊ ေထာင္မေၾကာက္ေရး ျဖစ္သည္။ “ေထာင္ထဲက ထြက္လာခဲ့တယ္၊ အျပင္ေရာက္ေတာ့လည္း ေထာင္ကိုပဲ ေရာက္ေနရ ျပန္ပါပေကာလား၊ ေထာင္ႀကီးတာနဲ႔ ေသးတာပဲ ကြာတယ္”ဟု အႏွစ္ ၂၀ အၾကာမွ ျပန္ေတြ႔ရေသာ အျပင္ေလာက ျမန္မာျပည္ႀကီးကို သံုးသပ္သည္။ တျပည္လံုး “ကိုကိုးကြ်န္း” ျဖစ္ေနၿပီဟု ျမင္သည္။
လူ႔ငရဲကို ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ အသက္ ၆၀ အရြယ္တြင္ ေထာင္ထဲသို႔ စဝင္သြားၿပီးေနာက္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ခံစားမႈ၊ ေတြးေတာမႈ၊ စိတ္ပဋိပကၡမ်ားမွ စထားသည္။ ငါဘယ္လို ျပံဳးမလဲ၊ မုန္းမလဲ၊ ႐ုန္းမလဲ၊ ဝုန္းမလဲ၊ ဆံုးမလဲ၊ သုဥ္းမလဲ၊ ငါဘယ္လို ႀကံမလဲ၊ ဖန္မလဲ၊ ခံမလဲ၊ လွန္မလဲ၊ ညံမလဲ၊ ထန္မလဲ၊ ႏွံမလဲဟု လူလုပ္ ငရဲထဲသို႔ ေရာက္ၿပီးေနာက္ မာန္တင္းသည္။ ရင္ေကာ့သည္။
စစ္ေၾကာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပန္ေျပာမေနခ်င္ေတာ့ဟု ဦးဝင္းတင္က ျပည္ဖံုးကားခ်သည္။ “တိရစာၦန္ထက္ ပိုမို ႐ိုင္းပ်ရက္စက္၊ က်င့္ပ်က္ ၾကမ္းၾကဳတ္စြာ စစ္ေမး ညွဥ္းပန္း ႏွိပ္စက္ၾကတယ္” ဟုသာ လိုရင္းတိုရွင္း သ႐ုပ္ေဖာ္သည္။
လူထုအေပၚ ဥပေဒမဲ့ ႏွိပ္စက္ကလူ ျပဳသူ အာဏာပိုင္မ်ားကို ဘယ္လို သေဘာထားမည္လဲဟု ဆင္ျခင္သည္။ ရွစ္ေလးလံုး ကာလ အတြင္းက ဦးႏုေျပာခဲ့သည့္ ေခ် ၂ ေခ်ကို ဦးဝင္းတင္က ဆြဲထုတ္ျပသည္။ လက္စားေခ်ႏွင့္ သင္ပုန္းေခ်။ ဘယ္ေခ်ကို လက္ခံၾကမလဲဟု ေမးခြန္းထုတ္သည္။
ေရရွည္တြင္ စိတ္ခိုင္မာမႈ ဦးမက်ိဳးေစေရးအတြက္ မက်ိဳးပဲ့ေရးတရား သံုးပါးကို ခ်မွတ္သည္။ စိတ္ဓာတ္ မက်ိဳးပဲ့ေစနဲ႔၊ က်န္းမာေရး မက်ိဳးပဲ့ေစနဲ႔၊ စုဖြဲ႔မႈ မက်ိဳးပဲ့ေစနဲ႔။ ေထာင္က်ေနျခင္းသည္ အခ်ိန္ ေလလြင့္ ကုန္ဆံုးေစျခင္း မဟုတ္၊ “အေရးေတာ္ပံုတပ္သား”အျဖစ္ အမႈထမ္းေနျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဦးဝင္းတင္က ယူဆသည္။ ေခတ္ဝန္ကိုထမ္း၍ ေခတ္လမ္းကို ေလွ်ာက္ျခင္းဟု သံုးသပ္သည္။
ေထာင္တြင္း ပါတီစြဲ၊ အယူစြဲေတြ ကိုယ္စီရွိသည္။ ယင္းမွ ေပၚေပါက္လာေသာ အျငင္းပြားစရာ၊ သေဘာ မတူႏိုင္သည္မ်ားကို လူမႈေရးအရ ခင္မင္ေအာင္ ျပဳၿပီး အရင္ညွိရပံုကိုလည္း စိတ္ဝင္စားဖြယ္ သိရသည္။ အက်ဥ္းက် ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ား၏ လူမႈဆက္ဆံေရး၊ အယူအဆ ဆက္ဆံေရးကို ျမင္ရသည္။
ေထာင္ဘာသာေဗဒကုိလည္း ဦးဝင္းတင္က မလြတ္ေအာင္ မွတ္တမ္းတင္သည္။ အက်ဥ္းဦးစီး (အကစ) သည္ အၾကမ္းဖက္ ဦးစီးဌာန၊ အူေၾကာင္ေၾကာင္ ဦးစီးဌာန၊ အက်ိဳးရွာ ဦးစီးဌာန၊ အကုန္ႏိႈက္ ဦးစီးဌာနဟူ၍ ဝိၿဂိဳဟ္ျပဳထားသည္။
အက်ဥ္းသားတို႔၏ စိတ္အေျခအေန၊ ကြ်မ္းက်င္မႈကို လိုက္ၿပီး “ေၾကာင္” အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုလည္း နာမည္ တပ္ျပသည္။ “လြတ္ေၾကာင္” ဆိုသည္မွာ လြတ္ခါနီး ေၾကာင္ေသာသူ၊ လြတ္မည္ထင္၍ ေၾကာင္ေသာသူ၊ လြတ္လြတ္ မလြတ္လြတ္ လြတ္မည့္ အေၾကာင္း ေျပာေၾကာင္သူ၊ ေတာင္ၾကြက္ ဟု အမည္ေပးထားသည္က လြတ္မည့္ရက္ တြက္ၿပီး ေၾကာင္ေသာ “တြက္ေၾကာင္”၊ ေဘာင္ၾကဳတ္ဟု ေခၚေသာ “ဘုတ္ေၾကာင္”လည္း ရွိသည္။
အက်ဥ္းက် ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားႏွင့္ ျပင္ပမွ မိသားစု၏ ရင္နာဖြယ္ ဆက္ဆံေရးကိုလည္း ျမင္ရသည္။ မိခင္၊ ဇနီး၊ အစ္မ၊ ညီမ၊ တူမ၊ သမီး စသည့္ မွ်ေဝ ခံစားဘက္မ်ားကိုလည္း မလြတ္ေစရ။ “ႏိုင္ငံေရး သယံဇာတ ရင္းျမစ္ေတြ”ဟု ဦးဝင္းတင္က ဂုဏ္ျပဳသည္။ အိမ္ေထာင္သက္ ႏွစ္ ၄၀၊ ေထာင္ဝင္စာ ေတြ႔ရသည္မွာလည္း ႏွစ္ ၄၀ ဟု ေျပာေသာ ဘိုးေတာ္ခင္ဝင္း၏ ဇနီး အေၾကာင္းလည္း ပါသည္။ အေဖကို မျမင္ဖူးသျဖင့္ ေတြ႔သမွ် ေထာင္ဝန္ထမ္းကို အေဖေခၚမိေသာ သမီးေလးကို အေမျဖစ္သူက ႐ိုက္သည္။ အေဖအစစ္ႏွင့္ ေတြ႔ေသာအခါ ထပ္႐ိုက္မည္စိုး၍ အေဖဟု မေခၚသည့္ မိသားစု၏ အျဖစ္မွာလည္း ရင္နင့္စရာ ျဖစ္သည္။ မွ်ေဝ ခံစားဘက္မ်ား မရွိလွ်င္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား အဖို႔ “ေတာ္လွန္-မာန္-ဉာဏ္-သတၱိ” မ်ား ခမ္းေျခာက္ ေပ်ာက္ဆံုးမည္ဟု ေထာက္ျပသည္။
ဘီလ္ရစ္ခ်တ္ဆန္၊ ပါေမာကၡ ပီညဲ႐ိုး ႏွင့္ ကင္တာနားတို႔၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား ကိုလည္း ေထာင္တြင္း ဆင္းရဲဒုကၡ ေလွ်ာ့နည္းေရး အက်ိဳး မျဖစ္လာသျဖင့္ ဦးဝင္းတင္က ေထ့ေငါ့သည္။ သူတို႔ေမးျမန္း ျပန္သြားၿပီးေနာက္လည္း ထမင္းသည္ “ေခြးအန္ဖတ္” ျဖစ္ၿမဲ၊ ညဘက္တြင္ ျခင္ကိုက္ၿမဲဟု သေရာ္သည္။ ေထာင္ထဲတြင္ စာမဖတ္၊ စာမေရး၊ သီခ်င္းမဆိုရ ပိတ္ပင္ထားသျဖင့္ မ်ိဳးျဖဳတ္ သတ္ျဖတ္မႈ (Genocide) ကဲ့သို႔ပင္ အသိဉာဏ္ မ်ိဳးတံုးၿပီး နလပိန္းတံုး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနမႈ (Intelectocide) ဟု စကားသစ္တြင္၍ ဦးဝင္းတင္က ဘီလ္ရစ္ခ်တ္ဆန္ကို ေျပာခဲ့သည္။
သြားတေခ်ာင္းမွ မရွိသျဖင့္ မႏူးမနပ္ ၾကမ္းတမ္းေသာ လံုးတီးဆန္ကို အာဟာရ အလို႔ငွာ ရွစ္ႏွစ္လံုးလံုး သြားဖံုးႏွင့္ ႀကိတ္ခဲ့ရသည္ကို အစာမေၾကသလို ကမာၻမေၾကဘူးဟု ကမၸည္းထိုးထားသည္။
ေထာင္ထဲတြင္ တီဗီ၊ ေကာေဇာသြင္းၿပီး ေထာင္အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ ထမင္းအတူစားသူ သူေဌးႀကီး ေမာင္ဝိတ္၊ တိုင္းျပည္ တိုးတက္ ေစခ်င္တယ္ ဟု ေျပာေသာ အာဏာရွင္ ဦးေနဝင္း၏ေျမး ေအးေနဝင္း၊ အကုန္လံုး ဝင္ဆံ့ေအာင္ ေပါင္းတတ္ေသာ ဘိုးေတာ္ခင္ဝင္း၊ ဦးဝင္းတင္၏ ကဗ်ာကို ႀကိဳက္လွ၍ အဂၤလိပ္ ဘာသာျပန္ၿပီး ေထာင္ထဲတြင္ ရြတ္ျပသူ ေဒါက္တာခင္ေဇာ္ဝင္း၊ ေထာက္လွမ္းေရး နားရြက္ကို တံေတြးစြတ္ေသာ ေထာင္ေဖာက္ဟီး႐ိုး ျမင့္ေအာင္၊ ေထာင္ေက်ာ္ေျပးေသာ ကြ်ဲႀကီးမွသည္ ေထာင္ေဆး႐ံုတြင္ ဟင္းခ်က္ေရာင္းေသာ အက်ဥ္းသား တိုနီခါးအထိ သူျမင္ရသေလာက္ကို ဦးဝင္းတင္က ေရးျပသည္။
ေထာင္တြင္း အလုပ္ခိုင္းမႈမ်ားကို “အလုပ္ဆိုႏိုး ဘုတ္ဆိုႏိုး”ဟု အာခံခဲ့သည္။ “ႏိုးသံေျခက်င္း ႏိုးထမင္း” ဟုလည္း ဆန္႔က်င္ ခဲ့ၾကသည္။ ေထာင္အာဏာပိုင္မ်ား ဘာေျပာေျပာ ဟားတိုက္ရယ္သည့္ “ဟားတိုက္ပြဲ” လုပ္သည့္ တ႐ုတ္ လူငယ္တေယာက္ အစ ေပ်ာက္သြားပံုကိုလည္း မွတ္တမ္း တင္ထားသည္။
ေထာင္တြင္း လက္ေရးစာေစာင္မ်ား ျဖန္႔ၾကသည္။ “ၾကက္တူေရြး”ဟု နာမည္ဝွက္ ေပးထားေသာ ေရဒီယိုမ်ား ခိုးသြင္းၾကသည္။ ေထာင္တြင္း အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္ ခံရမႈမ်ားကို စာမ်က္ႏွာ ၁၀၀ ခန္႔ပါ အစီရင္ခံစာေရးၿပီး အျပင္သို႔ ထုတ္ၾကသည္။ ေထာင္တြင္း ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ရင္တမမ ဖတ္ရသည္။
ရွည္လ်ားလွေသာ အထီးက်န္ ေလွာင္ပိတ္ကာလအတြင္း ၁၂ ႏွစ္သား အရြယ္တြင္ စခဲ့ၿပီး ၁၉ ႏွစ္သား အရြယ္တြင္ ျမဳပ္ႏွံပစ္ခဲ့သည့္ ဦးဝင္းတင္၏ ကဗ်ာဗီဇက ျပန္ႏိုးထလာသည္။
“ကုန္ခ်င္သေလာက္ ကုန္စမ္း
တစ္ရက္ကုန္မလား တစ္သက္ကုန္မလား
တစ္လကုန္မလား တစ္ဘဝကုန္မလား
တစ္ႏွစ္ကုန္မလား တစ္ေခတ္ကုန္မလား
….........
…..........
တိရစာၦန္႐ံုက က်ားလို
ေလွာင္အိမ္ထဲမွာ တလြန္႔လြန္႔နဲ႔
က်ားညြန္႔တံုးေတြ ထင္လား။
မွားလိုက္တဲ့ အျမင္
ဟားတိုက္လို႔ ရယ္ခ်င္စရာ”
(က်ားရဲငါ ကဗ်ာမွ)
ကဗ်ာမ်ားကလည္း မာေၾကာမႈကို ထင္ဟပ္ေနသည္။ ၁၉၉၀ တြင္ ကဗ်ာရွည္ႀကီးမ်ား ေရးခဲ့သည္။ ကဗ်ာ ျပဇာတ္ ရွည္ႀကီးမ်ားလည္း ပါသည္။ ကဗ်ာရွည္ႀကီးမ်ားကို လႏွင့္ခ်ီ၍ အခန္းနီးခ်င္းမ်ားကို ရြတ္ဆိုျပခဲ့သည္။ “ယမမင္း ငါ” ကဗ်ာတြင္ ငရဲကို အာဏာရွင္မ်ားအတြက္ တထပ္တိုး၍ ငရဲႀကီးကိုးထပ္ လုပ္ခဲ့သည္။ “ကိုးထပ္ငရဲကို ဂ်ိဳးမကပ္တဲ့ အိုး (Tefloncoated) လုပ္မယ္” ဟု ႀကိမ္းဝါးသည္။
နံရံ၊ ပလတ္စတစ္ စသည္မ်ားေပၚ၌ ေရးခဲ့သည့္ ဦးဝင္းတင္၏ ကဗ်ာမ်ားလည္း “ေပ်ာက္ေသာကဗ်ာ ၾကာရင္ေမ့” ျဖစ္ကုန္သည္လည္း ရွိသည္။
ေထာင္မွတ္တမ္း နိဂံုးမသတ္မီ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း၊ ေရႊဂံုတိုင္ ေၾကညာစာတမ္းကို ဆက္လက္ ဆုပ္ကိုင္ေၾကာင္း ဦးဝင္တင္က ထည့္ေရးထားေသးသည္။ “စစ္ကြ်န္ေခတ္တြင္ လူရာမဝင္လို” ဟု စိတ္ပ်က္စကား ဆိုသည္။
က်ေနာ္တို႔ စာနယ္ဇင္းသမား ေပါက္စ ျဖစ္စဥ္ ဝါရင့္ အယ္ဒီတာႀကီးမ်ားက ဦးဝင္းတင္ ဘာသာျပန္ေသာ “ကြိ” ကို ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ ဖတ္ဟု တိုက္တြန္းၾကသည္။ “ကြိ” သည္ က်င့္ဝတ္ကို အေလးအျမတ္ထားေသာ သတင္းစာသမား တေယာက္ အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ ယခုလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံေရးသမား လုပ္ခ်င္လွ်င္ ဦးဝင္းတင္၏ ေခတ္သစ္ ေထာင္ဋီကာ ျဖစ္ေသာ “ဘာလဲဟဲ့ လူ႔ငရဲ” ကုိ ဖတ္ဟု ဆိုၾကပါလိမ့္မည္။ ။
Ref: ဧရာဝတီ္
Friday, March 26, 2010
ဦးဝင္းတင္၏ ေထာင္ဋီကာ
Labels:
သတင္းေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment