ဘာသာတရားရဲ့ အဆံုးအမမ်ားနဲ႔ ဘဝတည္ၿမဲေရးအတြက္ လုိအပ္ခ်က္ၾကား ေစ့စပ္ေရးလုပ္ရတဲ့ သေဘာကို ဒုကၡသည္ စခန္းမွာ လက္ေတြ႔ ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ နတ္ေတာ္ လျပည့္ေက်ာ္ လမင္းရဲ့ လေရာင္က အင္ဖက္မိုးကို အလင္းေဖာက္ ထားတဲ့ ပလပ္စတစ္ အမိုး ၾကားကေန တဲအိမ္ထဲကို ျဖာက်ေနပါတယ္။ သက္ၾကီး ေခါင္းခ်ခ်ိန္ ၾကက္တြန္သံကို ၾကားေနရေပမယ့္ ခါတိုင္းလို ကေလးငိုသံ၊ ကေလး ေခ်ာ့သံေတြကို မၾကားရပါဘူး။ တဲအိမ္ေတြရဲ့ သဲပြတ္ကာ ဝါးနံရံေတြမွာ ေန႔နံ ၇ရက္ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ပန္း၊ အရြက္၊ အညြန္႔ကို ပရိတ္ၾကိဳးေတြနဲ႔ ခ်ည္ပတ္ ထားတယ္။ ေနဝင္ၿဖိဳးဖ်၊ ညီအကို မသိတသိ အခ်ိန္၊ ႏြား႐ိုင္းသြင္းခိ်န္လို႔ ေခၚၾကတဲ့ အခ်ိန္ေလာက္မွာ ကေလးငယ္ေတြ တအိမ္နဲ႔တအိမ္ မကူးခိုင္းေတာ့ဘူး။ အိမ္ထဲက အိမ္ျပင္ မထြက္ခုိင္းေတာ့ဘူး။
မိခင္ေတြရဲ့ ဘုရားရွိခိုးသံ၊ ဘုရားစာရြတ္သံကိုလဲ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ၾကားေနရတယ္။ ကိုယ့္အိမ္ထဲကို ျပင္ပက ဘယ္အေမွာင့္ ပေယာဂမွ မလာႏိုင္္ေအာင္ အသံနဲ႔ ပိတ္ဆို႔ေနၾကတာေပါ့။ ခါတိုင္း သြားေနက်မို႔ ကေလးေတြက အိမ္ျပင္ မထြက္ရလို႔ ငိုၾကတယ္။ သူတို႔ရဲ့ လြတ္လပ္ခ်င္စိတ္၊ သြားခ်င္စိတ္ကို စကားန႔ဲ မေျပာႏိုင္ေတာ့ အသံထြက္ ငိုျပၾကတယ္။ ကေလးငိုသံက မိဘအသည္းႏွလံုးကို ခါတို္င္းလို ကိုင္မလႈပ္ ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ကေလးကို အလုိလိုက္လြန္းတဲ့ ေနရာမွာ ၿပိဳင္ဘက္ကင္းတဲ့ သရက္ အက်ဥ္းေထာင္မွာ အက်ဥ္းက် ခံခဲ့ရတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ၾကီးေတာင္ သူ႔သမီးေလး တင္ပါးကို တျဖန္းျဖန္း ႐ိုက္ေနလို႔ အိမ္နီးခ်င္းေတြေတာင္ အံ့ၾသ ေနၾကရတာ။
ဒုကၡသည္ စခန္းေလးမွာ ဒီဇင္ဘာလအတြင္း လူေလးဦးဆက္တုိက္ ဆံုးသြားလို႔ ဒုကၡသည္ေတြ အားလံုး ထိတ္လန္႔ သြားၾကတယ္။ ဒုကၡသည္ စခန္းမွာ ရြာထဲနဲ႔ PAB လို႔ ေခၚတဲ့ ရပ္ကြက္ေပါင္း ၁၆ခု ရွိပါတယ္။ ရြာထဲမွာ ကရင့္လူမ်ိဳး အမ်ားစု ေနၾကၿပီး PAB မွာေတာ့ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ေနထိုင္ၾကပါတယ္။ ရြာထဲမွာ ကရင္လူမ်ိဳး အသက္ ၁၄ ႏွစ္ အရြယ္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေလး ႏွစ္ေယာက္ မေရွးမေႏွာင္းေလးမွာ ျမက္သတ္ေဆး ေသာက္လုိ႔ ေသသြားတယ္။ အသက္ငယ္ရြယ္ၿပီး က်န္းမာေရးလဲ အေကာင္းၾကီးမုိ႔ ၾကားရသူ ျမင္ရသူေတြ စုတ္တသပ္သပ္ ျဖစ္ကုန္ၾကတာေပါ့။
ဒီဇင္ဘာလမွာ ခရစၥမတ္ လက္ေဆာင္ အျပန္အလွန္ ေပးၾကတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသား မိဘေတြက ကိုယ့္သား သမီးကို ေငြေၾကး၊ ပစၥည္း ဝယ္ေပးရတာမ်ိဳး ရွိပါတယ္။ ျမက္သတ္ေဆး ေသာက္ေသတဲ့ ေက်ာင္းသားေလးက သူ႔အမိုးနဲ႔ အပါးကို ခရစၥမတ္ လက္ေဆာင္ေပးဖို႔ ေငြေတာင္းသတဲ့။ ဒီေတာ့ မိဘေတြကလဲ “ ငါတို႔ေတာတိုး ဝါးခုတ္စားရတဲ့ သူေတြ။ ဖိုးခြားေတာင္းတဲ့ ေငြ ဘယ္ေပးႏိုင္မလဲ။ ခုေတာင္ ပါမိုက္ (သစ္ေတာတာဝန္ရွိသူ)ေတြက ေတာထဲမွာေတြ႔ရင္ ေသနတ္နဲ႔ ပစ္မယ္ ေျပာလို႔ အပါးေတာထဲ မသြားရဲဘူး။ ရိကၡာ ပဲ ရွိရင္လဲ အပါး ေရာင္းေပးပါတယ္။ ရိကၡာ ပဲ မရတာေတာင္ ၆ လ ရွိၿပီ။ ဖိုးခြားကို ေပးခ်င္တာေတာ့ လက္ကုန္ပဲ” လို႔ ေျပာတယ္တဲ့။
ကေလးကလဲ ေက်ာင္းမွာ မေပးႏိုင္ရင္ မ်က္ႏွာငယ္မယ္။ အရွက္ရမယ္လို႔ဘဲ စိတ္ထဲစြဲေနမွာ။ ဘဝရဲ့ ပကတိ အတိုင္းကို လက္မခံႏိုင္ဘူး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီမွာတင္ ျမက္သတ္ေဆး ေသာက္လိုက္တယ္။ ဒုကၡသည္ စခန္းေလးရဲ့ ေဆး႐ုံမွာ ၂ ရက္ ခံလုိက္ေသးတယ္။ ၂ ရက္ အၾကာမွာ ဆံုးသြားတယ္။ မိန္းကေလးကလဲ သူ႔အိမ္က သူလိုခ်င္တာ လုပ္မေပးႏိုင္လုိ႔ ျမက္သတ္ေဆး ေသာက္ေသတာ။ သူကလဲ ေဆး႐ုံမွာ ၃ ရက္ ခံတယ္။
ဒီကေလးေတြက လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အၾကီးၾကီးရဲ့ ပညာေပး ေဟာေျပာမႈေတြ၊ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ့ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ မႈေတြကို မခံစား လိုက္ရဘူး။ စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ့ ေသနတ္က်ည္ဆံ၊ ေျမျမႇဳပ္မိိုင္း၊ ေျမျမႇဳပ္ဗံုးေတြရဲ့ ဒဏ္ကို ေၾကာက္လို႔ ထြက္ေျပး လာရတဲ့ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ ကရင္မိသားစုက ေမြးဖြား လာခဲ့ၾကတာ။ ဒုကၡသည္ စခန္းရဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈေတြၾကား၊ မျပည့္စံုမႈေတြၾကား ၾကီးျပင္း ခဲ့ၾကရသူေတြပါ။ ေသျခင္းတရားက သူတုိ႔ရဲ့ လြတ္ေျမာက္မႈလို႔ သူတို႔ ေတြးမိျခင္းက ေၾကကြဲဖို႔ ေကာင္းလွပါတယ္။
ဒုကၡသည္စခန္းသာ သူတို႔ကမၻာလို႔ ေတြးထင္ခဲ့ၾကမယ္။ ေလာကမွာ ျပည့္စံုျခင္းကို ေပ်ာ္ရႊင္ ရယ္ေမာျခင္းနဲ႔ ေဖၚျပၿပီး၊ မျပည့္စံုျခင္း၊ မရွိျခင္းကို ငိုေၾကြးျခင္းနဲ႔ ေဖၚျပၾကေပမယ့္ ခုကေလးေတြကေတာ့ ေသျခင္းတရားနဲ႔ ေဖၚျပသြားၾကတယ္။ ေက်ာင္းသားေလးရဲ့ ေနာက္ဆံုး ခရီးကို သူ႔သူငယ္ခ်င္း ေက်ာင္းသားေတြ အကုန္ လုိက္ပို႔ၾကတာမ်ား သုသာန္တခုလံုး လူငယ္ေတြခ်ည္းပဲ။ ေက်ာင္းသားေလး ေနာက္ဆံုး ဝတ္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းဝတ္စံု၊ လြယ္အိတ္ အသံုးအေဆာင္ေတြကို သူငယ္ခ်င္းေတြက စင္ေလးလုပ္ၿပီး ယူလာၾကတယ္။ ေက်ာင္းသားေလး ကိုင္ခဲ့တဲ့ ပစၥည္းေလးေတြက ခုေတာ့ ပိုင္ရွင္မဲ့သြားၿပီ။ ဘဝသစ္မွာ သူငယ္ခ်င္း ျပည့္စံု လံုေလာက္ဖုိ႔ သူတို႔ လက္ေဆာင္လဲမယ့္ ပစၥည္းေလးေတြကို ထည့္ေပး လိုက္ၾကတယ္။
ဒီကေလးေတြ ေသဆံုးၿပီး ရက္ပိုင္းေလးမွာဘဲ ပလာ႐ုံးေရွ႕က ရခုိင္လူမ်ိဳး ေက်ာင္းဆရာမ အသက္ ၄၇ ႏွစ္ ႐ုတ္တရက္ ေသဆံုး သြားတယ္။ သူ႔မွာ ႏွလံုးေသြးတိုးေရာဂါ ရွိလို႔ အုန္းဖ်န္ ေဆး႐ုံမွာ ေဆးသြားကုတာ ေရာဂါ သက္သာလို႔ သူ႔အိမ္ျပန္ခဲ့တာပါ။ အဲဒီ့ေန႔က ထားဝယ္ အမိ်ဳးသမီးၾကီးက ထားဝယ္ သားေတြကို ရဟန္းခံ ရွင္ျပဳ လုပ္ေပးတဲ့ေန႔။ သိမ္ဆင္းေလာင္းဖို႔ ရခုိင္ဆရာမ ျပင္ဆင္ေနတာ။
အဲဒီ့အခ်ိန္မွာ သူ႔ရင္ဘတ္ထဲက စူးကနဲ႔ေအာင့္လို႔ ထိုးအန္ခ်လုိက္တယ္။ ဒုကၡသည္ စခန္းေလးက ေဆး႐ုံကို အေရးေပၚ တင္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားၾကတယ္။ ေဆး႐ုံသြားဖုိ႔ လူနာကို ပုခက္နဲ႔ ပို႔ရင္ပို႔၊ ဒါမွမဟုတ္ ရိကၡာဆန္ တြန္းလွည္းနဲ႔ ပို႔ရပါတယ္။ ဒီလုိလူစုၿပီး ေျခလ်င္ သြားရတဲ့ အခ်ိန္မွာ လူနာရဲ့ အသက္ကိုလုဖုိ႔ အခ်ိန္ နည္းပါးခဲ့ရတယ္။ ေဆး႐ုံေလးရဲ့ ေဆးဝန္ထမ္းေတြမွာ ေစတနာက လြဲၿပီး ဘာမွ မျပည့္စံု ရွာပါဘူး။ ေဆး႐ုံ ကုတင္ေလးေပၚ လူနာကိုခ်၊ အေရးေပၚ ကုသနည္းနဲ႔ ႏွလံုးခုန္ဖို႔ ၾကိဳးစားေပမယ့္ လူနာ ၿငိမ္သက္ သြားခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီ့ေန႔က မိသားစုနဲ႔အတူ ဘဝတူ ဒုကၡသည္ေတြရဲ့ ေၾကကြဲမႈက ထြက္ေပၚလာတဲ့ ငိုေၾကြးသံကို မုိးနတ္မင္းေတြ ဂ႐ုဏာ သက္သြားလို႔ ထင္ပါရဲ့။ ဒီဇင္ဘာလၾကီး မိုးေတြ ရြာခ်လိုက္တာ ဒုကၡသည္ စခန္းတခုလံုး ရႊဲရႊဲစိုပါေရာလား။ ရဟန္းခံ ရွင္ျပဳ တရားနာ ေရစက္ခ်ပြဲမွာ ခုျမင္ခုေပ်ာက္ ေသျခင္းတရားကုိ လက္ေတြ႔ျပၿပီး ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားကို နာယူခဲ့တဲ့ မစိန္ေအးက တရားမနာခင္ ေနာက္ေျပာင္ ေနေသးတယ္။” ဆရာမ နားေနတဲ့သူေတြ သတိထား။ စာထဲ ပါသြားဦးမယ္” တဲ့။
မစိန္ေအးက ဒုကၡသည္ဘဝမွာ လန္းဆန္းတက္ၾကြၿပီး ေလာကဓံကို ရဲရဲရင္ဆိုင္ရဲသူ။ ဒုကၡသည္ အခ်င္းခ်င္းကို သူ႔စကားလံုး၊ သူ႔အၿပံဳးေတြနဲ႔ လန္းဆန္း ေစသူပါ။ တရားနာတဲ့ ေန႔က ၁၂-၁၂-၂ဝ၁ဝ။ ၂ဝ-၁၂-၂ဝ၁ဝ ညေနမွာ မစိန္ေအး ဆံုးသြားၿပီတဲ့။ က်မတုိ႔ေတြ ၾကားၾကားခ်င္း မယံုဘူး။ က်န္းမာ ရႊင္လန္းေနတဲ့ မစိန္ေအးနဲ႔အတူ က်မတို႔ တရားနာခဲ့ၾကေသးတယ္ေလ။
မစိန္ေအးမွာ ေသြးတိုးရွိသတဲ့။ အဲဒီ့ေန႔က သူေသြးတုိးတယ္ဆိုၿပီး ေသြးက်ေဆး ေသာက္တယ္။ ေသြးက်ေဆး ေသာက္ၿပီး မၾကာခင္ ဗိုက္ေအာင့္ တယ္တဲ့။ ဗိုက္ေအာင့္ေတာ့ သူေဆး႐ုံ တက္တယ္။ ေဆး႐ုံ ေရာက္ျပီး ၃ ရက္ အၾကာမွာ သူဆံုးတယ္။ ေဆး႐ုံကေန ဒုကၡသည္ စခန္းထဲက သူ႔တဲအိမ္ေလးဆီ မစိန္ေအးကို သယ္ခဲ့ၾကတယ္။
မစိန္ေအးရဲ့ ေနာက္ဆံုးခရီးကို ဒုကၡသည္စခန္း PAB တခုလံုး လိုက္ပို႔ၾကလို႔ သုသာန္ တခုလံုး လူေတြနဲ႔ ျပည့္သြားတယ္။ မစိန္ေအးရဲ့ ႐ုပ္ကလပ္ကို သုသာန္အဝင္မွာ ေစာင့္ေနသူေတြက ခဲေတြနဲ႔ ေပါက္ၾကတယ္။ “ေနာက္လာအုံးမလား”လို႔ ေျပာၿပီး အားပါတရ ေပါက္ၾကတာ။ မစိန္ေအးကို ထမ္းလာသူေတြက” ေနာက္မလာေတာ့ပါဘူး”လို႔ ဝိုင္းေအာ္ၾကတယ္။ ဒုကၡသည္ စခန္းရဲ့ ညိွဳးႏြမ္း၊ အားငယ္ သိမ္ငယ္မႈေတြက ေသျခင္း တရားမွာေတာင္ ရွိတယ္။
ေတာေတာင္ေတြရဲ့ ေဘးသစ္ပင္ၾကီးေတြၾကားထဲမွာ မစိန္ေအးကို ေျမျမႇဳပ္ၾကတယ္။ ပုဇဥ္းရင္ကြဲသံ၊ ပုရစ္သံ၊ အေဖာ္မဲ့တဲ့ ငွက္ကေလးေတြရဲ့ အသံၾကား မစိန္ေအး တေယာက္ထဲ က်န္ခဲ့တယ္။ သဘာဝ တရားကဘဲ မစိန္ေအးကို အေဖၚျပဳ က်န္ခဲ့ေတာ့တယ္။
ဒုကၡသည္ စခန္းေလးမွာေတာ့ စခန္းအုပ္ခ်ဳပ္သူေတြက ကိုယ့္ဘာသာတရား ေတြနဲ႔ အႏၲရာယ္ ကင္းေအာင္ လုပ္ၾကမယ္လို႔ ေဆြးေႏြး တိုင္ပင္ၾကတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အတြက္ ရဟန္း သံဃာေတာ္ ေတြက ဒုကၡသည္ စခန္းရဲ့ ေလးဘက္ေလးတန္မွာ တခ်ိန္ထဲ တျပဳိင္ထဲ ပရိတ္ရြတ္မယ္။ ၿပီးေတာ့ မေကာင္းဆိုးဝါး ေတြကို ဒုကၡသည္ စခန္းက ထြက္သြားေအာင္၊ ေနာက္ထပ္ မလာေအာင္ သံပံုးတီး ေမာင္းထုတ္မယ္။ တဲအိမ္ေလးေတြထဲ ေနထိုင္သူအားလံုး သံပံုးတီး ေတာထုတ္မွာမို႔ စခန္း အုပ္ခ်ဳပ္သူ ထိုင္းပလာဆီက ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းမယ္။ ပလာ ခရီးသြားေနလို႔ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ တဲအိမ္ေလးေတြရဲ့ လမ္းဆံု လမ္းခြေလးေတြမွာ ရဟန္း သံဃာေတြက အႏၲရာယ္ကင္း ပရိတ္ ရြတ္ေပးေနၾကတယ္။
ပရိတ္ေရေတြကို တဲအမိုးေပၚ၊ တဲအိမ္ေဘးေတြကိုျဖန္းၿပီး ပရိတ္ၾကိဳးေတြ ကိုေတာ့ ကေလးေတြရဲ့ လည္ပင္းေတြ၊ လက္ေတြမွာ ခ်ည္ေပး ထားၾကတယ္။ ကေလး မိခင္ေတြရဲ့ စိုးရိမ္ပူပန္တဲ့ အသံေတြ၊ က်န္းမာေရး အတြက္ ပူပန္ေနတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြရဲ့ ေသာက စြက္ေနတဲ့ အသံေတြက က်မရင္ကို နာက်င္ ေစပါတယ္။
ဒီစကားသံ၊ ဒီျမင္ကြင္းေတြကိုၾကည့္ၿပီး က်မကဗ်ာဆရာ ျမျမင့္မိုရ္ရဲ့ ကဗ်ာထဲကလို ကံၾကမၼာ ျဖစ္ခ်င္လိုက္တာ။ ကဗ်ာ ေခါင္းစဥ္ကိုေတာ့ က်မ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ကဗ်ာစာသားေလးက ဒုကၡသည္ က်မတုိ႔ အတြက္ ျမက္ျမက္ သက္သက္၊ ကြင္းကြင္း ကြက္ကြက္ပါပဲ။
လက္ညိွဳးညႊန္ရာ
ေကြ႔ေကာက္စီးဆင္းရလြန္းလို႔
က်ေနာ္ဟာကံၾကမၼာျဖစ္ခ်င္ခဲ့တယ္
အိပ္မက္ေတြ
တရာသီၿပီးတရာသီ
ရိတ္သိမ္းခံရလြန္း
က်ေနာ္ဟာကံၾကမၼာျဖစ္ခ်င္ခဲ့တယ္
ဆုေတာင္းျခင္းရဲ့ေက်းကြ်န္ျဖစ္ရဖန္မ်ားလြန္းလို႔
က်ေနာ္ဟာကံၾကမၼာျဖစ္ခ်င္ခဲ့တယ္
ျဖည့္ဆီးျခင္းရဲ့အရွင္သခင္အျဖစ္
အရာအားလံုးကိုျပ႒ာန္းဖို႔
က်ေနာ္ဟာကံၾကမၼာျဖစ္ခ်င္ခဲ့တယ္
ေလာကဓံကို
ပ်စ္ပ်စ္ႏွစ္ႏွစ္ဆက္ဆံဖို႔
က်ေနာ္ဟာကံၾကမၼာျဖစ္ခ်င္ခဲ့တယ္……………တဲ့။
က်မသာ ကံၾကမၼာ ျဖစ္ခဲ့ရင္
မေကာင္းဆိုးဝါးနဲ႔တူတဲ့
စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို
ဖယ္ရွားပစ္လုိက္ခ်င္ပါရဲ့ ………………………………။
Ref: မဇၽၥိမ
0 comments:
Post a Comment