ကိုဝိုင္း
မတ္လ ၀၂ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ ဥပေဒမူၾကမ္းေကာ္မတီ ဥကၠ႒ မ်ားသည္ သူတို႔၏ လႊတ္ေတာ္ဒုဥကၠ႒ တာဝန္မ်ားမွ ႏုတ္ထြက္သင့္မသင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမတ္မ်ားအၾကား မရွင္းမလင္း ျဖစ္ေနသည္။
အဂၤါေန႔က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ “ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီအဖြဲ႔” စာရင္းကုိ သက္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒မ်ားက ေၾကညာခဲ့ရာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဒုဥကၠ႒ ဦးနႏၵေက်ာ္စြာႏွင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဒုဥကၠ႒ ဦးျမညိမ္းတို႔လည္း ပါဝင္ေနသည္။ ထို႔ေနာက္ သူတို႔ကို ေကာ္မတီ ဥကၠ႒မ်ားအျဖစ္ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒မ်ားကပင္ ခန္႔အပ္ခဲ့ သည္။
လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒႏွင့္ နည္းဥပေဒ မွ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီ ဝင္အျဖစ္ မွရပ္စဲ ျခင္း၌ “ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ရာထူးတခုခုသို႔ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ ခံရပါက ေကာ္မတီ ဝင္အျဖစ္မွ အလိုအေလ်ာက္ ရပ္စဲသည္။ (၁) လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒၊ (၂) လႊတ္ေတာ္ ဒုဥကၠ႒” ဟု ဖြင့္ဆို ထားမႈအေပၚ မရွင္း လင္းၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
“တကယ္ေတာ့ လႊတ္ေတာ္ ဒုဥကၠ႒ ျဖစ္ရင္ ေကာ္မတီဝင္ကို လုပ္လို႔မရေတာ့ဘူး။ သူက သီးသန္႔ ဥကၠ႒လုပ္ရင္ ေကာ္မတီဝင္က သပ္သပ္ ၁၅ ေယာက္ေရြး။ ေကာ္မတီဝင္ ၁၅ ဦးနာမည္ ေၾကညာတဲ့ အခါမွာ မေန႔ကလည္း ဒုဥကၠ႒ အျဖစ္ကေန မႏုတ္ထြက္ဘူး” ဟု အမတ္ တဦးက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
“ေကာ္မတီဝင္ဆိုတာ ဥကၠ႒အပါအဝင္ ၁၅ ေယာက္လံုးပဲေလ။ ဥပေဒနဲ႔ မညီညြတ္ဘူးလို႔ ေထာက္လို႔ရတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ သူက ေၾကညာ လိုက္တယ္။ ေၾကညာလိုက္တဲ့ လူေတြကိုပဲ သီးသန္႔ေခၚေတြ႔ၿပီးေတာ့ သူတို႔ လုပ္ႏိုင္မလုပ္ႏိုင္ ေမးတယ္။ လႊတ္ေတာ္ကို ကန္႔ကြက္ဖို႔ ေတာင္းတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ခ်ေပးတာပဲ” ဟု အျခားအမတ္တဦးက ေျပာသည္။
ေကာ္မတီဥကၠ႒သည္ ေကာ္မတီအစည္းအေဝးမ်ား၏ သဘာပတိျဖစ္ၿပီး ဥကၠ႒ မရွိပါက ေကာ္မတီဝင္မ်ားက မိမိတို႔ထဲမွ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ေသာ ေကာ္မတီဝင္သည္ အစည္း အေဝး သဘာပတိအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟုလည္း လႊတ္ေတာ္နည္းဥပေဒတြင္ ေဖာ္ျပထားသျဖင့္္ ဥကၠ႒သည္ ေကာ္မတီဝင္သာျဖစ္သည္ဟု အမတ္တဦးက ေထာက္ျပ သည္။
ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာတင္ျပျခင္း နည္းဥပေဒတြင္လည္း ေကာ္မတီဥကၠ႒မရွိလွ်င္ သဘာပတိတာဝန္ ထမ္းေဆာင္ေသာ ေကာ္မတီဝင္တဦးက လက္မွတ္ေရးထိုး တင္ျပ ႏိုင္သည္ဟုလည္း ေဖာ္ျပထားရာ “ပထမတေခါက္ေရြးရင္ ဒီတေယာက္ျဖစ္မယ္ဗ်ာ၊ ေနာက္တေခါက္ေရြးရင္ ေနာက္တေယာက္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ သဘာပတိသည္ ပံုေသ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ေကာ္မတီဝင္ေတြက သဘာပတိေနရာမွာလည္း ထမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အတြက္ ဥကၠ႒သည္ ေကာ္မတီဝင္နဲ႔ ဘာမွမထူးတဲ့ ပံုစံျဖစ္တဲ့အတြက္ ဥကၠ႒သည္လည္း ေကာ္မတီဝင္လို႔ ယူဆလို႔ရေနတာပဲ” ဟု အမတ္က ေထာက္ျပသည္။
ထပ္မံဖြဲ႔စည္းရဦးမည့္ လႊတ္ေတာ္အခြင့္အေရး ေကာ္မတီ၌မူ လႊတ္ေတာ္ဒုဥကၠ႒သည္ “ရာထူးအေလ်ာက္” ေကာ္မတီ၏ ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု ေဖာ္ျပထား ေသာ္လည္း ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ၌မူ ယင္းသို႔ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိေၾကာင္း အမတ္ တဦးက ဆိုသည္။
“မေန႔က ခန္႔ကတည္းက နည္းဥပေဒမွာ သူညႊန္ထားတာနဲ႔ေတာ့ နည္းနည္း ကြဲလြဲေနတယ္ေလ။ လႊတ္ေတာ္အခြင့္အေရး ေကာ္မတီမွာ ဥကၠ႒လုပ္ရမွာ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီမွာ လာလုပ္ေနတယ္။ လႊတ္ေတာ္အခြင့္အေရး ေကာ္မတီ ဖြဲ႔ရဦး မယ္ေလ။ ဘယ္သူ ဥကၠ႒ျဖစ္မလဲ ျပန္ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမယ္။ ဒါေတြကလည္း အသစ္အဆန္း ေတြဆိုေတာ့” ဟု သူက ေျပာသည္။
ၾကံ႕ခိုင္ေရးအမတ္ ဦးတင္ေအးကို ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒ အသစ္အျဖစ္ ခန္႔အပ္ စဥ္ကလည္း ပါတီဝင္ျဖစ္ခြင့္ မရွိသျဖင့္ ၾကံ႕ခုိင္ေရးအမတ္္အျဖစ္မွ ႏုတ္ထြက္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္သို႔ တရားဝင္ မေၾကညာခဲ့သျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ ဒုဥကၠ႒မ်ား လည္း လွ်ိဳ႕ဝွက္ၿပီး ႏုတ္ထြက္ထားၾကမလားဟု သံသယမ်ားလည္း ရွိေနၾက သည္။
၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၃၇ (ခ) ႏွင့္ ၁၅၇ (ခ) တို႔တြင္မူ နည္းဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း သို႔မဟုတ္ စည္းကမ္း တရပ္ရပ္သည္ သက္ဆိုင္ရာဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ညီညြတ္မႈမရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရွိပါက ပယ္ဖ်က္ရန္ သို႔မဟုတ္ ျပင္ဆင္ေစရန္ နည္းဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း သို႔မဟုတ္ စည္းကမ္း ျဖန္႔ေဝတင္ျပေသာ ေန႔ရက္မွ ရက္ေပါင္း ၉ဝ အတြင္း အဆိုတင္သြင္းႏိုင္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
Ref;mizzima
မတ္လ ၀၂ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ ဥပေဒမူၾကမ္းေကာ္မတီ ဥကၠ႒ မ်ားသည္ သူတို႔၏ လႊတ္ေတာ္ဒုဥကၠ႒ တာဝန္မ်ားမွ ႏုတ္ထြက္သင့္မသင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမတ္မ်ားအၾကား မရွင္းမလင္း ျဖစ္ေနသည္။
အဂၤါေန႔က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ “ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီအဖြဲ႔” စာရင္းကုိ သက္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒မ်ားက ေၾကညာခဲ့ရာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဒုဥကၠ႒ ဦးနႏၵေက်ာ္စြာႏွင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဒုဥကၠ႒ ဦးျမညိမ္းတို႔လည္း ပါဝင္ေနသည္။ ထို႔ေနာက္ သူတို႔ကို ေကာ္မတီ ဥကၠ႒မ်ားအျဖစ္ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒မ်ားကပင္ ခန္႔အပ္ခဲ့ သည္။
လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒႏွင့္ နည္းဥပေဒ မွ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီ ဝင္အျဖစ္ မွရပ္စဲ ျခင္း၌ “ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ရာထူးတခုခုသို႔ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ ခံရပါက ေကာ္မတီ ဝင္အျဖစ္မွ အလိုအေလ်ာက္ ရပ္စဲသည္။ (၁) လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒၊ (၂) လႊတ္ေတာ္ ဒုဥကၠ႒” ဟု ဖြင့္ဆို ထားမႈအေပၚ မရွင္း လင္းၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
“တကယ္ေတာ့ လႊတ္ေတာ္ ဒုဥကၠ႒ ျဖစ္ရင္ ေကာ္မတီဝင္ကို လုပ္လို႔မရေတာ့ဘူး။ သူက သီးသန္႔ ဥကၠ႒လုပ္ရင္ ေကာ္မတီဝင္က သပ္သပ္ ၁၅ ေယာက္ေရြး။ ေကာ္မတီဝင္ ၁၅ ဦးနာမည္ ေၾကညာတဲ့ အခါမွာ မေန႔ကလည္း ဒုဥကၠ႒ အျဖစ္ကေန မႏုတ္ထြက္ဘူး” ဟု အမတ္ တဦးက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
“ေကာ္မတီဝင္ဆိုတာ ဥကၠ႒အပါအဝင္ ၁၅ ေယာက္လံုးပဲေလ။ ဥပေဒနဲ႔ မညီညြတ္ဘူးလို႔ ေထာက္လို႔ရတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ သူက ေၾကညာ လိုက္တယ္။ ေၾကညာလိုက္တဲ့ လူေတြကိုပဲ သီးသန္႔ေခၚေတြ႔ၿပီးေတာ့ သူတို႔ လုပ္ႏိုင္မလုပ္ႏိုင္ ေမးတယ္။ လႊတ္ေတာ္ကို ကန္႔ကြက္ဖို႔ ေတာင္းတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ခ်ေပးတာပဲ” ဟု အျခားအမတ္တဦးက ေျပာသည္။
ေကာ္မတီဥကၠ႒သည္ ေကာ္မတီအစည္းအေဝးမ်ား၏ သဘာပတိျဖစ္ၿပီး ဥကၠ႒ မရွိပါက ေကာ္မတီဝင္မ်ားက မိမိတို႔ထဲမွ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ေသာ ေကာ္မတီဝင္သည္ အစည္း အေဝး သဘာပတိအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟုလည္း လႊတ္ေတာ္နည္းဥပေဒတြင္ ေဖာ္ျပထားသျဖင့္္ ဥကၠ႒သည္ ေကာ္မတီဝင္သာျဖစ္သည္ဟု အမတ္တဦးက ေထာက္ျပ သည္။
ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာတင္ျပျခင္း နည္းဥပေဒတြင္လည္း ေကာ္မတီဥကၠ႒မရွိလွ်င္ သဘာပတိတာဝန္ ထမ္းေဆာင္ေသာ ေကာ္မတီဝင္တဦးက လက္မွတ္ေရးထိုး တင္ျပ ႏိုင္သည္ဟုလည္း ေဖာ္ျပထားရာ “ပထမတေခါက္ေရြးရင္ ဒီတေယာက္ျဖစ္မယ္ဗ်ာ၊ ေနာက္တေခါက္ေရြးရင္ ေနာက္တေယာက္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ သဘာပတိသည္ ပံုေသ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ေကာ္မတီဝင္ေတြက သဘာပတိေနရာမွာလည္း ထမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အတြက္ ဥကၠ႒သည္ ေကာ္မတီဝင္နဲ႔ ဘာမွမထူးတဲ့ ပံုစံျဖစ္တဲ့အတြက္ ဥကၠ႒သည္လည္း ေကာ္မတီဝင္လို႔ ယူဆလို႔ရေနတာပဲ” ဟု အမတ္က ေထာက္ျပသည္။
ထပ္မံဖြဲ႔စည္းရဦးမည့္ လႊတ္ေတာ္အခြင့္အေရး ေကာ္မတီ၌မူ လႊတ္ေတာ္ဒုဥကၠ႒သည္ “ရာထူးအေလ်ာက္” ေကာ္မတီ၏ ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု ေဖာ္ျပထား ေသာ္လည္း ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ၌မူ ယင္းသို႔ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိေၾကာင္း အမတ္ တဦးက ဆိုသည္။
“မေန႔က ခန္႔ကတည္းက နည္းဥပေဒမွာ သူညႊန္ထားတာနဲ႔ေတာ့ နည္းနည္း ကြဲလြဲေနတယ္ေလ။ လႊတ္ေတာ္အခြင့္အေရး ေကာ္မတီမွာ ဥကၠ႒လုပ္ရမွာ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီမွာ လာလုပ္ေနတယ္။ လႊတ္ေတာ္အခြင့္အေရး ေကာ္မတီ ဖြဲ႔ရဦး မယ္ေလ။ ဘယ္သူ ဥကၠ႒ျဖစ္မလဲ ျပန္ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမယ္။ ဒါေတြကလည္း အသစ္အဆန္း ေတြဆိုေတာ့” ဟု သူက ေျပာသည္။
ၾကံ႕ခိုင္ေရးအမတ္ ဦးတင္ေအးကို ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒ အသစ္အျဖစ္ ခန္႔အပ္ စဥ္ကလည္း ပါတီဝင္ျဖစ္ခြင့္ မရွိသျဖင့္ ၾကံ႕ခုိင္ေရးအမတ္္အျဖစ္မွ ႏုတ္ထြက္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္သို႔ တရားဝင္ မေၾကညာခဲ့သျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ ဒုဥကၠ႒မ်ား လည္း လွ်ိဳ႕ဝွက္ၿပီး ႏုတ္ထြက္ထားၾကမလားဟု သံသယမ်ားလည္း ရွိေနၾက သည္။
၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၃၇ (ခ) ႏွင့္ ၁၅၇ (ခ) တို႔တြင္မူ နည္းဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း သို႔မဟုတ္ စည္းကမ္း တရပ္ရပ္သည္ သက္ဆိုင္ရာဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ညီညြတ္မႈမရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရွိပါက ပယ္ဖ်က္ရန္ သို႔မဟုတ္ ျပင္ဆင္ေစရန္ နည္းဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း သို႔မဟုတ္ စည္းကမ္း ျဖန္႔ေဝတင္ျပေသာ ေန႔ရက္မွ ရက္ေပါင္း ၉ဝ အတြင္း အဆိုတင္သြင္းႏိုင္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
Ref;mizzima
0 comments:
Post a Comment