30 June 2011
ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ အဓိကလမ္းေၾကာျဖစ္သည့္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ နယ္စပ္တြင္ မၾကာမီ အသစ္ထပ္မံ တည္ေဆာက္မည့္ တံတားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထိုင္းႏွင့္ ျမန္မာ တာ၀န္ရိွသူမ်ား ယမန္ေန႔က မဲေဆာက္ၿမိဳ႕တြင္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးသည္။
ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီး ဌာန ျပည္သူ႔ ေဆာက္လုပ္ေရး ဦးေဆာင္ ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦး၀င္းတင့္ ဦးေဆာင္သည့္ ကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ႔ႏွင့့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ လမ္းတံတားႏွင့္ နည္းပညာ ဌာန ညႊန္ၾကားေရးမႉး ႏိုင္ကစိမ္ စိ၀ပ္ေနာ တို႔ ဦးေဆာင္သည့္ ကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ႔တို႔ တက္ေရာက္ ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ထိုင္းညြန္ၾကားေရးမႉးက “ဒီေန႔ က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ဘက္တာ၀န္ရိွသူေတြ မၾကာခင္အခ်ိန္မွာ ဒုတိယေျမာက္ တံတားကို မဲေဆာက္ၿမိဳ႔နယ္ ဘက္မွာရိွတဲ့ ၀မ္တခင္းရမ္းရြာနဲ႔ ျမ၀တီၿမိဳ႔နယ္ ဘက္မွာရိွတဲ့ ေရပူရြာဘက္ကို တံတားတစင္း ထပ္ေဆာက္ မွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီကိစၥကို က်ေနာ္တို႔ အျမန္ဆံုး အေကာင္ အထည္ေဖာ္ဖို႔ ေဆြးေႏြးၾကတာပါ။ ဒီကိစၥကို ျမန္မာဘက္ ကလည္း သေဘာတူ ထားၿပီးျဖစ္တယ္” ဟု ေဆြးေႏြး ပြဲအၿပီးတြင္ သတင္းေထာက္မ်ားကို ေျပာၾကားသည္။
ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔သည္ တံတားတည္ေဆာက္မည့္ ေနရာမ်ားျဖစ္သည့္ ထိုင္းႏွင့္ ျမန္မာ ႏွစ္ဘက္ နယ္စပ္ၿမိဳ႕မ်ားႏွင့္ နယ္ျခားေသာင္ရင္းျမစ္ေၾကာင္းကို သြားေရာက္ၾကည့္ရႈခဲ့ၾကၿပီး တံတားေဆာက္လုပ္မည့္ အၿပီးသတ္ အေနအထားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထိုင္းဘက္က ျမန္မာဘက္သို႔ အေၾကာင္းၾကားရမည္ဟု သိရသည္။
ထပ္မံေဆာက္လုပ္မည့္ ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သတင္းဌာနမ်ားက ေမးျမန္းလိုသည္မ်ားကို ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔က ေျဖဆိုရန္ ျငင္းပယ္ခဲ့သည္ဟု ထိုင္းသတင္းေထာက္တဦးက ေျပာသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္မွ အကုန္အက်ခံ၍ တည္ေဆာက္ေပးမည့္ ဒုတိယေျမာက္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား၏ ထိုင္းဘက္ျခမ္းတြင္ ထိုင္းက စီးပြားေရးဇုန္ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ၿပီး တံတား တည္ေဆာက္မႈသည္ လာမည့္ႏွစ္ဆန္းတြင္ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ထိုင္းတာ၀န္ရိွသူတဦးက ခန္႔မွန္းေျပာဆိုသည္။
လက္ရိွအသံုးျပဳေနသည့္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားသည္ ေသာင္ရင္းျမစ္ ေရစီးအားျပင္းထန္မႈေၾကာင့္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ဇူလိုင္လ ၂၅ ရက္ေန႔က ထိုင္းဘက္ တံတားပိုင္တိုင္အမွတ္ ၈ ႏွင့္ ျမန္မာဘက္ပိုင္တိုင္အမွတ္ ၆ တို႔ ၉ လက္မခန္႔ ရြဲ႕ေစာင္းခဲ့ၿပီး ေျမာက္ဘက္သို႔ ၂ လက္မခန္႔ နိမ့္က်ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ပိုင္း တံတားႀကံ့ခိုင္မႈ မရိွေတာ့သျဖင့္ ၁၀ ဘီးတပ္ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား သြားလာႏိုင္ျခင္း မရိွေတာ့ဘဲ ၁၂ တန္ေအာက္ ကုန္တင္ကားမ်ားကိုသာ သြားလာခြင့္ျပဳခဲ့သည္။
တံတားႀကံ့ခိုင္မႈမရိွသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ တင္ပို႔မည့္ ထိုင္းကုန္ပစၥည္းအမ်ားစုကို ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ေဘး၀ဲယာရိွ ေလွဆိပ္မ်ားမွတဆင့္ တင္ပို႔ရေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ ထိခိုက္နစ္နာမႈမ်ားရိွသည္ဟု ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
ယခု ထပ္မံတည္ေဆာက္မည့္ တံတားသည္ အနည္းဆံုး တန္ခ်ိန္ ၆၀ ေက်ာ္ျဖတ္သန္း သြားလာႏိုင္မည့္ တံတားအမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္ဟု ထိုင္းဘက္က ေျပာသည္။
လက္ရိွ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔က စတင္ဖြင့္္လွစ္ခဲ့ၿပီး ယမန္ႏွစ္ ဇူလိုင္လမွစ၍ နယ္စပ္လံုၿခံဳေရး အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ျမန္မာဘက္က ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား အပါအ၀င္ တံတားေဘး၀ဲယာရိွ ေလွဆိပ္ ၂၀ ေက်ာ္ကို ပိတ္လိုက္သျဖင့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ရပ္တန္႔သြားခဲ့သည္။
ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား မပိတ္မီက မဲေဆာက္-ျမ၀တီ တရား၀င္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ ထိုင္းကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔မႈမွာ တလလွ်င္ ဘတ္သန္း ၃၀၀၀ ေက်ာ္ရိွၿပီး ျမန္မာဘက္မွ ထိုင္းဘက္သို႔ ပို႔ကုန္ပမာဏမွာ ဘတ္သန္း ၁၅၀၀ ခန္႔ရိွသည္ဟု ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားက ခန္႔မွန္းၾကသည္။
နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ရပ္တန္႔မႈေၾကာင့္ ႏွစ္ဘက္ကုန္သည္မ်ားက ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္ျဖင့္ ကုန္သြယ္ၾကရာ လစဥ္ ထိုင္းဘက္မွ ကုန္ပစၥည္း ဘတ္ေငြ သန္း ၇၀၀ ဖိုးခန္႔ ျမ၀တီဘက္သို႔ တင္ပို႔ၾကၿပီး ျမန္မာဘက္မွ ျမန္မာ ကုန္ပစၥည္း ဘတ္ သန္း ၄၀၀ ဖို႔ခန္႔ကို မဲဆာက္ဘက္သို႔ တင္သြင္းၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာဘက္က နယ္စပ္ပိတ္လိုက္ေသာေၾကာင့္ ထိုင္းနယ္စပ္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွတဆင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔ေနၾကသည့္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားသည္ ထိုင္းနယ္စပ္ မယ္ဆိုင္-တာခ်ီလိတ္၊ ရေနာင္း-ေကာ့ေသာင္း စသည့္ ကုန္းလမ္းေရလမ္းမ်ားမွတဆင့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ျမန္မာဘက္သို႔ တင္ပို႔ေနရသည္ဟု မဲေဆာက္ရိွ အထည္အလိပ္ ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္တဦးက ေျပာသည္။
Ref: ဧရာ၀တီ
Thursday, June 30, 2011
ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ တံတားသစ္ တည္ေဆာက္ေရး ေဆြးေႏြး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment