Wednesday, September 21, 2011

ထားဝယ္၊ ကန္ခ်နဘူရီ လမ္းစီမံကိန္း KNU တားျမစ္

ကြန္းခ်မ္း
စက္တင္ဘာလ ၂၀ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္

အီတာလ်ံ- ထုိင္း ကုမၸဏီက အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည့္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း အပါအဝင္ ထားဝယ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ စီမံကိန္းအတြက္ အစိတ္အပိုင္းတခုျဖစ္သည့္ ထားဝယ္၊ ကန္ခ်နဘူရီ အေဝးေျပးကားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈကို စက္တင္ဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔မွစတင္ တားျမစ္ထားသည္ဟု ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအ႐ုံး KNU က ေျပာသည္။

“အခုခ်ိန္မွာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးနဲ႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြဟာ (သဘာဝ) ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ ထိခိုက္မယ္ဆိုရင္၊ ၿပီးေတာ့ လူထု ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုး တက္မႈနဲ႔ ထိခိုက္မယ္ဆိုရင္ အဲဒါ က်မတို႔က ေပးလုပ္လို႔ မရဘူးေပါ့ေနာ္။” ဟု KNU အေထြေထြ အတြင္းေရးမႉး ေနာ္စီဖိုးရာစိန္က ေျပာသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ တနသၤာရီတုိင္း ထားဝယ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ အေနာက္ဘက္ရွိ ကန္ခ်နဘူရီတုိ႔ ဆက္သြယ္ ေဖာက္လုပ္ေနေသာ လမ္း လုပ္ငန္းကို မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ျပန္လည္ခြင့္ျပဳမည္ဟု ေျပာၾကားသြားျခင္းမရွိေသာ္လည္း ေဒသခံမ်ား၏ ဆႏၵေပၚမူတည္ကာ ဆံုးျဖတ္မည္ဟု ဆုိသည္။

အထက္ပါ ကုမၸဏီမွယာဥ္မ်ား ျဖတ္သန္းသြားလာမႈမလုပ္ရန္ KNU က အေၾကာင္းၾကားထားၿပီးေနာက္ပိုင္း လမ္းေဖာက္ ကုမၸဏီဘက္မွ ယာဥ္မ်ားျဖတ္သန္းသြားလာမႈ ရပ္ဆုိင္းေနသည္ဟု ေဒသခံတဦးက ေျပာသည္။

ဇူလိုင္လဆန္းပိုင္းတြင္ KNU ၏ စစ္ဘက္ျဖစ္ေသာ KNLA တပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ားက တားျမစ္ခဲ့ေသးေသာ္လည္း လမ္းေဖာက္ လုပ္ျခင္း ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ အက်ိဳးဆက္မ်ားကို ေဒသခံမ်ားထံ စစ္တမ္း ေကာက္ယူရန္အတြက္ စက္တင္ဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔ထိ ကုမၸဏီအလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ ယာဥ္မ်ားကို ျဖတ္သန္းသြားလာ ခြင့္ျပဳထားခဲ့သည္။

ထားဝယ္၊ ကန္ခ်နဘူရီသို႔ ဆက္သြယ္မည့္ ရွစ္လမ္းသြား အေဝးေျပး လမ္းမၾကီးတေလွ်ာက္သည္ ေကအန္ယူ ၿမိတ္၊ ထားဝယ္ ခ႐ိုင္ လက္ေအာက္ရွိ တပ္မဟာ (၄) တပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ား စစ္ေရးလႈပ္ရွားရာေဒသ ျဖစ္သည္။

ကားလမ္းတေလွ်ာက္တြင္ ကရင္တိုင္းရင္းသားေက်းရြာ ၁၃ ရြာ ရွိကာ ဥယ်ာဥ္ၿခံႏွင့္ ေတာင္ယာ စိုက္ပ်ိဳးျခင္းျဖင့္ အဓိက အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ျပဳၾကသည္။

၁၆ဝ ကီလိုမီတာ ရွည္ေသာ ထားဝယ္၊ ကန္ခ်နပူရီလမ္းသည္ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းအတြက္ အလြန္အေရးပါသည့္ အစိတ္အပိုင္းတခု ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းပိုင္းတြင္ ၁၃ဝ ကီလိုမီတာခန္႔ ရွည္လ်ားသည္။

Ref: မဇၥ်ိမ

0 comments:

အေပၚသို႔