Thursday, September 6, 2012

ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အလာနည္းမည္ကို စိုးရိမ္ေန

ခင္ၾသ
September 5, 2012

ျပင္ဆင္ေရးဆြဲေနသည့္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက အားနည္းခ်က္ မ်ားရွိ ေနသည့္အတြက္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ား စိတ္၀င္စားမႈ နည္းပါးႏိုင္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလုပ္ငန္း ရွင္မ်ား အသင္း တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားက ေထာက္ျပေျပာဆိုလိုက္သည္။

ဥပေဒမူၾကမ္းပါ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းနယ္ပယ္ က႑မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံခြင့္ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား၊ အနိမ့္ဆံုး ရင္းႏွီး ျမွဳပ္ႏွံ မႈ ေငြပမာဏ သတ္မွတ္ခ်က္၊ ႏိုင္ငံျခားသား လုပ္သား ခန္႔အပ္မႈ အခ်ိဳးအစား တင္းက်ပ္မႈ၊ လုပ္ငန္းခြင့္ျပဳမိန္႔ရရွိရန္ ၾကာျမင့္ ကာလ စသည့္ အခ်က္အလက္တို႔သည္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံလိုသူ ႏိုင္ငံျခားသား လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို ေတြေ၀ေစႏိုင္ေၾကာင္း UMFCCI တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ လူမႈစီးပြား အႀကံေပးေကာင္စီ အဖြဲ႕၀င္တဦးျဖစ္သူ စီးပြားေရးပညာရွင္ ေဒါက္တာေဇာ္ဦးတို႔က စက္တင္ဘာ ၄ ရက္ ညေန ရန္ကုန္ၿမိဳ႕႔တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ၌ ေထာက္ျပေျပာဆိုလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

“ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံဖို႔ လာသူေတြဟာ က်ေနာ္တို႔ဆီ မလာခင္ ေဒသတြင္းက တျခားႏိုင္ငံေတြကို ၾကည့္မွာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ဆီ ကို လာ လုပ္ တဲ့ ႏုိင္ငံေတြထဲမွာလည္း ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံေတြ ပါေကာင္းပါမယ္။ အဲဒီလို အေျခအေနမ်ိဳးမွာ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒဟာ အျခားႏိုင္ငံေတြထက္ အားေကာင္းဖို႔ လိုပါတယ္” ဟု ေဒါက္တာေဇာ္ဦးက ေျပာသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲစ ႏိုင္ငံျဖစ္သည့္အတြက္ တျခားေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ား၏ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈဆိုင္ရာ ျပႆ နာမ်ား၊ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ခ်ိန္ဆ၍ အေကာင္းဆံုး ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည့္ အခြင့္အလမ္းကိုရရွိထားေၾကာင္း ၎က ဆက္ေျပာ သည္။

လက္ရွိ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲေနသည့္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ အနိမ့္ဆံုး ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ ပမာဏကို အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၅ သန္း သတ္မွတ္ ထားရာ တျခားအာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ားထက္ ၁၅ ဆနီးပါးမွ် မ်ားျပားေနေၾကာင္းသိရသည္။

ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ ပမာဏ သတ္မွတ္ျခင္းသည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအနည္းဆံုး ႏိုင္ငံမ်ားတြင္သာ သတ္မွတ္ေလ့ရွိၿပီး ဗီယက္နမ္ ႏိုင္ငံ သည္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ကတည္းက သတ္မွတ္ခ်က္ ဖ်က္သိမ္းခဲ့ကာ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ကမၻာဒီယား၊ လာအို၊ ဖိလစ္ပိုင္ႏွင့္ ထိုင္း ႏိုင္ငံတို႔တြင္ လုပ္ငန္းက႑အလိုက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၃ ေသာင္းမွ ၁ သန္းထိသာ သတ္မွတ္ခ်က္ရွိေၾကာင္း ေဒါက္တာ ေဇာ္ဦးက ဆိုသည္။

ႏိုင္ငံသားႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားသား ဖက္စပ္လုပ္ကိုင္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ား၏ ပိုင္ဆိုင္မႈ ပမာဏ ကန္႔သတ္ခ်က္မွာလည္း အနည္းဆံုး ၃၅ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ အမ်ားဆံုး ၄၉ ရာခိုင္ႏႈန္း သတ္မွတ္ထားသည္ဟု သိရသည္။

“က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံျခားသားနဲ႔ ေပါင္းလုပ္ျခင္းဟာ ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ဖို႔နဲ႔ နည္းပညာရဖို႔ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း နဲ႔လည္း လုပ္လို႔ရတယ္။ အဲဒါကို အနည္းဆံုး သူတို႔ကို ၃၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ေပးမွရမယ္လို႔ သတ္မွတ္တယ္ဆိုတာက လုပ္သင့္မသင့္ ျပန္စဥ္းစားသင့္တယ္ထင္ပါတယ္” ဟု ကုန္သည္မ်ား ႏွင့္ စက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္ဥကၠဌ ဦး၀င္း ေအာင္ကလည္း ဆိုသည္။

အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္တြင္လည္း တျခားအာဆီယံႏိုင္ငံမ်ား၏ ဥပေဒမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ အတြက္ နည္းပညာႏွင့္ အရင္းအႏွီး လုိအပ္ေသာ က႑မ်ား၊ ဧရိယာမ်ားတြင္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ႏွင့္ အျခားအခြင့္အလမ္းမ်ား ပိုေပးၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႔ၿဖိဳး ေရးအတြက္ အဓိကမက်ေသာ လုပ္ငန္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံသားမ်ားလုပ္ကိုင္ႏိုင္ေသာ လုပ္ငန္းက႑မ်ားတြင္ အခြင့္အေရး ေပးျခင္းအား ကန္႔သတ္ျခင္း၊ ေလ်ာ့ေပါ့ျခင္း ျပဳလုပ္ထားေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေရးဆြဲေနဆဲ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ အဓိက က်ေသာလုပ္ငန္းနယ္ပယ္၊ အဓိကမက်ေသာ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္ဟူ၍ ခြဲျခားထားျခင္း မရွိဘဲ လုပ္ငန္းအားလံုးကို တေျပးညီ အခြင့္အလမ္းေပးထားသည္ဟု ေလ့လာသူမ်ားက ဆိုသည္။

“ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူေတြကို အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးမယ့္အစား ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ နည္းပညာပိုင္းမွာပဲ ထူေထာင္ ခ်င္လား၊ လုပ္သား စြမ္းရည္ျမင့္တင္ေရး ပိုင္းမွာ ထူေထာင္ခ်င္သလား ဒါေတြကို ပံ့ပိုးေပးလိုက္ရင္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူေတြနဲ႔ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းေပးရာ ေရာက္သလို ျပည္တြင္း လိုအပ္ခ်က္ကိုလည္း ျဖည့္ဆည္းေပးရာ ေရာက္မွာပါ” ဟု ေဒါက္တာေဇာ္ဦးက အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အၾကံျပဳေျပာၾကားသည္။

ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒမူၾကမ္းသည္ လူအမ်ား မလိုက္နာႏိုင္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ား ပါ၀င္ေနၿပီး အတည္ျပဳ ျပဌာန္း မည္ဆိုပါက ခ်ိဳးေဖာက္သူက ခ်ိဳးေဖာက္မည္ျဖစ္သည့္အတြက္ မလိုလားအပ္ေသာ ေနာက္ဆက္တြဲျပႆနာမ်ား ေပၚေပါက္လာ ႏိုင္ေၾကာင္းလည္း ဦး၀င္းေအာင္က ဆိုသည္။

ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒတြင္ ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီမ်ားအတြက္ ၅ ႏွစ္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္၊ ယင္းကာလအား အခြန္ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ေနာက္ထပ္ ၅ ႏွစ္ ထပ္တိုးခြင့္၊ အမ်ားဆံုး ႏွစ္ ၆၀ အထိ ေျမငွားပိုင္ခြင့္ႏွင့္ အက်ိဳးအျမတ္အား ႏိုင္ငံရင္းသို႔ ျပန္လည္ပို႔ေဆာင္ ခြင့္ စသည္တို႔ ပါဝင္ၿပီး ယခင္က ႏိုင္ငံျခားသားပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ အာမခံမည္ဟု ဆိုခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ ဇြန္လႏွင့္ ဇူလိုင္လမ်ားအတြင္း ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္း တို႔အၾကား ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးခဲ့ရာ ျပည္တြင္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ႏိုင္ငံျခား ကုမၸဏီမ်ား ဝင္လာလွ်င္ မိမိတို႔ မယွဥ္ႏိုင္ေၾကာင္း တင္ျပ၍ ႏိုင္ငံေတာ္အ ေန ျဖင့္ အကာအကြယ္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။

ယခုအခါ ျပင္ဆင္မႈ ၉၄ ခု ျပဳလုပ္ထားသည့္ ယင္းဥပေဒကို ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္တြင္ အတည္ျပဳခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳၿပီးလွ်င္ သမၼတအေနျဖင့္ အတည္ျပဳ လက္မွတ္ထိုးရမည္ျဖစ္သည္။

Ref: ဧရာ၀တီ

0 comments:

အေပၚသို႔