Wednesday, August 3, 2011

သဘာ၀သိပၸံ သင္ၾကားနည္းအတြက္ PBL အလုပ္ရံု ေဆြးေႏြးပြဲက်င္းပ

02 August 2011

Problem based learning - ျပႆနာ အေျချပဳ သင္ယူေလ့လာေရး နည္းလမ္းမ်ားကို သိပၸံ ဘာသာရပ္ သင္ၾကားရာတြင္ အသံုးျပဳႏုိင္ေစရန္ ရည္ရြယ္လ်က္ ပညာေရး အလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲကို ေရႊ႕ေျပာင္း ျမန္မာ စာသင္ေက်ာင္းျဖစ္ေသာ CDC အထက္တန္း ေက်ာင္းတြင္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၃၀-၃၁ ေန႔မ်ားတြင္က်င္းပ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

အဆိုပါ အလုပ္ရံု ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့သူ BHSOH ေက်ာင္းမွ ဆရာမ နန္းခင္ဦးက “အခုလိုမ်ဳိး ေဆြးေႏြးပြဲေတြ တက္ေရာက္ရတဲ့ အတြက္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား၊ ကေလးေတြ အေပၚမွာ ထားရွိသင့္တဲ့ သေဘာထား၊ သူတို႔ကုိယ္ သူတို႔ ယံုၾကည္မႈေတြ ျမင့္မားလာေစဖို႔နဲ႔ ျပင္ပဘဝမွာ ျပႆနာေျဖ ရွင္းတာေတြ၊ အမ်ားနဲ႔ ပါဝင္ ဆက္ဆံႏိုင္ေရးေတြအတြက္ ဘယ္လို ေဆာင္ရြက္ သင္ၾကားေပးသင့္တယ္ ဆိုတာေတြ သိလာရပါတယ္။ က်မတို႔မွာ လတ္တေလာေတာ့ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါေသးတယ္။ သင္ေထာက္ကူ အခက္အခဲ၊ ေနရာထိုင္ခင္း အခက္အခဲ စတာမ်ိဳးေတြပါ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလိုေဆြးေႏြးပြဲေတြ တက္ရတဲ့ အတြက္ ဗဟုသုတ အမ်ားႀကီး ရပါတယ္။” ဟု ေျပာျပခဲ့ပါသည္။


ဆရာမေဒၚစိုးစိုးက ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီး ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးေနသည့္ အထက္တန္း သိပၸံ သင္ခန္းစာ မ်ားကို နမူနာမ်ားအျဖစ္ လက္ေတြ႔ သင္ၾကားျပသခဲ့သည္။ ေတြးေခၚစဥ္းစားမႈ ဖြံ႔ၿဖိဳးေစရန္အတြက္ စာသင္ခန္းမ်ားအတြင္း ဆရာမွ လုပ္ေဆာင္ႏုိ္င္သည့္ သင္ၾကား နည္းလမ္းတစ္ခုအေနႏွင့္ PBL ကိုအသံုးခ်ႏုိင္ပံု၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ စဥ္းစားေတြးေတာမႈ၊ သိမႈ သေဘာ သဘာ၀ႏွင့္ ဆရာမွ ပံ့ပိုး ေပးႏုိင္ သည့္ အေျခအေနတို႔ ပါ၀င္ခဲ့သည္။

CDC ေက်ာင္းမွ အထက္ျပ ဆရာမတစ္ဦးျဖစ္သူ ေဒၚ၀တ္မႈန္သီတာျဖဴက ယခုကဲ့သို႔ ရွင္းျပပါသည္။ “ဆရာမတို႔အေနနဲ႔ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ျပႆနာတစ္ခုခု၊ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုခုကို တင္ဆက္ၿပီး အဲဒီျပႆနာ၊ ျဖစ္ရပ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ (၁) သူတို႔ သိရွိထားတဲ့ အခ်က္ေတြရယ္၊ (၂) သူတို႔ လံုး၀ မသိ ေသးတာရယ္၊ (၃) ေလ့လာ ရွာေဖြရမယ့္ အခ်က္ေတြကို ခြဲျခားၿပီး စာသင္ခန္းအတြင္းမွာ ေဆြးေႏြးၾက တာပါ။”

ဤကဲ့သို႔ စဥ္းစားေတြးေတာေစျခင္းမွာ ကေလးဗဟုိျပဳ သင္ၾကားနည္းလမ္း တစ္ခုလည္း ျဖစ္ေၾကာင္းကို ဆက္ရွင္းျပပါသည္။

“အဲဒီလို ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးတင္ျပၾကရင္း မတူတဲ့ အျမင္ေတြကိုလည္း ျငင္းခံု ေဆြးေႏြး ႏုိင္ၾကတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့လည္းပဲ ကိုယ္မသိေသးတဲ့အခ်က္ေတြ၊ မေတြး၊ မျမင္မိတဲ့ ဟာေတြကိုလည္း သိျမင္ခြင့္ ရလာမယ္။ ျပႆနာနဲ႔ ျဖစ္ရပ္ေတြရဲ႕ အက်ဳိးအေၾကာင္း အခ်က္အလက္ေတြ ပိုမို ျပည့္စံုလာမယ္ေလ။ အဲဒီမွာ... ဆရာက Facilitator တစ္ဦး အေနနဲ႔ ဘယ္လို ႀကီးၾကပ္၊ ညိွႏိႈင္း ေဆာင္ရြက္ရပံုကိုလည္း က်မတို႔ ေလ့လာၾကပါတယ္။ အင္မတန္မွ အက်ဳိး မ်ားလွပါတယ္။” ဇီ၀ေဗဒဆရာမ ေဒၚ၀တ္မႈန္သီတာျဖဴက သူမ ေလ့လာခဲ့သည္မ်ားကို ျပန္လည္ ေျပာျပခဲ့ပါသည္။

၂ ရက္ၾကာ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕၊ ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္းေဒသရွိ အလယ္တန္းႏွင့္ အထက္တန္းေက်ာင္း ၈ ေက်ာင္းမွ သိပၸံဘာသာရပ္ျပ ဆရာဆရာမ ၂၅ ဦးတို႔ တက္ေရာက္ခဲ့ ၾကပါသည္။

သင္ရိုးညႊန္းတမ္း ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္၏ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ အေနျဖင့္ ေခတ္မီ သင္ရိုး ျပဌာန္းႏိုင္ေရးႏွင့္ ကေလးဗဟိုျပဳ ပညာေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို ပညာေရး နတ္၀ါ့က္ျဖစ္သည့္ CTDCEP, ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းေက်ာင္းဆရာမ်ားအစည္းအရံုး BMTA ႏွင့္ Suvanimit Foundation တို႔က ႀကီးမွဴး က်င္းပခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

Ref: ေမာကၡ

0 comments:

အေပၚသို႔