9 January 2012
ေရႊသိုက္ေတာ
ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္းရိွ ပေလာင္လူမ်ဳိးမ်ား ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအားနည္းရျခင္းမွာ အစိုးရ၏ ပညာေရးဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အားနည္း ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ ဟု တအာင္းပေလာင္ေက်ာင္း သားႏွင့္လူငယ္မ်ား အစည္းအရံုး(TSYO)က ေျပာသည္။
ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအားနည္းသည့္ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း နမ့္ဆမ္ႏွင့္ မန္တံု စသည့္ပေလာင္ေဒသမ်ားမွ ထူးခၽြန္ပေလာင္လူငယ္ ၂၀ဦး ကို ရန္ကုန္အေျခစိုက္ ပုဂၢလိက ပညာေရးသင္တန္းေက်ာင္းတခုက လာမည့္မတ္လ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္တြင္ အခ မဲ့ ပညာ သင္ဆု ေပးမည့္ အစီအစဥ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အဖြဲ႔၏ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး မိုင္းေအာင္ကိုက ေျပာၾကားျခင္းျဖစ္သည္။
၎က “အခုလာမဲ့မတ္လမွာ Nelson English Language Centre (NELC) ပုဂၢလိက ပညာေရးသင္တန္းေက်ာင္း ကေန ပညာေရးအားနည္းတဲ့ပေလာင္ လူငယ္ေတြ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ရင္ ေဘာင္တန္းႏိုင္ဘို႔အတြက္ ေႏြရာသီသင္တန္းကို အခမဲ့ ပညာသင္ဆု ေပးမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ပေလာင္လူမ်ိဳးတသန္းေက်ာ္ေနထိုင္တဲ့ ပေလာင္ေဒသရဲ႕ ပညာေရးဆိုင္ရာ တိုးတက္ျမင့္ မားလာဘို႔ အတြက္ တကယ္ တာ၀န္ရိွတာက လက္ရိွအစိုးရပဲ ျဖစ္တယ္။”ဟု ေျပာသည္။
ပေလာင္ေဒသရိွ လူငယ္မ်ားမွာ ေဒသတြင္း စာသင္ေက်ာင္းမ်ား အလံုအေလာက္မရိွမႈႏွင့္ အရည္အခ်င္းျပည့္မီသည့့္ ေက်ာင္း ဆရာမ်ားမရိွသည့္ အခက္အခဲမ်ားကို ဆယ္စုႏွစ္ ၂ခုနီးပါး ရင္ဆိုင္ေနရသျဖင့္ လူငယ္မ်ား ပညာေရးက်ဆင္းၿပီး အမ်ားစုမွာ မူလတန္းႏွင့္ အလယ္တန္းအဆင့္ထိသာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္သည္ဟုလည္း ၎က ျဖည့္စြက္ေျပာၾကားသည္။
ယမန္ႏွစ္က ထုတ္ေ၀သည့္ TSYO အဖြဲ႔၏ ပေလာင္ေဒသ ပညာေရးခြ်တ္ၿခံဳက်မႈဆိုင္ရာ ပညာေရးအစီရင္ခံအရ ေက်ာင္းတ ေက်ာင္းတြင္ ၂၀၀၀ခုႏွစ္က ပညာကုိ စတင္ သင္ၾကားခဲ့သည့္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ၁၇၂ဦးအနက္ ၂၀၀၉ခု စာသင္ႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ၃ဦးခန္႔သာ ဆယ္တန္းအထိ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
နမ့္ဆမ္ၿမိဳ႕နယ္ရိွ နမ္လင္းေက်းရြာအုပ္စုတြင္ လက္ရိွေက်ာင္းသားဦးေရ ၁,၀၀၀ေက်ာ္ ရိွေသာ္လည္း တြဲဘက္အလယ္တန္း ေက်ာင္းတေက်ာင္းသာရိွသျဖင့္ ၂၀၀၉ခုႏွစ္က ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနကို အထက္တန္းေက်ာင္းေဆာက္လုပ္ရန္ တင္ျပထားျခင္း ကို ယေန႔အထိ တစံုတရာ အေၾကာင္းျပန္ၾကားခ်က္မရိွဟုလည္း ပေလာင္ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ပေလာင္ေဒသတြင္ အစိုးရေက်ာင္းႏွင့္ ေဒသခံ ကိုယ္ထူကိုယ္ထေက်ာင္းမ်ားဟူ၍ ေက်ာင္းအမ်ိဳးအစား ၂မ်ဳိးရိွၿပီး ေက်ာင္း ဆရာ မ်ားကို ဆရာအတတ္သင္ေက်ာင္းဆင္းမဟုတ္သူ ေဒသတြင္းရိွ ဆယ္ တန္းအထိသာ ေက်ာင္းေနဘူးသူမ်ားကို ဆြဲခန္႔အ ျဖစ္ သင္ၾကားေပးေစျခင္းျဖစ္သည္ဟု TSYO ၏ ပညာေရးတာ၀န္ခံ မိုင္းေဂါင္းဒါင္းက ေျပာသည္။
ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း နမ့္ဆမ္၊ မန္တုန္၊ သီေပါ၊ ေက်ာက္မဲ၊ နမ့္ခမ္း၊ နမ့္တူ၊ ကြတ္ခိုင္၊ မူဆယ္၊ မိုးမိတ္၊ မိုးကုတ္ စသည့္ ပေလာင္ ေဒသမ်ားတြင္ မူလတန္းေက်ာင္းမွာ အမ်ားစုျဖစ္ၿပီး ေဒသခံမ်ား၏ ကိုယ္ထူကိုယ္ထေက်ာင္းမွာ ၆၀နီးပါး အပါအ၀င္ ေက်ာင္း ေပါင္း ၂၀၀ခန္႔ရိွသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေဒသဆိုင္ရာ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ အရည္အခ်င္း ျပည့္မီသည့္ ဆရာ ဆရာမ မ်ား၊ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းမ်ား အလံုအေလာက္ထားရိွေပးရန္ လိုအပ္သည္ဟု TSYO ၏ ပညာေရးအစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။
ယခုလို ပေလာင္ေဒသအတြင္း ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအားနည္းရျခင္းမွာ အစိုးရတြင္ အဓိက တာ၀န္ရိွသကဲ့သို႔ တအာင္းပေလာင္အ မ်ဳိးသားမ်ားကိုကိုယ္စားျပဳသည့္ တအာင္းပေလာင္အမ်ဳိးသားပါတီ TNP တြင္လည္း တာ၀န္ရိွသည္ဟု TSYO က ဆိုသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ TNP ပါတီမွ ပေလာင္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အမ်ိဳးသားလြတ္ေတာ္တြင္ ၃ဦး၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ ၃ဦး၊ ျပည္သူ႔လြတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခံခဲ့ရေသာ္လည္း ပေလာင္ေဒသပညာေရး လိုအပ္ ခ်က္မ်ားကို လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ ေဆြးေႏြးတင္ျပျခင္းမရိွဟု TSYO အဖြဲ႔၏ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး မိုင္းေအာင္ ကိုက ဆိုသည္။
ပညာေရးဖြံ႕မႈအားနည္းသည့္ ပေလာင္ေဒသမွ ထူးခၽြန္လူငယ္ ၂၀ဦးကို ရန္ကုန္ရိွ သင္တန္းေက်ာင္းတြင္ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ ရက္သင္တန္းအျဖစ္ လာမည့္မတ္လ၌ အခမဲ့ ပညာသင္ဆုအျဖစ္ English 4 Skills အပါအ၀င္၊ Presentation Skill ႏွင့္ Public Speaking Skill မ်ားကို သင္ၾကားေပးမည္ဟု NELC ပုဂၢလိက ပညာေရးသင္တန္းေက်ာင္းအုပ္ႀကီး Nelson က ယေန႔ထုတ္ ျပည္တြင္းရွိ The Voice အပတ္စဥ္ဂ်ာနယ္တြင္ ေျပာၾကားထားသည္။
Ref: ေကအုိင္စီ
Tuesday, January 10, 2012
အစိုးရ၏ ပညာေရးစီမံမႈ အား နည္းေၾကာင္း ပေလာင္ေက်ာင္း သားလူငယ္မ်ား ေျပာဆို
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment